Thursday, September 5, 2013

BRT စနစ္လား၊ ေလ့လာေနရတဲ့ အေျခအေနပဲ ရွိေသးတယ္

ဦးလွေအာင္

(ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈပိုမိုဆိုးရြားလာသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တြင္ Bus Rapid Transit (BRT) ဟုေခၚသည့္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ တစ္ခု အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာမွ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရွိသည္။ ထို႔အတူ ပုဂၢလိက ကုမၼဏီတစ္ခုကလည္း ၎တို႔ေျပးဆြဲမည့္ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို သတင္းမီဒီယာမ်ားအား အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ရာ ရန္ကုန္လူထုအတြက္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းသည့္ သတင္းတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ထို႔အတူ ယာဥ္စီးခႏွင့္ပတ္သက္၍ လည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိခဲ့သည္။

လမ္းေၾကာင္းသီးသန္႔ေျပးဆြဲမည္ဆိုပါက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းရာမေရာက္ဘဲ ပိုမိုဆိုးလာႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ား လည္းရွိခဲ့သည္။ BRT စနစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစံုထိန္းသိမ္း ေရးႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ ဥကၠ႒လည္းျဖစ္၊ BRT စနစ္ေဖာ္ေဖာ္ေဆာင္ေရးအတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ကဖြဲ႔စည္းထားသည့္ နည္းပညာအေထာက္ အကူျပဳေကာ္မတီ၀င္လည္းျဖစ္သည့္ ဦးလွေအာင္က ဧရာဝတီသတင္းေထာက္ ျမတ္စုမြန္ကို ေျဖဆိုရွင္းလင္းထားခ်က္ကို ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။)

က်ေနာ္တို႔က BRT စနစ္နဲ႔သြားခ်င္တယ္ဆိုတ့ဲ အေျခခံရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးအပါအ၀င္ တာ၀န္ယူေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြေရာ၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အပါအ၀င္ အစိုးရအဖြဲ႔ေတြေရာ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ သြားလာမႈအခက္အခဲကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းသင့္သလဲဆိုတာ အၿမဲတန္း ေမးျမန္းၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းေပးေနတာေပါ့။ ပထမအခ်က္က ယာဥ္ေတြကိစၥ။ ဟိုတုန္းက ခ်က္ပလက္ေတြဘာ ေတြက အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္ဆိုေတာ့ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း စနစ္ေျပာင္းေပးခဲ့တယ္။ ခ်က္ပလက္ေတြအစား ဟြန္ဒိုင္းေတြ ေျပာင္းပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဒိုင္နာလိုင္းေတြမွာ City Bus ႀကီးေတြ ၀င္လာတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကက်ေတာ့ ယာဥ္အစီးေရေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကေ၀ဖန္ၾကတယ္။ဒီေနရာမွာ ယာဥ္ေတြက နည္းေနပါေသးတယ္။ နည္းလို႔ လူၾကပ္တာ၊ မ်ားသြား ရင္ေတာ့ ေခ်ာင္သြားမယ္လို႔ေျပာတယ္။ သူဘက္ကၾကည့္လည္း မွန္တယ္။ အခုက်ေနာ္တို႔က ျပည္သူလူထုဘက္ရယ္၊ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ဘက္ရယ္ကို ၾကည့္မယ္။ ဥပမာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ဘက္ကၾကည့္ရင္ လူမ်ား ေနရင္ သူ႔ဘက္က ၀င္ေငြေကာင္းမယ္။ ျပည္သူလူထုဘက္က ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒါ အဆင္မေျပဘူး။

အဲဒါကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါ အစိုးရဘက္က CNG တစ္ခုပဲ ရပ္တည္ေပးႏုိင္တာ ရွိေသးတယ္။ ဥပမာ- ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကေန တစ္ေန႔ကို ကုဗေပ ၁ သန္းသံုးႏုိင္ဖို႔အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးကို ခ်ေပးတယ္။ အဲဒီအတြက္ ေလာေလာဆယ္ CNG ေလွ်ာက္ထားတဲ့ City Bus ေတြ အစီးေပါင္း ၂၀၉ စီးထဲက ၁၅၃ စီးက အခုဆြဲေနၿပီ။ ကုဗေပ ၁ သန္းမျပည့္မခ်င္းက အစီးေရ ထပ္၀င္လာမယ္။ အဲလို ေျပာင္းလဲခဲ့တာနဲ႔ မျဖစ္ေသးတဲ့အတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲဖို႔ ထပ္ စဥ္းစားၾကတယ္။ က်ေနာ္လည္း BRT ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူမဟုတ္ပါဘူး။ စဥ္းစားေတာ့ BRT ဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္းက အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အသံုးအႏႈန္းမွာက နာမည္ရေနတဲ့ အသံုးအႏႈန္းျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြက BRT လို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ကမၻာက BRTကိုသြား ျမင္ေယာင္ၾကတယ္။ ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တို႔အေနအထားန႔ဲက လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ခက္ေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက နည္းပညာအေထာက္အကူျပဳေကာ္မတီဆိုတာ ဖြဲ႔ေပးထားတယ္။ ဒီအဖြဲ႔က ဘာလုပ္မလဲဆိုတာ ျပန္စဥ္းစားေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ လမ္းေတြအေပၚကို သံုးသပ္မယ္။ ယာဥ္ေတြအေပၚကို သံုးသပ္မယ္။ ဒါ့အျပင္ စနစ္အေပၚမွာ သံုးသပ္မယ္။ ဒီလို တာ၀န္ေတြခြဲၿပီး အခုခ်ိန္မွာ စတင္ ေလ့လာေနရတဲ့ အေျခအေနပဲ ရွိေသးတယ္။

ေမတၱာလႈိင္း ယာဥ္လိုင္းကလည္း ဒီမွာေဆြးေႏြးေနရင္းနဲ႔ သူတို႔ေျပးဆြဲခြင့္သာရရင္ ဒီကားေတြနဲ႔ ဒီလိုစနစ္နဲ႔ေျပးမယ္။ လမ္းေၾကာင္းကို ဒီလိုရွင္းမယ္ မွတ္တိုင္ေတြ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္စုိက္မယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ယာဥ္စီးခေတြကို ၄၀၀ေလာက္ ေျပာေနတာေလ။ ဒါက သူတို႔ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အဆိုျပဳခ်က္ပဲရွိေသးတယ္။ ဒီအေပၚမွာ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရက ျဖစ္ေစ၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ျဖစ္ေစ သံုးသပ္မႈေတြ၊ ဆံုးျဖတ္မႈေတြက အခုခ်ိန္ထိ မရွိေသးပါဘူး။ မရွိေသးတဲ့အတြက္ ဒါဟာ သူတို႔ရဲ႕ ကုမၸဏီရဲ႕ အဆိုျပဳခ်က္ပဲရွိတယ္။ ဒီေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ မသံုးသပ္ေသးဘူး။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ဆိုတာ မေပၚလာေသးဘူး။

တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑မွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ BRT စနစ္သံုးကားေတြဆိုတာက Slide Door ကားေတြရွိတယ္။ ႏွစ္ေပါက္ပါတယ္။ သုံးေပါက္ပါတယ္။ သိပ္ႀကီးတဲ့ကားေတြဆိုရင္ အေပါက္ ၄၊ ၅ ေပါက္နဲ႔ အရွည္ႀကီးေတြ။ ေနာက္တစ္ခါ BRT စနစ္သံုးမယ္ ဆိုရင္ Bus Station အေနအထားကိုက ေျပာင္းသြားတယ္။ အဲဒီလို အေျခ ခံ အေဆာက္အအံုေတြ ေျပာင္းဖို႔ဆိုတာက က်ေနာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို လုပ္ကိုင္ရဦးမယ္။ ေငြေၾကးကလည္း ျပည့္စံုရမယ္။ Information Transportation System ဆိုတာကလည္း အင္မတန္ ေခတ္မီတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေတြကို သုံးၿပီးလုပ္ၾကရတာ။ GPS ေတြပါတယ္။ CCTV ေတြပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာရွိတဲ့ လမ္းေတြကိုလည္း CCTV ေတြ၊အျခားၾကည့္ရႈႏုိင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ထိန္းသြားရတာ။ သတင္းအခ်က္အလက္ကို သြားေနတဲ့ ျပည္သူလူထုဆီ အၿမဲတမ္းပို႔ေပးေနရတာ။ လမ္းၾကပ္တာေတြ၊ ကားေတြရဲ႕ ေရာက္ရွိမႈႏႈန္းေတြ စတဲ့ အင္ေဖာ္ေမးရွင္းေတြကို ေပးေနရတဲ့သေဘာရွိတယ္။ ဒါေတြကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ကလည္း က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လက္ရွိ အေနအထားနဲ႔က အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ ယူရမယ္။ ဒါေတြကို ၿခံဳငံုသံုးသပ္လိုက္ရင္ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက သြားလာတဲ့စနစ္ကို တျဖည္းျဖည္း အဆင့္ျမွင့္တင္ရင္းနဲ႔သာ BRT စနစ္ကို ခ်ဥ္းကပ္သြားရမယ့္ အေနအထားရွိတယ္။


BRT က သီးသန္႔တစ္လမ္းေပးၿပီးေဆာင္ရြက္ရတာ။ ဒါေၾကာင့္ လွ်င္ျမန္မႈေတြရွိတယ္။ သူ႔ကို ဦးစားေပးတဲ့အေနနဲ႔ မီးပိြဳင့္ကို Pass ေပးတာရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားခ်က္မွာ အရင္က ျပည္လမ္းကိုေျပာတယ္ဆိုတာ ျပည္လမ္းရဲ႕ အက်ယ္ေၾကာင့္ေျပာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ခရီးသြားတဲ့သူကိုၾကည့္ရင္ ျပည္လမ္းနဲ႔ အင္းစိန္လမ္းဆိုရင္ အင္းစိန္လမ္းက ပိုမ်ားတယ္။ ေျမာက္ဥကၠလာဘက္က ပိုမ်ားေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ BRT စနစ္ဆိုတာ ခရီးသည္ကို ၾကည့္သလိုပဲ ယာဥ္ၾကပ္တည္းမႈကိုလည္း ေျဖရွင္းတဲ့နည္း တစ္နည္းပဲ။ ေယဘုယ်ေျပာရရင္ လက္ရွိအေနအထားကို BRT ဝင္ေပါင္းရင္ လမ္းေၾကာင္းေလ်ာ့သြားႏိုင္တဲ့အတြက္ ပိတ္သြားမလားလို႔ ယူဆစရာရွိတယ္။ က်ေနာ့အျမင္ အရင္က သတ္မွတ္ထားတာက ဘတ္စ္ကားေတြကို ယာဥ္ေၾကာရဲ႕ ညာဘက္ျခမ္းမွာပဲ ေမာင္းရမယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ညာဘက္ယာဥ္ေၾကာမွာ ပုဂၢလိကကားေတြ ရပ္ထားတဲ့အတြက္ ဘယ္ဘတ္စ္ကားမွ မသြားႏုိင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဥပမာဆိုပါစို႕ ျပည္လမ္းမွာ ညာဘက္ ယာဥ္ေၾကာတစ္ခုလံုးကို လက္ရွိ ထုတ္ထားတဲ့စည္းကမ္းအတိုင္း တင္ၾကည့္မယ္။ မူလက ၃ လမ္းသြားတာေတာင္ ဒီေလာက္ၾကပ္တာ၊ ၂ လမ္းတည္းဆို ပိုမဆိုးဘူးလားလို႔ ျမင္စရာရွိတယ္။ ဒါလည္း တခ်က္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြရဲ႕အေနအထားကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ညာဘက္က သြားပါလို႔ ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ အလယ္လမ္းေၾကာင္းမွာလည္း ဘတ္စ္ကားရွိတယ္။ အျပင္ေၾကာမွာလည္း ဘတ္စ္ကားရွိတယ္။ ဒါက ရွိရံုတင္မဟုတ္ဘူး ကန္႔လန္႔ပိတ္ေနတာေတြ ရွိတယ္၊ သူမ်ားလမ္းေၾကာင္းကို အတင္းတိုး၀င္ၿပီး ေခါင္းႀကီးထိုး၀င္ေနတာေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီကားမိ်ဳးေတြကိုသာ ဒီဘက္ကို ရွင္းထုတ္လိုက္ရင္ က်န္တဲ့ ၂ လမ္းမွာ ေႏွာင့္ယွက္မယ့္ယာဥ္ ကင္းမသြားဘူးလား။ ျဖစ္ႏုိင္တာကို ေျပာၾကည့္တာ။ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြဟာ ဒီဘက္ထဲကို ၀င္သြားမယ္၊ ဟိုဘက္မွာ ၂ ေၾကာေတာ့ က်န္မယ္။ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြကို ဒီဘက္ကုိ ဆြဲထုတ္လိုက္တဲ့အတြက္ ၁။ ယာဥ္ဦးေရေလ်ာ့သြားမယ္။ ၂။ အဲဒီယာဥ္ႀကီးေတြရဲ႕ မဆင္မျခင္ေမာင္းႏွင္မႈေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္သြားတာေတြ၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္သြားတာေတြကို ကာကြယ္ႏုိင္မယ္။

ေနာက္ၿပီး ယာဥ္အမိ်ဳးအစားကိုေျပာင္းၾကည့္မယ္။ အခု ဒိုင္နာလို ေခါင္းထြက္ေနတာေတြ၊ ဒိုင္နာလို တြယ္စီးရတာေတြမဟုတ္ဘဲ ေကာင္းေကာင္းေလးေတြျဖစ္လာရင္ စီးတဲ့လူေတြကလည္း ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ ၿမိဳ႕ထဲ၀င္မယ့္အစား ၿမိဳ႕ျပင္မွာ သူ႔ကားကို ထားခဲ့ၿပီး ဘတ္စ္ကားနဲ႔ သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိရွိလိုက္သြားမယ္ဆိုရင္ ကားမေလွ်ာ့သြားဘူးလား။ ဆိုရင္ ၂ လမ္းတည္း က်န္တဲ့လမ္းက အခုထက္ေတာင္ပိုၿပီး ေလ်ာ့မသြားႏုိင္ဘူးလား။ အခုထက္ေတာင္ ေကာင္းႏိုင္ေခ်ရွိသလို ဆိုးတာလည္း ရွိႏိုင္လာတယ္။ ဒါေတြျဖစ္ဖို႔က မီးပြိဳင့္ေတြ ျပင္ရမယ္။ လူထုေတြနဲ႔ တသားတည္းျဖစ္ေအာင္ အေလ့အက်င့္ေတြ လုပ္ရမယ္။ အေလ့အက်င့္ဆိုတာက သံုးရင္းနဲ႔ ျဖစ္လာတာေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔အပိုင္းကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ ေဖာ္ေဆာင္သြားရမယ္။ ဥပမာ-ယာဥ္ပိုင္ဆိုင္မႈစနစ္ေတြ။ အခုက ပုဂၢလိက တဦးခ်င္းပိုင္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကုမၸဏီပိုင္သြားမလား။ ဒါေတြကိုလည္း အစိုးရက က်ေနာ္တို႔ကို စဥ္းစားခိုင္းတယ္။

BRT ကို ႏိုင္ငံေပါင္းရာခ်ီၿပီး စနစ္ေပါင္းမ်ိဳးစံုနဲ႔သြားေနတာ။ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမွာဆို အဲဒီလမ္းကို ပိတ္လိုက္တယ္။ အကာအရံေတြ ထားတယ္။ အဲဒီထဲကို ဘယ္သူမွ မ၀င္ရဘူး။ သူတို႔ဆီမွာက ေျမႀကီးကလည္း တအားက်ယ္တယ္။ တခါတေလက်ရင္ အလယ္မွာထားတာရွိတယ္။ ေဘးမွာထားတာရွိတယ္။ အလယ္မွာထားရင္ မုိးပ်ံတံတား၊ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြနဲ႔ အဲဒီကိုလာရ တာေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ ဘယ္လိုလုပ္ျဖစ္ႏုိင္မွာလဲ။ ေဘးမွာထားတယ္ဆိုတာကမွ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္လို႔ရႏိုင္ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ကူးပဲ ယဥ္ရေသးတယ္။ လက္ေတြ႔ျဖစ္ဖို႔က နည္းနည္းတြက္ရဦးမယ္ဗ်။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီထက္ တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖို႔ သင့္တယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ဒီတုိင္းသြားေနမယ့္အစား ဒီစနစ္ကို ဘယ္လိုသြားလို႕ရႏိုင္မလဲ။ လက္ရွိအေနနဲ႔ၾကည့္ရင္ အခက္အခဲရွိႏိုင္ေပမယ့္ BRT အျပည့္ႀကီးမဟုတ္ရင္ေတာင္ နီးစပ္တဲ့ စနစ္ကေလးေပါ့။ ေနာက္ဆိုရင္ ဘတ္စ္ကားက တစ္လမ္းတည္းသြားရတာဆိုတဲ့ အသိက ၀င္သြားမယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ BRT တကယ္လည္းေျပာင္းေရာ အဲဒီဟာက က်ေနာ္တို႔အတြက္ ေလ့က်င့္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဒီလိုလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ BRT စနစ္ဆီကို တျဖည္းျဖည္းခ်ဥ္းကပ္သြားရမယ္။ ဒါက ဘယ္ေလာက္ျမန္မလဲ၊ေႏွးမလဲဆိုတာက ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ တာ၀န္ရွိသူေတြကလည္း စနစ္တက်ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မယ္၊ ျပည္သူလူထုကလည္းပါမယ္၊ အႀကံျပဳတဲ့လူေတြကလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ဟာက အလကားပဲဆိုၿပီး ေျပာမယ့္အစား ဒီလိုေလးလုပ္ရင္ေကာင္းမယ္ဆိုၿပီး အႀကံျပဳခ်က္ကေလးေတြ ရမယ္ဆိုရင္ အတိုင္းထက္အလြန္ေကာင္းတာေပါ့။

ယာဥ္စီးခကေတာ့ မ.ထ.သ ကဆံုးျဖတ္တာမဟုတ္ဘူး။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရကလည္း ျပည္သူက ေရြးေကာက္ထားတဲ့ အစိုးရျဖစ္တဲ့အတြက္ ယာဥ္စီးခနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ျပည္သူ႔ဘက္က လိုက္ရမွာပဲ။ အခုလည္း ယာဥ္သစ္ေတြ သြင္းလာေတာ့ ၅၀ က်ပ္၊ ၁၀၀ က်ပ္နဲ႔ပဲ ဆြဲခိုင္းတယ္။ အဲဒီအတြက္ လည္း CNG ေတြကိုေလာက္ငွေအာင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရဆီကို တင္ျပၿပီးရေအာင္ ဆြဲေပးေနတယ္။ ယာဥ္စီးခ ၄၀၀ ကိစၥကိုေျပာရင္ က်ေနာ္လည္း သူတို႔ရွင္းတာကို နားေထာင္ရသလို သတင္းစာမွာလည္း ၄၀၀ အေပၚမွာ ေ၀ဖန္ ထားတာရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ၄၀၀ ကိုလည္း သူတို႔ကို ဘယ္သူမွ ခြင့္ျပဳေသးတာမဟုတ္ဘူး။ မ်ားျခင္း၊နည္းျခင္းကိုလည္း ဒီခ်ိန္မွာ စဥ္းစားစရာမလိုေသးဘူး။ သူ႔ အဆိုျပဳခ်က္ပဲရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္ျမင္ၾကည့္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ သူက ၄၀၀ သတ္မွတ္မွာလဲ။ ကားမွတ္တိုင္ေတြကို သူတို႔ဘာသာ သူတို႔လုပ္မယ္ဆိုတဲ့အတြက္ ဒီစရိတ္ ဒီထဲမွာပါၿပီ။ ေနာက္ ယာဥ္ထိန္းေတြကို ေထာက္ပံ့ၿပီးေတာ့ ယာဥ္ေၾကာရွင္းဦးမယ္ဆိုတဲ့ စရိတ္ေတြပါၿပီ။ ဒီစရိတ္ေတြမလိုဘူး၊ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔ ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ တာ၀န္ရွိတဲ့သူေတြကလည္းေကာင္း ဒါေတြကို တာ၀န္ယူမယ္ ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ယာဥ္စီးခကို ဒီေလာက္ေတာင္းခြင့္ မေပးႏိုင္ဘူးဆိုရင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဥပမာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ခုေနႀကည့္ရင္ ၄၀၀ အမ်ားႀကီးပဲ ဆိုတာရွိတယ္။ ဒါက တိတိက် က်ေဆြးေႏြးမွျဖစ္မယ္။ ခရီးသြားသူေတြအတြက္က ၄၀၀ ဆို အသြားအျပန္ဆို ၈၀၀ ကုန္ေနၿပီ။ အမ်ားျပည္သူသြားလာမႈဆိုတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔က အဲဒါကို တြက္ရမယ္။

က်ေနာ္တို႔က အရင္တုန္းက ေမွ်ာ္မွန္းထားတာက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္ရင္းနဲ႔ ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့ေျပးဆြဲမႈကို လုပ္ၾကည့္မလား။ အဲလိုလုပ္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္မႈရယ္၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အက်ိဳးအျပစ္ရယ္၊ ျပည္သူရဲ႕လိုလားမႈရယ္ ဒါကိုမူတည္ၿပီးမွ ေျပာင္းလဲမႈကို တျဖည္းျဖည္းသြားရမယ္။ ခ်က္ခ်င္းႀကီးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဆံုးရႈံးဖို႔မ်ားတယ္။ အဲလိုလုပ္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဘယ္ယာဥ္ကို သံုးမယ္၊ ဘယ္ယာဥ္လိုင္းကို သံုးမယ္ဆိုတာ ဒီေန႔ထိ က်ေနာ္တို႔ မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ေမတၱာလႈိင္း တစ္ခုတည္းေပးမယ္လည္း မေျပာေသးဘူး။ ဒီလိုစနစ္မ်ိဳးကို စမ္းသပ္ၿပီးေဖာ္ေဆာင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေျပးဆြဲလိုတဲ့သူေတြတင္ျပပါဆိုတာလည္း ျဖစ္လာမွာပါ။


က်ေနာ္ေတာင္ ေထာက္ျပတယ္။ ကိုယ္က ရၿပီးသကဲ့သို႔ သူမ်ားေတြက သေဘာေပါက္သြားရင္ နည္းနည္း အခက္အခဲ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ အဓိကကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီလို လုပ္ခ်င္တာပါလို ႔ေျပာဖို႔ပဲ လိုတယ္။ က်ေနာ္တို႔သာ လုပ္ခြင့္ရလွ်င္ ဒီလုိႀကိဳးစားၾကည့္ခ်င္တယ္၊ လမ္းေတြကို ဒီလိုလုပ္မယ္။ ဒီလိုဆဲြမယ္လို႔ေျပာရမွာ။ ၃ မိနစ္တစ္စီး ဒီေလာက္လမ္းၾကပ္ေနတာ သူတို႔ ဘယ္လိုဆြဲမလဲ။ အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္က တာ၀န္ယူထားတဲ ့လမ္းကို ထိန္းသိမ္းေပးရမယ့္ ႒ာနဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးမႈ မပါရင္ လုပ္လို႔မရဘူး။ ဒီလို အခက္ခဲေလးေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔သာလုပ္ခြင့္ရရင္ ဒီလိုလုပ္ခ်င္တယ္လို႔ ျပည္သူလူထုကို ေျပာရမွာ။ အဲလိုလုပ္တဲ့အတြက္ ယာဥ္စီးခေတြ ဒီလို သတ္မွတ္မယ္ေျပာမယ္။ အခု ကားခေတြမ်ားတယ္လို ႔ေျပာတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့လူကလည္း ေကာင္းတယ္လို ႔ေျပာမွာပဲ။ ဒါက ျပည္သူရဲ႕သေဘာထားပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ေမတၱာလႈိင္း တစ္ခုတည္းကိုပဲ ေပးမယ္လို႔ ဒီေန႔ထိ ဆံုးျဖတ္ထားတာေတြ၊ ညႊန္ၾကားထားတာေတြလည္း မရွိေသးဘူး။ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက သံုးသပ္တာမ်ိဳး၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ညႊန္ၾကားတာမ်ိဳး ဒီေန႔ထိ မရွိေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကုမၸဏီတစ္ခုတည္းကိုပဲ သံုးမယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုသံုးမယ္ဆိုတာ မေျပာႏုိင္ေသးဘူး။

BRT စနစ္ကိုေတာင္ ဘယ္အဆင့္အထိ က်ေနာ္တို႔လုပ္ႏိုင္မလဲဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔အခုမွ ေလ့လာေနရတဲ့ အေျခအေနပဲ ရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလို က်ေနာ္တို႔ လက္ရွိအေနအထားနဲ႔က လုပ္ဖို႔ အခက္အခဲေတြ ရွိေသးတယ္။ ေနာက္ၿပီး လူထုရဲ႕ အေလ့အက်င့္ကိုလည္း ရေအာင္ယူရဦးမယ္။ ဒါမွ အားလံုးက တေျပးညီမယ္။ ေျပးဆြဲတဲ့စနစ္ကလည္း ေကာင္းဖို႔လုိတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းမ္သတင္းစာမွာ မ.ထ.သအေပၚကို ေထာက္ျပေရးသားတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါကို မ.ထ.သ အေနနဲ႔ မျငင္းခ်င္ဘူး။ မ.ထ.သ လုပ္ငန္းေတြမွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ေဆာင္မွ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစံုထိန္းသိမ္းေရးဌာနရဲ႕ အခက္အခဲကို သိမွာပါ။

No comments: