Thursday, September 12, 2013

ဇြဲကပင္မွာ ေကဘယ္လ္ကား ေဆာက္ႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾက

စံယမင္းေအာင္


ကရင္ျပည္နယ္၏ အထင္ကရ ဇြဲကပင္ေတာင္ေပၚမွ ဘုရား ေဂါပက အဖြဲ႕က မီတာ ၇၀၀ ေက်ာ္ ျမင့္သည့္ ထံုးေက်ာက္ေတာင္ထိပ္ေပၚသို႔ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္း အတြက္ လိုအပ္ေသာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ကို ရရွိႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကသည္။

ေကဘယ္လ္ကားဆိုသည္မွာ ျမင့္မားမတ္ေစာက္ေသာ ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္း သြားလိုရာေနရာမ်ားသို႕ သံမဏိၾကိဳးမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ျပီး သတ္မွတ္ထားေသာ လူဦးေရ တင္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ယာဥ္မ်ားကို ဆြဲတင္ဆြဲခ်ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။

အစိုးရကလည္း အေထာက္အပံ့ေပးထားသည့္ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ပုဂၢလိက အလွဴရွင္မ်ားထံမွ ေဒၚလာ တစ္သိန္းေက်ာ္ ေကာက္ခံရရွိၿပီး ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ စီမံကိန္းၿပီးေျမာက္ရန္အတြက္ ထပ္မံလို အပ္ေနေသးေသာ သန္းႏွင့္ခ်ီသည့္ ေဒၚလာေငြမ်ားကို ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူမ်ားက လွဴဒါန္းၾကလိမ့္မည္ ဟုလည္း ျဖစ္ ေျမာက္ေရး အက်ိဳးေဆာင္မ်ားက ေျပာသည္။ စီမံကိန္းကို ေထာက္ပံ့ေနသည့္ ခ်မ္းသာသည့္ အလွဴရွင္ဆိုသူမ်ား ထဲတြင္ ယခင္စစ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊႏွင့္ ဇနီးတို႔လည္း ပါ၀င္ေၾကာင္းလည္း သတင္းအခ်ိဳ႕က ဆိုသည္။

ကရင္ျပည္နယ္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ဘားအံၿမိဳ႕ႏွင့္ သံလြင္ျမစ္အနီးတြင္ရွိၿပီး သစ္ေတာမ်ား ၀ိုင္းရံထားသည့္ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ ေပၚသို႔ တက္ရေသာ လမ္းေၾကာင္းက မတ္ေစာက္သည္။ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ဘုရားေစတီ အေျမာက္အမ်ားေတြ႕ႏိုင္ၿပီး ေတာင္ထိပ္ေပၚမွ ေရႊေရာင္လႊမ္းေနသည့္ ေစတီတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဆံေတာ္ကို ဌာပနာထားသည္ဟု ယံုၾကည္ၾက၏။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ေတာင္ထိပ္ေပၚသို႔ ၃နာရီ ခန္႔ၾကာေအာင္ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ တက္ရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ရာႏွင့္ ခ်ီခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ မြန္ျပည္နယ္မွ ေက်ာ္ၾကားသည့္ က်ိဳက္ထီး႐ိုးဘုရားေလာက္ လူသိမ်ားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ဇြဲကပင္ေတာင္သည္ ဘားအံၿမိဳ႕သို႔ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသည့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ ေနရာတခု ျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းကို စတင္ဦးေဆာင္သူ ဆရာေတာ္ ၃ ပါး အနက္မွ တပါးျဖစ္ေသာ ပီနန္ဆရာေတာ္ ဦးပညာ၀ံသက အစိုးရ၏ ခြင့္ ျပဳခ်က္ ရရွိထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၇၂၅ မီတာျမင့္ေသာ ေတာင္ထိပ္အထိ ေကဘယ္လ္ကား တက္ေရာက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂ သန္း အထိကုန္က်ႏိုင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း အစိုးရ သတင္းဌာနတခုသို႔ ဇူလိုင္လ ေႏွာင္းပိုင္း တြင္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။

စီမံကိန္းကို အလွဴရွင္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာ အစဥ္အလာအရ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳသည့္ အေနျဖင့္ ဘုရားသို႔ လွဴဒါန္းေငြမ်ား ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ဟုလည္း ပီနန္ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။ “ဒါက ဘာသာေရးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ စီမံကိန္းေလ၊ ဒါေၾကာင့္ ကုန္က်စား႐ိတ္ကို အလွဴရွင္ေတြရဲ႕ လွဴဒါန္းေငြနဲ႔ သံုးစြဲသြား မွာပါ။ အစိုးရဖက္ကလည္း ဒီစီမံကိန္းကို သူတို႔ ကူ ညီမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္” ဟု ပီနန္ ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားေၾကာင္း အစိုးရပိုင္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၏ မ်က္ႏွာဖံုး ေဆာင္းပါးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔ျပင္ ဆရာေတာ္က ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ကရင္တိုင္းရင္းသားေဒသတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေဒၚလာသန္းႏွင့္ ခ်ီ၍ ကုန္က်မည့္ ဗုဒၶ ဘာသာ အေဆာက္အဦးမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း အားျဖင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအလြန္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစလိမ့္မည္ဟုဆိုသည္။ “ဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုး ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္းပါ။ ကမာၻအႏွံ႔က ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ဒီကိုေရာက္လာၾကမယ္။ အေရာင္း အဝယ္ေတြ တိုးတက္လာၿပီး စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။” ဟု ပီနန္ ဆရာေတာ္က ဆက္လက္မိန္႔ၾကားသည္။

ဇြဲကပင္ေတာင္ ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္း ျဖစ္ေျမာက္ေရး အက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ႕၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ေဒၚတူးတူးျမင့္သိန္းက စီမံကိန္းကို မေလးရွားႏိုင္ငံမွ Special Methods & Engineering Techniques SDN BHD ကုမၸဏီမွ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းတို႔ ပူးေပါင္းတည္ေဆာက္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ဆြစ္ဇာလန္ႏွင့္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံမ်ားမွ တင္သြင္းသြားမည္ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာသည္။

“ေတာင္ေျခမွာရွိတဲ့ လုမၺနီ ဥယ်ာဥ္ကေန ကားကို လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာနဲ႔ ဆြဲတင္မွာပါ။ ေတာင္ေျခနဲ႔ ေတာင္ထိပ္သြယ္တန္း မယ့္ ႀကိဳးက ၁၆၅၀ မီတာ ရွည္ပါတယ္” ဟု သူကဆိုသည္။ ေကဘယ္လ္ကားက တေခါက္လွ်င္ လူ ၄၀ သယ္ေဆာင္ႏိုင္သည္ ဟုလည္း သူက ထပ္ေျပာသည္။

ဇူလိုင္လ ေႏွာင္းပိုင္းက စတင္ေၾကညာခဲ့သည့္ စီမံကိန္း အတြက္ၿပီးခဲ့သည့္ တနလၤာေန႔အထိ အလွဴေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၁၄၀၀၀ ရရွိၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ေဒၚတူးတူးျမင့္သိန္းက ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။ “ဒီေန႔ တေန႔ထဲကို ေဒၚလာ ၂၇၅၀၀ လက္ခံရရွိပါတယ္၊ ဒီစီမံကိန္းကို ၂ ႏွစ္အတြင္းၿပီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ က်မတို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ ကုန္က်စား ရိတ္က ေဒၚလာသန္း ၂၀ ေလာက္ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္း ထားပါတယ္” ဟု ေဒၚတူးတူး ျမင့္သိန္းက ဆိုသည္။

အာရွ၏ အဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူလူထုထံမွ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေဒၚလာေငြမ်ား အလွဴခံရရွိႏိုင္ရန္ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕အေနျဖင့္ မည္သို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသနည္း ဟုေမးျမန္းရာ သူက “ျပည္တြင္း နဲ႔ အျခားေနရာေတြက ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ဒီမံကိန္းအတြက္ လွဴဒါန္းၾကပါလိမ့္မယ္” ဟုေျပာသည္။ မည္သည့္ ဗုဒၶ ဘာသာ ျမန္မာလူခ်မ္းသာမ်ားက သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေသာ ေဒၚလာေငြမ်ားကို လွဴဒါန္းမည္ဆိုသည္ကို တိတိက်က် ေျပာ ျပ ရန္ ေဒၚတူးတူးျမင့္သိန္းက ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း “အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာ အလွဴေငြ အမ်ားႀကီးရခဲ့တာ ေၾကာင့္ လိုအပ္တဲ့ ေငြအားလံုးရႏိုင္မွာပါ” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

ယခင္စစ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ ႏွင့္ ဇနီး ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္တို႔က လိုအပ္ေသာ ဘ႑ာေငြ ပမာဏ၏ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ထည့္၀င္ေပးမွာ ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အမည္ မေဖာ္လိုသူ စီး ပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တေယာက္က ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။ ထို႔ျပင္ ယခင္က ေတာင္ေပၚတြင္ ဘုရားတဆူ တည္စဥ္ကလည္း ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္ လႈခဲ့ဖူးေသးသည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

ဘားအံၿမိဳ႕မွ အမ်ိဳးသမီး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တေယာက္က ဇြဲကပင္ ဘုရားကို ေဒသခံ စီးပြားေရးသမားမ်ား ႏွင့္ အစိုးရ အရာရွိႀကီးမ်ား ကိုးကြယ္ၾကေၾကာင္း ႏွင့္ ဇြဲကပင္ဆရာေတာ္၏ သာသနာ့နယ္ေျမတည္ေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ယခင္ ကထဲက ကူညီေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ၾကေၾကာင္းေျပာသည္။

ကရင္ျပည္နယ္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠဌ ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္ကလည္း ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္းကို အစိုးရပိုင္းမွ ေထာက္ပံ့သည္ဟု ၾကားသိရေၾကာင္းေျပာသည္။ “အရင္ အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူေတြက စီမံကိန္းကို ေထာက္ပံ့ေပးတယ္လို႔ ၾကားတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်မ အတည္မျပဳႏိုင္ေသးဘူး” ဟုလည္း ဆိုသည္။

ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ေဒသတခုတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္က်မည့္ စီမံကိန္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းကို ေထာက္ခံပါသလား ဟု ဧရာ၀တီမွ ေမးသည့္အခါ သူက “ ကရင္ျပည္နယ္မွာ ျပဳျပင္ေပးဖို႔ လိုေနတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ လွဴဒါန္းမႈလို အပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မကေတာ့ ဒီေငြေတြကို တျခား ပိုၿပီးလိုအပ္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးေစခ်င္ပါတယ္” ဟုေျဖသည္။

“ဇြဲကပင္ေတာင္ကို သဘာ၀အတိုင္းထားတာကို က်မပိုသေဘာက်ပါတယ္။ ေတာင္ေပၚကို ဒီတိုင္းတက္ရတာ ခက္ခဲတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းတခု အေနနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့၊ အဲဒါလည္း ေကာင္းပါတယ္” ဟု ေဒၚ နန္းခင္ေထြးျမင့္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေရႊေၾကးစည္ ဘုရားဖူးပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမွ မန္ေနဂ်ာ ဦးေအာင္ကိုက လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဇြဲကပင္ေတာင္ သည္ အလြန္မတ္ေစာက္သည့္ အတြက္ သြားေရာက္ လည္ပတ္သူ ဧည့္သည္နည္းပါးၿပီး တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ ေကာင္းစြာ သိရွိျခင္း မရွိၾကေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ေက်ာ္တန္ Cable car က ဤေဒသသို႔ ခရီးသည္မ်ား ပိုမို ေရာက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ႏိုင္လိမ့္မည္ ဟု ယူဆေၾကာင္းေျပာျပသည္။

No comments: