Tuesday, August 31, 2010

ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြကို က်မတို႔ အႏိုင္က်င့္ခဲ့ၾကပံု

စိုးေနလင္း

(Sanitsuda Ekachai ရဲ႕ How we bully our migrant workers ကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။)

ျမန္မာႏိုင္ငံက ေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြကို ပတ္စ္ပို႔ေတြ ကိုင္ေဆာင္ခိုင္းၿပီး တရားဝင္ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုၿပီး က်မတို႔ကပဲသူတို႔ကို က်မတို႔ရဲ႕ဖိႏွိပ္မႈ နည္းေဟာင္းေတြကို နာခံလိုက္နာ ေစခ်င္ပံုပါပဲ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ သူတို႔ေတြဟာ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္ ေနတာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ တရားဝင္ေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြကို ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ထုတ္ေပးဖို႔ ဘာျဖစ္လို႔ ျငင္းဆန္ခဲ့ရတာပါလဲ။

မၾကာေသးခင္က ရေနာင္းခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္ေတြက တကယ္လို႔သူတို႔ကို အဲဒီလိုေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းကိုဝင္ၿပီး လုပ္ကိုင္လာမွာစိုးရိမ္ၾကတဲ့ ရေနာင္းက ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တကၠစီသမား ၂ဝဝ ေလာက္က ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပလာတဲ့အခ်ိန္မွာ တရားဝင္ျမန္မာအလုပ္သမားတခ်ဳိ႕ကို ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ထုတ္ေပးေနတာကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ပါတယ္။

ပိုဆိုးတာက ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တကၠစီသမားေတြက အဲဒီအလုပ္သမားေတြဟာ သူတို႔ရလာမယ့္ အခြင့္အေရးသစ္ကို အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး မူးယစ္ေဆးဝါးေရာင္းခ်မယ္ တရားမဝင္အလုပ္သမားေတြကုိ တိုင္းျပည္ထဲ ခိုးသြင္းလာၾကမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာပါပဲ။

သူတို႔ရဲ႕စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈကိုလည္း နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္တဲ့သူေတြကို ဖမ္းဆီးအေရးယူဖို႔က ရဲေတြရဲ႕အလုပ္မဟုတ္ပါလား။ သတင္းေတြအရ မူးယစ္ေဆးဝါး ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားတဲ့ သူေတြနဲ႔ လူကုန္ကူးတဲ့သူေတြဟာ ေရႊ႔ေျပာင္းမလုပ္သမားေတြ မဟုတ္ဘဲ ယူနီေဖာင္းဝတ္ေတြပဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္ မဟုတ္ပါလား။

တျခားလူတေယာက္ရဲ႕ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ေတာင္းဆိုတင္ျပလာတာကို လက္ခံခြင့္ျပဳတာကေကာ မွန္ကန္ပါရဲ႕လား။ အေျခခံ လူ႔အခြင့္အေရးတခုအတြက္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ခြင့္ကို က်မတို႔ မစဥ္းစားၾကေတာ့ဘူးလားရွင္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္လည္း က်မတို႔က ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြကို လူေတြအျဖစ္ မျမင္ႏိုင္ၾကတာပဲလား။ က်မတို႔ရဲ႕ အဓိကျပႆနာက ဘာပါလဲ။

အဲဒီအလုပ္သမားေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲက ျပင္းထန္တဲ့ ဆင္းရဲက်ပ္တည္းမႈနဲ႔ ရက္စက္ၾကမ္းတမ္းတဲ့ မေတာ္မတရား အလုပ္ခံရမႈေတြရဲ႕ ေဘးကေနလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ထြက္ေျပးလာၾကၿပီး ဒီမွာညစ္ပတ္ အႏၲရာယ္္မ်ားတဲ့အလုပ္ေတြကို လုပ္ခနည္းနည္းေလးနဲ႔ တပင္တပမ္းလုပ္ဖို႔ လာခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကို က်မတို႔က က်မတို႔အပၚ လူမႈေရးျပႆနာေတြ ကူးစက္ေရာဂါေတြ ဖိစီးေအာင္လုပ္ေနတဲ့ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပည္ပႏိုင္ငံျခားသားေတြအျဖစ္ မေကာင္းေျပာ ျပစ္တင္ၾကပါတယ္။

သူတို႔ကို သူတို႔ရဲ႕ မိခင္တိုင္းျပည္က အတင္းေမာင္းထုတ္ေနတဲ့ ရက္စက္ဆိုးဝါးတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ စစ္အစိုးရကို က်မတို႔အစိုးရက ေထာက္ခံအားေပးေနတဲ့အခ်က္ကိုေတာ့ က်မတို႔က ထည့္မစဥ္းစားၾကပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတြရဲ႕ ေက်းကၽြန္လို အေျခအေနမ်ဳိးကို က်မတို႔မျမင္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သြားေစခဲ့တာက က်မတို႔ရဲ႕ အာဃာတ တရားေၾကာင့္ပါပဲ။

က်မတို႔ထိုင္းေတြက က်မတို႔ကိုယ္က်မတို႔ လြတ္လပ္တဲ့ႏိုင္ငံၾကီးသား လြတ္လပ္တဲ့သူေတြျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြအတြက္ ေက်းကၽြန္ တစိတ္တပိုင္း အေျခအေနျဖစ္တဲ့ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ကန္႔သတ္မႈကို က်မတို႔က အမႊမ္းတင္ၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အဲဒီလို ျဖစ္ရတာပါလဲ။

က်မတို႔က သူတို႔ကို တရားမဝင္လို႔ တံဆိပ္တပ္ၿပီး ရာဇဝတ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြအျဖစ္ ျမင္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔က တကယ္လို႔သာ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြဟာ တရားဝင္သာ ဝင္ေရာက္လာရင္ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြရဲ႕ ျပႆနာေတြနဲ႔ လူကုန္ကူးတာေတြဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ပဲ က်မတို႔က ပတ္စ္ပို႔ ရရွိေရးအတြက္ သူတို႔ကို အႏၲရာယ္ေတြ၊ ၿခိမ္းေျခာက္ ေငြၫွစ္မႈေတြနဲ႔ ႐ွဳပ္ေထြးတဲ့ ၾကိဳးနီစနစ္ကို ရင္ဆိုင္ရေအာင္ အတင္းအဓမၼ ျပန္ၿပီးေမာင္းထုတ္ ၾကပါတယ္။ ေခါင္ခိုက္ေနတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ေတြကိုေတာ့ ထည့္မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ခုခ်ိန္ထိကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာရွိေနတဲ့ ၂သန္း ၃သန္း ေလာက္ရွိေနတဲ့ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြထဲက ၉ဝ,ဝဝဝ ေလာက္ပဲ ပတ္စ္ပို႔ ရယူႏိုင္ပါေသးတယ္။

ဒါေပမယ္လို႔ ခက္ခဲတဲ့လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို လုပ္ၿပီးျပန္ေတာ့လည္း အဲဒီအလုပ္သမားေတြအတြက္ တရားဝင္အလုပ္သမားေတြရဲ႕ အနိမ့္ဆံုး လုပ္ခကိုရမယ္။ အလုပ္ရွင္ေတြကို ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ လုပ္ေပးမယ္ ဆိုတဲ့အာမခံခ်က္မ်ဳိး မရွိပါဘူး။

အရင္ကလိုပဲ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြအျဖစ္ အိမ္ေစေတြအျဖစ္ပဲလုပ္ခြင့္ရၾကမွာ ျဖစ္ၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလာခြင့္လည္း ရၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အဲဒီလို မျဖစ္စေလာက္အခြင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးေလးအတြက္နဲ႔ေတာ့ အလုပ္သမားအမ်ားစုက တဘက္မွာ လူကုန္ကူးမႈေတြ ပြားစီးေအာင္ျမင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ တရားမဝင္အျဖစ္ပဲ ဆက္ေနၿပီး ေခါင္းပံုျဖတ္ခံဖို႔ကိုပဲ ပိုၿပီးသေဘာက်ၾကပါတယ္။

ရေနာင္းအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြကို ထုတ္ေပးတဲ့ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ေတြဟာ တကိုယ္ေရသံုးသာျဖစ္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တကၠဆီဆြဲလို႔ တကၠစီဆြဲစားလို႔ မရပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေရႊ႔ေျပာငး္အလုပ္သမားေတြဟာ တရားဝင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားမဝင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ကို ကန္႔သတ္ေပးထားတဲ့ နယ္ေျမေတြရဲ႕ျပင္ပကို ခရီးသြားလို႔ မရပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ဟာ သူတို႔ကို ရဲအႏၲရာယ္မေၾကာက္ရဘဲ သူတို႔ကို ခြင့္ျပဳထားတဲ့ နယ္ေျမအတြင္းမွာ အလုပ္သြား၊အလုပ္ျပန္လုပ္ ဟိုဟိုဒီဒီ သြားဖို႔ေလာက္ပဲ အေထာက္အကူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္လို႔ အဲဒါေတာင္သူတို႔လုပ္လို႔မရဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။

က်မက အဲဒါေတြအားလံုးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရးေနတာက ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ရေနာင္းမွာရွိၾကတဲ့ အလုပ္သမားေတြအတြက္ သူတို႔ရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေလးေတြနဲ႔ စားစရာေသာက္စရာေတြ သြားဝယ္ ႏိုင္ဖို႔က သူတို႔အတြက္ ေသေရးရွင္ေရးျဖစ္ေနလို႔ပဲ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔အတြက္လည္း ေသေရးရွင္ေရး ျဖစ္ေနလို႔ပါ။

က်မတို႔ဟာ အားနည္းသူေတြနဲ႔ မရွိဆင္းရဲသားေတြကို က်မတို႔နဲ႔တန္းတူရည္တူ လူသားေတြအျဖစ္ မျမင္ ႏိုင္ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔ဟာ က်မတို႔ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးေခ်ာက္နက္ၾကီးနဲ႔ အနာဂတ္မွာလူေတြ အမ်ားၾကီးေသေၾက ဒဏ္ရာရၾကမယ့္အျဖစ္ေတြကို ဘယ္လိုထြက္ေျမာက္ေရွာင္ရွား ႏိုင္ၾကမွာပါလဲ။

က်မတို႔တိုင္းျပည္ကို ၿပိဳကြဲေအာင္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနတဲ့ လူမႈမတရားမႈနဲ႔ စံႏႈန္းႏွစ္ခုထား ဆက္ဆံမႈေတြရဲ႕ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ က်မတို႔ထက္ပိုၿပီး အဆင့္နိမ့္သူေတြလို႔ က်မတို႔က ျမင္ေနတဲ့လူေတြရဲ႕ အေရးကိစၥေတြနဲ႔ ဥပေဒအရ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေလးစားမႈမရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြ ဟာ က်မတို႔ရဲ႕ၾကီးႏိုင္ငယ္ၫွဥ္း ေလာကၾကီးရဲ႕ေအာက္ဆံုးေလွခါးထစ္မွာ ရွိၾကတာပါ။ လူမႈတရားမွ်တမႈ ဆိုတာရဲ႕ အခ်က္ျပ အမွတ္အသားဟာသူတို႔ေတြကို က်မတို႔က ဘယ္လိုဆက္ဆံတယ္ ဆိုတာပါပဲ။

ေမလ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္မႈက အေျခခံတည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာ တရားမွ်တမႈကိုျပင္ဆင္ဖို႔ ၾကိဳးစား လာၾကေအာင္ကို က်မတို႔ကို ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ သြားေစႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္လို႔သာ ေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြကို အခုက်မတို႔ ျပဳမူဆက္ဆံေနတဲ့ပံုစံကို က်မတို႔က အိုေကတယ္လို႔ ယူဆ ေနေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္မခ်ရေသးပါဘူး။

က်မတို႔ဟာ မွ်တေကာင္းမြန္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတခုကို ရရွိဖို႔ နီးစပ္လာၿပီလို႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရေသးပါဘူး ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီလို ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့အရာေတြ က်မတို႔ရင္ထဲမွာ မရွိၾကေသးလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


No comments: