Wednesday, June 17, 2009

အိမ္ကိုဆူးစို႔ … ခေလးကို လက္တုိ႔ … ေခြးကို အို႔ လာခဲ့ၾကပါဗ်ဳိ႕

ႏွင္းပန္းအိမ္

က်မတို႔ ျမန္မာ ႏိုင္ငံက ရသ စံုတယ္။ အလကၤာ စံုတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း စံုၿပီး လြမ္းစရာ ေပါတဲ့ ႏိုင္ငံ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ က် မတို႔ ျမန္မာ ျပည္တြင္းမွာ ဆယ့္ႏွစ္လ ရာသီေပ်ာ္ ပဲြေတာ္ ေတြအျပင္ ရွင္ျပဳ အလႉ ကလည္း ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ ေတြအတြက္ အထင္ ကရ ရိွလွတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ တခုပါ။

ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ့္ဓေလ့ထံုးစံနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ ၾကီးျပင္းေနထိုင္ၾကရတဲ့အခါမွာ သိပ္ၿပီး မေလးနက္ၾကေပမယ့္ သူမ်ားတိုင္းျပည္ေရာက္သြားရင္ သိပ္ကို တန္ဖိုးထားတတ္သြားပါတယ္။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ အမိႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္ဇာတိေျမရဲ႕ ေျမၾကီးကို နင္းရတာက ပိုၿပီး ခိုင္မာၿမဲၿမံသလို ကိုယ့္ဇာတိေျမရဲ႕ ေလကပဲ ပိုၿပီး သန္႔ရွင္းသလို ထင္တတ္ၾကတာ မဆန္းပါဘူး။

က်မ ဘဝမွာ ၿငိမ္သက္ျခင္း မရွိ။ အသစ္သစ္ေတြ ေျပာင္းလဲရင္ဆိုင္လို႔ မၿပီးႏိုင္။ အသစ္သစ္ေသာ ဝန္းက်င္ထဲက သိစရာ အသိေတြ၊ တက္စရာ အသိေတြရဖို႔ စိတ္အားထက္သန္ရတာကိုလည္း က်မ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။

က်မတုိ႔ေနတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းေလးက ေတာင္ေတြဝိုင္းရံၿပီး သစ္ပင္ေတာေတာင္ေတြနဲ႔ စိမ္းျမသန္႔ရွင္းၿပီး ေအးခ်မ္းတဲ့ ေနရာေလးပါ။ ေအးခ်မ္းတဲ့ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္မွာေနၿပီး ေရွ႕ခရီးအနာဂတ္အတြက္ ေတြးေတာပူေလာင္ေနရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြပါ။ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ကိုးကြယ္မႈအစံုရိွတဲ့ စခန္းေလးထဲမွာ ကိုယ့္ဘာသာအလုိက္ ကိုးကြယ္မႈေတြ ရိွၾကပါတယ္။ အဲဒီဘာသာတရားေတြက ဒုကၡသည္ က်မတုိ႔အတြက္ ခြန္အားျဖစ္ရပါတယ္။

ဒုကၡသည္ေတြထဲမွာ အရင္ေရာက္ႏွင့္သူေတြ တတိယႏိုင္ငံထြက္ခါနီးဆို ႏႈတ္ဆက္ပြဲလုပ္၊ ကိုယ္ ႏွစ္ခ်ီေနခဲ့တဲ့ ေတာေတာင္ေတြကို ေနာက္ခံထား ဓာတ္ပံု႐ိုက္၊ သြားမယ့္ေန႔ မနက္ဆို စခန္းထဲ က်န္ခဲ့ရမယ့္ သူေတြက ခင္ရာမင္ရာ “ဘယ္သူေရ ဘယ္ဝါေရ” နဲ႔ လူစံုေအာင္ လိုက္ပို႔ၾကပါတယ္။ ကားျပာၾကီးေပၚ မတက္မခ်င္း ဓာတ္ပံု ႐ိုက္လို႔မဆံုး၊ အလြမ္းသယ္လို႔ မဆံုးပါဘူး။ ကရင့္လူမ်ဳိး အဖိုးအဖြား အရြယ္ေတြက သံေယာဇဥ္ၾကီးတဲ့အရြယ္မို႔ သူ႔လူမ်ဳိး၊ သူ႔ေဆြမ်ဳိးမ်ားနဲ႔ ေနာင္ျပန္ဆံုဖို႔ မလြယ္ဘူးဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ မ်က္ရည္မဆယ္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ကို ျမင္ရင္ က်မတို႔ပါ မ်က္ရည္စို႔ရပါတယ္။

တတိယႏိုင္ငံသြားမယ့္ ဒုကၡသည္တင္ေဆာင္ရာ ကားျပာၾကီးက မဲေဆာက္အထိ ေမာင္းပို႔ေပးရပါတယ္။ ဒီကားျပာၾကီးက ကြင္းထဲကေန ေမာင္းထြက္သြားရင္ ေတာင္ေပၚလမ္းကို ပတ္ၿပီး တက္ရတာမို႔ လိုက္ပို႔တဲ့သူေရာ၊ ကားေပၚပါသြားသူပါ ျမင္ကြင္းထဲက ေပ်ာက္တဲ့အထိ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ တေယာက္ တေနရာနဲ႔ ေနာင္ လူခ်င္းဆံုၾကဖို႔ ဘယ္လြယ္ေတာ့မလဲ။ ဒုကၡဆင္းရဲကို အတူခံစားရသူမ်ားမို႔ ေသြးသားအရင္းအခ်ာလို ခ်စ္ခင္ၾကရ သူမ်ားပါ။

တတိယႏိုင္ငံကို ထြက္ခြာဖုိ႔ ရက္ပိုင္းသာ လုိေတာ့တဲ့ မိသားစုနဲ႔ တတိယႏိုင္ငံထြက္ဖို႔ ေစာင့္ေနရတဲ့ မိသားစု ႏွစ္ဦးရဲ႕ ရွင္ျပဳအလႉပြဲကို က်မ ျမင္ရေတာ့ ရွင္ျပဳပြဲကို ဒုကၡသည္အျဖစ္ ဘယ္လိုမ်ား ႏႊဲမလဲလို႔ ေစာင့္ၾကည့္ရပါတယ္။

ဒုကၡသည္စခန္းေလးထဲမွာ လုပ္တဲ့ ရွင္ျပဳအလႉဆိုေပမယ့္ သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းနဲ႔ ကိုယ့္႐ိုးရာဓေလ့အတိုင္း က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ရွင္ေလာင္းမွာ လွည့္မယ္ဆိုေတာ့ က်မမွာ အံ့ၾသဝမ္းသာသြားရတယ္။ ဒုကၡသည္ စခန္းထဲက အပ်ဳိ အအိုေတြကို ဘယ္သူအလွဆံုးလဲဆိုတာ ေရြးမရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

ကန္ေတာ့ပြဲရြက္၊ ပရိတ္အိုးရြက္၊ ေခါင္းအံုးပိုက္၊ သင္ျဖဴးရြက္၊ သကၤန္းေမာင္းေထာင္ခ်ဳိင့္ပိုက္၊ ပရိကၡရာ လြယ္၊ ေရႊကလပ္ကိုင္၊ ေငြကလပ္ကိုင္ၿပီး စခန္းတခုလံုး ရွင္ေလာင္းလွည့္ၾကတယ္။ ေမာင္ရင္ေလာင္း၊ ပဥၹင္းေလာင္းေတြက ျမင္းမရွိေတာ့ ဒီအတိုင္း ေျခက်င္ေလွ်ာက္ရပါတယ္။ သူတို႔ကို ထီးမိုးေပးတဲ့သူေတြက စီးကရက္ တဖြာဖြာေသာက္၊ မိုးအု႔ံမ်က္မွန္တပ္ၿပီး ႐ႈိးလုပ္ၾကတာေပါ့။ ႏို႔ဖိုး ဖိုးခ်စ္လို႔ က်မတုိ႔ ေခၚတဲ့ တပ္ၾကပ္ၾကီး ကိုခ်စ္ေဖက ဒိုးပတ္ဝိုင္းနဲ႔အၿပိဳင္ ကႏိုင္တဲ့သူပါ။ အသံေအာင္လွတဲ့ ႏို႔ဖိုးကိုသိန္းေဇာ္က “ေမေမ သကၤန္းပိုက္လို႔ ရယ္၊ ေဖေဖ သပိတ္လြယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကိုလည္း လည္ပင္းေၾကာၾကီးေတြ ေထာင္ထၿပီး စခန္းတခုလံုး ၾကားေအာင္ ဆိုပါေတာ့တယ္။

အိုးစည္ဒိုးပတ္ဝိုင္းကလည္း မၾကားရတာ ၾကာလို႔လားမသိဘူး၊ နားေထာင္လို႔ သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ ျမဴးၾကြတဲ့ ဒိုးပတ္သီခ်င္းသံကို အေဝးကၾကားရင္ပဲ ခေလးေတြ ေအာ္ဟစ္လူစုၿပီး တေကာက္ေကာက္လုိက္ေတာ့တာ။ ေမာင္ရင္ေလာင္းေတြကို ညေနပိုင္း ဆံခ်တဲ့အခ်ိန္မွာ မိခင္ဖခင္ အဖိုးအဖြားေတြ အၿပံဳးကိုယ္စီနဲ႔ ၾကည္ႏူးေနၾကပါတယ္။ ဆံခ် သိမ္ဆင္း တရားနာၿပီး ျပန္လာတဲ့အခါ ႏို႔ဖိုး ဖိုးခ်စ္ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚက မိတ္ကပ္ဖ်က္ မင္းသား အဝတ္အစားခြ်တ္ၿပီး လူဝတ္နဲ႔ ဗ်ဳိ႕ဟစ္ပါေတာ့တယ္။

“နက္ျဖန္ မနက္ မႏြယ္ မျမင့္ျမင့္ေအးတို႔ အလႉကို အိမ္ကို ဆူးစို႔ ခေလးကို လက္တို႔ ေခြးကိုအို႔ လာခဲ့ၾကပါဗ်ဳိ႕” ။

တကယ္လည္း စခန္းထဲက အိမ္ေတြမွာ အျဖစ္ေလာက္ ဝါးတံခါးေလးသာ ရိွၾကတာပါ။ ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ရိကၡာငါးပိ၊ ဆန္ကိုသာ အားျပဳစားေသာက္ေနရတဲ့ သူေတြမို႔ အလႉဟင္းကို ၾကိဳတင္မွန္းဆၿပီး သြားရည္ယိုေနၾကပါတယ္။

ေနာက္ေန႔ အလႉမွာ အလႉ႕အမေတြက ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းနဲ႔ သိပ္ကို လွေနၾကတယ္။ အလႉလာတဲ့ သူေတြကလည္း က်မတုိ႔ ျမင္ေနၾက ဝတ္ေကာင္းစားလွ ပိုး ဖဲ ကတၱီပါ စိန္ေရႊ လက္ဝတ္ရတနာ ဝတ္မထားႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဒုကၡသည္ကိုး..။

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆို ဘံုေတြ၊ ျပႆဒ္ေတြနဲ႔ တေဆာင္တေယာင္ မရိွရွာပါဘူး။ ဝါးကိုၾကီးပဲ အားျပဳေဆာက္ထားရတဲ့ ဝါးေက်ာင္းၾကီးပါ။ အလႉလာ ဧည့္ပရိသတ္ကို ဝါးၾကမ္းခင္းမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထုိင္ခိုင္းၿပီး ပန္းကန္ေတြ ေရွ႕ခ်ေပးပါတယ္။ လက္ေရတျပင္တည္းဆိုတာ ဒါမ်ဳိးကိုေျပာတာ ျဖစ္ရမယ္။

ထမင္းနဲ႔ ဟင္းကေတာ့ ေက်ာက္ဖ႐ံုသီးနဲ႔ ၾကက္သားျပြန္းဟင္း၊ ဝက္သား၊ သရက္သီးသုပ္၊ တုန္႔ရမ္းဟင္းခ်ဳိ၊ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ စားလိုက္ၾကတာ ဟင္းဆိုတာ ထည့္မေလာက္။ အားပါးတရ စားေနတဲ့ အလႉလာ ဧည့္ပရိသတ္ကို အလႉ႕အမေတြကလည္း တေယာက္တေနရာဆီ ေရာက္ရင္ ဒီလူနဲ႔ဒီလူ ျပန္မေတြ႔ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သံေယာဇဥ္စိတ္၊ ခ်စ္ခင္စိတ္ေတြနဲ႔ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ဝမ္းသာဝမ္းနည္း ဧည့္ခံၾကတယ္။

တတိယႏိုင္ငံမွာ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းေတြ ဘယ္ေလာက္ တိုးတက္တိုးတက္ က်မတို႔ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို လြယ္လင့္တကူ သြားႏိုင္ဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဟိုက်ရင္ ႐ုန္းကန္ၾကရေတာ့မယ္။ ဘာသာစကား အခက္အခဲ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အခက္အခဲ၊ ဓေလ့ထံုးစံ အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆိုင္ၾကရဦးမယ္။ ဒီမွာေတာ့ ကုိယ္နဲ႔အတူ ဝိုင္းဝန္း တရားနာမယ့္၊ သာဓုေခၚႏိုင္မယ့္ မိတ္္ေဆြေတြ အမ်ားၾကီးမို႔လား။ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ ေကြ်းေမြးႏိုင္ဦးေတာ့ အခုလို အားပါးတရ စားႏုိင္မယ့္ စားခ်င္တဲ့ ဧည့္ပရိသတ္ ရိွမယ္မထင္ပါဘူး။

က်မတို႔မွာလည္း သူတို႔ကိုယ္စား “ပတၱႏုေမာဒနာ” သူမ်ားကုသိုလ္ကို သာဓုေခၚရျခင္းဆိုတဲ့ အက်ဳိးကိုလည္း ခံစားရပါတယ္။ က်မတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားက သားေယာကၤ်ားေလးကို ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံေပးၿပီးမွ အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္၊ နိဗၺာန္တံခါးဖြင့္တယ္ဆိုတာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကတာမို႔လား။

ကေလးၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ၾကီး ေဟာခဲ့တဲ့ “အကုသိုလ္ လုပ္တာလည္း ဒီလက္၊ ကုသိုလ္လုပ္တာလည္း ဒီလက္ပဲ” ဆိုတဲ့ တရား က်မရင္ထဲ စြဲေနရပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ကေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ ရွင္ျပဳအလႉကိုပဲ သတိရမိတယ္။

ရပ္ဓေလ့၊ ရြာဓေလ့ေတြ ထံုမႊန္းတဲ့ ကေလးၿမိဳ႕ေလးက က်မရဲ႕ ဘဝအခ်ဳိးအေကြ႔တခုမွာ က်မရဲ႕ ဒုတိယဘဝကို ေမြးဖြားေပးတဲ့ ၿမိဳ႕ေလးမို႔ က်မရင္ထဲ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ေျပာေနရတာ ဒီေန႔အထိပါ။

ကေလးၿမိဳ႕က ဆန္၊ စပါး၊ ေျမပဲ၊ မတ္ပဲ သိပ္ကို ျဖစ္ထြန္းပါတယ္။ ေတာင္သူနဲ႔ အသက္ေမြးသူ မ်ားပါတယ္။ ေတာင္သူေတြ ေငြစ ရႊင္တဲ့အခ်ိန္ဆို ရွင္ျပဳရဟန္းခံအတြက္ မိဘေဆြမ်ဳိးေတြ တိုင္ပင္ၾက၊ အလႉဖိတ္စာ ႐ိုက္ၾက၊ အလႉအတြက္ ပစၥည္းဝယ္ၾက၊ ဆိုင္းနဲ႔ လႉမလား၊ အၿငိမ့္ခံမလားလို႔ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္ရင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျဖည့္စြက္ၾကေသးတယ္။ ဘယ္ေလာက္ကုန္ လႉမလဲ၊ ဘာေကြ်းမလဲ၊ ဘယ္သူက ခ်က္မလဲ၊ ဘယ္သူက ဧည့္ခံမယ္ဆိုၿပီး အလႉအေၾကာင္းနဲ႔ ေနထြက္၊ အလႉအေၾကာင္းနဲ႔ ေနဝင္ၾကရတာပါပဲ။

ရွင္ ၁ဝ၈ ပါး ရွင္ျပဳအလႉကို ကေလးအက်ဥ္းေထာင္နားက စခန္းၾကီးေက်းရြာမွာ က်င္းပခဲ့တုန္းက က်မ ေထာင္ဝင္စာ ေတြ႔ၿပီးအျပန္ ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။ အလႉက ထမင္းခ်က္႐ံု ၃ ႐ံု ထားရတဲ့အထိပါ။ ဟင္းက ဝက္သားေကာက္စင္ ေကြ်းပါတယ္။ ေကာက္စင္ေကြ်းတယ္ဆိုတာ အသားၾကီးသက္သက္ ေကြ်းတာပါ။

ဒီလိုေကြ်းႏိုင္ဖို႔ စားပြဲခံု၊ ထမင္း ပန္းကန္၊ ဟင္းပန္းကန္ကို ထမင္းတဝိုင္းစာကို အပ်ဳိလူပ်ဳိေတြက ကိုယ့္ အိမ္ကေန သယ္လာၾကတယ္။ အလႉေန႔မတိုင္ခင္ ေရခပ္တဲ့အပ်ဳိက ေရခပ္၊ ထင္းခြဲတဲ့ လူပ်ဳိက ထင္းခြဲရပါတယ္။ ေရခပ္တဲ့သူက ေနရဥၥရာျမစ္ထဲကေရကို ေရအိုးနဲ႔ ရြက္ၿပီး ခပ္ရတာပါ။ အဲဒီ ေရခပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အပ်ဳိေတြက ေတာ္ရိေရာ္ရိ ဝတ္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလွဆံုးဝတ္ၿပီး ေရခပ္ၾကတာပါ။

ရွင္ေလာင္းလွည့္ေတာ့လည္း ကြမ္းေတာင္၊ ပန္းေတာင္ကိုင္ဖို႔ တႏွစ္လံုး ၾကိဳၿပီး စုထားတဲ့ေငြနဲ႔ အေကာင္းဆံုး အလွဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဝတ္ၾကတယ္။ ေငြကုန္ရင္ ကုန္ပေစ၊ ႏွေမ်ာတြန္႔တို မရိွၾကေတာ့ဘူး။ ဒီထဲမွာ ထူးျခားတာက လင္စံုမယားဖက္ ငယ္လင္ငယ္မယား ဇနီးေမာင္ႏွံေတြလည္း သူ႔အတြဲနဲ႔သူ ရွင္ေလာင္းလွည့္တဲ့ေနာက္ လိုက္ရပါတယ္။ မိန္းမ၊ ဇနီးမယားက မိတ္ကပ္ဆံထံုးနဲ႔ ေဖြးေဖြးလက္လက္ လွေနေပမယ့္ ခင္ပြန္းသည္ကေတာ့ ညိဳညိဳေမာင္းေမာင္းနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ရွက္ၿပီး မိုးအံု႔မ်က္မွန္တပ္ အေယာင္ေယာင္အမွားမွား လမ္းေလွ်ာက္တတ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး စၾက ေနာက္ၾက ေျပာင္ၾက ေလွာင္ၾကေပါ့။

ရွင္ေလာင္းလွည့္ၿပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ဝင္ခါနီးအခ်ိန္ ေမာင္ရင္ေလာင္းေတြကို ကာလသားေတြ ဖြက္ၾကၿပီ။ ဆံခ်ဖို႔ အခ်ိန္မီေအာင္ အလႉ႕ဒကာ ဒါယိကာမေတြက ကာလသားေတြ ေက်နပ္ေအာင္ ေငြေပးရပါတယ္။ ထမင္းဟင္းခ်က္တဲ့ သူေတြကလည္း ထမင္းေမႊတဲ့ ေယာက္မေတြနဲ႔ ဝင္ေပါက္ကို တားၿပီး ေငြေတာင္းၾကတယ္။

သပိတ္လြယ္ကန္ေတာ့ပြဲ ရြက္ထားတဲ့ အလႉ႕ဒကာ ဒါယိကာမေတြက အဆင္သင့္ ေဆာင္ထားတဲ့ေငြ ေပးလိုက္ရင္ ေပ်ာ္လို႔ ကၾကခုန္ၾကနဲ႔ ၾကည့္လာတဲ့လူကိုပါ အေပ်ာ္ကူးလာတယ္။

မနက္အလႉလာ ပရိသတ္ကို ဧည့္ခံဖုိ႔ ကာလသား ကာလသမီးကို အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္က သြက္လက္ခ်က္ခ်ာတဲ့ အပ်ဳိ လူပ်ဳိကို ဧည့္ခံခိုင္းပါတယ္။ ဧည့္ခံတဲ့လူက အလႉလာဧည့္သည္ကုိ ထမင္း ဟင္း မလစ္လပ္ေအာင္ ေကြ်းေမြးဧည့္ခံရပါတယ္။ ထမင္းဟင္း လိုက္သူကို အခ်ိန္မီရေအာင္ လွမ္းေခၚဖို႔လည္း တာဝန္ယူထားရပါတယ္။ ဒီလို ဧည့္ခံသူက ေလးေလးစားစား မလုပ္ဘူးထင္ရင္ ကာလသားေခါင္းေဆာင္က ပန္းကန္ေဆးတဲ့ ေနရာကို ပို႔လိုက္ပါတယ္။

အလႉေရစက္ခ်၊ ေဗ်ာေခါက္ရင္ေတာ့ အလႉ႕ ဒကာ ဒါယိကာမတင္ မဟုတ္ဘူး၊ အလႉလာသူအားလံုး ပီတိ မ်က္ရည္ က်ရပါေတာ့တယ္။ ေသသြားတဲ့ အဖိုးအဖြား မိဘေဆြမ်ဳိးလြမ္းလို႔ တၿပီး ငိုသူက ငို၊ အမွ်ေဝသူက ေဝ၊ မ်က္ရည္သုတ္သူက သုတ္နဲ႔ အလႉၿပီးလို႔ စားပြဲခံု၊ ထမင္းပန္းကန္၊ ဟင္းပန္းကန္၊ ဇြန္း ကိုယ့္ဝိုင္း ကိုယ္သိမ္းၿပီး ျပန္ၾကတဲ့ အပ်ဳိလူပ်ဳိကို ကာလသားေခါင္း ကာလသမီးေခါင္းက ပိုတဲ့ ဟင္းေကြ်းဟင္းရံမ်ားကို ေဝပံုခ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္အလႉေတြအတြက္ ေမွ်ာ္ၾက၊ တုိင္ပင္ၾကေပါ့။

ကိုရင္ ပဥၨင္းျဖစ္သြားတဲ့သားက မိဘကို ၇ ရက္ ဆြမ္းခံေကြ်းရပါတယ္။ မိဘကို သားက ေက်းဇူးဆပ္တယ္လို႔ အဆိုရိွပါတယ္။ ဒီလို ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံေတြနဲ႔ ရွင္ျပဳအလႉက သီခ်င္းသံကို က်မနားထဲ အခုခ်ိန္ထိ ၾကားေယာင္ေနမိပါတယ္။

“လိႈင္းကိုက္ျပန္ တိမ္လိမ္ႏွင့္၊ ဘြဲ႔ခ်ိတ္ကယ္ မဝတ္မဆင္ ရပ္ၾကီးသူ ျဖဴျဖဴလက္ကယ္၊ ကံုးစပ္နဲ႔ယွဥ္၊ ကုံးစပ္လို႔ ယွဥ္သလား နဂိုယဥ္မို႔ ယဥ္သလား၊ ေရႊခါးေတာ္ညိဳဆိုင္ႏွင့္ ေငြခါးေတာ္ညိဳဆိုင္ႏွင့္ မတူႏိုင္ အေနျခားတယ္ကြယ္၊ မိုးက်နတ္သား … အား…ဟား…

မလာတည လာတညႏွင့္ စကားႏွစ္ခြပံု၊ မေသးပ်ဳိတို႔ေမာင္ အေလလိုက္တယ္၊ ဖဲ႐ိုက္လို႔ေန၊ ရိွပါေစ သူ႔ေလွႏွင့္သူထား၊ အခ်ိန္ကုန္ ေငြပါခမ္းရင္ လွမ္းခဲ့လိမ့္လား …”

ရွင္ျပဳအလႉကို သူ႔ဓေလ့နဲ႔သူ ရွင္ျပဳၾကပါတယ္။

က်မတို႔ေနထိုင္ရာ စခန္းထဲမွာ ႏို႔ဖိုးရြာက ကရင့္အမ်ဳိးသားဒုကၡသည္ေတြ ေနထိုင္ရာပါ။ အဲဒီရြာေလးထဲက ဗုဒၶဘာသာ ရွင္ျပဳအလႉကေတာ့ သိပ္ကို ႐ိုးရွင္းလွပါတယ္။

အဲဒီေန႔က ေတာင္ေပၚကို အၾကာၾကီး လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ကမၻာတဖက္ကို ဆက္သြယ္ႏိုင္ဖို႔ internet ဆိုင္ကို က်မ သြားခဲ့တာပါ။ ေတာင္ကုန္းေပၚကေန ေနာက္ေၾကာင္းကိုလွည့္ၾကည့္ေတာ့ ႏို႔ဖိုးေတာင္ၾကီးေပၚ တိမ္ေတြ အလုအယက္ တက္ေနၾကတယ္။ ႏွိမ့္တဲ့ေတာင္ေတြမွာေတာ့ တိမ္ခိုးေတြက ပင္လယ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေတာင္ေတြအထက္ တိမ္ေတြက လြမ္းစရာေကာင္းတဲ့ တိမ္၊ စိတ္ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတဲ့ တိမ္၊ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ တိမ္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး က်မမွာ အေမာေျပသြားရပါတယ္။ သဘာဝတရားရဲ႕ အလွတရားေတြကို ရင္သပ္႐ႈေမာ ၾကည့္လို႔ မဝႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

မ်က္ႏွာမူ လမ္းေလွ်ာက္ရာ ကားလမ္းရဲ႕ ဘယ္ဘက္မွာ internet ဆိုင္၊ ညာဘက္မွာေတာ့ တဲအိမ္ကေလးတလံုး၊ ခါတိုင္း တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ တဲအိမ္ေလးေရွ႕မွာ မနက္ေစာေစာ ဗံုသံ၊ လကြင္းသံနဲ႔ ေယာကၤ်ား မိန္းမေတြ ကခုန္ေနၾကပါေရာလား။ က်မ ဘယ္တုန္းကမွ မျမင္ဖူးတဲ့ ျမင္ကြင္းပါ။

ကခုန္ေနတဲ့ ေယာကၤ်ားၾကီး ပခံုးေပၚမွာ ဇာတ္မင္းသားလို ေတာင္ရွည္နဲ႔ ကေတာင္ဝတ္ မင္းသားေဆာင္း ထားတဲ့ ေခါင္းေပါင္း အျပည့္အစံုနဲ႔ ခေလးငယ္၊ လူငယ္က လက္တဖက္က ယပ္ေတာင္ကိုင္လို႔၊ လက္တဖက္က ပုသိမ္ထီးလိုမ်ဳိး ထီးေလးကို ေဆာင္းထားတယ္။ ဆိုင္းသံ ဗံုသံနဲ႔အညီ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ကခုန္ေနၾကတာမ်ား ၾကည့္ေနတဲ့သူေတြပါ သူတို႔နဲ႔အတူ ေပ်ာ္လာပါေတာ့တယ္။

ဆိုင္းသံ ဗံုသံနဲ႔ ကခုန္ေနတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္း ထမ္းထားတဲ့သူ ေျခလႈပ္ လက္လႈပ္အတုိင္း ပခံုးေပၚက ေမာင္ရင္ေလာင္းကလည္း အလိုက္သင့္ ေနရပါတယ္။ သူ႔အလိုက္သင့္က စည္းခ်က္နဲ႔ ကေနသလိုပါပဲ။ ပခံုးေပၚက ေမာင္ရင္ေလာင္း ျပဳတ္မက်ေအာင္ ေမာင္ရင္ေလာင္းရဲ႕ ေျခေထာက္ကို ပုဆိုးနဲ႔လိမ္ၿပီး သိုင္းထားပါတယ္။ အသက္ အေတာ္ၾကီးတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ ရွက္ေသြးျဖာေနတယ္။ သားေမာင္ရင္းေလာင္းကိုျမင္ၿပီး ဝမ္းသာေနတဲ့ မိခင္ အလႉ႕အမကလည္း ဘာမွ ေတာက္ေတာက္ပပ ဝတ္စားမထားေပမယ့္ ပီတိစိတ္နဲ႔ မ်က္လံုးေတြ တလက္လက္ ေတာက္ေနတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ပါ ဝင္ကပါတယ္။ သီခ်င္းမဆိုဘဲ အတီးသက္သက္နဲ႔ပဲ ကေနၾကတာပါ။

က်မတို႔ေနတဲ့ ေနရာေလးက ဘဝမ်ဳိးစံု၊ ရပ္တည္ခ်က္မ်ဳိးစံု၊ ဓေလ့ထံုးစံမ်ဳိးစံု၊ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အမူအက်င့္ေတြကို တေနရာထဲမွာ စံုစံုလင္လင္ ေတြ႔ျမင္ရေတာ့ အႏုပညာသမားဆိုတာ ဘဝေတြကို ျမင္တတ္ဖို႔ လိုတယ္ဆုိတဲ့စကား က်မ သတိရမိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကရင့္အမ်ဳိးသား ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ “တီးမန္းၾကာေမာင္” ကို က်မ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားၾကီး ေမးရေတာ့တာေပါ့။ “တီးမန္းၾကာေမာင္” က ရွင္ျပဳအေၾကာင္းအျပင္ တျခားအေၾကာင္းေတြကိုပါ ကရင္သံဝဲဝဲနဲ႔ ေျပာျပခဲ့တာ သိပ္ကို နားေထာင္လို႔ ေကာင္းပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ကရင့္လူမ်ဳိး ရွင္ျပဳအလႉအေၾကာင္းေလးကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။

“ရွင္ေလာင္းလွည့္မယ္ဆို သူ႔အုပ္စုနဲ႔သူ၊ ကိုယ့္အဖြဲ႕နဲ႔ကိုယ္ ထမ္းရတာ၊ ပခံုးနဲ႔ ထမ္းတယ္ဆိုတာ ျမင္းမရိွလို႔ ထမ္းရတာ၊ ဒို႔ဆီမွာ တေနကုန္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ၾကတယ္၊ ရွင္ေလာင္းလွည့္တဲ့အခ်ိန္ ေနအရမ္းပူေတာ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းက သူ႔ဘာသာသူ ထီးေစာင္းၿပီး ယပ္ခပ္ေနရတယ္။

တရြာနဲ႔တရြာ ရွင္ေလာင္းလွည့္မယ္ဆို ငါတို႔ ၾကိဳတင္ သတင္းပို႔ထားရတယ္။ နင္တို႔ရြာကို ငါတို႔ ဘယ္ေန႔ ရွင္ေလာင္း လာလွည့္မယ္ေဟ့လို႔ ေျပာထားရင္ ရြာက ရွင္ေလာင္းအဖြဲ႔အားလံုးကို စတုဒိသာေကြ်းဖို႔ ျပင္ဆင္ထားၾကတယ္။ ဘုရားခန္းေအာက္မွာ နားနားေနေန ေနခိုင္းၿပီး အေကြ်းအေမြးနဲ႔ ဧည့္ခံတာပါ့။ ရွင္ေလာင္းကလည္း ဝမ္းဟာရင္ စားေပါ့။ လွည့္တဲ့ ရြာတိုင္းက ေကြ်းတယ္။ က်န္တဲ့ ရွင္ျဖစ္ေအာင္ ဆံခ် သကၤန္းဝတ္ကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ အတူတူပါပဲ။ ကရင္လူမ်ဳိးေတြ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ရွင္ျဖစ္ခြင့္ မရဘူးလို႔ အရပ္စကား ရိွခဲ့ဖူးတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအစ ဦးနႏၵမာလလို႔ ဒို႔ ကရင္လူမ်ဳိး ဗုဒၶဘာသာေတြက အဆိုရိွတယ္။ ဦးနႏၵမာလ မေရာက္ခင္ ကရင္ေတြ နတ္စားတယ္။ ဦးနႏၵမာလ ေရာက္လာမွ ဗုဒၶဘာသာဘက္ကို ကူးေျပာင္းလာခဲ့ၾကတာ”

အမိအဖ ထမ္းပိုးထားတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္း ဓာတ္ပံုေတြက ကရင့္အမ်ဳိးသား ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ အိမ္ဧည့္ခံမွာ တန္ဖိုးထား ခ်ိတ္ဆြဲၾကပါတယ္။ က်မျမင္ဖူးတဲ့ ရွင္ျပဳအလႉဓာတ္ပံုနဲ႔ လံုးဝမတူပါဘူး။ အလႉ႕အမရယ္လို႔ အလႉ႕ဒကာရယ္လို႔ ထူးထူးျခားျခား ေတာက္ေတာက္ပပ ဝတ္စားထားတာ မရိွဘဲ အမ်ားနဲ႔ ေရာေႏွာေနပါတယ္။ ႐ိုးစင္းတဲ့ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြကပဲ ဝံ့ဝံ့ၾကြားၾကြား၊ ေပၚေပၚလြင္လြင္ ျဖစ္ေနတာလို႔ က်မ ခံစားမိပါတယ္။

က်မတို႔ ဒုကၡသည္မွာ ျပႆနာကိုယ္စီ၊ ခံစားခ်က္ကိုယ္စီ၊ နာက်င္မႈကိုယ္စီ ရိွၾကေပမယ့္ အက်ည္းတန္တဲ့ က်မတို႔ ဘဝေတြကို အလွအပေတြျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနေနၾကရတာပါ။



No comments: