ဖိုးစမ္းေခ်ာင္း (GG)
လာမည့္ ေမ ၃ ရက္ေန႔တြင္ မန္းစည္ပင္ေကာ္မတီဝင္ ေရြးေကာက္ပြဲအား မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ စည္ပင္သာယာေရး နယ္နမိတ္ အပိုင္ျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕နယ္ ၆ ၿမိဳ႕နယ္ အနက္ ခ်မ္းေအးသာစံ၊ ျပည္ႀကီးတံခြန္၊ ခ်မ္းျမသာစည္၊ အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ မဲ႐ံု ၂၀၀ ခန္႔ဖြင့္လွစ္ကာ က်င္းပေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေအာင္ေျမသာစံႏွင့္ မဟာေအာင္ေျမ ၿမိဳ႕နယ္ မ်ားတြင္မူ လက္ရွိ အေျခအေန အရ က်င္းပႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေအာင္ေျမသာစံ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဥပေဒအရ သက္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္း မရွိျခင္း၊ မဟာေအာင္ေျမ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ကိုယ္စားလွယ္ တဦးသာ ရွိျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမည့္ ၿမိဳ႕နယ္ ၄ ခုတြင္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အားရပါးရ ေရြးခ်ယ္လိုက္မည္ ဟုလည္း မေမွ်ာ္လင့္ပါႏွင့္။ ခ်မ္းေအးသာစံတြင္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ၄ ဦး၊အမရပူရတြင္ ၃ ဦး၊ ခ်မ္းျမသာစည္တြင္ ၂ ဦး၊ ျပည္ႀကီးတံခြန္တြင္ ၂ ဦး၊ စုစုေပါင္း ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ၁၂ ဦးသာ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မည္ ျဖစ္ၿပီး တၿမိဳ႕နယ္လွ်င္ တဦးႏႈန္းျဖင့္သာ ေရြးခ်ယ္ေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အဘယ့္ေၾကာင့္ နည္းေနပါသနည္း။
ထုိအေျဖကို သိခ်င္လွ်င္ေတာ့ မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မွ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းလိုက္ေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ဥပေဒစာအုပ္ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ျခင္း ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ား ဆိုသည့္ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို ဖတ္႐ႈရန္ လိုလာပါေတာ့သည္။ ေခါင္းရႈပ္ မခံပါႏွင့္။ ဆက္လက္ ရွင္းျပ ေပးပါမည္။
စည္ပင္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ဘာလို႔ အေရးႀကီးတာလဲ
လြပ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၅၅တြင္ မႏၲေလး ျမဴနီစပယ္ အဖြဲ႔အစည္း တည္ရွိခဲ့ၿပီး ျမဴနီစပယ္ ဥပေဒ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႔လက္ထက္၊ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ တြင္မူ မႏၲေလးၿမိဳ႕ စည္ပင္သာယာေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းၿပီး စည္ပင္သာယာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ္လည္း ေကာ္မတီဝင္ မ်ားကို အစုိးရက ဗဟုိဦးစီးစနစ္ျဖင့္ တိုက္႐ိုက္ခန႔္အပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယင္းေနာက္ ၂၃ ႏွစ္ အၾကာ၊ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ လက္ထက္ ေႏွာင္းပိုင္းတြင္မွ မန္း ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ စည္ပင္ ေကာ္မတီဝင္မ်ားကို ပထမဦးဆုံး ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရလာျခင္း ျဖစ္သည္။
ပထမဦးစြာ မႏၲေလးစည္ ပင္သာယာ၏ ဖြဲ႔စည္းပုံကို အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေဖာ္ျပရလွ်င္ ဥကၠ႒ အျဖစ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က တာဝန္ ယူသည္။ သူ႔ေအာက္တြင္ အတြင္းေရးမႉးႏွင့္ ေကာ္မတီဝင္မ်ား ရွိသည္။ ၎တို႔ေအာက္တြင္ ဌာနမႉး ၁၄ ဦး တာဝန္ယူ ေသာ ဌာန ၁၄ ခုျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႔စည္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မွ လြဲ၍ က်န္သည့္ သူမ်ားသည္ ျပည္သူမ်ား က ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမွာက္ထားသူမ်ား မဟုတ္ဘဲ အစိုးရအဖြဲ႔က တိုက္႐ိုက္ ခန္႔အပ္ တာဝန္ေပးထား သူမ်ား ျဖစ္သည္။
လာမည့္ ေမ ၃ ရက္ေန႔တြင္ တၿမိဳ႕နယ္လွ်င္ တဦးႏႈန္းျဖင့္ ကိုယ္စားလွယ္ ၆ ဦး ေရြးၿပီးေနာက္ အဆိုပါ ၆ ဦးထဲမွ တဦးအား ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္မည္ ျဖစ္သည္။ ေကာ္မတီအား ၁၃ ဦး (သုိ႔မဟုတ္) ၁၅ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းမည္ ျဖစ္ၿပီး ေကာ္မတီ သက္တမ္းမွာ ၅ ႏွစ္ ျဖစ္ပါသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို အမွန္တကယ္ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေကာ္မတီဝင္ထဲ ေရာက္သြားဖို႔ရာ လိုအပ္လွသည့္ အတြက္ ေကာ္မတီဝင္ ဆိုသည့္ ဂုဏ္ကို မက္ေမာ၍ ဝင္ၿပိဳင္မည့္သူမ်ား၊ လက္ညွိဳးေထာင္ ေခါင္းညိမ့္မ်ား၊ မလုပ္ မရႈတ္ မျပဳတ္မ်ား၊ ပိုက္ဆံသာ ရွိ၍ ပညာ မရွိေသာ၊ ျပည္သူကို လွည့္မၾကည့္ေသာသူမ်ား အစား အမ်ားအတြက္ အတိုက္အခံ လုပ္ကာ အမုိက္ခံလုပ္ေဆာင္မည့္ သူမ်ားကိုသာ ေကာ္မတီဝင္ ေလာင္းမ်ား အျဖစ္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေရး လြန္စြာ အေရးႀကီးပါသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ ပါနည္း။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ ယခုေကာ္မတီဝင္မ်ား၏ အခန္းက႑သည္ လြန္စြာ အေရးပါလာၿပီ ျဖစ္သည္။၂၀၁၀၊၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ဟု ကတိေပးၿပီး မဲမ်ားရယူကာ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ လစာအခန္႔သား ယူကာ အိပ္ငိုက္ေနသည့္ အမတ္မ်ားကို မဲေပးခဲ့ မိသည့္ ျဖစ္ရပ္ကို ျပန္ သတိရေစခ်င္ပါသည္။
ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္သူ ဘာလို႔ နည္းရတာလဲ
ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သူ နည္းပါးျခင္းမွာ ရွင္းပါသည္။ စည္ပင္ ေကာ္မတီဝင္ေလာင္းမ်ား၏ အရည္အခ်င္း သက္မွတ္ခ်က္ မ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္၏ အရည္အခ်င္း သက္မွတ္ခ်က္ထက္ပင္ ျမင့္မားေနပါသည္။
အသက္ ၂၅ ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးသူ၊ ႏိုင္ငံသား မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားလာသူမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ အေရြးခံႏိုင္ပါသည္။ ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲရမည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အတြက္ပင္ ပညာ အရည္အခ်င္း ကန္႔သတ္ခ်က္ ထည့္သြင္း မထားေသာ္လည္း စည္ပင္ေကာ္မတီဝင္ေလာင္း အတြက္မူ အသက္ ၃၀ ျပည့္ၿပီး ျဖစ္ရမည္။ အစိုးရႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳ တကၠသုိလ္တခုခုမွ ဘြဲ႔ရရွိထားသူျဖစ္ရမည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မ်ား ပါဝင္ေနပါသည္။ ထိုမွ်သာမက မိမိကိုယ္တိုင္၊ သို႔မဟုတ္ မိမိ၏ ဇနီးခင္ပြန္း တဦးဦး အမည္ေပါက္လ်က္ ပိုင္ဆိုင္ထားခဲ့ေသာ ေျမႏွင့္ အိမ္တြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိသူ ျဖစ္ရမည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ကိုပါ ထည့္သြင္းထား ပါသည္။
အကယ္၍မ်ား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ေတြ႔ခြင့္ရမည္ ဆိုလွ်င္ စည္ပင္ဥပေဒေလး ျပကာ အန္တီမ်ား စည္ပင္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ဝင္ၿပိဳင္ျဖစ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ဒီသက္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီရဲ႕လား ခင္ဗ်ာ၊ ယခု အန္တီ ေနထုိင္ေနတဲ့ အိမ္ကေရာ အန္တီ့နာမည္ ေပါက္ရဲ႕လား ခင္ဗ်ာ ဟုပင္ ေမးလုိက္ခ်င္ပါေသးသည္။ အန္တီကေတာ့ ၿပံဳးၾကည့္ေနမည္ ထင္ပါသည္။
မႏၲေလး ဦးက်ားႀကီး၀င္းမီး အႀကီးအက်ယ္ေလာင္ၿပီးေနာက္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ အမ်ားစုမွာ စီးပြားေရး နလန္ထူရန္ မနည္းပင္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရပါသည္။ အေရွ႕ေျမာက္ ေဒသတိုင္းရင္းသားမ်ား အုံႏွင့္ က်င္းႏွင့္ ဝင္ေရာက္လာသည့္ အခါ အိမ္ၿခံေျမ ေစ်းမ်ား အဆမတန္ ျမင့္တက္သြားၿပီးေနာက္ ယခု ကာလတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ လူအမ်ားစုမွာ ကိုယ္ပိုင္ အမည္ ဂရန္ေပါက္ ေျမကြက္မ်ားတြင္ ေနထိုင္ႏိုင္သူ ေတာ္ေတာ္ပင္ ရွားပါးသြား ပါသည္။
အမ်ားစုမွာ မိဘအမည္ေပါက္ ဂရန္ေျမကြက္မ်ားတြင္ ေမာင္ႏွမမ်ား ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေနထုိင္ေနရျခင္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ ဂရန္အမည္ ေဖာက္ရန္ ခဲယဥ္းလွပါသည္။ ဂရန္အမည္ေပါက္သည့္ သူမ်ားမွာလည္း သက္ႀကီးပိုင္း ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္လိုသည့္ လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္သည့္ အရြယ္ျဖစ္ေသာ အသက္ ၃၀ မွ ၆၀ အၾကား ၿမိဳ႕ခံမ်ားတြင္ ဂရန္အမည္ေပါက္ အိမ္ႏွင့္ေျမ ပုိင္ဆိုင္သူ ေတာ္ေတာ္ရွားပါသည္။
၂၀၁၄ သန္းေခါင္စာရင္းအရ မႏၲေလးၿမိဳ႕နယ္ ၆ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ လူဦးေရ ၁.၃ သန္း ဝန္းက်င္ အေျခခ်ေနထုိင္လ်က္ ရွိပါလ်က္ႏွင့္ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္သူ နည္းပါးျခင္းမွာ ဂရန္အမည္ေပါက္ ပိုင္ဆိုင္ရမည္ ဆိုသည့္ ကန္႔သက္ခ်က္သည္ အဓိက နည္းပါးေစသည့္ အခ်က္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ မႏၲေလးတို္င္းအတြင္းရွိ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရးဆြဲထားသည့္ စည္ပင္သာယာ ဥပေဒတြင္ ယင္းကန္႔သက္ခ်က္ကို ထည့္သြင္းေရးဆြဲခဲ့ျခင္းအား မႏၲေလးၿမိဳ႕ အေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းသိေသာ ၿမိဳ႕ခံ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အဘယ့္ေၾကာင့္ ေထာက္ခံခဲ့ၾကပါ သနည္း။
ပယ္ခ်ႏႈန္းလည္း မ်ားပါသည္
ပထမဦးစြာ အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ ေကာ္မတီဝင္ေလာင္းမ်ားအား ပယ္ခ်သည့္ႏႈန္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ ေဖာ္ျပလို ပါသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာ၂၇ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕နယ္ ၃၃ ၿမိဳ႕နယ္တြင္က်င္းပသည့္ စည္ပင္ ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အမည္စာရင္း တင္သြင္းသူ ေကာ္မတီဝင္ေလာင္း ၃၀၅ ဦး ရွိခဲ့ၿပီး သက္မွတ္အရည္အခ်င္း မျပည့္မီ ဆုိသည့္အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္ ပယ္ခ်ခံရသူ ၇ ဦးသာ ရွိခဲ့ပါသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ ၆ ၿမိဳ႕နယ္တြင္မူ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သူ ၂၁ ဦး ရွိခဲ့ၿပီး သက္မွတ္ အရည္အခ်င္း မျပည့္မီ ဟု ဆုိကာ ပယ္ခ်ခံရသူ အေရအတြက္ ၉ ဦး အထိ ရွိခဲ့ပါသည္။
ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ိဳးခ်ၾကည့္လွ်င္ ရန္ကုန္တြင္ ေကာ္မတီဝင္ေလာင္း ပယ္ခ်သည့္ ႏႈန္းမွာ ၂ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိၿပီး၊ မႏၲေလးတြင္မူ ၄၂ ဒသမ ၈၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသည့္ အတြက္ မႏၲေလး၏ ပယ္ခ်ႏႈန္းမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထက္ ၁၉ ဆနီးပါး ျမင့္တက္ ေနပါသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ေကာ္မတီဝင္ေလာင္း အျဖစ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ပယ္ခ်ခံရသူမ်ားက ျပန္လည္ စိစစ္ေပးရန္ တင္ျပခဲ့ရာ ၁ ဦးကိုသာ ျပန္လည္ လက္ခံခဲ့ပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္မူ ပယ္ခ်ခံရသူ ၇ ဦး အနက္ ၂ ဦးကို ျပန္လည္ လက္ခံေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျဖည့္စြက္ ေျပာရလွ်င္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ္လည္း ေကာ္မတီဝင္ေလာင္း အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ အေရြးမခံသူမ်ားအား ခင္ဗ်ားတို႔မွာ စီးပြားေရးလည္း ျပည့္စုံတယ္၊ ၿမိဳ႕အေရးကိစၥကိုလည္း စိတ္ဝင္စားတယ္၊ အဲဒါကို ဘာလို႔ ေကာ္မတီဝင္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္တာလဲ ခင္ဗ်ာ ဟု ေမးၾကည့္ခဲ့ပါသည္။
သူတို႔က စည္ပင္ဥပေဒ အခန္း ၅၊ ေကာ္မတီဝင္မ်ား ခန္႔အပ္ျခင္း ဆိုသည့္ အပိုင္းကို လက္ညွိဳး ထုိးျပပါသည္။ ယင္း စည္ပင္ ဥပေဒ အခန္း ၅ တြင္ အစိုးရအဖြဲ႔သည္ ဥကၠ႒မွအပ ေကာ္မတီဝင္ တဦးဦးသည္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားမွ အားလုံးကို ျဖစ္ေစ၊ တစိတ္တပိုင္းကိ ုျဖစ္ေစ ထမ္းေဆာင္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့လွ်င္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အလြဲသုံးစား ျပဳခဲ့လွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ စုံစမ္း စစ္ေဆးၿပီးေနာက္ ေပၚေပါက္ပါက ၎ေကာ္မတီဝင္အား ရာထူးမွ ထုတ္ပယ္သည့္ အမိန္႔ခ်မွတ္ႏိုင္သည္ ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။
ဤမွ မကေသးပါ။ စည္ပင္ ဥကၠ႒မွအပ ေကာ္မတီတရပ္လုံးအားလည္း ဖ်က္သိမ္းသည့္ အမိန္႔ ခ်မွတ္ႏိုင္ပါေသးသည္။ ေနာက္ဆုံးပိတ္ ကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ အတည္ျဖစ္ပါသည္ တဲ့။ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ရာတြင္ မည္သူမဆို အမွားအယြင္း ရွိႏိုင္ပါသည္။
ရံဖန္ရံခါတြင္ အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ အတိုက္အခံ လုပ္ရသည့္အခါမ်ိဳးလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ လူႀကီးမ်ား အႀကိဳက္ လက္ညွိဳးေထာင္ ေခါင္းညိတ္ မလုပ္ဘဲ ျပည္သူမ်ား အတြက္ အမုန္းခံ ရပ္တည္ လုပ္ေဆာင္လွ်င္ အၿငိဳးထားၿပီး အမွားအယြင္း အနည္းငယ္ကို ေထာက္ျပကာ ေကာ္မတီဝင္အျဖစ္မွ ထုတ္ပယ္ခံရႏိုင္ေျခ ရွိသည့္ အတြက္ လက္ရွိ ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရး လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ စီးပြားေရး သမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားသည့္ ၿမိဳ႕ခံမ်ား အေနျဖင့္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းပါးျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေကာ္မတီဝင္ ေလာင္းမ်ား ကိုသာ တင္းက်ပ္ထားသည္ မဟုတ္ပါ။ ေကာ္မတီဝင္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္မဲ ေပးမည့္ ျပည္သူမ်ား အတြက္လည္း လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ပါသည္။
မဲေပးမည့္ ေန႕မွာ ဖုတ္ဖက္ခါ ထၿပီး ေပး၍ မရပါ။ ဝီရိယ စိုက္ထုတ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အိမ္ေထာင္စု တစုတြင္ လူတဦးသာ မဲေပးခြင့္ ရမည့္ စည္ပင္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲေပးမည့္သူ သည္ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး႐ံုးသို႔ သြားကာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္၊ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ေရး မဲစာရင္းတြင္ အမည္စာရင္း ထည့္သြင္းေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုလႊာဟု ေရးထုိး ထားသည့္ ေလွ်ာက္လႊာ စာရြက္ႏွစ္ရြက္ အေပၚတြင္ ေတာင္းဆိုသူအမည္၊ မွတ္ပုံတင္၊ ေမြးသကၠရာဇ္၊ အဘအမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာမ်ား ေရးထုိးကာ မဲစာရင္းတြင္ ပါဝင္ႏိုင္ရန္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စုံသူ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေထာက္ အထား သက္ေသမ်ား ရွိပါေၾကာင္း တင္ျပကာ အထက္ပါအခ်က္အားလုံးမွန္ကန္ပါေၾကာင္း ဝန္ခံခ်က္ လက္မွတ္ ေရးထုိးရဦးမည္ ျဖစ္သည္။
မၿပီးေသးပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးက မွန္ကန္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ လက္မွတ္ေရးထုိးသည္ ဆိုသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွ မတ္လ ၃ ရက္ေန႔တြင္ မဲေပးခြင့္ ရရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူမ်ား လုိလိုလားလား မဲေပးခ်င္ေအာင္ စည္း႐ံုး လုပ္ေဆာင္ေနတာလား၊ မဲမေပးခ်င္ေအာင္ အဆင႔္ဆင့္ၾကပ္ေနၾက တာလား ဟု ေမးခြန္း ထုတ္လိုက္ခ်င္ပါသည္။
မည္သုိ႔ပင္ ဆိုေစ ယခင္က တဦးတေယာက္တည္း ညႊန္ၾကားမႈျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေန ၾကေသာ စည္ပင္သာယာ အဖြဲ႔တြင္ ျပည္သူမ်ား တင္ေျမွာက္လုိက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ယခုကဲ့သို႔ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရလာသည္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ႀကိဳဆိုရမည့္ ကိစၥ၊ ဝမ္းသာရမည့္ ကိစၥသာ ျဖစ္ပါသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ စည္ပင္ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပၿပီးစီးခဲ့ပါၿပီ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္လည္း မၾကာမီ က်င္းပေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္ အစိုးရသက္တမ္းတြင္ ေနာက္တႀကိမ္ က်င္းပမည့္ စည္ပင္ေကာ္မတီဝင္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တျခားတျခားေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ က်င္းပမည့္ စည္ပင္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား အတြက္ တာဝန္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ အမ်ားျပည္သူ တခဲနက္ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေသာ အခင္းအက်င္းမ်ား၊ ဥပေဒမ်ား၊ ေျဖေလွ်ာ႔မႈမ်ား ျပ႒ာန္း လုပ္ေဆာင္ ေပးႏိုင္မွသာ ဒီမိုကေရစီ အစုိးရ ပီသပါလိမ္႔မည္။
ေျဖသာစရာ တခုေတာ့ ရွိပါသည္။ ယခု ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏သက္တမ္းမွာ ယခုအစုိးရ၏ သက္တမ္းႏွင့္ တူတူျဖစ္ပါသည္။ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခ်ိန္ ၁၀ လ ဝန္းက်င္သာ ရွိေတာ့သည့္ အတြက္ မဲေပးမွားခဲ့လွ်င္ လည္း ၁၀ လ အၾကာတြင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရး တခုေတာ့ က်န္ရွိပါေသးသည္။ ။
No comments:
Post a Comment