စိုးမိုး/ ၂၉ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၉
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ (၁၀) တန္းေက်ာင္းသား (၃) ပံု (၂) ပံုမွာ သင္ၾကားမႈ စရိတ္ႀကီးျမင့္မႈေၾကာင့္ အခမဲ့ပညာသင္ ေက်ာင္းမ်ားကိုသာ အားကိုးေနရေၾကာင္း သိရသည္။
တႏွစ္စာ ေက်ာင္းစရိတ္အျပင္ က်ဴရွင္စရိတ္မွာ (၁၀) သိန္းမွ သိန္း (၃၀) အထိ ရွိေနေသာေၾကာင့္ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေက်ာင္းသားအမ်ားစုမွာ အခမဲ့ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္ထားသည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အခမဲ့ပညာဒါန သင္တန္းမ်ားကို အဓိက အားထားေနရျခင္းျဖစ္သည္။
“ေက်ာင္းမွာက ထိေရာက္တဲ့ သင္ၾကားမႈမရွိဘူး။ ကေလးတိုင္း အျပင္ေက်ာင္းယူရတယ္။ ရန္ကုန္က ကေလး (၃) ပံု (၁) ပံု ေလာက္ပဲ ဒဂံုလိုေက်ာင္းမ်ဳိး တက္ႏိုင္တယ္။ အျပင္က်ဴရွင္ ပိုက္ဆံေပးယူႏိုင္တယ္။ က်န္တဲ့ကေလးေတြ မယူႏိုင္ဘူး” ဟု ပညာေရးသုေတသန အႀကီးတန္းအရာရွိတဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ဦးေဆာင္ၿပီး ပညာဒါန ေက်ာင္းအမ်ားအျပား ဖြင့္လွစ္ထားကာ ၀ါရင့္ဆရာဆရာမႀကီးတုိ႔က ပညာဒါနအျဖစ္ အခမဲ့သင္ၾကားေပးေနၾကသည္။
“နာမည္ႀကီး ဆရာႀကီးေတြ၊ ဆရာမႀကီးေတြက အနီးကပ္သင္တန္းေပးတာေတြ ဒီလထဲမွာ စၿပီးရွိလာတယ္။ ေဒါက္တာဘိုင္အို တို႔လို နာမည္ႀကီး ဆရာႀကီးေတြ အခမဲ့သင္တန္းေတြ ေပးလာတယ္။ အဲဒီမွာ လွည့္ပတ္ၿပီး သြားတက္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၀ါးတရာေက်းရြာမွ (၁၀) တန္းေက်ာင္းသူတဦးက ေျပာသည္။
(၁၀) တန္း ေက်ာင္းသားတေယာက္လွ်င္ ေက်ာင္းစရိတ္ က်ပ္ (၁) သိန္းအထက္တြင္ ရိွေနေသာ္လည္း အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားက လံုေလာက္ေသာ သင္ၾကားမႈ မေပးႏိုင္ဘဲ ေက်ာင္းသားတုိင္း ျပင္ပေက်ာင္းမ်ားကိုသာ အားထားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
“ေက်ာင္းသားက စရိတ္ (၂) ခု ကုန္သလို ျဖစ္ေနတာ။ အရင္က ေက်ာင္းတက္စရာမလုိဘူး။ အျပင္ေျဖခြင့္ျပဳတုန္းက ေက်ာင္းသားက ေက်ာင္းတက္ရင္ ေက်ာင္းစရိတ္ပဲ ကုန္မယ္။ က်ဴရွင္ယူရင္ က်ဴရွင္စရိတ္ပဲ ကုန္တယ္။ အခုက ေက်ာင္းက မတက္မေနရဆိုေတာ့ က်ဴရွင္လည္း မယူလို႔က မျဖစ္ဆိုေတာ့ စရိတ္ (၂) ခါကုန္တယ္” ဟု ပညာေရးသုေတသန အႀကီးတန္း အရာရွိက ေျပာသည္။
ပညာသင္စရိတ္ မတတ္ႏိုင္ျခင္း၊ လံုေလာက္သည့္ ပညာသင္ၾကားခ်ိန္ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာအရ အထက္တန္းေက်ာင္းေပါင္း (၂,၀၀၀) ေက်ာ္ရိွသည့္အနက္ (၁၀) တန္းေက်ာင္းသား ေအာင္ခ်က္ (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ေသာ ေက်ာင္းေပါင္း (၇၀၀) ခန္႔သာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။
(၁၀) တန္းေအာင္ခ်က္ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ျပင္ပေျဖမ်ား ပိတ္ပင္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွစၿပီး ႏွစ္စဥ္ (၅) ရာခိုင္ႏႈန္းမွ (၁၀) ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ က်ဆင္းလာသည္ဟု ပညာေရးသုေတသနဌာနမွ သိရသည္။
No comments:
Post a Comment