Thursday, February 27, 2014

ေရြးေကာက္ခံ မဟုတ္ဘဲ သမၼတ ျဖစ္ခြင့္မရွိ မူ၀ါဒ ကာခ်ဳပ္မင္းေအာင္လႈိင္ကုိ ရည္ရြယ္သလား

သာလြန္ေဇာင္းထက္

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းက ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး မူ၀ါဒေတြကုိ ထုတ္ျပန္ခဲ့ရာမွာ ေရြးေကာက္မဟုတ္ဘဲ သမၼတျဖစ္ခြင့္မရွိ ဆုိတဲ့ မူ၀ါဒ တရပ္ပါ၀င္လာၿပီး ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ အလြန္ သမၼတ ျဖစ္ဖို႔ တပ္တြင္းေရပန္းစားေနတဲ့ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္ သမၼတ မျဖစ္လာေစဖုိ႔ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ လုိက္တဲ့ ႀကိဳးပမ္းခ်က္ေလလားဆုိတဲ့ သုံးသပ္ခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။

ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔ ထုတ္ျပန္တဲ့ ဦးေရႊမန္းရဲ႕ ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံဥေဒ ျပင္ဆင္ေရး အေျခခံမူ၀ါဒေတြမွာ “တပ္မေတာ္ရဲ႕ လက္ရွိ အခန္းက႑ကုိ ဒီမုိကေရစီ ေဘာင္အတြင္း ေရာက္ရွိေစႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြကုိ ေလ့လာ သုံးသပ္ဖို႔´´၊ “ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးအဆင့္နဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ ပုဂၢဳိလ္ေတြ ခန္႔အပ္ ရာမွာ ေရြးေကာက္ခံ ျပည္သူ႕ကုိယ္စားလွယ္ေတြကုိသာ ခန္႔အပ္ဖို႔´´ ဆုိတဲ့ မူ၀ါဒ ၂ ခု ထူးထူးျခား ျခား ပါ၀င္ လာၿပီး အဲဒီမူ၀ါဒ ၂ ခုစလုံးက တပ္မေတာ္ကုိ အဓိက ရည္ရြယ္တဲ့ မူ၀ါဒေတြလုိ႔ သုံးသပ္ၾကပါတယ္။ ဒီမူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ပဲ တပ္မေတာ္၊ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အသုိင္းအ၀ုိင္းၾကားမွာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားပါတယ္။

“က်ေနာ္ သမၼတ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္´´ လို႔ ဆုိခဲ့တဲ့ ဦးေရႊမန္းရဲ႕ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး မူ၀ါဒေတြက ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ အလြန္ သမၼတ ရာထူးအတြက္ တပ္မေတာ္သားေတြကုိ မေပးႏုိင္ဘူးလုိ႔ တရား၀င္ စိန္ေခၚလုိက္တာပဲလုိ႔ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ တခ်ဳိ႕က သုံးသပ္ပါတယ္။

“တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ အစုအဖြဲ႕က ဒုတိယသမၼတ တဦး တင္ေျမွာက္ခြင့္ရွိတယ္။ ဦးေရႊမန္းရဲ႕ မူအရ ဆုိရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အစုအဖြဲ႕က ဒုတိယသမၼတ တင္ေျမႇာက္မယ္ဆုိရင္ ေရြးေကာက္ခံ လႊတ္ေတာ္အမတ္ကိုပဲ ေရြးရမွာေပါ့။ အခု တပ္က တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ ဒုတိယသမၼတ ဦးဥာဏ္ထြန္း ဆုိရင္ ေရြးေကာက္ခံ မဟုတ္ဘူး။ သူက ေရတပ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဘ၀ကေန အၿငိမ္းစားယူၿပီး ဒုတိယသမၼတျဖစ္လာတာ။ ဦးေရႊမန္းရဲ႕ မူအတုိင္းသာ အတည္ျဖစ္လာရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လႈိင္လည္း အၿငိမ္းစားယူၿပီးတာနဲ႔ ဒုတိယသမၼတ ျဖစ္ခြင့္၊ တင္ေျမႇာက္ခံပုိင္ခြင့္ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး´´ လုိ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္က ဆုိပါတယ္။

လတ္တေလာ ဦးေရႊမန္းရဲ႕ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး မူ၀ါဒေတြကို တပ္မေတာ္က သေဘာမေတြ႕သလုိ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရ အသုိင္းအ၀ုိင္းကလည္း မႏွစ္ၿမိဳ႕ဘူးလို႔ သမၼတရုံးနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ သတင္းရပ္ကြက္ေတြဆီက သိရပါတယ္။

ဦးေရႊမန္းကို တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္နာယက ဆိုတဲ့ ရာထူးေတြနဲ႔ တြဲမျမင္ ေတာ့ဘဲ ရန္သူတဦးလို ရႈျမင္တာေတြရွိလာတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဦးေရႊမန္းေၾကာင့္ တပ္မေတာ္နဲ႔ အစုိးရၾကားမွာ ပုိၿပီး ေပါင္းစည္းမႈ ေတြရွိလာတယ္လုိ႔ သုံးသပ္မႈေတြလည္းရွိပါတယ္။

တပ္မေတာ္ ဒီမုိကေရစီေဘာင္အတြင္းထည့္သြင္းေရးနဲ႔ ေရြးေကာက္ခံ မဟုတ္ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာထူး ယူခြင့္မရွိဆုိတဲ့ ဦးေရႊမန္းရဲ႕ စိတ္ကူးေတြက သူတဦးတည္း လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘဲ သူ႕ေနာက္မွာ ေထာက္ခံတဲ့ အင္အားစု ႀကီးႀကီးမားမားရွိေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးနဲ႔ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးပါတီမွာ ဦးေရႊမန္းနဲ႔ တသေဘာတည္း စိတ္တူ ကုိယ္တူ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ရွိေနတဲ့အျပင္ ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီ မဟုတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီအင္အားစုေတြကလည္း ဦးေရႊမန္းကို က်ားကန္ေပးေနတယ္လုိ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ဆုိၾကပါတယ္။

လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ အာဏာပုိင္ေတြဘက္က ဦးေရႊမန္းကို ရန္သူ တဦးလို ရႈျမင္မႈေတြရွိေနေပမယ့္ တိုင္းရင္းသား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ေတြနဲ႔ အတိုက္အခံ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြၾကားမွာေတာ့ ဦးေရႊမန္းကို ေထာက္ခံသူ ေတြ သိသိသာသာ တုိးပြားလာပါတယ္။ “ဥကၠ႒ႀကီး´´၊ “နာယကႀကီး´´ ဆုိတဲ့ အေခၚအေ၀ၚနဲ႔ ဦးေရႊမန္းရဲ႕ မူ၀ါဒေတြကို အားရေက်နပ္ ခ်ီးက်ဴးေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြထဲမွာ မပါ၀င္တဲ့၊ သေဘာထားတင္းမာတဲ့ ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီ လႊတ္ေတာ္အမတ္ တခ်ဳိ႕လည္းလႊတ္ေတာ္မွာ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က လႊတ္ေတာ္မွာ လူနည္းစုအျဖစ္ ရပ္တည္ ေနရပါၿပီး တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ မေပါင္းစည္းႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။

ဦးေရႊမန္း ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ မူ၀ါဒေတြကုိ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီက သိပ္မၾကာခင္ စတင္ ေဆြးေႏြး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေရႊမန္း ျပင္ဆင္ခ်င္တဲ့ အခ်က္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ျပင္ဆင္ႏုိင္မယ့္ အလားအလာ ေတြရွိေပမယ့္ ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အေျခအေနမွာရွိေနပါတယ္။

ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္မႈကို ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပမီ ၆ လအလုိမွာ ၿပီးစီးေအာင္ လုပ္ဖို႔ ဦးေရႊမန္းက ညႊန္ၾကားထားတာမို႔ ၂၀၁၄ နဲ႔ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္မီ ကာလေတြမွာ ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အျငင္းပြားမႈေတြ၊ ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္မႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ေျခရွိပါတယ္။

ဦးေရႊမန္းရဲ႕ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး မူ၀ါဒေတြမွာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း အခန္း ၁၂ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကုိ ဦးစြာေလ့လာသုံးသပ္အႀကံျပဳၿပီး လႊတ္ေတာ္၏ အခန္းက႑ ျမင့္မားလာေစေရး သုံးသပ္ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔၊ ဗဟုိဦးစီးစနစ္မ်ား လြန္းေနတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔၊ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္နဲ႔ တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး ရရွိဖုိ႔ ေလ့လာသုံးသပ္မႈေတြ စဥ္းစားေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။

No comments: