Thursday, July 25, 2013

၀န္ႀကီးဌာနမ်ား ဘတ္ဂ်က္ေငြစာရင္း မွားယြင္းမႈ အေရးယူရန္ လႊတ္ေတာ္ နည္းလမ္းရွာ

သာလြန္ေဇာင္းထက္

အစုိးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက အသုံးစရိတ္ ဘတ္ဂ်က္ ေငြစာရင္းမ်ား တင္ျပ ေတာင္းခံရာတြင္ မွားယြင္းမႈ၊ လိုအပ္သည္ထက္ ပုိမို ေငြေတာင္းခံမႈ၊ ပုိလွ်ံေငြမ်ားကို အခ်ိန္မီ ျပန္လည္ မေပးသြင္းမႈမ်ားကို အေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္ အထူး လိုအပ္လ်က္ ရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက အေရးယူႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြ ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဦးသိန္းထိုက္က ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ အရအသုံးစာရင္းအေပၚ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာတရပ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔ ဇူလိုင္လဆန္းပုိင္းတြင္ တင္ျပလာခဲ့ၿပီး ယင္း တင္ျပခ်က္တြင္ အစုိးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ေငြစာရင္းမွားယြင္းမႈ၊ လိုအပ္သည္ထက္ ပုိမို ေငြေတာင္းခံမႈ၊ ပုိလွ်ံေငြမ်ားကုိ သတ္မွတ္ရက္အတုိင္း ျပန္လည္ အပ္ႏွံျခင္းမျပဳဘဲ ေနာက္က် အပ္ႏွံမႈမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ တပ္ၿမိဳ႕ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕၊ ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ ႏွင့္ အစုိးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားလက္ေအာက္ရွိ ဗဟုိအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ရေငြ၊ သုံးေငြမ်ားကို မစစ္ေဆးႏုိင္ခဲ့ဟု အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ျပည္သူ႕ဘ႑ာေငြ ရသုံးစာရင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အစုိးရ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ စည္းစနစ္ မက်မႈတုိ႔ေၾကာင့္ မမွန္မကန္ ေဆာင္ရြက္မႈ၊ အလြဲသုံးမႈ၊ စာရင္းလြဲမွားေဖာ္ျပမႈ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္သည့္အျပင္ ျပည္သူ႕ဘ႑ာေငြ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစေသာေၾကာင့္ အစုိးရက လိုအပ္သလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသည့္အတုိင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ေရး ၾကပ္မတ္ကြပ္ကဲရန္ ႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေရး နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္အညီ အေရးယူရန္ အထူးလိုအပ္သည္ဟု လႊတ္ေတာ္ျပည္သူ႕ ေငြစာရင္းေကာ္မတီက တုိက္တြန္းလုိက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ ဘတ္ဂ်က္ေငြစာရင္း မွားယြင္း ေဖာ္ျပေသာ အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားကုိ အေရးယူႏုိင္ေသာ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္ကမ္းႏွင့္ ဥပေဒမ်ား ထုတ္ျပန္ေရး ေဆြးေႏြးမႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီမွ အဖြဲ႕၀င္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြက ဆုိသည္။

“အစီရင္ခံစာမွာ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို အေရးယူေပးဖုိ႔ အစုိးရကုိတုိက္တြန္းထားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ဘက္ကလည္း အေရးယူလို႔ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လည္း ေဆြးေႏြးေနၾကတယ္။ ဆုိလုိတာက စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရုံးက အခုေနာက္ပုိင္း အားလုံးေျပလည္သြားၿပီဆုိၿပီး တင္ျပေနတယ္။ ဦးလြန္းေမာင္ (ယခင္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း) တုန္းက ဘာျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လိုျဖစ္တယ္ဆုိတာ ကုိ ေထာက္ျပတယ္။ အခု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္အသစ္က အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ သိပ္ၿပီး သေဘာ မက်ဘူး။ စာရင္းစစ္က ေျပလည္ပါတယ္ဆုိတုိင္း ၿပီးသြားမွာလား။ ဒါဆုိရင္ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ေကာ္မတီဆုိတာ ထားဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔က စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ စစ္ေဆးဖုိ႔ လုိတာေတြကို ေထာက္ျပဖို႔ နည္းလမ္းေတြရွာေနၾကတယ္။ အစုိးရပုိင္းက အေရးယူဖုိ႔ တုိက္တြန္းထားသလုိ လႊတ္ေတာ္ဘက္ကလည္း စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္း ဥပေဒေတြ ထုတ္တာေတြရွိလာမယ္” ဟု ဦးလွေဆြက ဆုိသည္။

၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၀န္ႀကီးဌာန ၂၂ ခုသည္ ခြင့္ျပဳထားသည့္ ဘတ္ဂ်က္ေငြမ်ားအနက္မွ သုံးမကုန္ ပုိလွ်ံေသာ ေငြက်ပ္သန္းေပါင္း ၇၁၂၅၇ ကုိ အခ်ိန္မီ ျပန္လည္ မေပးသြင္းခဲ့သည့္အျပင္ ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ဗဟုိအဖြဲ႕အစည္း ၅ ခုကလည္း ပုိလွ်ံေငြ က်ပ္သန္းေပါင္း ၄၂၄၇ သန္းကို သတ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ အလြန္ေနာက္က် အပ္ႏွံခဲ့ ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရုံး၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထုိ႔ျပင္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ သတင္းႏွင့္စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္း၊ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း၊ သစ္ေတာေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့သစ္လုပ္ငန္း၊ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဘဏ္၊ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့ လယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္းေရာင္း၀ယ္ေရးလုပ္ငန္း၊ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ အမွတ္ ၁ သတၱဳတြင္းလုပ္ငန္း၊ အမွတ္ ၂ သတၱဳတြင္းလုပ္ငန္း၊ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္လုပ္ငန္း၊ ျမန္မာ့ပုလဲလုပ္ငန္း၊ ျမန္မာ့ဆားလုပ္ငန္း၊ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕လုပ္ငန္း၊ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ ဓာတုေဗဒလုပ္ငန္း အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးဌာန ၁၁ ခုလက္ေအာက္ရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္း ၂၀ ခုသည္ စာရင္း ကြဲလြဲ ေဖာ္ျပမႈမ်ား ရွိေနသည္ဟု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရုံး၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

လသာၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးၾကည္ျမင့္ကမူ လႊတ္ေတာ္၏ အဓိက လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားတြင္ မလိုအပ္ဘဲ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ား မျဖဳန္းတီးေရးဆုိေသာ အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းတာ၀န္တရပ္ ပါ၀င္ ေနသည့္ အတြက္ ဥပေဒျပဳေရး နည္းလမ္းပုိင္းမွ ထိန္းသိမ္းလုပ္ေဆာင္သင့္သည္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေျပာသည္။

“စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကေန ျပင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီဥပေဒကို ျပင္ခဲ့တဲ့အဓိက အေၾကာင္းက စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က သမၼတက ခန္႔အပ္တာျဖစ္ေပမယ့္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ စစ္ထားတဲ့စာရင္းေတြကို သမၼတဆီ တင္တာနဲ႔ တၿပဳိင္နက္ လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း တင္ျပရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္က ျပင္ခဲ့တာ။ အဲဒီဥပေဒကုိ ျပင္တာကို သမၼတက သေဘာမတူလုိ႔ ဥပေဒမွာ လက္မွတ္မထုိးေပးခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဥပေဒက အတည္ျပဳႏုိင္ခဲ့တယ္။ ဆုိလိုတာက လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္က ျပည္သူ႕ဘ႑ာမျဖဳန္းတီးေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္တာကို လုပ္ရမွာပဲ” ဟု ဦးၾကည္ျမင့္က ရွင္းျပသည္။

ရန္ကုန္အေ၀းသင္တကၠသိုလ္၊ ေဘာဂေဗဒဌာန၊ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္စုိးက ယခင္စစ္အစုိးရ လက္ထက္က ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကို အတုိင္းအဆမရွိ သုံးစြဲခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိအေျခအေနတြင္မူ မလိုအပ္ေသာ ဘ႑ာေငြ သုံးစြဲမႈမ်ားကို ဟန္႔တားႏုိင္သည့္ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ား ထုတ္ျပန္သင့္သည္ဟု သုံးသပ္ေျပာဆုိသည္။

“မလိုအပ္ဘဲ ဘ႑ာေငြ ေတာင္းတာ၊ သုံးစြဲတာမ်ဳိးေတြကုိ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူမယ့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ လိုအပ္သလုိ စံျပ အေရးယူမႈေတြ လုပ္ေပးရမယ္။ ဒါက မျဖစ္မေန လုပ္ဖုိ႔ လိုတယ္။ ဟုိတုန္းက ျဖစ္ခဲ့တာေတြကို နမူနာ ယူၿပီး အခုေခတ္အေျခအေနမွာ ေျပာင္းလဲသင့္တယ္။ ေျပာသာေျပာရတာ အခု လႊတ္ေတာ္ထဲက ပုဂၢဳိလ္ေတြဆုိတာလည္း ဟုိအရင္ေခတ္က ၀န္ႀကီးေတြ၊ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တဲ့သူေတြခ်ည္းပဲ။ အဲဒီေတာ့ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ အျပစ္တင္ေနမယ့္အစား လက္ေတြ႕အေျခအေနမွာ မျဖစ္ေေအာင္ လုပ္ၾကမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ အရမ္းလိုအပ္ေနတယ္” ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္စုိးက ဆုိသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္းက လႊတ္ေတာ္သုိ႔ သမၼတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ဘ႑ာေငြအလြဲသုံးစားမႈ အစီရင္ခံစာ တရပ္ ေပးပို႔ခဲ့မႈေၾကာင့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္က ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္လြန္းေမာင္ကုိ ရာထူးမွ ဖယ္ရွားၿပီး အၿငိမ္းစား ေပးခဲ့သည္။

No comments: