Tuesday, February 25, 2014

အႏာၱရယ္မ်ားေသာ ကယားျပည္နယ္ ေလယဥ္ေျပးလမ္း အားတိုးခ်ဲ႕ျပင္ဆင္ေန

ၿဖိဳးေ၀ေအာင္

ကယား(ကရင္နီ) ျပည္နယ္ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ ရွိ ေလယာဥ္ကြင္းတြင္ ေလယာဥ္မ်ား အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ဆင္းသက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ေလယဥ္ေျပးလမ္မ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ လွ်က္ရွိေနေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႕ ေဆာင္ေရး ညြန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ လက္ေထာက္ အင္ဂ်င္နီယာ ဦးသန္႕စင္စိုးက ေျပာသည္။

လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းသည္ အလ်ား ေပ ၅၂၀၀ ႏွင့္ အနံ ၇၅ ေပသာရွိေသာေၾကာင့္ ဆင္းသက္လာေသာ ေလယဥ္မ်ားအတြက္ အႏာၱရယ္မ်ားေၾကာင္း၎ကဆိုသည္။

“ေျပးလမ္းအက်ယ္အမ်ားဆံုး ေပ(၁၀၀) လိုတယ္။ အလ်ားကလည္း ေပ(၆၀၀၀) ရွိဖို့လိုတယ္။ ေျမျပန္႔မွာဆိုေတာ့ ေျပးလမ္းအလ်ား ဒီေလာက္မလိုဘူး။ ဒီေနရာက ေတာင္ကုန္းေဒသျဖစ္တဲ့အတြက္။ ေျပးလမ္းခ်ဲ႕ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္ ဆင္းသက္ ႏိုင္ဖို႕” ဟု လက္ေထာက္အင္ဂ်င္နီယာ ဦးသန္႕စင္စိုးကေျပာသည္။

ယခု ျမန္မာတနိုင္ငံလံုး တြင္ လတ္တေလာ အသံုးျပဳ ေျပးဆြဲေနေသာ ပန္ကာတပ္ေလယာဥ္ႏွင့္ အတူ ဂ်က္ေလယာဥ္ (F-28 ႏွင့္ Boeing 737) အမ်ိုးအစားမ်ားကို ထပ္မံ အသံုးျပဳ ေျပးဆြဲဖို႕ရန္အတြက္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

သို႕ေသာ္လည္း ကယာျပည္နယ္အတြက္ မူ ထပ္မံ ေျပးဆြဲမည့္ ေလယာဥ္မ်ားအတြက္ ေျပးလမ္း အလ်ား ေပ(၇၀၀၀) ၊အက်ယ္ ေပ(၁၀၀) ၀န္းက်င္ရွိမွသာလွ်င္ အဆင္ေျပႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ပိုၾကီးတဲ့ ေလယာဥ္ေတြ ဆင္းႏိုင္ဖုိ့။ ဒီလြိဳင္ေကာ္မွာဆို ဂ်က္ေလယာဥ္က မဆင္းႏိုင္ေသးဘူး။ အဲေတာ့ ဂ်က္ေလယာဥ္ ဆင္းျပီဆိုရင္ အခ်ိ္န္တိုတိုနဲ့ သြားေရးလာေရးမွာ ပိုျပီးေတာ့ျမန္တယ္။ ပိုျပီးေတာ့ အႏၲရာယ္ကင္းတယ္။ ခရီးသည္ေတြလညး္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္သြားလို႔ရတာေပ့ါေနာ္” ဟု လက္ေထာက္အင္ဂ်င္နီယာ ဦးသန္႕စင္စိုးက ဆက္ေျပာသည္။

ယခု ေျပးဆြဲေနေသာ ေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ႏိုင္ငံပိုင္ျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ လူဦးေရ မျပည့္လွ်င္ fly cancel ႏွင့္ ေလယာဥ္ခ်ိန္ ပံုမွန္မရွိျခင္း စသည္တို႕ေၾကာင့္ ခရီးသည္ေတြအတြက္ မ်ားစြာ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈေတြ ရွိေနေသး ေၾကာင္းသိရသည္။

“ခရီးသည္ေတြကို ၾကိဳခ်ိန္းထားျပီးေတာ့ (၁) နာရီေက်ာ္ေလာက္မွ ထြက္ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ အဲလို အခ်ိန္မမွန္တဲ့အတြက္ ခရီးသည္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေရာက္ရွိရမယ့္ ခရီးတစ္ခုအတြက္ အခ်ိန္ၾကာ၊ ေလဆိပ္မွာ (၁) နာရီေက်ာ္ေလာက္ ေစာင့္ရတဲ့အတြက္ အခ်ိန္ကို ပုတ္တယ္။ ကိုယ္ေရာက္ရမည့္ ခရီးကိုလည္း အခ်ိန္မွီ မေရာက္ႏိုင္ဘူး” ဟု ေလေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးသြားအေတြ႕အၾကံဳရွိသူ မေသးမိုးကေျပာသည္။

ယခုေလယာဥ္ကြင္းကို ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာနမွ ဦးေဆာင္ေဖာက္လုပ္ျပီး လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ သန္း(၈၀၀၀) လ်ာထား ျပီး ေဖာက္လုပ္ေနေသာ အလ်ားေပ(၁၈၀၀)၊ အက်ယ္ ေပ(၁၀၀)မွာ (၂၀) ရာခိုင္ႏွုန္း ျပီးစီးေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ေနေသာ ေလယာဥ္အတက္ အဆင္း ေျပးလမ္းသည္ တဖက္က အေျမာက္တပ္ေတာင္ နွင့္ ကားလမ္း တို႕ ညွိေနသျဖင့္ ၄င္းေတာင္ကို ျဖိဳရန္၊ ျမိဳ႕ သြားလမ္းကိုလည္း (အ.ထ.က (၃) ေက်ာင္းေရွ့လမ္း)ကို လမ္းလြဲျပီး အျပီးပိတ္ဖို႔အစီအစဥ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိ အသံုးျပဳ ေနေသာ ေလယာဥ္ကြင္းသည္ စစ္တြင္း(ဂ်ပန္ေခတ္)က ေဖာက္လုပ္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္၍ ၄င္းကို ျပန္လည္မြမ္းမံျပီး ယေန႕တိုင္ အသံုးျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္။

No comments: