Thursday, July 18, 2013

အစိုးရ၏ တျပည္လံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထိုးပြဲအေပၚ တိုင္းရင္းသား သေဘာထားမ်ား

ေနာ္ဆြိ

အစိုးရျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖၚေဆာင္ေရး အဖြဲ႔သည္ ၄င္းတို႔၏ နည္းပညာ အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႔ (Technical Team) အဖြဲ႔ ကို ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (UNFC) ထံေစလႊတ္ျပီး၊ သမၼတ ႀကီးမွဴးေသာ တျပည္လံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထိုးပြဲ က်င္းပရန္ ရွိေၾကာင္း တင္ျပသြားပါသည္။ ဤလက္မွတ္ေရးထိုးပြဲအေပၚ သေဘာထားကို အေရးႀကီးေသာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ေရႊဟသၤာက ေမးျမန္းထားပါသည္။

ကရင္နီအမ်ဳိးသား တိုးတက္ေရးပါတီ (KNPP) ကမူ၊ “က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က ေတာင္းဆိုတာကေတာ့ အစုိးရကေန တတိုင္းၿပည္လံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို လူသိရွင္ၾကားၿဖစ္ဖို႔ ထုတ္ၿပန္ေၾကညာေပးရန္ ဆိုျပီး က်ေနာ္တုိ႔က ေတာင္းဆို ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေအာင္မင္း ေၿပာပံုအရကေတာ့ အားလံုးပါဝင္တဲ့ အလံုးစံု အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို အဖြဲ႔အ စည္းအားလံုးကေန လာၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ေရွ႔ေမွာက္မွာ လက္မွတ္ေရးထိုးမယ္ ဆိုသတဲ့ ။က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အဲလို သြားမယ့္နည္းလမ္းကို လက္မခံဘူး။


ဘာေၾကာင့္ လက္မခံတာလဲဆိုေတာ့ အစိုးရက က်ေနာ္တို႔ကို တရားဝင္ ထုတ္ၿပန္ေၾကညာ ေပးဖို႔ တာဝန္ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က အဲသလိုမ်ဳိး လက္မွတ္သြားၿပီး ေရးထိုးေပးၿပီးဆိုရင္ ကိုယ့္အမွားကို ဝန္ခ်သလိုၿဖစ္မွာေပါ့။ အဲသလို အလုပ္မ်ဳိး က်ေနာ္တို႔လုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အဲဒါေၾကာင့္ အလံုးစံုေသာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႔ ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ကို က်ေနာ္တို႔ မသိရေသးပါဘူး။ အခုသူတို႔အေၿပာအရ က်ေနာ္တို႔ နားလည္ထားတာကို ေၿပာရမယ္ ဆိုရင္ အဲဒီနည္းလမ္းအတိုင္း သြားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ လက္မွတ္ေရးထိုးေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ကိုယ္ ညွိနိဳင္းေဆာင္ရြက္ၿပီးမွ သေဘာ တူညီမႈေတြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးၿပီး။ အဲသလို အေနအထားမ်ဳိးမွာ က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ေရွ႔ေမွာက္မွာ သြားၿပီး လက္မွတ္ ေရးထိုးေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု KNPP ဒုတိယ ဥကၠဌ ခူဦးရယ္က ဆိုပါသည္။

ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအရံုး (KNU) ၏ သေဘာထားမွာ ဥကၠဌ မူတူးေဆးဖိုးႏွင့္ ရွမ္းျပည္ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး ေကာင္စီ (RCSS) ဥကၠဌ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ယြက္ဆစ္တို႔၏ ယေန႔ (၁၇) ရက္ေန႔ ပူးတြဲ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္အရ ေကာက္ႏွဳတ္မည္ဆိုပါက အစိုးရ၏ အစီအစဥ္ကို လက္ခံေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားပါသည္။

အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ပဒိုကြယ္ထူး၀င္းကလည္း “ အေသးစိတ္ေတာ့ က်ေနာ္မသိရေသးဘူး။ ခရီးလြန္ေနလို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ မူအရ လက္မွတ္ ထိုးတယ္ ဆိုတာက လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ၿပည္႔စုံရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ အဖြဲ႔စံုေတြ က်ေတာ့အားလံုး တစ္ဖြဲ႔ၿခင္းစီကဘဲ တာဝန္ယူရမွာဘဲေလ။ တစ္ၿပည္လံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္မယ္ဆို ေတာ့ အစုိးရနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႔အစည္းၾကား လက္မွတ္ေရးထိုးရမွာဘဲ။ ဒီလက္မွတ္ထိုးပြဲဟာ ဘာအတြက္လဲဆိုတာလဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေတာ့ သိရဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ထင္ပါတယ္လို႔” ဆိုပါသည္။

အလားတူ RCSS ေျပေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဗိုလ္မွဴး စိုင္းေလာ၀္ဆိုင္သည္ “ လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႔ ဆုိတာက က်ေနာ္တို႔ ၿပည္နယ္အဆင့္ ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္လို တရားဝင္ ၃ ၾကိမ္ ထိုးခဲ့ၿပီးၿပီး။ အခုက်ေတာ့ nation wide casefire agreement ဆိုၿပီး ထပ္ေၿပာလာပါတယ္။ ဒီ nation wide နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေရးထိုးခဲ့ဖူးတဲ့ တရားဝင္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ဘယ္လို ကြာၿခားသလဲဆိုၿပီး ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းထံကို က်ေနာ္တို႔ ေမးၿမန္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုထိုးမယ္ဆိုတာက အခုခ်ၿပထားတဲ႔ အခ်က္ ၅ ခ်က္အတိုင္း ထိုးရမယ္လို႔ ဦးေအာင္မင္းက ေၿပာပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ က်ေနာ္တို႔ ထိုးလာခဲ့တဲ့ ၃ ၾကိမ္ေၿမာက္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးက အက်ဳံးမဝင္ေတာ့ဘူးလားလို႔ ၿပန္ေမးပါတယ္။

အဲလိုလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ ေနာက္ထပ္ ၅ ခ်က္က က်ေနာ္တို႔ ဘာၿဖစ္လို႔ ထပ္ထိုးရမွာလဲ။ က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူညီထားတဲ့ ၃ ၾကိမ္စလံုးက ၂ ခုပဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္နိုင္ေသးတယ္။ ထပ္ၿပီးထိုးရမွာက ဘာသေဘာနဲ႔ ထပ္ထိုးရမွာလဲ။ ဒီ ၅ ခ်က္နဲ႔ ထပ္ၿပီးထိုးရမယ္ဆိုရင္ တစ္ၿခားတိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြ ေမးၿမန္းဖို႔ လိုတယ္။ ဒီ ၅ ခ်က္နဲ႔ဆိုရင္ တစ္ခ်ဳိ႕တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြက ထိုးေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ ေရးထိုးၿပီးၿပီးဆိုရင္ နိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ စတင္ၿပီး က်င္းပေပးဖို႔ က်ေနာ္တို႔က ေတာင္းဆုိထားပါတယ္။

မေၿပလည္ေသးတဲ့ နိုင္ငံေရးၿပသာနာေတြကို ႏိုင္ငံေရး နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေၿဖရွင္းဖို႔ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔အတြက္ အစိုးရဘက္က ကမ္းလွမ္းတာပဲၿဖစ္တယ္။ နုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးနုိင္ဖို႔အတြက္ အာမခံခ်က္ ဘာေတြမ်ားေပးနိုင္မလဲဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ အေရးပါတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲ ၿဖစ္တယ္။ အဲလိုမ်ဳိး အာမခံခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာမရွိပဲနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြ ကေတာ့ ဒီ ၅ ခ်က္နဲ႔ လက္မွတ္ ေရးထိုးေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ထပ္ၿပီး ေဆြးေႏြးအံုးမွာပါ။ နုိင္ငံေရး ၿပသာနာဆုိေတာ့ ၿပည္သူလူထုနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥပဲၿဖစ္ပါတယ္”
ဟု ဆိုပါ သည္။

ထို႔အတူ ရွမ္းျပည္ တိုးတက္ေရးပါတီ (SSPP) ေျပာခြင့္ရသူ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဖိန္ဖကမူ “ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒါဟာႏိုင္ငံေရး ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရရဲ႔ တစ္ၿပည္လံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထိုးပြဲ အစီအစဥ္ကို SSPP အေနနဲ႔တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီးမွ အက်ဳိးရွိရာ အက်ဳိးရွိေၾကာင္းအတြက္ လက္မွတ္ထိုးေရး မထိုးေရးကို ေၿပာမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟုဆိုပါသည္။

ကခ်င္ လြတ္လပ္ေရး အဖြဲ႔ KIO ကမူ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထိုးပြဲထက္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းေရးကို ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ အဖြဲ႔ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ေၾကာင့္ ႏို္င္ငံေရး ေဆြးေႏြးမွဳမပါေသာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို တက္ေရာက္ လက္မွတ္ထိုးမည္မဟုတ္ေပ

No comments: