Wednesday, September 4, 2013

စံခလ တံတား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ရန္ ထိုင္းအစိုးရမွ ဘတ္ေငြ (၅) သန္း ေထာက္ပံ႔

ေရႊဟသၤာ

ေရႀကီး မႈေၾကာင့္ အလည္ တည့္တည့္ ခန္႕မွ က်ိဳးက် ပ်က္ဆီး သြားသည့္ စံခလ ပူရီ ၿမိဳ႕႐ွိ ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ အ႐ွည္ဆံုး သစ္သား တံတားအား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ႏိုင္ရန္ အတြက္ ထိုင္းအစိုးရ “ထီ” ႐ံုးမွ (ျမန္မာ့ ေအာင္ဘာေလ ထီႏွင့္ အလားတူ) မွ ထိုင္းဘတ္ေငြ (၅) သန္း ေပးအပ္ လႉဒါန္း ခဲ့ေၾကာင္း ၄င္းအခမ္း အနားကို တက္ေရာက္ ခဲ့သူ တစ္ဦးမွ ေျပာသည္။

“Government Lottery Office က ေနလာလႉ တာပါ ၊ တံတား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ဖို႔ အတြက္ လႉတာပါ” ဟု ၄င္းအခမ္း အနားအား တက္ေရာက္ ခဲ့သည့္ ႏိုင္စြန္းထြန္မွ ေျပာသည္။

၄င္းအလႉေငြ ေပးအပ္ပြဲ အခမ္း အနားကို ယေန႕ စက္တင္ဘာလ (၃) ရက္ေန႕ နံနက္ (၁၀) နာရီ ခန္႕တြင္ တံတားက်ိဳး ေပၚ၌ပင္ က်င္းပ ခဲ့ၿပီး ထိုင္းအစိုးရ ထီ႐ံုးမွ ဒါ႐ိုက္တာႏွင့္ အဖဲြ႕ လာေရာက္ အလႉေငြ ေပးအပ္ ခဲ့သည္။

ထိုတံတား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ရန္ အတြက္ အလႉေငြကို ကန္ခ်နပူရီ ခ႐ိုင္ဝန္မွ တဆင့္ လႊဲေျပာင္း ယူလာထား လာမည့္ ပြင့္လင္း ရာသီ ေရခမ္း ခ်ိန္၌ တံတား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ထိုမတိုင္ခင္ လိုအပ္သည့္ ကြင္းဆင္း မႈမ်ား ေလ့လာ တိုင္းတာ ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရး အင္ဂ်င္နီယာ အဖဲြ႕အား ဦးစြာ ေစလႊတ္ရန္ ႐ွိေၾကာင္းလည္း ဆိုပါသည္။

ယခု ကဲ့သို႕ အစိုးရမွ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ေပးမည့္ အစီအစဥ္ကို ဝင္းက ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္မွလည္း သေဘာတူ ခဲ့ကာ ယေန႕ အလႉေငြ ေပးအပ္ ပြဲကိုလည္း ၄င္းကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ ခဲ့ပါသည္။


ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလိုင္လ (၂၈) ရက္ေန႕တြင္ သုံးရက္ ဆက္တိုက္ ေန႔ည မျပတ္ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းရာမွ စံခလယ္ ေခ်ာင္းဖ်ားမွ အမႈိက္ႏွင့္ ဒိုက္မ်ား ေရစီးအားႏွင့္ အတူေမ်ာပါၿပီး တံတား တိုင္ကို ဖိတိုက္ ရာမွ တိုင္မ်ား ယိုင္နဲ႔ကာ ညေန ၆ နာရီဝန္းက်င္တြင္ တံတား၏ အျမင့္ဆုံး ေနရာတြင္ မီတာ ၅၀ေက်ာ္ က်ိဳးပ်က္ သြားျခင္း ျဖစ္သည္။

တံတား က်ိဳးပ်က္ သြားၿပီးေနာက္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား သြားလာေရး အဆင္ေျပ ေစရန္ ၄င္း သစ္သား တံတားႏွင့္ အၿပိဳင္ ဝါးတံတား တစ္ခုအား ၿပီးခဲ့သည့္ ၾသဂုတ္လ (၁၇) ရက္ေန႕က စတင္ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့ကာ (၂၂) ရက္ေန႕ခန္႕တြင္ ၿပီးစီး ခဲ့သည္။ လက္႐ွိ၌ သစ္သား တံတား အစား ေဒသခံ မ်ားမွ ဝါးတံတားအား အသံုးျပဳ သြားလာ ေနၾကသည္။

၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ စံခလယ္ ေခ်ာင္းကို ျဖတ္ကာ ဝင္းက မြန္ရြာႏွင့္ စံခလပူရီ ၿမိဳ႕ကိုဆက္သြယ္ ေဆာက္လုပ္ ထားသည့္ တံတားသည္ အရွည္ ၄၄၅ ဒသမ ၅ မီတာ၊ အနံ ၄ဒသမ ၅ မီတာႏွင့္ တံတား အျမင့္ဆုံး ေနရာတြင္ ၃၅ မီတာ ရွိေၾကာင္းတံတား မွတ္တမ္း အရ သိရသည္။

ထိုတံတားသည္ စံခလ ပူရီ ၿမိဳ႕၏ သေကၤတ အမွတ္အသား တစ္ခု ျဖစ္သကဲ့သို႕ ၊ မြန္လူမ်ိဳး တို႕၏ ညီညြတ္မႈ ျပယုဂ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည့္ တံတား တစ္စင္းလည္း ျဖစ္သည္။

စံခလ ပူရီၿမိဳ႕သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အရွည္ဆုံး သစ္သား တံတားႏွင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံရွိ ဗုဒၶဂါယာ ပုံတူ ေစတီေတာ္ေၾကာင့္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ မ်ားအျပင္ ထိုင္းျပည္တြင္း ခရီးသြား မ်ား အတြက္ပါ ထင္႐ွားသည့္ ၿမိဳ႕ ျဖစ္သည္။


ေႏြရာသီ ကာလမ်ား၌ ရက္သတၲပတ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ် ခရီးသြားဧည့္သည္ ၃ ေထာင္ခန္႔လာေရာက္ လည္ပတ္ ၾကၿပီး ညေနေစာင္းတြင္ တံတားေပၚ ေလညင္းခံ ထြက္သူ မ်ားျဖင့္လည္းစည္ကားသည္။

၄င္းတံတားအား ထိုင္းလူမ်ိဳး မ်ားက ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွ ဦးပိန္ တံတားႏွင့္ ယွဥ္၍ ဒုတိယ ဦးပိန္ တံတားဟု တင္စား ေခၚေဝၚ ၾကလ်က္ ႐ွိသည္။

No comments: