Tuesday, June 16, 2009
ျမန္မာက်မ္းဂန္မ်ားမွ ေပးေသာ သင္ခန္းစာ
အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈ သမိုင္း တေလွ်ာက္တြင္ ျပည္တြင္း အင္အားသည္ လက္ရွိ မ်က္ျမင္ျဖစ္ သည္။ နံပါတ္ တစ္ေခါင္း ေဆာင္ႏွင့္ အရည္ အေသြး ရွိေသာ ရဲေဘာ္ အမ်ား ေထာင္သြင္း ခံထား ရသည္။ ထို႔အျပင္ တိုင္းျပည္ ၏ အတိုက္ အခံ အင္အား အေတာ္ မ်ားမ်ား ျပည္ပသို႔ ေရာက္ရွိ ေနေလ ရာ ျပည္တြင္း လႈပ္ ရွား မႈမ်ား ကို ဦးေဆာင္မည့္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ား ခါးျပတ္ ေနခဲ့သည္။
ျမန္မာလူထု၏ လူထုအားသက္သက္ျဖင့္ တိုက္၍မရဘဲ ထိေရာက္ျပတ္သားေသာ ဦးေဆာင္မႈရွိမွသာ ပန္းတိုင္ေရာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပ အင္အားမ်ား မစုစည္းႏိုင္မီ အျခား မည္သည္ကို လံု႔လျပဳရပါမည္နည္းဟု စဥ္းစားရေသာ္ ေခတ္အေလ်ာက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေသာ အယူအဆမ်ား၊ အသိအတတ္ပညာမ်ားႏွင့္ ေခတ္သစ္ေတာ္လွန္ေရး အသြင္အျပင္ကို ဆဝါးမိေအာင္ စူးစမ္းရေပဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ဤပညာရပ္မ်ား အေတြးအျမင္ အယူအဆမ်ားမွာ ေအာက္ေျခလူတန္းစားတို႔ ခ်က္ခ်င္း လက္လွမ္းမမီႏိုင္ရာ၊ ၎တို႔လက္လွမ္းမီႏိုင္ေသာ လမ္းေၾကာင္းတို႔ကို ရွာေဖြေပးရေပလိမ့္မည္။
ဤတြင္ ျမန္မာ့က်မ္းဂန္မ်ား၌ ပါရွိေသာ တရားမ်ားကို ေတြ႔ရွိမိသည္။ ထိုတရားမ်ားသည္ လူတန္းစား နိမ့္ျမင့္မေရြး က်င့္သံုးႏိုင္ေသာ၊ က်င့္သံုးအပ္ေသာ၊ က်င့္သံုးေနသမွ် အက်ဳိးရွိေသာ၊ ရန္သူကို အခါခပ္သိမ္း လြန္ေျမာက္ႏိုင္သည့္ တရားမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
အကယ္၍ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ တိုင္းျပည္သည္ သမိုင္းအလွည့္အေျပာင္းအရ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ပါလဲ။ ဤတရားမ်ား ဆိတ္သုဥ္းခဲ့လွ်င္ အႏွစ္သာရျပည့္ဝႏိုင္မည္ မဟုတ္သလို သူႏိုင္ကိုလည္း ျပန္၍ခံရႏိုင္ေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရားေလးပါးကို ဧကနိပါတ္ဝါနရိႏၵဇာတ္၌ “ရန္သူေအာင္မူေၾကာင္း ၄ ခု” အျဖစ္ႏွင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဝါနရိႏၵဟူသည္ ေမ်ာက္မင္းျဖစ္၏။ မိေက်ာင္းတေကာင္သည္ ေမ်ာက္မင္းအား ဖမ္းယူရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ၾကိဳးစား၏။ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ဖမ္းမမိသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ မိေက်ာင္းက ေမ်ာက္မင္းအား ခ်ီးက်ဴးေျပာၾကား၏။
“ေမ်ာက္မင္း .. သင္၏ ကိုယ္တြင္း၌ သစၥာ၊ ပညာ၊ လံု႔လႏွင့္ စြန္႔လႊတ္ျခင္း ဟူေသာ ေက်းဇူးတရား ၄ ပါးတို႔ ရွိကုန္သကဲ့သို႔၊ ထို႔အတူ အၾကင္သူ၏ ကိုယ္တြင္း၌ ထိုတရား ၄ ပါးတို႔ ရွိကုန္အံ့။ ထိုသူသည္ ရန္သူကို လြန္ေျမာက္ႏိုင္၏''။
“အၾကင္သူအား မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုမႈသစၥာ၊ ပညာဟူေသာ ဓမၼ၊ ဝီရိယဟူေသာ ဓိတိ၊ စြန္႔လႊတ္မႈ ဟူေသာ စာဂ ဤတရား ၄ ပါး ျပည့္စံုပါက ထိုသူ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေသာ ရန္သူဟူသည္ မရွိ”။
“အကယ္၍ ရန္သူကို မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေသးပါလွ်င္ ရန္သူ ေအာင္မႈေၾကာင္း ၄ ခုႏွင့္ မျပည့္စံုေသး၍ ျဖစ္မည္။ သစၥာ၊ ဓမၼ၊ ဝီရိယႏွင့္ စာဂတို႔ အသီးသီးတည္ရွိေနပါလွ်င္ ေလာကတြင္ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာမရွိ”
ဤတရား ၄ ပါးသည္ ေစာင့္ထိန္းက်င့္သံုးသူ မည္သူအတြက္မဆို မုခ် အက်ဳိးရွိမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာလူထုတရပ္လံုး လက္ေတြ႔ တကယ္က်င့္သံုးႏိုင္ပါက လိုခ်င္ေသာ ပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ထိုမွတပါး လက္ရွိ ျပည္တြင္းရွိ ျမန္မာလူထု အၿမဲတေစ နားေယာင္ေစႏိုင္ေသာ ဒီမိုကေရစီကို မက်င့္သံုးသူ၊ ျပည္သူ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို အမွန္တကယ္ ဆုတ္ယုတ္ေစသူတို႔၏ မုသားစကားတို႔ ေနရာအႏွ႔ံ ပ်ံ႕လ်က္ရွိရာ ျမန္မာလူထုတို႔ တခ်က္တည္းႏွင့္ နားရွင္းသြားေစရန္ ေအာက္ပါ ဇာတ္ေတာ္ကို ကိုးကား၍ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
ဧကနိပတ္ေဒဝဓမၼဇာတ္၌ ဘီလူးႏွင့္ မင္းသား အေမးအေျဖ ျပဳပံုမွာ -
“ဘီလူးက - မင္းသား … ေလာက၌ အဘယ္တရား အျမတ္ဆံုးနည္း”
"ယကၡ - မညႇဥ္းဆဲျခင္း တရားသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏”
''မင္းသား - အဘယ္သူကို သူေတာ္ေကာင္းေခၚ၍ အဘယ္သူကို သူယုတ္မာ ေခၚသနည္း”
''ယကၡ - သတၱဝါတို႔အား သနားသူကို သူေတာ္ေကာင္းေခၚ၍ ရက္စက္သူကို သူယုတ္မာဟု ေခၚပါသည္”
ထိုဇာတ္ေတာ္၌ ဘီလူးႏွင့္ မင္းသား အေမးအေျဖမ်ားစြာပါရာ ဤအေမးအေျဖ ၂ ႏွစ္ခုႏွင့္ပင္ စစ္တပ္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ရပ္တည္မႈကို ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ ျမင္ႏိုင္ေပသည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ အစဥ္တစိုက္ ကိုးကြယ္လာေသာ ဗုဒၶ၏ ဇာတ္ေတာ္လာ တရားမ်ားသည္ပင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေတာင့္တလာၾကေသာ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ခြင့္ ရရွိရန္အတြက္ ေလးနက္ျပည့္ဝ မွန္ကန္ေသာ အျမင္၊ လက္ေတြ႔ ထိေရာက္အာနိသင္ၾကီးမားေသာ နည္းနာနိႆယ အက်င့္လမ္းစဥ္ကို ညႊန္ျပေနေလသည္။
ထိုမွတပါး ယကၡဘီလူးႏွင့္ မင္းသားတို႔၏ အျခားေသာ အေမးအေျဖမ်ားကို ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ရန္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
“ဘီလူးက - မင္းသား … လူ၏ အၾကီးဆံုးရန္သူကား အဘယ္နည္း”
''ယကၡ - လူ၏ အၾကီးဆံုး ရန္သူမွာ အမ်က္ေဒါသ ျဖစ္၏”
''မင္းသား - စဥ္းစားခ်ိန္ဆ၍ ျပဳသျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိး ရမည္နည္း”
''ယကၡ - အလံုးစံုတို႔၌ ေအာင္ျမင္ျခင္း အက်ဳိးရ၏”
အျခားအျခားေသာ အေျဖမ်ားကိုလည္း အလ်င္းသင့္သလို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပသြားပါမည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ အဆီအႏွစ္ျဖစ္ေသာ၊ ဦးေႏွာက္ႏွင့္တူေသာ၊ ဆရာသမားႏွင့္တူေသာ၊ မ်က္စိအလင္း ပညာအလင္းကို ဖြင့္ေပးေသာ ျမန္ မာက်မ္းဂန္မ်ားမွ လိုက္နာက်င့္သံုးအပ္သည္တို႔ကို က်င့္သံုးႏိုင္ၿပီး ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ခြင့္ရွိေသာ လူမ်ဳိးအျဖစ္ ဘဝကို ရွင္သန္လြန္ေျမာက္ႏိုင္ပါေစ။
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment