သန္းထိုက္ဦး
ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး တိုးခ်ဲ႕ရန္ အတြက္ ျမ၀တီ – မဲေဆာက္ ေဒသတြင္ ျမစ္ကူး တံတားသစ္ တစင္း ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
တံတားတည္ေဆာက္ရန္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက သေဘာတူညီထားၿပီး လာမည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း စတင္ေဆာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း ဥကၠဌ ေဒၚသင္းသင္းျမတ္ က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
လတ္တေလာတြင္ ႏွစ္ဘက္တာ၀န္ရွိသူမ်ားက တံတား တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာမ်ားကို သတ္မွတ္၍ ကြင္းဆင္း ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။ တံတား ေဆာက္လုပ္ေရး အတြက္ ကန္ထ႐ုိက္ လုပ္ငန္း မည္သူ ရရွိမည္ကုိမႈ မသိရွိ ရ ေသးေပ။
“လမ္းေတြ ေဆာက္လုပ္တာက ထုိင္းက ကန္ထ႐ိုက္ ရထားတာပဲ ရွိတယ္၊ တံတား တည္ေဆာက္ဖို႔ ကိစၥကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို ေပး မလဲ မသိရေသးဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူေဆာက္ပါဆိုတဲ့ အမိန္႔ကေတာ့ မခ်ေသး ပါဘူး”ဟု ေဒၚသင္းသင္းျမတ္က ေျပာသည္။
တံတားသစ္သည္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ရွိ ယခင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္အနီးကုိ ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒု ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ၀င္းျမင့္က ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား အမွတ္ ၂ တည္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာတို႔ကို ယခုလ ၂၂ ရက္က ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးခဲ့သည္ဟု ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔က ျမ၀တီ သတင္း တြင္လည္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည့္ တံတားသစ္သည္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ပထမဆုံး ဘက္စုံ စီမံကိန္းႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ တံတား တခုျဖစ္လာ မည္ဟု ထုိင္းႏုိင္ငံ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာၾကားထားသည္။
“အဲဒီ စီမံကိန္းဟာ ဘတ္ေငြ ၂.၂ သန္း ကုန္က်ခံၿပီး ေဆာက္လုပ္မယ့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ တယ္၊ အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အ၀န္း(AEC) အတြက္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ျမန္မာ အစိုးရကေတာ့ ကြင္းဆင္းေလ့လာတာေတြ ထိုင္းထက္ အရင္ လုပ္ေနၿပီ”ဟု တာခ့္ခ႐ိုင္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲ Mr. Charin Hansuebsai က ေျပာၾကားေၾကာင္း ယမန္ေန႔က မတ္တိခြ်န္း(matichon)အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီၿမိဳ႕ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကုိ ဆက္သြယ္ထားသည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားတစင္း ရိွၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိတံတားမွာ သက္တမ္း ရင့္လာသျဖင့္ ကုန္ကားႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ တံတား အသစ္ ေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား အနက္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားဂိတ္သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အျပန္အလွန္ တင္ ပုိ႔ေနသည့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ အႀကီးဆံုး ဂိတ္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ႏွစ္ဘက္ကုန္သည္မ်ားက တရား၀င္တံတားေပၚက တင္ပို႔မႈ နည္းပါး သကဲ့သို႔ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ျဖင့္ တရားမဝင္ကုန္ သြယ္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။
ထုိင္းသတင္းမ်ား ေဖာ္ျပခ်က္အရ လစဥ္ ထိုင္းဘက္မွ ကုန္ပစၥည္း ဘတ္ေငြ သန္း ၇၀၀ ဖိုးခန္႔ ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္ပို႔ၾကၿပီး ျမန္မာ ဘက္မွ ကုန္ပစၥည္း ဘတ္သန္း ၄၀၀ ဖိုး ခန္႔ မဲေဆာက္ဘက္သို႔ တင္သြင္းၾကေၾကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment