Tuesday, July 19, 2011

ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္သူလယ္သမားအေရး (အပိုင္း - ၈)

ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ)

ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္ စာတမ္း

ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္း

ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းဟူ၍ ေခၚတြင္ခဲ့ေသာ ေကတီေအ စီမံကိန္းမ်ားမွာ ၁၉၅၂-၅၃ ခုႏွစ္မွ ၁၉၅၉-၆ဝ ျပည့္ႏွစ္
အထိ ၈ ႏွစ္ကာလအတြင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ စီမံကိန္းႀကီးတရပ္ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိစီမံကိန္းတြင္ အက်ဳံးဝင္ေသာ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရး ၅ ႏွစ္ စီမံကိန္းကုိ လယ္ယာထြက္သီးႏွံ ျပည္ပပုိ႔ကုန္မ်ား တုိးတက္ေစရန္ႏွင့္ ျပည္တြင္း ဖူလုံမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာေစရန္ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္းေရးဆြဲခဲ့သည္။ ယင္းစီမံကိန္းတြင္ ၁၉၅၉-၆ဝ ျပည့္ႏွစ္၌ လယ္ယာထြက္ကုန္ တန္ဖိုးက်ပ္ ၁ ၁၅ဝ ဝဝဝ ဝဝဝ အထိ တုိးတက္လာေစရန္အတြက္ ခ်မွတ္ထားေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားလည္း ပါရွိေပသည္။

စီမံကိန္းလ်ာထားခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ေအာင္ျမင္ခ်က္တို႔မွာ မ်ားစြာ ကြာျခားေနသည္ကုိ ေတြ႔ရေလသည္။
ဇယား ၂ဝ တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။



ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္း မေအာင္ျမင္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းတရပ္မွာ ႏုိင္ငံ၏ အဓိက သီးႏွံျဖစ္ေသာ ဆန္အထြက္
ႏွင့္ ဆန္ေရာင္း၍ ရရွိမည့္ ႏုိင္ငံျခားေငြမ်ားတြင္ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ မကိုက္ေအာင္ ပုိမုိ ခန္႔မွန္းထားျခင္းေၾကာင့္ ပင္ ျဖစ္သည္။

အမွန္အားျဖင့္ စီမံကိန္းတရပ္ကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ မ’တည္ေငြမ်ားႏွင့္ အတတ္ပညာရွင္မ်ား
ျပည့္စုံ႐ုံမွ်ျဖင့္ မၿပီးေသး၊ ႏုိင္ငံ၏ အေျခခံစီးပြားေရး အေျခအေန၊ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေန၊ လူမႈေရး အေျခအေနမ်ား အပါအဝင္ လုပ္သားျပည္သူ တရပ္လုံး၏ အေျခအေနမ်ားကုိ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရန္ လုိပါသည္။

၄) မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအေျခအေန။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၾကီး မျဖစ္မီ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္မွ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္အတြင္း ပ်မ္းမွ် အသားတင္ စုိက္ပ်ဳိးသည့္ ဧရိယာေပါင္းမွာ ၁၇ ၄၆၇ ဝဝဝ ဧကရွိ၍ စုစုေပါင္း စုိက္ပ်ဳိးသည့္ ဧရိယာ (အသားတင္ စုိက္ပ်ဳိးသည့္ ေျမဧရိယာႏွင့္ သီးထပ္စိုက္ပ်ဳိးသည့္ ေျမဧရိယာ ႏွစ္ရပ္ေပါင္း) မွာ ၁၈ ၆၈၄ ဝဝဝ ဧက ရွိေလသည္။၁၉၆၁ - ၆၂ ခုႏွစ္တြင္ အသားတင္ စုိက္ပ်ဳိးသည့္ ဧရိယာေပါင္းမွာ ၁၇ ၆၉၈ ဝဝဝ ဧကရွိ၍ စုစုေပါင္း စုိက္ပ်ဳိးသည့္ ဧရိယာေပါင္းမွာ ၁၉ ဝ၁၃ ဝဝဝ ဧက ရွိေလသည္။ ဆန္စပါး စုိက္ပ်ဳိးသည့္ ဧရိယာကုိ သီးသန္႔ထုတ္ႏႈတ္၍ တင္ျပရေသာ္ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္မွ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္အတြင္း ပ်မ္းမွ်စုိက္ပ်ဳိးသည့္ ဧရိယာမွာ ၁၂ ၃၉၈ ဝဝဝ ရွိ၍ ၁၉၆၁-၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ၁၁ ၃၅ဝ ဝဝဝ ဧကသာ ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ျမန္မာတႏုိင္ငံလုံးမွ ထြက္ေသာ စပါးမွာ ၁၉၃၆-၄၁ ခုႏွစ္ အတြင္း ပ်မ္းမွ်ျခင္း တန္ေပါင္း ၇ ၄၂၆ ဝဝဝ ထြက္ရွိ၍ ၁၉၆၁-၆၂ ခုႏွစ္တြင္ စပါးတန္ေပါင္း ၆ ၇၉၈ ဝဝဝ သာ ထြက္ေလသည္။

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီႏွင့္ မဆလပါတီသည္ ေအာက္ပါ ေျမယာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ေတာင္သူ လယ္သမားဘဝ ျမႇင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ခ်မွတ္ခဲ့သည္။

၁) ေျမယာ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳး၍ ကုန္ထုတ္စြမ္းအား ျမင့္မားလာေရး။
၂) သိပၸံနည္းျဖင့္ စုိက္ပ်ဳိးႏိုင္ေရး။
၃) ေျမယာ ကုန္ထုတ္စနစ္ မွန္ကန္လာေရး။
၄) လူမႈေရး ကိစၥမ်ား တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေရး။
၅) ေတာင္သူလယ္သမား လူတန္းစား တရပ္လုံး စည္း႐ုံးႏုိင္ေရး။

ဗုိလ္ေနဝင္း ေကာင္စီသည္ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒျဖင့္ သီးစားခ်ထားေရးအာဏာကို ေျမယာေကာ္မတီမ်ား လက္ဝယ္အပ္ႏွံခဲ့သည္။ ၁၉၆၆-၆၇ ခုႏွစ္တြင္ စပါးစုိက္ဧက စုစုေပါင္း ၁၂ သန္းေက်ာ္ ရွိသည့္အနက္ ဧကေပါင္း ၈ သန္းေက်ာ္ခန္႔ကိုသာ စနစ္တက် စုိ္က္ပ်ဳိး၍ ဧကေပါင္း ၄ သန္းေက်ာ္ကို ၾကဲခင္းအျဖစ္ျဖင့္ စုိက္ပ်ိဳးခဲ့သည္။ ေရွး႐ုိးစိုက္ပ်ဳိးေရး နည္းစနစ္ ၅ မ်ဳိးကုိ ေတြ႔ရသည္။

က) ေရႊ႔ေျပာင္း စုိက္ပ်ိဳးနည္း (ေတာင္ယာနည္း စနစ္)
ခ) အေျခာက္ စုိက္ပ်ဳိးနည္း (ယာစုိက္ပ်ဳိးနည္း)
ဂ) အစုိ စုိက္ပ်ဳိးနည္း။
ဃ) ေရသြင္း စုိက္ပ်ဳိးနည္း။
င) ႏုန္းေျမသစ္မ်ား၌ စိုက္ပ်ဳိးနည္း (ကိုင္း စုိက္ပ်ဳိးနည္း) တို႔ ျဖစ္သည္။

၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ လယ္ယာေျမႏုိင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒကို ပါလီမန္က
ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳခဲ့သည္။ ယင္းဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျဖခံဥပေဒ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို
ျပည့္စုံလုံေလာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား မပါရွိျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ လက္ေတြ႔
ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခက္အခဲ ေတြ႔ရျခင္း၊ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားအား ပို႔ေဆာင္လိုေသာ ဘဝသစ္ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ မပါျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ပိုမုိျပည့္စုံေစရန္ လုိအပ္ေသာ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား ထည့္သြင္းၿပီးလွ်င္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမ ႏုိ္င္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒကို ပါလီမန္တြင္ တင္သြင္းအတည္ျပဳခဲ့သည္။

ထို႔အျပင္ သိမ္းယူေဝငွၿပီး ျဖစ္ေသာ လယ္ယာေျမမ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ပါလီမန္တြင္ ျပင္ဆင္ခ်က္ ဥပေဒတရပ္ကို ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳၿပီးလွ်င္ လယ္ယာေျမ ႏို္င္ငံပုိင္ ျပဳလုပ္ေရး
အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၄၊ ပုဒ္မခြဲ ၁ အရ ေလ်ာ္ေၾကးေပးေရး ၁ဝ ဦး ေကာ္မရွင္ကုိလည္း ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့သည္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ အာဏာရ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ႏို္င္ငံေရး ကြဲျပားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ ယင္းအဖြဲ႔အားလုံးပင္ လုံးဝ မလႈပ္ရွားႏုိင္သည့္ အေျခသို႔ ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမ ႏုိ္င္ငံပိုင္ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒပါ မူမ်ားအတုိင္း လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္၊ မေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ကုိ စုံစမ္းစစ္ေဆးႏိုင္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္
သမၼတက စုံစမ္းေရး ေကာ္မတီ တရပ္ကုိ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ ခန္႔ထားခဲ့သည္။ စုံစမ္းေရး
ေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာအရ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ျမင္ရသည္။

၁) လုပ္ကြက္ လုပ္အားကို မစဥ္းစားဘဲ ဇယား - ၆၂ ပါ အတိုင္းအတာအထိ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ေပးသျဖင့္ လယ္ယာေျမ ေဝျခမ္းရာတြင္ သီးစားမ်ားမွာ လယ္ေျမ အနည္းငယ္သာ ရရွိျခင္း။
၂) ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးရာတြင္ မူလ လုပ္ကြက္ထက္ ပိုမို၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူအင္အားႏွင့္ လုပ္ႏုိင္သည့္ အရည္းအခ်င္းထက္ ပိုမို၍ေသာ္လည္းေကာင္း ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားျခင္း။
၃) ကင္းလြတ္ခြင့္ မေပးထုိ္က္ေသာ ေျမပိုင္ရွင္မ်ားအား ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားျခင္း။
၄) ေတာင္သူ လယ္သမား အိမ္ေထာင္စုဝင္ မဟုတ္သည့္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ကုန္သည္၊ စာေရး စာခ်ီ စေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔အား ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားျခင္း။
၅) တရားဝင္ ေျမယာပိုင္ခြင့္ မရွိသူတို္႔အား ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားျခင္း။
၆) အိမ္ေထာင္စု တစုတည္း ျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ သီးျခားအိမ္ေထာင္သားစုပြား၍ ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားျခင္း။
၇) လယ္ယာေျမကို ၾကီးၾကပ္လုပ္ကိုင္ပါမည္ဟု ကတိေပး႐ုံႏွင့္ အမွန္တကယ္ ၾကီးၾကပ္လုပ္ကို္င္ႏို္င္ေသာ အေျခအေန မရွိေသာ လူအား ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားျခင္း။
၈) ေတာင္သူလယ္သမား မဟုတ္သူမ်ားအား လယ္ယာေျမ ေဝျခမ္းထားျခင္း။
၉) ေျမယာေကာ္မတီႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္သူမ်ားအား ေျမေဝျခမ္းရာတြင္ အခြင့္အေရး ပိုမိုေပးထားျခင္း။
၁ဝ) တသီးပုဂၢလ ေနထိုင္သူအား ေျမယာ မေဝျခမ္းႏိုင္ပါဘဲႏွင့္ အပ်ဳိၾကီး၊ လူပ်ဳိၾကီး စသည္တုိ႔အား ေျမယာေဝျခမ္းထားျခင္း။
၁၁) အခ်ဳိ႕ေဒသတြင္ သီးစားမ်ားအား လုံေလာက္စြာ ေဝျခမ္းရန္ လယ္ယာေျမ မေပါမ်ားပါဘဲႏွင့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သီးစားမ်ားအား ေဝျခမ္းရမည့္ ေျမယာထဲမွ ႏုတ္ယူ၍ လယ္ယာ အလုပ္သမားမ်ားအား ေဝျခမ္းထားျခင္း။
၁၂) အခ်ဳိ႕ေဒသတြင္ လုပ္ကိုင္၍ မျဖစ္ေသာ အလြန္ညံ့ဖ်င္းသည့္ ေျမမ်ိဳးကို ေဝျခမ္းထားသျဖင့္ မူလ လက္ငုတ္ သီးစားေျမ လက္လြတ္ ျဖစ္ရျခင္း။
၁၃) ကၽြန္းေျမ၊ သာသနာ့ေျမကဲ့သုိ႔ မသိမ္းသင့္သည့္ လယ္ယာေျမမ်ားကို သိမ္း၍ ေဝထားျခင္း။
၁၄) ေက်းရြာအတြက္ ခ်န္လွပ္ထားေသာ သိမ္းယူၿပီးသည့္ ေျမယာမ်ားကို မတရား သုံးစြဲၾကျခင္း။
၁၅) အာဏာရ ႏို္င္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းမႈးမ်ား ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္သျဖင့္ ေဝျခမ္းေရး ဥပေဒႏွင့္အညီ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း။
၁၆) မူလ သီးစားခ်ထားေရး မူမမွန္ျခင္းေၾကာင့္ လယ္ယာေျမ ေဝျခမ္းေရးတြင္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ မကုိက္ညီမႈမ်ား ျဖစ္ရျခင္း။
၁၇) လယ္ယာေျမ ႏို္င္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ ျပင္ဆင္မႈ အခ်ိန္ မလုံေလာက္သျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္း။
၁၈) ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အခ်ဳိ႕ ျပတ္ျပတ္သားသား မရွိသျဖင့္ ဥပေဒကို အမ်ဳိးမ်ဳိး လုိရာဆြဲယူ ေဝျခမ္းႏုိင္ျခင္း။
၁၉) အဆင့္ဆင့္ ကြပ္ကဲၾကီးၾကပ္မႈ၊ စစ္ေဆးစုံစမ္းမႈမ်ား ထိေရာက္စြာ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း။
၂ဝ) ေျမယာေကာ္မတီမ်ား၊ အာဏာရ ႏို္င္ငံေရးသမားမ်ား၊ အမႈထမ္းအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ဝန္ထမ္းမႈးမ်ားက ေျမယာေဝျခမ္းေရး ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အဂတိ လုိက္စားျခင္း၊ တန္စိုးလက္ေဆာင္ယူျခင္း၊ လာဘ္စားျခင္း။
၂၁) လယ္ေျမေဝျခမ္းေရးတြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ အခ်ဳိ႕ေသာ အရာထမ္း၊ အမႈထမ္းတို႔က အဂတိ လိုက္စား၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္း။
၂၂) ဥပေဒႏွင့္အညီ လယ္ေျမ ေဝျခမ္းေရးကို ေဆာင္ရြက္လုိေသာ ေက်းရြာ ေျမယာေကာ္မတီမ်ားအား အမႈထမ္းအရာထမ္းမ်ားႏွင့္ အာဏာရ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားက အမ်ဳိးမ်ဳိး အက်င့္ပ်က္ေအာင္ နည္းေပးလမ္းျပ ျပဳၾကျခင္း။
၂၃) ေက်းလက္ ေျမရွင္ေလးမ်ားႏွင့္ ခ်မ္းသာေသာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားက ေျမယာေကာ္မတီမ်ားႏွင့္ ေပါင္း၍ အခြင့္အေရး ပိုယူၾကျခင္း။

ထို႔ေၾကာင့္ လယ္ယာေျမ ႏို္င္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး လုပ္ငန္းကို ေတာင္သူလယ္သမား လူတန္းစား တရပ္လုံးက တညီတညြတ္တည္း ၾကိဳဆုိ ေထာက္ခံမႈ မျပဳခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပုိင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရခါစအခ်ိန္၌ ကြန္ျမဴနစ္တုိ႔သည္ မိမိတို႔လက္နက္ျဖင့္ ၾကီးစုိးႏုိင္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ လယ္ယာေျမ ေဝျခမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အျပင္းအထန္ စတင္ေဆာင္ရြက္ လာၾကသျဖင့္ ေက်းလက္ ေတာရြာမ်ားတြင္ ဆက္လက္အေျခစုိက္ ေနထိုင္ၾကေသာ ေျမပုိင္ရွင္ အားလုံးလုိလုိပင္ ၿမိဳ႕ေပၚသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္ၾကေလသည္။ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ စစ္ၾကီးအၿပီးတြင္ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ
ေျမရွင္စနစ္မွာ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ေလးမ်ား ရရွိ၍ ညိွဳးႏြမ္းၾကံဳလွီစျပဳေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။
ေက်းလက္ ေျမရွင္ေလးမ်ား ဆက္လက္ အခြင့္အေရး ရေနသည့္အျပင္ အာဏာရ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားသာ ေျမယာေပၚ၌
ျခယ္လွယ္ႏုိင္ခြင့္ ရလာၾကသည္။ တနည္းဆုိေသာ္ ေက်းလက္ ေျမရွင္ေလးမ်ားႏွင့္ အာဏာရ အဖြဲ႔ဝင္မ်ား
ၾကီးစိုးေသာ ပေဒသရာဇ္စနစ္ အသြင္သစ္ ေပၚထြန္းလာသည္ဟု မွတ္ယူရေပမည္။

၁၉၆၃ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒ။ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေတာင္သူလယ္သမား အခြင့္အေရး ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပ႒ာန္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ ဗိုလ္ေနဝင္း အစုိးရသည္ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒကုိ ျပင္သည့္ ဥပေဒတရပ္ ျပ႒ာန္းလိုက္ျပန္သည္။ ယင္းဥပေဒမွာ သီးစားစနစ္ကို လုံးဝဖ်က္သိမ္းလိုက္ေသာ ဥပေဒပင္ ျဖစ္သည္။

လယ္ယာ လုပ္သား လုပ္ခမ်ားမွာ ကိုလိုနီေခတ္ကထက္ ေလ်ာ့နည္းေနသည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။ ဥပမာ -
ႏွစ္လုံးေပါက္ က်ီဝင္ သူရင္းငွား တဦးသည္ ကိုလိုနီေခတ္က လုပ္ခေငြ က်ပ္ ၁၅ဝ ခန္႔ ရရွိခဲ့၍ စစ္ၿပီးေခတ္တြင္
က်ပ္ ၃၃ဝ ခန္႔ ရရွိေလသည္။ စစ္မျဖစ္မီက လုပ္ခ၏ ႏွစ္ဆမွ်သာ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ လယ္ယာလုပ္သားမ်ား စားသုံးေနရေသာ ကုန္ပစၥည္း ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာကား စစ္မျဖစ္မီကထက္ ငါးဆ၊ ေျခာက္ဆ ၾကီးမားေနသည္ကုိ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ ဖဆပလ ဒုတိယ ဦးစီး အစည္းအေဝးတြင္ မိန္႔ၾကားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေအာက္ပါမိန္႔ခြန္းတြင္ ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။

”စားသုံး ကုန္ပစၥည္းတို႔၏ ေစ်းႏႈန္းတို႔မွာ ပ်မ္းမွ်ျခင္းအားျဖင့္ စစ္မျဖစ္မီကာလကထက္ ငါးဆ၊ ေျခာက္ဆ
ၾကီးမားေနၿပီး ဆန္စပါး ေစ်းႏႈန္းမွာကား စစ္မျဖစ္မီကာလက ေစ်းေလာက္ပင္ ရွိသည္။ အစုိးရ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက စပါးအတြက္ က်ပ္ ၁ဝဝ ေစ်းႏွင့္ ဆန္အတြက္မူ က်ပ္ ၅၄ဝ ေစ်းေပးေနရာ စပါးအတြက္ က်ပ္ ၂၃ဝ ေစ်း၊ ဆန္အတြက္ က်ပ္ ၆ဝဝ ေစ်း ေပးေနေသာ ပုဂၢလိက ကုန္သည္မ်ား ေပးသည္ထက္ပင္ အလြန္နည္းပါးေနပါသည္။”

ဗိုလ္ေနဝင္း အစုိးရ လက္ထက္တြင္ “ပုဂၢလိကပုိင္စနစ္မွ အမ်ားပုိင္စနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းရာတြင္ ျပည္သူပိုင္လုပ္ရန္ မလိုေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္သာ သမဝါယမက ဝင္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ရန္” မူခ်မွတ္သည္။ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁ ရက္ေန႔အထိ ၿမိဳ႕နယ္ ၂၈၄ နယ္တုိ႔၌ လယ္ယာႏွင့္ လုပ္ငန္းေပါင္းစုံ သမဝါယမ အသင္းေပါင္း ၁၂ ၁၇၇
ကို ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ခဲ့၍ သမဝါယမ ေက်းရြာ ၁၁ သင္းႏွင့္ ေပါင္းလွ်င္ စုစုေပါင္း ၁၂ ၁၈၈ သင္း ရွိေပသည္။ အဓိက လုပ္ငန္းရပ္မ်ားမွာ -

၁) ေငြေခ်း လုပ္ငန္း
၂) သီးႏွံ စုေပါင္း ေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္း
၃) ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း
၄) အေသးစား ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း - တုိ႔ ျဖစ္သည္။

ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ အေျခအေန အစစ္အမွန္ႏွင့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ ဆႏၵ အစစ္အမွန္မ်ားကုိ
ေလ့လာဆည္းပူးႏုိင္ရန္ႏွင့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအား ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရး အခ်ဳိ႕ေပးရန္ အတြက္
ေတာင္သူလယ္သမား ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း က်င္းပခဲ့သည္။

၁) ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အုန္းေတာ
၂)၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ဇႏၷဝါရီလ ဒူးယား
၃) ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ပုပၸား့
၄) ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ခေပါင္း
၅) ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ က်ဳိကၠဆံ
၆) ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ က်ဳိကၠဆံ
၇) ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ က်ဳိကၠဆံ
၈) ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ က်ဳိကၠဆံ - တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ က်ဳိကၠဆံ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမ်ား၏ အႏွစ္သာရမ်ားမွာ - (က) သီးစားခ ဖ်က္သိမ္းေရးႏွင့္ (ခ) ျပည္သူ႔ေတာင္သူလယ္သမား ေကာင္စီ ဖြဲ႔စည္းေရးတုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။

ထင္ရွားေသာ ေျမယာဥပေဒ ၆ ရပ္မွာ -
၁) ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ ေငြတိုး ခ်စားသူမ်ား အက္ဥပေဒ
၂) ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လယ္ယာလုပ္ကိုင္သူတုိ႔၏ ေၾကြးၿမီ သက္သာေရး အက္ဥပေဒ
၃) ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ လယ္ယာ အလုပ္သမား အနည္းဆုံး အခေၾကးေငြ အက္ဥပေဒ
၄) ၁၉၅ဝ ျပည့္ႏွစ္ သီးစားခ စံႏႈန္း အက္ဥပေဒ
၅) သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒမ်ားမွာ - (က) ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး အက္ဥပေဒ၊ (ခ) ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး အက္ဥပေဒ၊ (ဂ) ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ သီးစား ခ်ထားေရး (ျပင္ဆင္ခ်က္) အက္ဥပေဒ - တို႔ ျဖစ္သည္။
၆) လယ္ယာေျမ ႏုိင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒ - တို႔ ျဖစ္သည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂ - ရက္ေန႔မွစ၍ ဗိုလ္ေနဝင္း အစုိးရသည္ ေအာက္ပါ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ားကုိ
ျပ႒ာန္း ခဲ့သည္။

၁) ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒ။
၂) ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး နည္းဥပေဒ။
၃) ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေတာင္သူ လယ္သမား အခြင့္အေရး ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ။
၄) ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ။

၁၉၆၅ ခုႏွစ္ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒပုဒ္မ ၂ - တြင္ လယ္ယာလုပ္ပုိင္ခြင့္ ရရွိေသာ မည္သည့္သီးစားမဆို ေျမရွင္အား သီးစားခ လုံးဝေပးရန္မလိုေၾကာင္း သတ္မွတ္ထားသည္။ သီးစားခ ဖ်က္သိမ္း
ေပးျခင္းႏွင့္ လယ္လုပ္သူသာ လယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိေစျခင္းတုိ႔သည္ ေျမရွင္စနစ္ ဖ်က္သိမ္းေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အျဖစ္ ေဖာ္ျပသည္။ သို႔ေသာ္ အစိုးရက ႏုိ္င္ငံေတာ္ လက္ဝါးၾကီးအုပ္ ေျမရွင္ၾကီးစနစ္ျဖစ္ထြန္းလာျခင္းသာ အဖတ္တင္ေတာ့သည္။

(အပိုင္း - ၉) အား ဆက္လက္ထုတ္ျပန္ပါမည္။

No comments: