Monday, December 24, 2012

တိုင္းျပည္အတြက္ အာဏာ႐ွိရန္လိုေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာၾကား

မင္းလြင္

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ့ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တိုင္းျပည္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ဖို့ဆိုရင္ အာဏာ႐ွိဖို့လိုေၾကာင္း ျမိတ္ခရိုင္ ကြ်န္းစုျမို့ နယ္မွာ ျပုလုပ္တဲ့ ေဒသခံေတြနဲ့ ေတြ့ဆံုပြဲမွာ ေျပာပါတယ္။

“က်မသတင္းေထာက္ေတြနဲ့ေတြ့ရင္ အထူးသျဖင့္ နိုင္ငံျခားသတင္းေထာက္ ေတြက ေမးတယ္။ ၂၀၁၅ က်ရင္ သမၼတျဖစ္ခ်င္လားလို့ေမးတယ္။ က်မက လည္း ျဖစ္ခ်င္တယ္လို့။ ျဖစ္မွပဲ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လို့ရမွာလို့။ ဒီေတာ့ ဟိုတေလာ က ၁ ရက္ ၂ ရက္ေလာက္ကလည္းနိုင္ငံျခားကသတင္းေထာက္ တေယာက္က ေမးတယ္။ က်မကိုနိုင္ငံ့ အာဏာလိုခ်င္လားတဲ့။လိုခ်င္ တယ္ လို့က်မကေျပာလိုက္တယ္။ လိုခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ သူကဘယ္လိုေျပာလဲဆို ေတာ့။ သူကနိုင္ငံျခားသတင္းေထာက္ အင္မတန္မွ ၀ါရင့္တဲ့ သတင္းေထာက္ ဆိုေတာ့ နိုင္ငံအသီးသီးက နိုင္ငံေရးသမားေတြကို ဗ်ဴးဖူးတယ္။ သူေျပာတယ္။ သူဒီေလာက္အမ်ားၾကီး နိုင္ငံေရး သမားေပါ့ေနာ္။ လူမ်ိုးေပါင္းစံု နိုင္ငံေပါင္းစံု က နိုင္ငံေရးသမား အမ်ားၾကီးကို ဒီေမးခြန္းေမးခဲ့ဖူးတယ္တဲ့။ တေယာက္ကမွ အာဏာလိုခ်င္ ပါတယ္လို့ မ၀န္ခံခဲ့ဘူးတဲ့။ က်မတေယာက္ တည္း အာဏာလိုခ်င္တယ္လို့ ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ က်မက ေျပာလိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ က်မက အာဏာလိုခ်င္တယ္။ နိုင္ငံေရးအာဏာရမွ အစိုးရအာဏာရမွ က်မတို့လုပ္ခ်င္တဲ့ ကိစၥေတြကို နိုင္ငံအတြက္ လုပ္ေပးနိုင္မွာမို့လို့ လိုခ်င္တယ္လို့ ေျပာတာ။ တျခားနိုင္ငံေရးသမားေတြက အာဏာမလိုခ်င္ဘူးလား ေမးလိုက္ေတာ့ သူကေျပာတယ္ လိုခ်င္တယ္တဲ့။ ဒါ ေပမယ့္ သူတို့က ဘယ္ေတာ့မွ မွန္မွန္ကန္ကန္ မ၀န္ခံဘူးတဲ့။ အာဏာလိုခ်င္လို့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူလူထုအတြက္ပါ အစသျဖင့္ အဲလို ေျပာတယ္တဲ့။”

“အဲ့ေတာ့ က်မ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းေျပာပါရေစ။ ျပည္သူလူထုအတြက္လုပ္နိုင္ဖို့ က်မ အာဏာကို လိုခ်င္ ပါတယ္လို့ေျပာပါရေစ။ဒါေၾကာင့္ ခုက တည္းက က်မေျပာထားမယ္။ က်မတုိ့က ျပည္သူူလူထုက လိုလားေတာင့္တလို့၊ ေမွ်ာ္က္ုိးဖိတ္ေခၚ လို့ က်မတုိ့က ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ရမွာတုိ့၊ က် မတို့က အာဏာရတဲ့ေနရာေရာက္ဖို့ ၾကိုးစားရပါတယ္လို့ က်မတုိ့မေျပာဘူး။ က်မျပည္သူလူ ထုနဲ့ ဆက္ဆံတဲ့အခါ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ပဲ ဆက္ဆံမယ္။ က်မ အာဏာလုိခ်င္တယ္၊ ဟုတ္တယ္။ ဘယ္သူက အာဏာမရဘဲ ကုိယ္ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္နုိင္မလဲ။ က်မတို့ ျပည္သူေကာင္း စားဖုိ့ လုပ္ခ်င္တယ္ဆုိတာလည္း ကုိယ့္ေကာင္းက်ိုးအတြက္ပဲ၊ ဘာလုိ့လဲဆုိေတာ့ က်မလည္း ျပည္သူထဲကတေယာက္ပဲ။ က်မေကာင္းက်ိုး လုပ္တာ ျပည္သူ့ေကာင္းက်ိုးလုပ္တာနဲ့တူတူပဲလုိ့ ျမင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာ ဏာ လုိခ်င္လို့ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး မဲထည့္ေပးပါ ဆုိရင္ ဘယ္ ေတာ့မွမယံုနဲ့ေနာ္။”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ တိုင္းျပည္မွာ ၾကံုေတြ့ေနရတဲ့ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ နိုင္ငံေရးအေျခအေနနဲ့ လူငယ္ေတြရဲ့အခန္းက႑၊ သ ဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ သယံဇာတ အေရးကိုလည္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့ ပါတယ္။

“ပညာေရးစနစ္ေကာင္းသြားျပီလားဆုိေတာ့ မေကာင္းေသးဘူး။ က်န္းမာေရးစနစ္လည္း ေကာင္းသြားျပီ လားဆုိေတာ့မေကာင္းေသးဘူး။နိုင္ ငံေရးစနစ္ ေကာင္းသြားျပီလားဆုိေတာ့ ေကာင္းသြားေအာင္ ၾကိုးစားေနတယ္။ နုိင္ငံေရးစနစ္ ေကာင္းေအာင္ၾကိုးစားေနတဲ့ တခ်ိန္တည္း မွာပဲ ပညာေရးနဲ့ က်န္းမာေရးစနစ္ေတြေကာင္းေအာင္ ၾကိုးစားအားထုတ္ရမွာေပါ့။ က်မတို့လူ ငယ္ေတြ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀နဲ့ ေနေနတာကုိ က်မမ ေတြ့ခ်င္ပါဘူး။ ဒီလိုဘ၀က က်မတုိ့လူငယ္ေတြ လြတ္ေျမာက္ဖို့ဆိုရင္ အလုပ္အကိုင္ ေတြ ဖန္တီးေပးရမယ္။ ပညာေရးနဲ့ က်န္းမာေရး စနစ္ ေတြေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။

“သစ္ေတာေတြ၊ ဓနိေတာေတြျပုန္းတီးသြားတာ က်မတုိ့ ေတြ့ရတယ္။ အဲလိုျပုန္းတီးသြားတာ ဘယ္သူ့ ေတြမွာ အက်ိုး႐ွိလဲဆုိေတာ့ ျပည္သူ ျပည္သားေတြအတြက္ ဘာအက်ိုးအျမတ္မွ မ႐ွိခဲ့တာ က်မတုိ့ေတြ့ရတယ္။ ျပည္သူျပည္သားေတြ မနစ္နာေအာင္ အေရးယူရမွာ၊ ကာကြယ္ေပး ရမွာ အစိုးရရဲ့ တာ၀န္ျဖစ္တယ္။ နုိင္ငံတနုိင္ငံဟာ သယံဇာတေပါမ်ားလ်က္နဲ့ သဘာ၀အားျဖင့္ ခ်မ္းသာလ်က္နဲ့ မတုိးတက္နုိင္ဘူး ဆိုရင္ ဒါ အစိုးရမွာ တာ၀န္႐ွိတယ္လုိ့ပဲ ေျပာရမွာပဲ။”

ကြ်န္းစုျမို့နယ္က ေဒသခံေတြ ေမးျမန္းတဲ့ ပုဂၢလိကပိုင္အေအးခန္းစက္ရံုေတြမွာ နားရက္မ႐ွိ အလုပ္ဆင္းခိုင္းမႈနဲ့ နယ္ေျမခံ စစ္တပ္ေတြ က ေဒသခံစက္ေလွေတြဆီက စက္သံုးဆီ ေတာင္းရမ္းေနမႈေတြကို လည္း သတ္ဆိုင္ရာကို တင္ျပေဆြးေနြးေပးမယ္ လုိ့ ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ ပါ တယ္။

အမ်ိုးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ့ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဒီကေန့မနက္ပိုင္းမွာလည္း အေစာပိုင္းရက္ေတြက ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ပြား ခဲ့ တယ္ လို့ သတင္းထြက္ေပၚခဲ့တဲ့ ျမိတ္ျမို့နယ္ ကံေပၚေက်း႐ြာမွာလည္း ေဒသခံေတြနဲ့ ေတြ့ဆံု မိန့္ခြန္းေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

No comments: