မင္းႏိုင္သူ / ၁၄ ဇူလိုင္ ၂၀၀၉
ေနျပည္ေတာ္ ဘူတာ သစ္၏ ဘယ္ဘက္ (၃) မုိင္ခန္႔ အကြာ မီးရထား သံလမ္း နံေဘးတြင္ ေျမၿပိဳ မႈမ်ား ျဖစ္ပြား ေနေၾကာင္း ပ်ဥ္းမနား ၿမိဳ႕ခံ တဦးက ေျပာသည္။
၎က “အဲဒီ နားတ၀ုိက္မွာ စမ္းေပါက္ ေတြရွိ တယ္ဗ်။ ေနာက္တခ်က္က အခု ရက္ပုိင္း မုိးမ်ားေတာ့ သံလမ္း ေဘးက ေျမသားေတြ ေလွ်ာေလွ်ာ က်ေနတာကုိ အသည္း အသန္ဖုိ႔ ေနၾက ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။
အဆုိပါ သံလမ္းေဘး ေျမၿပိဳသျဖင့္ ေျမဖုိ႔မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ ေနသည္မွာ ရက္သတၱ တပတ္ ခန္႔ရွိၿပီ ဟု မီးရထား ၀န္ထမ္း တဦးက ေျပာသည္။
“စစ္သားေတြ ေျမဖုိ႔ေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ မီးရထား႐ုံပုိင္ကုိ အဲဒီအေၾကာင္း သတင္းသြားေမးေတာ့ ဘာမွမေျပာႏုိင္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာတယ္။ ဘူတာသစ္ႀကီးနားမွာလည္း ေျမဖုိ႔လုပ္ငန္းေတြ အခုထိလုပ္ေနၾကရတုန္းပဲ။ အဲဒီတေၾကာက ေနေရာင္ျပအင္းေျမေတြ အခုမွဖုိ႔ၿပီး ေဆာက္ထားတာ။ က်န္တဲ့ ဥတၱရသီရီတို႔၊ ဒဏၡိသီရိတို႔ဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕သစ္ေတြကလည္း ဖုိ႔ေျမေတြပဲ” ဟု မ်က္ျမင္ေတြ႔ရိွခဲ့သူ အဆုိပါၿမိဳ႕ခံက ေျပာသည္။
ေနျပည္ေတာ္ ဘူတာ သစ္ကုိ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ ရြာေတာ္ ေက်းရြာ အနီးတြင္ ေအရွား ေ၀ါကုမၸဏီက ကန္ထ႐ုိက္ယူ တည္ေဆာက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုလ (၅) ရက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ ရထားခရီးစဥ္ကို စတင္ေျပးဆြဲခဲ့သည္။
ေနျပည္ေတာ္ဘူတာသစ္ တည္ရိွရာေနရာသည္ စမ္းေပါက္မ်ား မ်ားလြန္းသည့္အတြက္ ေျမသားထိန္းသိမ္းမႈ ေရရွည္မခံႏုိင္ ေၾကာင္း၊ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္သည့္ စက္ေခါင္းတြဲ (၃) တြဲ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ဖူးသည္ဟုလည္း ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ခံျဖစ္သူက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မတုိင္မီက ရထားလမ္းအရွည္ (၁၉၆၇.၃၅) မုိင္ရွိခဲ့ရာမွ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ရထားလမ္းအရွည္ (၁၂၆၁.၇၀) မုိင္ တုိးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ခဲ့သျဖင့္ ယခုအခါ စုစုေပါင္း (၃၂၂၉.၀၅) မုိင္ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘူတာေပါင္း (၈၂၁) အထိ ရွိလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း နအဖအစုိးရ၏ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယခုႏွစ္အေစာပုိင္းကလည္း ရခုိင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕တြင္ စစ္အစိုးရက ရထားလမ္းတခု ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း အလ်င္အျမန္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ယခုမုိးတြင္းတြင္ သံလမ္းေျမသားၿပိဳမႈမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း စစ္ေတြေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment