Saturday, September 14, 2013

တံတားျဖတ္သန္းခ တန္ပုိဒဏ္ေၾကး ျမင့္မားေနျခင္းက စက္မႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို ထိခုိက္ဟုဆုိ

ထင္လင္းေအာင္

ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၏ လႈိင္သာယာ တံတားျဖတ္သန္းခ တန္ပုိဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရမႈမွာ စင္ကာပူဆိပ္ကမ္းသုိ႔ သေဘၤာျဖင့္ ပုိ႔ေဆာင္သည့္ ကုန္က်စရိတ္ထက္ပင္ပိုမ်ားေသာေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ျမင့္မားကာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို ထိခုိက္ေနေစေၾကာင္း ပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဆုိသည္။

တံတားျဖတ္သန္းမႈ စည္းမ်ဥ္းမ်ားအရ ကုန္ေသတၱာမ်ားကို ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္ သီးသန္႔ေခါင္းတြဲ ယာဥ္မ်ားျဖင့္သာ သယ္ယူခြင့္ျပဳၿပီး ၁၀ဘီးကားမ်ားျဖင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ပါက သတ္မွတ္တန္ခ်ိန္ကို အလုိလို ေက်ာ္လြန္ေနသျဖင့္ ဒဏ္ေၾကး က်ပ္ႏွစ္ေသာင္းမွ က်ပ္တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္း အထိေပး ေဆာင္ရသည္။

တံတားျဖတ္သန္းရာတြင္ အာဆီယံစံႏႈန္းမ်ားအရ ၁၀ ဘီးကားတစ္စီးလွ်င္ ယာဥ္ ႏွင့္ကုန္စုစုေပါင္း တန္ခ်ိန္ ၂၁ တန္ သာ တင္ေဆာင္ခြင့္ရွိၿပီး ျပည္ပပုိ႔ကုန္မ်ားတင္ပုိ႔ရာတြင္မူ ႏုိင္ငံျခား၀ယ္ယူသူမ်ား၏ သတ္မွတ္စံႏႈန္းမ်ားအရ ကုန္ေသတၱာတစ္လုံးတြင္မူ ကုန္ပစၥည္းအေလးခ်ိန္၂၄ တန္ အတိအက် ထည့္သြင္းရျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္မပါကုန္ပစၥည္း သီးသန္႔ကို သတ္မွတ္တန္ခ်ိန္ ေက်ာ္လြန္ကာ ဒဏ္ေၾကးေပးေနရျခင္း ျဖစ္သည္။

ကုန္ေသတၱာအေလးခ်ိန္အားေလွ်ာ့ခ်ရန္လည္း မျဖစ္ႏုိင္သျဖင့္ ဒဏ္ေၾကးေပးၿပီး ကုန္တင္ေနရသည္ဟု လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားက ဆုိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုန္တင္ယာဥ္ အငွားဌာနအေနျဖင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ေဆာင္ႏုိင္သည့္ ေခါင္းတဲြယာဥ္မ်ား လုံေလာက္မႈ မရွိသျဖင့္ ၁၀ ဘီးကားမ်ားျဖင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ေဆာင္ေနရျခင္းျဖစ္ရာ တန္ပုိဒဏ္ေၾကးမ်ား အလုိအေလွ်ာက္ေပးေဆာင္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။

ပဲတင္ပို႔သည့္ လုပ္ငန္းရွင္လညး္ျဖစ္ ဘုရင့္ေနာင္ကုန္စည္ဒုိင္ ဒုတိယ ဥကၠ႒လည္းျဖစ္သူ ေဒါက္တာမ်ိဳးလြင္က “ကုန္ေသတၱာ သီးသန္႔တင္တဲ့ ယာဥ္က လုံေလာက္မႈမရွိေတာ့ ရတဲ့ကားနဲ႔ပဲ ကုန္ေသတၱာတင္ရတာပဲ။ ဘယ္ ကုန္သည္ကမွ ကြန္တိန္နာတင္တဲ့ ယာဥ္ကုိေတာ့ ၀ယ္မထားပါဘူး။ ကားငွားၿပီးေတာ့ပဲ တင္ၾကရတာ။ တံတားျဖတ္ခ တင္ပဲ စင္ကာပူကုိ ပုိ႔တဲ့ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ သြားညီေနတာ။ ဒါကုိ ဘယ္လုိလုပ္ ေပးၾကမလဲဆုိတာ စဥ္းစားဖုိ႔ လုိေနပါၿပီ” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံထြက္ ပုိ႔ကုန္မ်ားအား စင္ကာပူႏုိင္ငံသုိ႔ သေဘၤာျဖင့္ တင္ပုိ႔ရာတြင္ ေပ၂၀ ကုန္ေသတၱာ တစ္လုံး၏ ကုန္က် စရိတ္မွာ ကန္ေဒၚလာ ၅၀ မွ ၇၀ အထိသာက်သင့္ေသာ္လည္း တံတားျဖတ္သန္းခ တန္ပုိ ဒဏ္ေၾကးမွာ ကန္ေဒၚ ၁၀၀ ေက်ာ္အထိက်သင့္ေနသည္။

ယင္းသုိ႔ တံတားျဖတ္သန္းခ တန္ပုိဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရမႈမ်ားေနျခင္း ကိစၥအားစက္တင္ဘာလ ၈ ရက္ ကျမန္မာႏုိင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၌ က်င္းပေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းႏွင့္ စီးပြားေရးက႑ အသီးသီးမွ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ႏွင့္ေတြ႕ဆုံစဥ္တြင္လည္း တင္ျပထားသည္။ သုိ႔ရာတြင္ သူရ ဦးေရႊမန္းမွာ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္တြင္ ရပ္တည္ေနသူျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ငန္းရွင္းမ်ား၏ တင္ျပသည့္ အသံမ်ားကုိ မွတ္တမ္းယူျခင္းသာရွိခဲ့ၿပီး မည္သုိ႔ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဆုိျခင္းအား အတည္ျပဳခဲ့ျခင္း မရွိ ေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကဆုိသည္။

ငါးပုစြန္အေအးခန္းစက္႐ုံလုပ္ငန္းရွင္ ဦးထြန္းေအးက“ လႊတ္ေတာ္နာယကက ဥပေဒျပဳတဲ့ ဘက္ကဆုိေတာ့ တင္ျပတာေတြကုိ မွတ္တမ္းယူသြားတာပဲ ရွိတာေပါ့။ ဘယ္လုိ ျဖစ္သင့္တယ္ဆုိတာက လုပ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းက လုပ္ေပးရမွာ။ တံတားျဖတ္သန္းခ တန္ပုိကိစၥကေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ အရမ္းကုိ ၀န္ပိေစတယ္” ဟု ေျပာ သည္။

လႈိင္သာယာ (ေအာင္ေဇယ်)တံတား ႏွင့္ ေရႊျပည္သာတံတားျဖတ္သန္းခံ တန္ပုိႏႈန္းထား ျမင့္မားေနျခင္းကုိ ေလွ်ာ့ခ် သတ္မွတ္ေပးရန္အတြက္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားစုေပါင္းကာ ၂၀၁၂ခုႏွစ္အတြင္းက လုပ္ငန္းရွင္မ်ား စုေပါင္းကာေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနထံ တင္ျပခဲ့ဖူးသည္။ ထုိစဥ္က ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အာဆီယံစံႏႈန္းအတုိင္းသာေကာက္ခံေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္ဟု ေဒါက္တာမ်ိဳးလြင္က ဆုိသည္။

ေဒါက္တာမ်ိဳးလြင္က“ေကာက္ေနတဲ့ သူေတြဘက္ကေတာ့ အာဆီယံစံႏႈန္းအရ ေကာက္ခံတာပါ။ ဒဏ္ေၾကး မေပးခ်င္ ရင္ တန္ပုိမတင္နဲ႔လုိ႔ ေျပာမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘက္မွာက ဒဏ္ေၾကးမေပးရ ေအာင္ေခါင္းတြဲနဲ႔ ကုန္တင္ယာဥ္ ကုိ မရလုိ႔မတင္ဘဲ အလုပ္မလုပ္ရဘူးဆုိရင္ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး အလုပ္လုပ္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ယင္းသုိ႔ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မႈ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ပုိ႔ကုန္ျဖစ္ပါက ေတာင္သူမ်ား ထံမွ ၀ယ္ယူသည့္ ကုန္ၾကမ္းအေပၚတြင္ ေစ်းႏွိမ္၀ယ္ယူ၍ သြင္းကုန္ျဖစ္ပါက ေစ်းကြက္သုိ႔ ျဖန္႔ခ်ိရာတြင္ေစ်းတင္ေရာင္းခ်မႈမ်ားျပဳလုပ္ၿပီးေျဖရွင္းရာ စားသံုးသူျပည္သူမ်ားသာ နစ္နာေၾကာင္း ယင္းတုိ႔ဆုိသည္။

ဦးထြန္းေအးက “စက္မႈလုပ္ငန္းေတြ မဖြံ႕ၿဖိဳးဘူး မဖြံ႕ၿဖိဳးဘူးေျပာေနေပမယ့္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္မွာ ၀န္ပိေနတာ က်ေတာ့ ဘာလုပ္ေပးရမလဲ မစဥ္းစားဘူး။ အ႐ႈံးမျဖစ္ေအာင္ အေတာ္ကုိ ႀကိဳးစားေနၾကရတာ ဘယ္လုိလုပ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးႏုိင္ မွာလဲ။ ဒီစရိတ္ေတြကလည္း စားသုံးသူနဲ႔ အေျခခံထုတ္လုပ္သူေတြပဲ ထိတာပဲ”ဟု ေျပာသည္။

ကုန္းလမ္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန လက္ေအာက္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံကုန္ေသတၱာ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရးအသင္းရွိ ကုန္ေသတၱာတင္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ေခါင္းတြဲယာဥ္ အစီးေရမွာ ၄၀၀ ခန္႔သာရွိ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရွိ ေန႔စဥ္ကုန္ေသတၱာအ၀င္အထြက္မွာ ၇၀၀မွ ၁၀၀၀ အၾကားရွိသည္။

No comments: