Friday, December 25, 2009

ဒီေန႔ တတိယအုပ္စု၊ တတိယလိုင္းဆိုတာ ဘယ္လိုဟာေတြလဲ

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း

အခုေနာက္ပိုင္း ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ “တတိယအုပ္စု၊” တတိယလိုင္း” ဆိုတဲ့ေဝါဟာရကို အေတာ္ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းေနၾကတာ ေတြ႔ရ၊ ၾကားရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ နအဖစစ္အစိုးရရဲ႕ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳတာနဲ႔ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္တာေတြ လုပ္လာၾကတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ သဘာဝက်စြာပဲ ဒီေန႔ အဲဒီလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ေနသူေတြကို ျပန္ ေစာေၾကာမိပါတယ္။ ဘယ္လိုလူေတြက၊ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ေျပာေနတာလဲ။

ဒီေနရာမွာ ျဖတ္ေျပာသင့္တယ္ထင္တာတခုက ႏိုင္ငံေရးမွာ “တတိယအုပ္စု၊” တတိယလိုင္း” ဆိုတာမ်ိဳး ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သတ္မွတ္ေၾကညာၾကတာမ်ဳိး အင္မတန္ရွားပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ တိက်တဲ့ ႏိုင္ငံတခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးခြင္ႀကီးတခုရဲ႕ အေျခအေနကိုလိုက္ၿပီး သံုးသပ္သူေတြ၊ မီဒီယာေတြက သတ္မွတ္တာ ေျပာဆိုတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ဗမာျပည္က နအဖစစ္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္မွာက်ေတာ့ ဒီလူေတြ၊ ဒီအဖြဲ႔ေတြဟာ သူမ်ားထက္ထူးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” လို႔ မိတ္ဆက္ၿပီး ကားလိပ္ေရွ႕ထြက္လာၾကတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ပထမဆံုးအားျဖင့္ အဲဒီလိုေျပာေနသူေတြထဲမွာ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ့္သူဆိုတာနဲ႔ မဝင္မယ့္သူဆိုတာရယ္လို႔ခြဲရင္ ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကို မဝင္ဘူးလို႔ေျပာၿပီး ဒီအယူအဆကို တြင္တြင္ျဖန္႔ေနသူ၊ သူတို႔နဲ႔မတူသူေတြကို ရန္ေတြ႔ေန သူေတြကေတာ့ သေဘာတရားေရးဆရာႀကီးေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ အာဏာ-အခြင့္အေရး ရည္မွန္းခ်က္မရွိဘူး၊ ေစတနာ သန္႔သန္႔နဲ႔ ဒီအယူအဆေတြကို ျဖန္႔ေနတာလို႔ ဆိုေနၾကသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိန္ကေတာ့ သူတို႔ဟာ တျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ တျခားအယူအဆေတြအတြက္လည္း သေဘာတရားဆရာႀကီးေတြလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သတိမျပဳမိဘဲ မေနႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ ႏိုင္ငံတကာ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚကေန ရွာေတြ႔လို႔ရသမွ်၊ အသံုးတည့္မယ္ ထင္သမွ်ကို ဆြဲယူၿပီး ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အတင္းဆြဲစပ္ေပးတာပါ။ သူတို႔ဟာ သူမ်ားေတြကိုေတာ့ စာအုပ္ႀကီးသမားေတြ၊ တရားေသသမားေတြလို႔ ပုတ္ခတ္တိုက္ခိုက္ၿပီး သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ စာအုပ္ႀကီး- စာအုပ္ကေလး၊ ေဆာင္းပါးတို၊ ေဆာင္းပါးရွည္၊ လက္လွမ္းမီသမွ်ထဲကေန နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ မေနာေခြ႔မယ္ထင္သမွ်ကို ဆြဲယူကိုးကား ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ နအဖစစ္အုပ္စုျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ဖို႔ သဏၭာန္မ်ဳိးစံု၊ အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႏွပ္ေၾကာင္းေပးေရးပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ့္ “တတိယအုပ္စု”၊ တတိယလိုင္း” ဆိုသူေတြအထဲမွာေတာ့ လူေပါင္းစံုေတြ႔ရပါတယ္။ စစ္အုပ္စုထိပ္သီး ေတြနဲ႔ေပါင္း၊ က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာေနတဲ့ ပညာရွင္ဆိုသူေတြပါသလို လက္ကိုင္ဖုန္းေလးရ၊ ဓာတ္ဆီဆိုင္ပါမစ္ေလးရတာနဲ႔ စစ္ အစိုးရေျပာေစခ်င္သမွ် ေျပာေနတဲ့လူေတြလည္းပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားဆံုးကေတာ့ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးေလာက ေဝါဟာရအရ ‘အပ်က္’ လို႔ ဆိုရမယ့္လူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗကပပ်က္၊ မဆလပ်က္၊ အလံနီပ်က္၊ ပမညတပ်က္၊ ေနာက္ဆံုး ဒီခ်ဳပ္အပ်က္ေတာင္ ပါပါတယ္။ အားနာနာနဲ႔ေထာက္ျပရရင္ ဒီအထဲမွာ ေျဗာင္တမ်ိဳး၊ တိတ္တိတ္တဖံု သဏၭာန္မ်ဳိးစံုနဲ႔ လက္နက္ခ်ထားသူေတြလည္း တကယ္ပဲမနည္းပါဘူး။ ပတ္မႀကီးေဖာက္ခြဲဖူးသူေတြမ်ားပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္၊ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” တကယ္ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာကိုလည္း ေျပာ ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ဗမာျပည္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးဒီဘက္ ေရြးေကာက္ပြဲသမိုင္းမွာ ‘တသီးပုဂၢလ’ ဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္းကို လူတိုင္း၊ နားယဥ္၊ မ်က္စိယဥ္ေနတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စစ္ေအးေခတ္တုန္းက ‘ဘက္မလိုက္ႏိုင္ငံမ်ားလႈပ္ရွားမႈ’ ကိုလည္း သိၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အခုေျပာေနတဲ့ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြဟာ အမည္ခံသက္သက္ဆိုတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

တတိယအုပ္စု၊ တတိယလိုင္းဆိုတာဟာ သမိုင္းအေျခအေနလိုက္လို႔ ေျပာင္းလဲေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဖဆပလမကြဲခင္ ၁၉၅၂ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ၁၉၅၆ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးမွာ ဖဆပလနဲ႔ ပမညတဟာ အဓိကထိပ္ခ်င္းဆိုင္ေနသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ တသီးပုဂၢလဆိုတာေတြက ဒီႏွစ္ဖြဲ႔နဲ႔ ဘယ္လိုမွမပတ္သက္သူတဲ့ တတိယအင္အားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖဆပလလည္း ကြဲၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ သန္႔ရွင္းနဲ႔တည္ၿမဲတို႔ဟာ အဓိကဆိုင္ေနသူေတြျဖစ္ၿပီး ပမညတဟာ တတိယအုပ္စုျဖစ္သြားပါတယ္။ ပမညတဟာ အဲဒီႏွစ္ဖက္နဲ႔ အေျခခံအယူအဆမွာ လံုးဝမတူပါဘူး။

အခုေတာ့ ဒီလူေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ နအဖနဲ႔လည္းမတူ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔လည္းမတူဘူးဆိုတာနဲ႔ပဲ “တတိယအုပ္စု” လို႔ ေခၚရေတာ့မလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္က်ေတာ့ တစညလိုဟာကို ေမးၾကည့္ရင္လည္း သူတို႔ဟာ နအဖနဲ႔ေရာ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ေရာ မတူဘူး၊ တျခားစီလို႔ပဲေျပာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ “နအဖနဲ႔လည္းမတူ၊ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔လည္းမတူ” ဆိုတာကို စံလို႔ေျပာလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ တဆက္တည္း ေမးသင့္တာက ဒီ “တတိယအုပ္စု” ၊ “တတိယလိုင္း” သမားေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ နအဖနဲ႔မတူပါဘူးလို႔ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘယ္လိုမတူတာလဲလို႔ တိတိက်က်ေျပာဖူးသလဲ ဆိုတာပါပဲ။ ျပည္သူလူထုက ၾကားေနရတဲ့ သူတို႔ပါးစပ္က စကားေတြကေတာ့ နအဖကိုေထာက္ခံေနတာခ်ည့္ပါပဲ။ နအဖနဲ႔ မတူတာရယ္လို႔ စကားဦးေလးသန္းျပတာေတာင္ မၾကားဖူးပါဘူး။

တခါ အယူအဆသေဘာအရေျပာရရင္လည္း ဒီေန႔ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ အဓိကကြဲေနတာက နအဖရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ေရြးေကာက္ ပြဲတို႔အေပၚ သေဘာထားတဲ့ ကိစၥမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဓိကျပႆနာႀကီးမွာ သူတို႔ဟာ နအဖနဲ႔ တသားတည္းျဖစ္႐ံုမက ပိုေတာင္ကဲေနၾကပါတယ္။ နအဖရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုကို ေနာင္မွာျပင္သြားၾကတာေပါ့ ဆိုတာမ်ဳိးေတာင္ မေျပာဝံ့တဲ့လူေတြျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္က ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခံုေပၚက တသီးပုဂၢလဆိုတာဟာ တကယ့္တသီးပုဂၢလေတြျဖစ္တာမို႔လို႔ ဖဆပလလို အာဏာရအဖြဲ႔ဟာ သူတို႔ခ်င္း ကြဲၿပဲတာအပါ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာႀကီးေတြ၊ အက်ဥ္းအက်ပ္ေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရတိုင္း ဒီတသီးပုဂၢလေတြကို စည္း႐ံုးခဲ့၊ ကိုယ့္ကိုေထာက္ခံေအာင္ လုံုးပန္းခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ အခုဒီ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြကေတာ့ တကယ္လို႔ နအဖအစိုးရမွာသာ အက်ဥ္းအက်ပ္နဲ႔ ႀကံဳရရင္ အရင္ဆံုးထိုးေကၽြးတာ ခံရဖို႔ ရွိပါတယ္။ တကယ္ကဒီ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” ဆိုတာေတြဟာ နအဖမိုးေလဝသ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲကိုၾကည့္ၿပီး ရပ္တည္လႈပ္ရွားေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖ ဒါ႐ိုက္လုပ္သမွ် လိုက္လုပ္ရသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ နအဖက ေပၚေစဆိုလို႔ ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္ၿပီး တခ်ိန္မွာ နအဖကေပ်ာက္ေစဆိုရင္လည္း ႐ုတ္ျခည္းေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာသာျဖစ္ပါတယ္။

နအဖရဲ႕ တရားဝင္မီဒီယာေတြမွာ အခုထက္ထိ ဒီအဖြဲ႔ေတြ၊ ဒီလူေတြနဲ႔ ဒီအယူအဆ၊ ဒီအေျပာအဆိုေတြအေၾကာင္း ဘာမွ မေျပာတာကို သတိထားမိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါဟာ သမိုင္းမွာ မၾကာမၾကာႀကံဳေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ ကပ္ဖားရပ္ဖားေတြကို သခင္က သိပ္ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြအတိုင္း တသေ၀မတိမ္း ေတြ႔ရတာသာျဖစ္ပါတယ္။ မဆလလက္ထက္မွာ သခင္စိုးဟာ ေထာင္ထဲကေနေရာ၊ ေထာင္ျပင္ကေနပါ စစ္အုပ္စုအုပ္စိုးမႈကိုေရာ၊ မဆလသေဘာတရားကိုပါ ေထာက္ခံတဲ့စာတမ္းေတြကို သေဘာတရားလုပ္ၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္းဆီကို ေရးပို႔ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီစာေတြဟာ ေထာက္လွမ္းေရးအတြက္ အသံုးခ်စရာသာျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္းက မ်က္ေစာင္းေတာင္ ထိုးမၾကည့္ခဲ့ဘူးဆိုတာကို သတိထားၾကသင့္ပါတယ္။

ဒါနဲ႔မ်ား သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဘာျဖစ္လို႔ “တတိယအုပ္စု”၊ “တတိယလိုင္း” လို႔ မသူေတာ္ (၇) ပါးလို ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ ေဖာ္ေနၾကတာလဲလို႔ ေမးလာရင္ အေျဖကသိပ္ရွင္းပါတယ္။ တခ်က္ နအဖက အဲဒီလိုေျပာေစခ်င္မွန္း သိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အဖို႔ နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေက်နပ္ေအာင္လုပ္ေရးဟာ အဓိကဆိုတာကိုမေမ့သင့္ပါဘူး။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲရခ်င္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ တသားတည္းဆိုရင္ နအဖကအမႈန္႔ႀကိတ္ပစ္မွာ၊ နအဖနဲ႔ တသားတည္းဆိုရင္ မဲမရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဗံုမဟုတ္၊ ပတ္မဟုတ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာေနတာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္ သူတို႔အက်ဳိးရွိမယ္လို႔ တကယ္ကို ယံုၾကည္ေနရွာၾကတာပါ။

ဒါေပမယ့္ လူသားခ်င္းစာနာတတ္သူမ်ားကေတာ့ သူတို႔တေတြ ဒီလိုလုပ္ေနလို႔ သူတို႔ရဲ႕ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ကို နအဖဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ဒီတပြဲ၊ ဒီတေကြ႔အတြက္သာ အသံုးခ်တာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သတိေပးၾကရပါမယ္။



No comments: