ဂ်ဴရီခ်ိဳင္း
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္း က ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္မ်ား ေဖာက္လုပ္ ရာတြင္ ေအာင္ျမင္မွု မရ ရွိခဲ့သည့္ ထိုင္း -ျမန္မာ နယ္စပ္ ေသမင္း တမန္ ရထား လမ္းကို ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ သြားရန္ ျမန္ မာ အစိုး ရက ဆႏၵရွိ သည္ဟု သိရ သည္။
“မြန္ျပည္ သစ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရၿပီးရင္ ဒီေသမင္း တမန္ လမ္းကို ၿပီးေအာင္ ေဖာက္မယ္လို႔ ဝန္ႀကီးက ေျပာတယ္” ဟု စီးပြားေရး လုပ္ ငန္းရွင္ စက္မွု ကုန္ထုတ္ အသင္း ဒုတိယ ဥကၠဌ ဦးလွ ေမာင္ေရႊက မြန္ျပည္သစ္ ပါတီႏွင့္ အစိုးရ အပစ္ အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ မ ထိုးမီ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ ညစာ စားပြဲတြင္ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ေျပာဆို ခဲ့သည္ကို ျပန္ေျပာ ျပသည္။
ထိုညစာ စားပြဲတြင္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ျဖစ္သည့္ မီးရထား ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း၊ စက္မွု ဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း ႏွင့္သစ္ေတာ ဝန္ႀကီးတို႔ တက္ေရာက္ ခဲ့ၾက သည္။
ယခင္က ေခၽြးတပ္သားႏွင့္ စစ္သုံ႔ပန္းမ်ားကို အဓမၼေခၚယူခိုင္းေစေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းသည္ ထိုင္းနိုင္ငံ ဘန္ ေပါင္ (Ban Pong) ဘူတာမွ သံျဖဴဇရပ္ ဘူတာအထိ မိုင္ ၁၇၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံသား ရ၈၀,၀၀၀ အပါအဝင္ မဟာမိတ္စစ္သုံ႔ပန္း မ်ား ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ ေသဆုံးခဲ့သည့္ မီးရထားလမ္းပိုင္းျဖစ္သည္။
မီးရထားလမ္း ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္သြားမည့္အျပင္ ေဒသခံမ်ား အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအတြက္ စက္မွုဇုံ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ကိစၥမ်ားကို တိုင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ၀န္ႀကီးက တိုက္တြန္းေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု ဦးလွေမာင္ေရႊက ဆက္ေျပာ သည္။
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ ညစာစားပြဲ က်င္းပခဲ့ၿပီးေနာက္၂၅ ရက္ေန႔တြင္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီႏွင့္ အစိုးရ အပစ္အခတ္ရပ္စဲကာ နိုင္ငံ ေရးေဆြးေႏြးပြဲဆက္လက္ျပဳလုပ္ရန္ ႏွစ္ဖက္သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။
ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းျပဳျပင္ရန္ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ေျပာဆိုခဲ့သည့္အေပၚ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕တြင္ တည္ ေဆာက္ မည့္စက္မွုဇုံႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မွုရွိနိုင္ေၾကာင္း ထိုလမ္းျပဳျပင္ေရးမွာ ကုန္က်စရိတ္ အလြန္မ်ား နိုင္ေၾကာင္း မြန္ျပည္သစ္ပါတီ စစ္ ေရးအႀကံေပး နိုင္ေကာ ရြတ္(ဗိုလ္မွူးႀကီးေဟာင္း) က ေျပာသည္။
ေသမင္းတမန္ရထားလမ္းေဟာင္းသည္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့ၿပီး ယခင္ ရထားလမ္း အ ရွည္သည္ ၄၁၅ ကီလို မီတာ ရွိသည္။
No comments:
Post a Comment