ရတနာပုံ ဖိုးမွတ္စု (ေရႊကိုင္းသား)
ေရွးျမန္မာမင္းတို႔လက္ထက္ နန္းသိမ္းနန္းတက္ စစ္ပြဲႀကီး မ်ား ေအာင္ျမင္ၿပီး သည့္အခါမ်ား တြင္ မႉးေတာ္ မတ္ေတာ္ သူရဲသူခက္ တို႔ကို မိမိတို႔ရ သည့္ ပြဲလမ္း အမႈထမ္းရည္တို႔ ကို ေထာက္၌ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ဘြဲ႕အမည္ အရည္ အေဆာင္ အေယာင္၊ ခ႐ိုင္ၿမိဳ႕ျပ ေက်းရြာ စသည့္ ေပးၿမဲျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းစဥ္လာတရပ္ ကို လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရကလည္း လြတ္လပ္ေရးေန႔ မ်ားတြင္ လြတ္လပ္ေရး ဘြဲ႕တံဆိပ္ကို ထိုက္သင့္သည့္ အမႈထမ္း အရာထမ္းတို႔အား ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းျဖင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ လိုက္ေပသည္။
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ သည္ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း တို႔ အား ဂုဏ္ထူး ဘြဲ႕တံဆိပ္တို႔ ခ်ီးျမႇင့္ရန္ အတြက္ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အဆင့္အတန္း အေျခအေန ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ အမည္ နာမတို႔ကို ျပ႒ာန္းရန္ ေကာ္မတီ တရပ္ ခန႔္အပ္ ကာ အႀကံေပး အစီရင္ ခံခဲ့ေစ၍၊ ထိုေကာ္မတီက ေထာက္ခံအႀကံေပး သည့္ အတိုင္း ယခု အခါဘြဲ႕ထူးတံဆိပ္မ်ားကို အပ္ႏွင္း ခ်ီးျမႇင့္ လ်က္ရွိေပသည္။
ဂုဏ္ထူးဘြဲ႕မ်ားကို ပိုင္းျခားသက္မွတ္ရန္ စိစစ္အႀကံေပးရာ၌ အဆိုပါေကာ္မတီသည္ ဂုဏ္ထူးဘြဲ႕ထူး အမ်ိဳးအစား နည္းႏုိင္သမွ်နည္းေအာင္ သတ္မွတ္ထားရန္ ျမန္မာမင္းတို႔လက္ထက္က သက္မွတ္ခဲ့သည့္ ဘြဲ႕တံဆိပ္ အဆင့္အတန္းမွာ ပထမတန္းဘြဲ႕(၁) အမွတ္ကစ၍ အနိမ့္အျမင့္ (၁၁) ဆင့္ထိရွိေသာဟူ၏။ ၎တို႔ကို ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေဝါဟာရအသံုးအႏႈန္းတို႔ျဖင့္ ညီေစလ်က္ ကမာၻ႔ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ အဆင့္အတန္းမ်ားႏွင့္လည္း ခ်င့္ခ်ိန္ႏိႈင္းဆဘြယ္ရာျဖစ္ေစျခင္းႏွင့္ သံုးႏႈန္းေခၚေဝၚမႈတြင္လည္း လြယ္ကူေစျခင္းတို႔ကို အဓိကျပဳ၍ ႀကံဆသတ္မွတ္ထားခဲ့ေပသည္ဟုဆိုသည္။
(၃) မ်ိဳး (၃) စား
ဤသို႔ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ဂုဏ္ထူးဘြဲ႕ထူးႏွင့္ တံဆိပ္မ်ားကို သံုးမ်ိဳးသံုးစား ခြဲျခားကာ ျပ႒ာန္းၿပီး ရွိေလသည္။ ၎တို႔မွာ (၁) သဂၤဟ၊ (၂) ဘြဲ႕ႏွင့္ (၃) တံဆိပ္တို႔ ျဖစ္ေလသည္။ အဆိုပါ ဂုဏ္ထူးဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက သက္ဆိုင္ရာဌာနဝန္ႀကီးမ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္အရ အပ္ႏွင္းခ်ီးျမႇင့္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။
သဂၤဟ
သဂၤဟကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ စစ္ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ သီးျခားသက္မွတ္ထားရွိ၏။ ၎တို႔မွာ အဆင့္အတန္းအားျဖင့္ တူညီၾကေသာ္လည္း အေဆာင္အေယာင္မ်ား ကြဲျပားၾကေလသည္။ သဂၤဟအဆင့္အတန္း ကို (၂) မ်ိဳး (၂) စားသတ္မွတ္ထားရွိ၏။ ပထမအမ်ိဳးမွာ “သုဓမၼသဂၤဟ” ျဖစ္၍၊ ဒုတိယမွာ “ျပည္ေထာင္စုသဂၤဟ” ျဖစ္ေလသည္။
သုဓမၼသဂၤဟ
တဖန္ “သုဓမၼသဂၤဟ” ကို ေအာက္ပါအတိုင္း သံုးဆင့္ခြဲျခားထားရွိ၏။ ပထမအဆင့္မွာ “အဂၢမဟာ သီရိသုဓမၼ” ျဖစ္၍ ယခင္ (G.C.S.I) သို႔မဟုတ္ (G.C.M.G) ဟူေသာ ၿဗိတိသွ်သဂၤဟ အဆင့္အတန္းႏွင့္ တူညီေလသည္။ ဒုတိယ အဆင့္မွာ “သတိုးသီရိသုဓမၼ” ျဖစ္၍၊ (K.C.S.I ) သို႔မဟုတ္ (K.C.M.G) အဆင့္အတန္းႏွင့္ တူညီေလ သည္။ “တတိယသုဓမၼသဂၤဟ” အဆင့္အတန္းမွာ “မဟာသီရိသုဓမၼ” ျဖစ္၍၊ (C.S.I) သို႔မဟုတ္ (C.M.G) ဆင့္အတန္းႏွင့္ တူညီေလသည္။
ျပည္ေထာင္စုသဂၤဟ
ျပည္ေထာင္စုသဂၤဟကိုကား ငါးဆင့္ငါးတန္း ခြဲျခားထားသည္။ ျပည္ေထာင္စုသဂၤဟ ပထမအဆင့္အတန္းမွာ “အဂၢမဟာသေရစည္သူ” ျဖစ္၍၊ ၿဗိတိသွ်သဂၤဟျဖစ္ေသာ (G.C.I.E) သို႔မဟုတ္ (C.B.E) အဆင့္အတန္းႏွင့္ တူညီေလသည္။
ဒုတိယအဆင့္အတန္းမွာ “သတိုးမဟာသေရစည္သူ” ျဖစ္၍၊ (K.C.I.E) သို႔မဟုတ္ (K.B.E ) ႏွင့္ တူညီေလသည္။
တတိယအဆင့္အတန္းကား “မဟာသေရစည္သူ” ျဖစ္၍၊ (C.I.E) သို႔မဟုတ္ (C.B.E) ႏွင့္တူညီေပသည္။
စတုတၳအဆင့္ “သေရစည္သူ” ကို (O.B.E) အဆင့္အတန္းႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ပဥၥမအဆင့္မွ “စည္သူ” ကို (M.B.E) အဆင့္အတန္းႏွင့္လည္ေကာင္း တူညီေအာင္ျပ႒ာန္းထားေပသည္။
ဤျပည္ေထာင္စု သဂၤဟငါးမ်ိဳးအျပင္ စည္သူတံဆိပ္ကိုလည္း သတ္မွတ္ထားရွိေပေသးသည္။ သဂၤဟ ဂုဏ္ထူး ခ်ီးျမႇင့္ခံရသူတို႔အား စလြယ္မ်ား၊ တံဆိပ္မ်ား သီးျခားဆင္ျမန္းရန္လည္း အေဆာင္အေယာင္တို႔ကို သတ္မွတ္ထား ေပသည္။
ဘြဲ႕ထူးမ်ား
ဘြဲ႕ထူးမ်ားကိုကား အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သံုးစားခြဲျခား ျပ႒ာန္းထားရွိ၏။ ပထမအမ်ဳိးအစားမွာ သာသနာေရးဘြဲ႕ထူး ျဖစ္၍၊ ယခင္ကအတိုင္း “အဂၢမဟာပ႑ိတ” ဘြဲ႕ဟု ျပ႒ာန္းကာ ၎ဘြဲ႕ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ခပ္ႏွိပ္ရန္ တံဆိပ္ႏွင့္တကြ ဝတၳဳပစၥည္း ေထာက္ပံ့ေၾကးကိုပါ သတ္မွတ္ထားေပသည္။
သီရိပ်ံခ်ီဘြဲ႕
အျခားကိစၥအရပ္ရပ္တို႔အတြက္ ဘြဲ႕ထူးခ်ီးျမႇင့္ရန္ကိုကား ယခင္ (K.S.M) ႏွင့္ အဆင့္အတန္းတူညီသည့္ “သီရိပ်ံခ်ီ” ဘြဲ႕ကို သတ္မွတ္ထားေလသည္။ ဤဘြဲ႕ထူးကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနမွလည္းေကာင္း၊ စစ္ဘက္ဌာနမွလည္းေကာင္း အရာရွိ အရာခံမဟုတ္သူမ်ားအားလည္းေကာင္း ေယာက္်ား၊ မိန္းမ မဟူ အပ္ႏွင္းခ်ီးျမႇင့္ျခင္း ခံႏုိင္ေပသည္။
၎တို႔မွာ စစ္မႈထမ္းမ်ားအတြတ္ “ေဇယ်ေက်ာ္ထင္”၊ ရဲႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမႈထမ္းမ်ားအတြတ္ “၀ဏၰေက်ာ္ထင္”၊ စာေပႏွင့္ အႏုပညာအတြတ္ “အလကၤာေက်ာ္စြာ”၊ သိပၸံႏွင့္ စက္မႈလက္မႈဆိုင္ရာအတြက္ “သိပၸံေက်ာ္စြာ” ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။ ဤဒုတိယတန္းစားဘြဲ႕မ်ားကား ယခင္ (T.D.M, A.T.M ႏွင့္ T.P) ဘြဲ႕မ်ားႏွင့္ အဆင့္အတန္းတူညီ ေလသည္။
တိုက္ပြဲဝင္ ရဲရဲေတာက္ သူရဲေကာင္းဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ား
ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရက တိုက္ပြဲဝင္ရဲရဲေတာက္ သူရဲေကာင္းမ်ားအား တံဆိပ္မ်ားခ်ီျမႇင့္ရန္ ျပ႒ာန္းထားခ်က္မွာကား ေအာက္ပါအေၾကာင္းအရပ္တို႔ကို အေျချပဳ၍ ခ်ီးျမႇင့္ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားရွိေပသည္။ ၎တို႔မွာ (၁) ရဲစြမ္းသတၱိႏွင့္ ျပည့္စံု၍ ရန္သူႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရခ်ိန္၌ အလုပ္ဝတၱရားကို စြဲၿမဲစြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ (၂) သူရဲေကာင္းပီစြာ ေဆာင္ရြက္ ျခင္း၊ (၃) စစ္အတြင္း သို႔မဟုတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေနသည့္အခါ၌ ထူးခၽြန္ေသာ အမႈထမ္းရွိျခင္း၊ (၄) သစၥာရွိစြာ အမႈထမ္း တာရွည္ျခင္းႏွင့္ တာဝန္ႀကီးေလးေသာ တိုက္ပြဲ သို႔မဟုတ္ ေအာင္ျမင္ႏုိင္နင္းေသာ တိုက္ပြဲမ်ား၌ အမႈထမ္းဖူးျခင္း တို႔ ျဖစ္ေလသည္။
ရဲစြမ္းသတၱိႏွင့္ ျပည့္စံု၍ ရန္သူႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရခ်ိန္၌ အလုပ္ဝတၱရားကို စြဲၿမဲစြာေဆာင္ရြက္ျခင္းအတြတ္ ျပ႒ာန္းထား ေသာ တံဆိပ္မ်ားမွာ သံုးမ်ဳိးသံုးဆင့္ရွိ၍ ပထမအဆင့္မွာ “ေအာင္ဆန္းသူရိယ” တံဆိပ္ျဖစ္၍ ဒုတိယတန္းအဆင့္ အတန္းမွာ “သီဟသူရ” တံဆိပ္ျဖစ္သည္။ တတိယ အဆင့္ကား “သူရ” တံဆိပ္ ျဖစ္သည္။ ကာကြယ္ေရးတပ္မ်ား တြင္ ဝင္ေရာက္အမႈထမ္းသည့္ သို႔မဟုတ္ ကူညီသည့္ အရပ္သားမ်ားလည္း အထက္ပါတံဆိပ္မ်ားကို ရႏုိင္ခြင့္ရွိသည္။
သူရသတၱိႏွင့္ ျပည့္စံု၍ အလုပ္ဝတၱရား စြဲၿမဲစြာေဆာင္ရြက္ေသာ္လည္း “သူရ” တံဆိပ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ႏုိင္ေလာက္္ေသာ အရည္အခ်င္းမရွိသူတို႔အား သူရဲေကာင္းမွတ္တမ္းဝင္အျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳကာ “ေအာင္သေျပ” တံဆိပ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေလသည္။
ေအာင္ဆန္း ႏွင့္ သီဟဗလတံဆိပ္
အသက္ကိုမငဲ့ဘဲ သူရဲေကာင္းပီသစြာ အမႈထမ္းေဆာင္ျခင္းအတြက္ကိုကား “ေအာင္ဆန္း” တံဆိပ္ႏွင့္ “သီဟဗလ” တံဆိပ္ႏွစ္မိ်ဳးသက္မွတ္ထားကား ၎တို႔ကို စစ္မႈထမ္းေရာ အျပင္လူမ်ားကိုပါ ခ်ီးျမႇင့္ႏုိင္ေလသည္။ စစ္အတြင္း ရန္သူႏွင့္ ရင္္္ဆိုင္ရေသာ္လည္း ထူးခၽြန္စြာ အမႈထမ္းသူတို႔အား စစ္မႈထမ္းေကာင္း မွတ္တမ္းဝင္မ်ား အျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳႏုိင္ေလသည္။
စစ္မႈထမ္းေကာင္းတံဆိပ္
သစၥာရွိစြာျဖင့္ ကာလတာရွည္စြာ အမႈထမ္းသူမ်ားအား စစ္မႈထမ္းေကာင္းတံဆိပ္မ်ားကို ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ အားျဖင့္ သံုးမ်ိဳးခြဲျခား၍ ခ်ီးျမႇင့္ႏုိင္ေသးသည္။ စစ္မႈထမ္းေကာင္း တတိယရရွိသူမ်ားအား အၿငိမ္းစား ရိပ္ခါေပးသည့္ အခါ၌ အမေတာ္ေငြကိုပါ ခ်ီးျမႇင့္ခံရေလသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ တံဆိပ္မ်ားကို ရာထူးရာခံခြဲျခားျခင္းမျပဳဘဲ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာအမႈထမ္းမွန္သမွ် ထုိက္သင့္သည့္အေလ်ာက္ ခ်ီးျမႇင့္ခံရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ေအာင္ဆန္းသူရိယ၊ သီဟသူရႏွင့္ သူရတံဆိပ္ရသူတို႔သည္ ေငြေၾကးခ်ီးျမႇင့္ျခင္းကို ခံရေပမည္။ ၎အနက္ ေအာင္ဆန္းသူရိယအတြက္ ခ်ီးျမႇင့္မည့္ ႏႈန္းကိုေဖာ္ျပရပါမူ အသက္ဆံုးပါးသြားေအာင္ စြန္႔စားသူမ်ားအတြက္ ဆုေငြ (၅,ဝဝဝ) က်ပ္ တႀကိမ္ႏွင့္ လစဥ္ေၾကး (အရာရွိမ်ားအတြက္) (၁,ဝဝ၀) က်ပ္ျဖစ္ကာ အသက္ဆံုးပါးျခင္း မရွိေသာ လက္ေအာက္အမႈထမ္းတို႔အား ဆုေငြ (၂,၅ဝဝ) က်ပ္ တႀကိမ္ႏွင့္ လစဥ္ေၾကး (၅ဝ) က်ပ္ ခ်ီးျမႇင့္ရန္ သတ္မွတ္ထားရွိေလသည္။
ျပ႒ာန္းထားေသာတံဆိပ္မ်ားအနက္ ကာလအပိုင္းအျခားအားျဖင့္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေသာတံဆိပ္မ်ားကား တိုက္ပြဲဝင္ တံဆိပ္မ်ား၊ အေရးေတာ္ပံုတံဆိပ္၊ လြတ္လပ္ေရး စည္း႐ုံးေရးတံဆိပ္၊ လြတ္ေျမာက္ေရးတံဆိပ္၊ လြတ္လပ္ ေရးတံဆိပ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္စစ္မႈထမ္းတံဆိပ္တို႔ ပါဝင္သည္။
၎အျပင္ ျပည္ေထာင္စုရဲႏွင့္ မီးသတ္ဌာနမ်ားအတြက္လည္း ေရႊတံဆိပ္ႏွင့္ ေငြတံဆိပ္မ်ား သတ္မွတ္ထားကာ ၎တံဆိပ္ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းခံရသူတို႔သည္ လစဥ္ေထက္ပံ့ေၾကးမ်ားလည္း ရရွိေလသည္။
ဤသည္တို႔ကား လြတ္လပ္ေသာျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ေတာ္အစိုးရ၏ ဂုဏ္ထူး၊ ဘြဲ႕ထူးႏွင့္ တံဆိပ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ပံုျပ႒ာန္းခ်က္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျဖစ္ေပသတည္း။ ေပးအပ္ေသာဘြဲ႕အမည္ အရည္မွာ ျမန္မာဆန္၍၊ အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္ပိုင္းျခားထားပုံမွာ ကမာၻ႔ထုံးတမ္းစဥ္လာႏွင့္အညီ စီစဥ္ထားေသာေၾကာင့္ ေခတ္မီေသာဘြဲ႕တံဆိပ္ ခ်ီးျမႇင့္ဟု ဆိုႏိုင္ေလာက္ေပသည္။
ဘြဲ႕တံဆိပ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္အခ်က္အလက္မ်ား
ဤတြင္ ဘြဲ႕တံဆိပ္ခ်ီးျမႇင့္မႈႏွင့္ ပက္သက္၍ မွတ္သားသင့္သည့္ အခ်က္လက္မ်ားကို “ေဝါဟာရလိနတၱ ဒီပဏီ” စေသာက်မ္းမ်ားမွ ရွာေဖြေကာက္ႏုတ္၍ ေဖာ္ျပလုိေပသည္။
ဘုရင္ဧကရာဇ္မင္းျမတ္က သင့္ရာဘြဲ႕သနားေတာ္ျမတ္ခံေစ အမိန္႔ေတာ္ရွိလွ်င္ လူအင္လူအား အမႈထမ္း အမႈရည္ ကိုၾကည့္၍ လက္႐ံုးရည္ အမႈထမ္းဘြဲ႕ႏွင့္ သင့္မည့္၊ ႏွလံုးရည္ အရာထမ္းဘြဲ႕ႏွင့္ သင့္မည္ ေထာက္ခ်င့္ ဆင္ျခင္၍ ဘြဲ႕ကိုရခံရာသည္။
ဓမၼပဒ အ႒ကထာတြင္လာေသာ အရိယာမည္ေသာသံဃာကို ျမတ္စြာဘုရားကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူသကဲ့သို႔ ဘြဲ႕အမည္ႏွင့္ လူရည္မေလ်ာ္ပညာရွိတို႔ကုိ ကဲ့ရဲ႕စရာမျဖစ္ေစရာ။
ကမာၻ႔တန္းဆာ ရာဇမတၱဏ္ က်မ္းတြင္လည္း “ယယာစာရံ၊ အမ်ဳိးအက်င့္ႏွင့္ ေလ်ာ္ေသာတံနာမံ၊ ထိုအမည္ကို ကေရယ် ျပဳရာ၏ မွည့္ရာ၏” ဟု ဆိုေခ်သည္။
“ေျခကသည္ျမင္း၊ သန္လ်င္းထမ္းစင္၊ ဆင္ကားေပါင္းခ်က္ ေရႊကထက္ဝယ္” စပ္ဆိုသကဲ့သို႔ ၎ “ေခတၱံ ဝါေဒဟိဂါမံ ဝါေဒသံဂါမမေသာဘဏံ” ဟူ၍ အလကၤာက်မ္းတြင္ျပသကဲ့သို႔ ကမစၥဳတေဒါသ လြတ္ကင္းရာသည္။
ငယ္ဦးမွ ႀကီးတက္သည္။ ႀကီးလြယ္ေခ်က ငယ္တက္စြဟု ပညာရွိမင္း ရာဇာေျပာဆိုဆံုးမဖူးေသာ စကားလည္း ထင္ရွားရွိသည္။
အမႈထမ္း မႉးမတ္တို႔မွာလည္း ဘြဲ႕၊ ထီး၊ အစီးအနင္း၊ အေဆာင္အရြက္ အရာဌာနကို တစတစ သူေကာင္းျပဳခံရမွ အရွည္အမႈေတာ္ကို ထမ္းကုန္ႏုိင္ရာသည္။
ဘြဲ႕အမည္ကို ေရွးမင္းတို႔ လက္ထက္ေပးခဲသည္။ ပြဲလမ္းရမွ ဘြဲ႕အမည္ေပးေၾကာင္းကိုလည္း ရာဇဝင္တမ္း ထံုးစံမ်ား တြင္လာသည္။
လယ္ယာေျမစားထက္ ရြာစားကသာသည္။ ရြာစားထက္ အမည္ရကႀကီးသည္။ အမည္ရထက္ ႒ာနႏၲရေနရာက သာလြန္ေၾကာင္းကိုလည္း ပညာရွိမႉးႀကီး မတ္ႀကီးတို႔ ေျပာစဥ္ရွိသည္။
မဟာရာဇဝင္တြင္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားႀကီးလက္ထက္ မႉးႀကီးမတ္ႀကီး သားသမီးတို႔ကို ငယ္မည္ ေပ်ာက္ေအာင္ ဒိုင္းမႉး၊ သင္းမႉး၊ ေသြးေသာက္ႀကီး၊ ျမင္းခန္႔ေတာ္မူ၍ ေက်းရြာခန္႔ ေပးေတာ္မူေၾကာင္းကိုသာ ဆိုသည္။ ဘြဲ႕အမည္ေပးေၾကာင္းကိုမဆို။
သီရိသုဓမၼရာဇာမဟာဓိပတိ တံဆိပ္နာမံေတာ္ရွိေသာ သာလြန္ မင္းတရားႀကီးသည္ သကၠရာဇ္ ၉၉၁ ခု နန္းတက္ေတာ္ မူဦးက ငထင္ငယ္ကို “မဟာတရာ့ဖ်ား” ဘြဲ႕အမိန္႔ေတာ္ရွိသည္ကို ဘုရားကၽြန္ေတာ္ထက္ အမႈထမ္း ရင့္မာသူတို႔ အမ်ားရွိေပသည္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ထိုသူတို႔က ငထင္ငယ္ကို ဘြဲ႕ႀကီးေပးေလ သည္ဟု ဝမ္းနည္းဖြယ္ရန္ရွိပါသည္။ ဘုရားကၽြန္ေတာ္ငယ္မည့္ ႏွင့္ပင္ အမႈကိုထမ္းပါမည္။ ကိုယ္ကိုႏွိမ့္ခ်လွ်ိဳ႕ဝွက္၍ ေလွ်ာက္ ျခင္းတပြဲဟူ၍ ဝန္ႀကီးနႏၵေယာ္ဓာခံ ငထင္ငယ္ကေလး ၁ဝ ရေၾကာင္းကိုဆိုေသာ ေရွးစာတမ္းေဟာင္းတြင္ လားသည္ကို ေထာက္၍ ကိုယ္ႏွင့္ေလ်ာက္ေသာ ဘြဲ႕အမည္ကိုခံရမွ ဆံထုံးတန္- ပန္းတန္။ ထုပ္တန္- ေလ်ာက္တန္ ဆိုသကဲ့သို႔ ေရွကေနာက္ေကာင္းရာ၏။
သူဇာပ်ိဳ႕တြင္လည္း “ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမ်ား၊ အျခားျခားကို၊ သနားၾကည္ျဖဴ၊ ခ်စ္စြာမူလည္း ဆူဆူပ်ိဳးပ်ိဳး၊ လည္ဖ်ိဳးအားအင္၊ မရွိခင္ကို၊ အလ်င္လ်င္၊ ေျမႇာက္တင္အံ့ငွာ၊ အရာျမင့္ေအာင္၊ ေဆာင္ေယာင္ႀကီးက်ယ္ မေပးလြယ္ႏွင့္၊ မဆြယ္မငံ့၊ အႏွံ႔အျပား၊ ေပးလြန္ျငားအံ့၊ ျမင္မ်ားေသာ္ငယ္၊ နမ္းမ်ားျပယ္ဟု၊ လူဝယ္စည္ရွည္၊ ဆိုသည္ႏွင့္ ေလ်ာ္တြင္ေခၚမည္သာ၊ အရာအခ်က္၊ မင္းေဆာင္ရြက္သည္၊ ေပါ့ပ်က္သိမ္ႏြဲ႕၊ မွက္ဖြဲ႕လြယ္ကာ၊ ျဖစ္ေလရ၏” ဟု စပ္ဆိုသည္မ်ားကိုလည္း ႏွလုံးထားကုန္မူေလရာသည္။
သီရိနႏၵသူ၏ ရာဇဗလပ်ိဳ႕တြင္လည္း “ဘုန္းပြင့္အဝွန္၊ သာလြန္မင္တရား၊ နရဖ်ားလည္း၊ ဗညား က်န္းေတာ၊ ေက်ာ္ေစာထင္ေပၚ၊ အမတ္ေတာ္လွ်င္၊ စစ္ေသာ္ထိုးသြား၊ ေက်းဇူးအားျဖင့္၊ သားႏွစ္ေယက္မွာ၊ သညာထူးလည္း၊ ေရႊဘြဲ႕ခ်ည္၏၊ ျပန္သည္ကာလ၊ သားတို႔ကလည္း၊ ဘြဲ႕ရေၾကာင္းကို၊ ၾကားေလ်ာက္ဆိုက၊ ငါ့ကိုသို႔သာ၊ မ်က္ႏွာေထာက္ထား၊ ငါ့သားမ်ားသည္၊ ေရႊဘြဲ႕ခ်ည္ဟု၊ စိတ္ရည္ေတြခ်င့္မင္းတို႔ႏွင့္ကား၊ ဘြဲ႕ျဖင့္မတန္၊ အရွင့္ရန္ကို၊ တတန္သာမွ်၊ မေအာင္ၾကတည့္၊ မမွ်စိတ္လို၊ ေရႊဘြဲ႕ကိုလွ်င္၊ အပ္ဆိုသက၊ ျပန္ေလရ၏၊ သည္မွနည္းယူ၊ မႉးမတ္ ဟူက၊ ကိုယ့္မူ၊ ကိုယ့္သား၊ မေထာက္ျငားႏွင့္၊ တိုင္းကားကိုသာ၊ ျမတ္ႏိုးရာ၏၊ ရာဇာမင္းလည္း၊ ထိုးနည္းမွတ္ရည္၊ မည္မည္ဝါးဝါး၊ သူတို႔အားကို၊ သနားသျဖင့္၊ မခ်ီးျမႇင့္ႏွင့္၊ သင့္ေတာ္သည္သာ၊ ေပးကမ္းရာသည္၊ စာနာႏႈိင္းရွင္သင့္သည္ဘုရား” ဟူ၍ ဘြဲ႕တံဆိပ္ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဥပေဒသကို ျပဆိုထားေပသည္။
ဤရာဇဗလပ်ိဳ႕လာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေပးအပ္ျခင္းလကၤာႏွင့္ ညီစြာ၊ ရတနာသိဃၤၿမိဳ႕တည္ နန္းတည္ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး႐ႈေတာ္မူရန္ အတုလဆရာေတာ္ ဆက္သြင္းသည့္ ေလာကဓမၼထံုးေဟာင္းတြင္ စကားေျပႏွင့္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္မွာ “သာလြန္မင္းတရား အမတ္ဗညားက်န္းေတာ တပါးသို႔သြားစဥ္၊ သားႏွစ္ေယာက္ ကို လႊတ္ေတာ္ကေခၚ၍ ဘြဲ႕အမည္ေပးႏွင့္၏၊ အဘေရာက္လွ်င္ ဘြဲ႕အမည္ရေၾကာင္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ေျပာၾက ၏။ ငါ့သခင္ ငါ့မ်က္ႏွာကိုေထာက္၍ ငါ့သားမ်ားကို ဘြဲ႕အမည္ေပးသည္ျဖစ္ေျခရာ၏၊ သည္ကဲ့သို႔ျပဳ၍ ျပည္ရြာမျဖင္း ၿပီေလာ၊ အရာေလာ၊ အရာမဟုတ္၊ မင္းတို႔ေၾကာင့္ ငါ့သခင္ ရန္သူေခြးတေကာင္ကိုမွ်ႏုိင္ဖူးေခ်၊ မင္းတို႔သည္ ဘြဲ႕ကို ခံ၍ အရွင့္အမႈကို မျပက္စြန္႔စား၍ ထမ္းေပသည္၊ သူတို႔ဘယ္ဘြဲ႕ကို ခံရမည္နည္း သူဘြဲ႕ကို အပ္ပေခ်ဆို၍ သားႏွစ္ေယာက္ လႊတ္မွာ သြား၍အပ္ရ၏။
(၁) သည္ထံုးကိုေထာက္၍ မင္းဧကရာဇ္တို႔သည္ အမႈမထမ္းသူကို အမႈထမ္းဘြဲ႕ ႀကီးႀကီးမားမား ခ်ီးေျမႇာက္လိုသည္ ဟူ၍ မေပးရာေခ်၊ ေပးေသာ္လည္း အခြင့္ႀကီးႀကီးမားမား မေပးရာေခ်၊ တထုံးယူေလ။
(၂) ေပးသည္ဟူ၍ အင္မတန္႔သည္ကို မခံရာေခ်၊ တထံုးယူေလ။
(၃) မႉးႀကီး မတ္ႀကီးတို႔လည္း ဗညားက်န္းေတာကဲ့သို႔ သားသမီးထက္ ျပည္ထဲေရးရာကို ခ်စ္ရာေခ်၏၊ တထံုးယူေလ။
ဤသည္တို႔ျဖင့္ ဘြဲ႕တံဆိပ္ ခ်ီးျမႇင့္မႈ၌ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ဘြဲ႕တံဆိပ္ အဘယ္မွ် အံက်ျဖစ္ဖို႔ လိုသည္ကို
သိႏုိင္ေလာက္ေပသည္။
(လူထုဂ်ာနယ္ အမွက္ (၄၅) ဇန္နဝါရီ ၁၉၅၃ ပါေဆာင္းပါးအား ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္)
No comments:
Post a Comment