Friday, February 28, 2014

“ျပန္ေျပာင္းလို႔ မရေတာ့ဘူး”

ဧရာ၀တီ

ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာအတြင္း ျမန္မာစစ္အစိုးရႏွင့္ NATIONAL ENDOWMENT FOR DEMOCRACY (NED) အဖြဲ႕တို႔ၾကားတြင္ အမုန္းတရားမ်ားသာ ရွိခဲ့သည္။ ကမၻာတလႊားတြင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ျမႇင့္တင္ေပး ႏိုင္ရန္အတြက္ အေမရိကန္ကြန္ဂရက္ လႊတ္ေတာ္၏ ေငြေၾကးပံ့ပိုးမႈျဖင့္ တည္ေထာင္ထားေသာ အဖြဲ႕တခုအေနျဖင့္ NED က စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ခုခံဆန္႔က်င္ေနခဲ့ၾကေသာ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအတိုက္ အခံမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ားကို ေထာက္ပံ့ကူညီခဲ့၍ ယခင္စစ္အစိုးရ၏ အာဃာတထားျခင္းခံခဲ့ရသည္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ လက္ေအာက္တြင္ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္လာ၍ ၂ ႏွစ္ခြဲၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီးေသာ ယခုအခ်ိန္၌ ယခင္ကေအးခဲ ေနခဲ့သည့္ ဆက္ဆံေရးမ်ားလည္း အရည္ေပ်ာ္ေတာ့ မည့္အသြင္ရွိလာသည္။ ၂၀၁၃ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္းက NED ဥကၠ႒ Carl Gershman ဦးေဆာင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕တဖြဲ႕ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ရန္ကုန္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ မ်ားတြင္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစိုးရတာဝန္ရွိ သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ အဆိုပါ ခရီးစဥ္၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္တြင္ ဧရာဝတီကို တည္ေထာင္သူ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ေအာင္ေဇာ္က Mr.Gershman ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္ စဥ္မ်ား၊ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရးမွ စိန္ေခၚ မႈမ်ားႏွင့္ တခ်ိန္က သူ႔ကိုရန္သူအျဖစ္သေဘာထား ခဲ့သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည့္ အေၾကာင္းမ်ားကို ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးထားပါသည္။

ဧရာဝတီ။ ။ ဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပထမဆံုးခရီး စဥ္မွာခင္ဗ်ားရဲ႕ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကို သိခ်င္ပါတယ္။


Mr.Gershman ။ ။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ဖို႔ အလြန္ခက္ခဲတဲ့ ျဖစ္စဥ္ကစတင္ခဲ့ၿပီလို႔ က်ေနာ္ထင္ ပါတယ္။ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းမီဒီယာေတြ၊ အစိုးရထဲကလူေတြ အပါအဝင္ လူအေျမာက္အျမားနဲ႔ က်ေနာ္ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ လူတိုင္းက ဒီလုပ္ငန္းစဥ္မွာ သူတို႔ ပါဝင္မယ္ဆိုတာကို ျပသခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ဒီမိုကေရစီအတြက္ လို႔ လူတိုင္းကေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကၾကာရွည္ခက္ခဲမယ့္ လုပ္ငန္းတခုရဲ႕ အစျဖစ္ တယ္ဆိုတာသံယယရွိေနစရာမလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ကိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပးတဲ့အရာေတြ အမ်ား ႀကီးေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္ လူငယ္ ၄၀ ေလာက္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါ တယ္။ သူတို႔ထဲက အမ်ားစုက အမ်ိဳးသမီးေတြ၊ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕ ေတြထဲကသူေတြျဖစ္ ပါတယ္။ သူတို႔ ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းကို အရမ္း သိနားလည္ခ်င္ ေနၾကပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီကို နား လည္သေဘာေပါက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီအတြက္ အလုပ္ လုပ္ဖို႔ ဆႏၵျပင္းျပေနတာက ဒါကိုရရွိၿပီးသားလို႔ ယူ ဆထားတဲ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံထက္ ပိုပါတယ္။ က်ေနာ္ေတြ႕ခဲ့တဲ့ အစိုးရတာဝန္ရွိသူေတြက သူတို႔ ဘာေတြလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ့္ လို လူတေယာက္ဆီမွာ သက္ေသျပခ်င္ၾကတယ္။ သူတို႔ လမ္းမွန္ေပၚမွာ ရွိေနတာနဲ႔အမွ်ေကာင္း တယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္မွာပါပဲ။

အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကအရမ္း ခက္ခဲတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္သိပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေမွ်ာ္လင့္ ေနတုန္းပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီမွာျဖစ္ခဲ့တာ တခုက စနစ္ကပြင့္လင္းလာၿပီးေတာ့ ဧရာဝတီမဂၢဇင္းလိုမ်ိဳးေတြလည္း ျပန္ေရာက္လာၾက လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔က ႏိုင္ငံေရးအခင္း အက်င္းကို ပြင့္လင္းလာေအာင္ လုပ္ေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ပြင့္လင္းလာရင္ ျပည္သူေတြ ပညာေရးျမင့္တက္လာမယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမယ္။ က်ေနာ္တို႔ မၾကာခဏေျပာေလ့ရွိ သလိုပါပဲ။ဆင္စြယ္က ထြက္ၿပီးသား ျဖစ္သြားၿပီ။ ျပန္ဝင္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ သဘာဝပါပဲ။

ဧရာဝတီ။ ။ ျမန္မာ-အေမရိကန္ ဆက္ဆံေရးအေျပာင္း အလဲကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

Mr.Gershman ။ ။ က်ေနာ္ေတြ႕ခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြထဲက တေယာက္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေပၚကို ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔ခဲ့တာ ဆိုးရြားတဲ့ မွားယြင္းမႈပဲ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တဲ့ မူဝါဒဆိုရင္ ပိုေကာင္းခဲ့လိမ့္မယ္လို႔ အတိတ္အေၾကာင္းေတြကို ေဝဖန္ခဲ့ပါတယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ တခုနဲ႔ မိတ္ေဆြ လို ရင္းႏွီးစြာဆက္ဆံေရးက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အတြက္ အရမ္းခက္ခဲပါတယ္လို႔ က်ေနာ္ ရွင္းျပခဲ့ ပါတယ္။ ခ်ီလီႏိုင္ငံ Augusto Pinochet လက္ေအာက္မွာ ရွိေနတုန္းက ဆက္ဆံေရးက အလြန္ခက္ခဲ ၿပီးေတာ့ သူစိမ္းဆန္ခဲ့တာကို က်ေနာ္မွတ္မိပါတယ္။ ခ်ီလီႏိုင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီေရြး ေကာက္ပြဲစနစ္ရွိလာၿပီး ေနာက္မွာေတာ့ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္းကို ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာလို ဆက္ဆံေရးရွိ လာခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ လို႔ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆက္ဆံေရးက အရမ္းခက္သြားမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ သိေနတယ္။ တကယ္ကို ႐ႈပ္ေထြးသြားႏိုင္ပါတယ္။

ဧရာဝတီ။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ဒီမိုကေရစီ နည္းက်မဟုတ္ဘဲ ရက္စက္ၾကမ္းတမ္းစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ ခဲ့တဲ့သူေတြရဲ႕လက္ထဲမွာပဲ စီးပြားေရးနဲ႔ အာဏာက ရွိေနတုန္းပဲလို႔ တခ်ိဳ႕ကေဝဖန္ၾကတယ္။ တရားမွ် တမႈ ခုခ်ိန္အထိ မရွိေသးဘူးလို႔ ခံစားေနရသူေတြကို ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

Mr.Gershman ။ ။ တခ်ိဳ႕ေသာအရာေတြဟာ တျခားအရာေတြ ထက္ ရရွိဖို႔ ပိုလြယ္ကူပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒအရပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲပံုစံျပဳျပင္ဖို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ သေဘာတူညီမႈရေအာင္ ညႇိႏိႈင္းၿပီးေတာ့ တံခါးဖြင့္လိုက္ဖို႔က အလြန္လြယ္ကူပါတယ္။ ဒါေတြ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ လည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ အစိုးရေတြျပဳတ္က်သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ စနစ္ တခုေျပာင္းလဲဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔ကေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာ ခက္ ခက္ခဲခဲလုပ္ခဲ့ရပါတယ္။

ခင္ဗ်ားက အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလ တရားမွ်တမႈအေၾကာင္းကို ေျပာလာတယ္။ ဒါက မလြဲမေသြကို လုပ္ရေတာ့မယ့္ အရာျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခင္ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ ႐ုရွားလို တျခားႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕မွာ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ စတာလင္ လက္ထက္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရာဇဝတ္မႈေတြက ပိုဆိုးပါတယ္။ လူသန္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးအသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ အက်ဥ္းစခန္းေတြထဲက အျဖစ္ အပ်က္ေတြ မႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရဘဲနဲ႔ ႐ုရွားဟာ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတခု ျဖစ္လာမယ္လို႔ က်ေနာ္မထင္ဘူး။ ခင္ဗ်ား ဒါကို မေမ့ႏိုင္ပါဘူး။

ေတာင္အာဖရိကနဲ႔ ခ်ီလီႏိုင္ငံေတြမွာ အေရး ယူ အျပစ္ေပးျခင္းမရွိဘဲနဲ႔ အမွန္တရားတခုနဲ႔ အမ်ိဳး သား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရပါတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ျခားနားမႈေတြ ႀကံဳေတြခဲ့ၾကရပါတယ္။

ဧရာဝတီ။ ။ ဒီကိစၥကို ေဆြးေႏြးဖို႔ ဆႏၵရွိေနၾကတယ္ဆိုတာကို ေမ့သြားတာလား။

Mr.Gershman ။ ။ အဲဒါက ေစာလြန္းပါေသးတယ္။ က်ေနာ္ မသိပါ ဘူး။ ဒီမိုကေရစီကို တကယ္ေဖာ္ေဆာင္ခ်င္ၾက သူေတြက တရားမွ်တမႈကို အခုလိုခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒါကအတိတ္က ျပစ္မႈေတြအတြက္ တာဝန္ရွိေန တဲ့သူအခ်ိဳ႕နဲ႔ ျပႆနာေတြရွိလာေတာ့မယ့္ သေဘာပဲ။ မလြယ္ကူပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူေတြက စနစ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ျပစ္မႈေတြအတြက္ ဘယ္သူေတြက တာဝန္ရွိတယ္ဆိုတာကို ခြဲျခားတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ဘယ္လိုေျဖရွင္းႏိုင္တယ္ဆို တာကို တျခားႏိုင္ငံေတြရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

ဧရာဝတီ။ ။ အေနာက္အုပ္စုက စစ္တပ္ခ်င္း ဆက္ဆံဖို႔လုပ္ ေနတာဟာ ေကာင္းပါသလား။

Mr.Gershman ။ ။ မွန္ကန္တဲ့ ေလ့က်င့္ေပးမႈမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ စစ္တပ္ဆိုတာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္ဖို႔ပဲ တာဝန္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ စစ္တပ္နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းၾကားက ေခတ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိတဲ့ ဆက္ဆံေရးကို နားလည္လာေအာင္ သင့္ေလ်ာ္ တဲ့သင္တန္းေပးမႈမ်ိဳး။ ပညာရွင္ဆန္တဲ့ စစ္တပ္တခု ျဖစ္လာေအာင္သင္ၾကားေပးတာမ်ိဳး။ ဒီလိုသင္တန္း မ်ိဳးေတြဆိုရင္ေတာ့ အားလံုးေကာင္းတယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။

ဧရာဝတီ။ ။ ရွိခဲ့တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေတြအရၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ စစ္တပ္ကို လူ႕အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီကို ေလးစားလိုက္နာလာေအာင္ သင္ၾကားေပးလို႔ ရႏိုင္ မယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

Mr.Gershman ။ ။ အခု သူတို႔ကိုယ္တိုင္လုပ္ဖို႔ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ သူတို႔ တကယ္လုပ္လိမ့္မယ္လို႔ ခင္ဗ်ားထင္သလား။ က်ေနာ္ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ဒီလိုလုပ္လာဖို႔က အေရးႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ယံုၾကည္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ သူတို႔ကို ဒီလို လုပ္ဖို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ အဆင့္အတန္း တခုရွိေနပါၿပီ။

က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို စတင္တည္ေထာင္တုန္းက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးေၾကညာစာတမ္းမွာ”လူ သားတိုင္းကို ဘုရားသခင္က တူညီစြာဖန္ဆင္းခဲ့သည္ ဆိုသည့္ အမွန္တရားကို ျခြင္းခ်က္မရွိ ယံုၾကည္စြဲကိုင္ ထားသည္”လို႔ေျပာပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါက မမွန္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ေက်းကြ်န္ စနစ္ရွိခဲ့ သလို အဲဒီျပႆနာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းစစ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ေပါင္း ၁၀ဝ ေလာက္ မညီမွ်မႈေတြရွိခဲ့ၿပီး ေဒါက္တာမာတင္လူသာကင္းက ဒီစကားလံုးေတြဟာ ေနာက္ပိုင္းမွ ျဖစ္လာမယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါက ျပည္သူေတြကို အေႂကြးတင္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

တန္းတူ ညီမွ်မရွိမႈက ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး လႈပ္ရွားမႈေတြျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းပါပဲ။ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွာ၊ ဥပေဒထဲမွာ ထည့္သြင္းၿပီး ျပည္သူေတြကို ဥပေဒအရ ကာကြယ္ ေပးရပါမယ္။ ဒါမွသာ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကို ဖယ္ထုတ္ႏိုင္ပါမယ္။ က်ေနာ္ေတြ႕ခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြထဲက တေယာက္က ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ လက္ေတြ႕ၾကား က ကြာဟမႈအတြက္ စိုးရိမ္ေနပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ကြာဟမႈရွိေနပါတယ္။ အဲဒီကြာဟမႈက ဆက္ၿပီးေတာ့လည္း ရွိေနပါမယ္။ ဒီေမွ်ာ္လင့္ထားတာေတြအထိ မေရာက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဆႏၵျပမႈေတြ ဆက္ရွိေနဦးမွာပါပဲ။

ဧရာဝတီ။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခခံဥပေဒက ကမၻာေပၚမွာ ျပင္ဆင္ဖို႔ အခက္ဆံုးေတြထဲကတခုလို႔ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို ျပင္ဆင္ႏိုင္မယ္လို႔ အေကာင္းဘက္က ႐ႈျမင္ပါသလား။

Mr.Gershman ။ ။ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြနဲ႔ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲဖို႔ဘ ယ္ေလာက္ခက္မယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ ၾကည့္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီ ဦးတည္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမဟုတ္ဘူးဆိုတာ လည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္းကိုသိခဲ့ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ရမယ့္ အေျခခံဥပေဒပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့အစိုးရအတြင္း ကလူေတြထဲမွာလည္း ဒါကိုဆန္႔က်င္တဲ့သူေတြရွိေန ပါတယ္။ ဒါေကာင္းတဲ့လကၡဏာပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ေတြၾကားထဲမွာ ကြဲျပားမႈက ဒီမိုကေရစီတိုးတက္မႈ အတြက္ အၿမဲတမ္းအေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါတယ္။

ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး စတင္တဲ့အခ်ိန္ကစလို႔ အတိုက္အခံဘက္ကို ေဝဖန္မႈတခ်ိဳ႕လည္း ရွိခဲ့ပါ တယ္။ ဥပမာေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ႐ိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥမွာ ႏႈတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနခဲ့တာရယ္၊ လက္ပံေတာင္းေၾကးနီတြင္းလို ကိစၥမ်ိဳးမွာ ေျမပိုင္တဲ့ေတာင္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵအစား စီးပြားေရး အက်ိဳးစီးပြားဖက္ကို ပိုၿပီး လိုက္ေလ်ာခဲ့တာေၾကာင့္ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ခံခဲ့ ရပါတယ္။

အစိုးရပိုင္းမွာ ကြဲလြဲႏိုင္သလို အတိုက္အခံဘက္မွာလည္း ကြဲလြဲႏိုင္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးၾကားမွာ တင္းမာမႈက မလြဲမေသြရွိတဲ့အရာပါ။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေတာ့ အတူတူသြားၾကရတာပါပဲ။ ဒါက ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ တင္းမာမႈ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ အေရး၊ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး၊ ဘာသာေရးအစြန္း ေရာက္ဝါဒ စတဲ့ကိစၥေတြကို လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့သူ ေတြက ေစ့စပ္ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးဖို႔ ကူညီလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ ျပည္သူေတြကိုလည္း တာဝန္ယူ ေစ႔စပ္ေဆြးေႏြးေပးရပါမယ္။

လက္ရွိေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြက တိုင္းရင္းသား အခြင့္အေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးစတဲ့ ကိစၥေတြကို ေျပလည္ေစႏိုင္မယ္လို႔ က်ေနာ္ သေဘာတူပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အစိုးရနဲ႔ အတိုက္အခံကလည္း သေဘာတူႏိုင္ဖို႔ အခု ႀကိဳးစားေနပါ တယ္။ အကဲဆတ္တဲ့ ကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔က ေတာ့ အရမ္းခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အကဲဆတ္ၿပီး ခက္ခဲတဲ့ကိစၥေတြမွာ ပါဝင္မယ့္သူေတြနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာလာရ ေတာ့မယ္ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။

No comments: