မ်ိဳးသန္႔
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တန္ဖိုးျမင့္ကားမ်ားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္မ်ား တင္သြင္းမႈမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ အရည္အေသြး ျမင့္ စက္ဆီ ေခ်ာဆီမ်ားကို ပိုမုိအသုံးျပဳလာၾကၿပီး ေစ်းကြက္တစ္ခုျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေၾကာင္း ကားအပိုပစၥည္း ႏွင့္ ဆက္စပ္သုံးပစၥည္း အေရာင္းဆုိင္ပုိင္ရွင္မ်ားက မဇၥ်ိမကုိ ေျပာသည္။
“အခုက တန္ဖိုးျမင့္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ ၀င္လာတဲ့အတြက္ အရင္ကလို စက္ဆီ၊ ေခ်ာဆီေတြကို ေတြ႕ ကရာ မသုံးေတာ့ဘူး။ ဂရိတ္အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္၊ ကီလိုမီတာ ဘယ္ေလာက္စီးႏုိင္တယ္စတဲ့ အာမခံ ခ်က္ေတြေပးတဲ့ အဆင့္မီပစၥည္းေတြကို အသုံးျပဳလာၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းကြက္တစ္ခုအေနနဲ႔ ျဖစ္ ေပၚလာပါၿပီ”ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဆက္စပ္ပစၥည္းအေရာင္းဆိုင္ ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ရွင္းလင္းေျပာျပသည္။
ျပည္ပမွတင္သြင္းလာေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ ျပည္တြင္းတြင္ ယခင္ကရွိခဲ့သည့္ ယာဥ္မ်ားထက္ နည္းပညာပုိင္းဆုိင္ရာ ျမင့္မားလာျခင္း၊ အင္ဂ်င္ပုိင္းဆုိင္ရာ တည္ေဆာက္မႈမ်ားေျပာင္းလဲလာျခင္း၊ အ ဆင့္နိမ့္ပစၥည္း မွားယြင္းထည့္သြင္းမိပါက မလုိလားအပ္ေသာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ၿပီး အင္ ဂ်င္သက္တမ္း ၾကာရွည္မခံဘဲ တိုေတာင္းသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္လာၾကျခင္းျဖစ္ သည္။
“အခုေရာက္ရွိလာတဲ့ ကားေတြမွာကေတာ့ အဓိက အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြကို အသုံးျပဳေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆုိရင္ သတ္မွတ္ခ်က္ပါတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ိဳးအစားေတြေတာင္ ရွိပါတယ္။ ဒါမွ အင္ဂ်င္လည္ပတ္အား ေကာင္းတယ္။ မီးခုိးထြက္ရွိမႈလည္းနည္းပါတယ္”ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျပဳျပင္သူ ဦးမိုးသူက ေျပာသည္။
လက္ရွိ ေျပာင္းလဲေနေသာ အေနအထားမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲသို႔ ယခင္ကတည္းက ကားအမ်ား ဆုံးတင္သြင္းခဲ့ေသာ ထိုင္း၊ အင္ဒုိနီးရွား၊ မေလးရွား၊ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမ်ားက အရည္အေသြးပုိင္းဆုိင္ရာ အ ဆင့္ျမႇင့္ျပဳျပင္ကာ တင္သြင္းလာၾကေၾကာင္း၊ အျခားႏိုင္ငံတကာ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ တင္သြင္းရန္ စတင္စီစဥ္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“အင္ဂ်င္၀ုိင္ေတြကို အရင္ကေတာ့ နည္းနည္းေကာင္းတာေလာက္ကိုပဲ တင္သြင္းခဲ့ရတာပါ။ ေသခ်ာစိ စစ္တင္သြင္းတာမ်ိဳး ရွားပါတယ္။ ဂရိတ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ၊ ဘယ္လိုအသုံးျပဳရမလဲဆုိတာေတြ၊ ကားအမ်ိဳးအစားခြဲၿပီး အသုံးျပဳရမယ္ဆုိတာေတြကို အခုက်ေတာ့ လုပ္ေဆာင္ေနရပါၿပီ။ အရင္က ပစၥည္း ေကာင္း ေစ်းႏႈန္းျမင့္တာတင္သြင္းရင္ လုံး၀မကိုက္ပါဘူး။ အခုေတာ့ ေစ်းႏႈန္းျမင့္ စက္သုံးဆီေတြကို တင္သြင္းလုိ႔ရပါၿပီ။ အဆင္လည္း ေျပပါတယ္”ဟု စက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္ပုိင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment