Friday, July 19, 2013

နယ္စပ္လမ္းအတြက္ အဆင့္ျမင့္ ကတၱရာလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ သန္းေပါင္း(၃၀၀၀) ေက်ာ္ ကုန္က်မည္

ကႏာၱရဝတီတိုင္း(မ္)

ကယား(ကရင္နီ)ျပည္နယ္နဲ႕ နယ္ခ်င္းစပ္ထိုင္းႏိုင္ငံသို႕ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းအတြက္ နယ္စပ္အမွတ္ (BP – 13 ) ကို အဆင့္ျမင့္ ကတၱရာလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ သန္းေပါင္း (၃၀၀၀) ေက်ာ္ကုန္က်ၿပီး ျပဳလုပ္မွာျဖစ္တယ္လို႕ ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးခ်စ္လွက ေျပာပါတယ္။

ျပည္နယ္စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႕ရန္အတြက္ BP 13 နယ္စပ္လမ္းကို စတင္ျပဳျပင္ ေဖာက္လုပ္ဖို႕ အဆင္သင့္ရွိေနၿပီျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျမန္ဆုံးရရွိဖို႕ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္တယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။

ဝန္ႀကီးက "ငါတို႕ျပည္နယ္က လုပ္ေနတဲ့လမ္းေတြ အားလုံးကို အဲ့မွာ မယ္စဲ ဘီဘီ (၁၃) လမ္းကိုအဲ့မွာ ရန္ပုံေငြ ပုံေအာၿပီးေတာ့ သန္းေပါင္း (၃၀၀၀) ေက်ာ္ေလာက္ ကုန္က်ခံၿပီးေတာ့ ကတၱရာလမ္းအဆင့္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႕အစီစဥ္ရွိတယ္ ငါတို႕စီမံတဲ့အတိုင္းလည္း ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္လည္း လုပ္ခ်င္တယ္ တဘက္ကလည္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျမန္ျမန္ရယူဖို႕လည္း အေရးႀကီးတယ္" လို႕ ေျပာပါတယ္။

၎နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းအတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ ျပည္နယ္အစိုးရ ႏွင့္ ထိုင္းအစိုးရဘက္ အားလုံးမွ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးထားၾကၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ကရင္နီအမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီ KNPP ႏွင့္ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႕ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးမႈ အေျဖရွာ ေနခ်ိန္မွာ တရားဝင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းကို ဖြင့္လွစ္ထားျခင္း မရွိေသးပါဘူး။

လက္ရွိမွာ အစိုးရနယ္စပ္လမ္းသြားလာႏိုင္ဖို႕ သံလြင္ျမစ္ကူးတံတား စတင္ေဆာက္လုပ္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး ျပည္နယ္အတြက္ တျခားေသာျပည္ပ ႏိုင္ငံေတြနဲ႕ ဆက္သြယ္သြားလာႏိုင္ဖို႕ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္တယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။

"ငါတို႕ ျပည္နယ္က တကယ္ ကုန္းတြင္းပိတ္ျပည္နယ္ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ တျခားျပည္ပနဲ႔ ဆက္ဆံမႈက မရွိလို႕ရင္ ငါတို႕ျပည္နယ္က စီးပြားေရးေကာ လူမႈေရးေကာ ေနာက္က်ေနခဲ့လိမ့္မယ္ ကုန္သြယ္ေရးေတြ လုပ္မွဘဲျဖစ္မယ္" ဝန္ႀကီးက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ကယားျပည္နယ္အတြင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး စီမံကိန္းေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ျပည္နယ္ေထာင္စုအဆင့္ စီမံခန္႔ခြဲတဲ့လမ္းေတြနဲ႕ ျပည္နယ္အဆင့္စီမံခန္႔ခြဲတဲ့ လမ္းေတြဆိုၿပီး စီမံကိန္းေတြ ျပဳလုပ္ေနၾကတာျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက စီမံတဲ့လမ္းမွာ စုစုေပါင္းမိုင္ ၃၃၄ မိုင္ ၄ ဖါလုံႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရက စီမံတဲ့လမ္းမွာ မိုင္ ၂၅၆ မိုင္ ၁ ဖါလုံရွိတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

No comments: