Tuesday, May 26, 2009

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေသာင္း (သို႔မဟုတ္) ဘဝတကၠသိုလ္မွ တပ္မင္းၾကီး - အပိုင္း(၁)


``တို႔ …. KNDO ဟာ သမုိင္းနဲ႔ေနလာတာ။ ေအာက္ကို က်သြားရင္ေတာင္ အပင္ျပန္ေပါက္တဲ့ ရြက္က်ပင္ေပါက္ အမ်ဳိးအစား…။ ေနာက္တခုက ဘယ္ေတာ့မွ ေစာင္းလ်က္၊ ေမွာက္လ်က္ မေနဘူး။ ပစ္တုိင္းေထာင္ပဲ။ ႏုိင္ငံေရးက အကူအေျပာင္းေတြ ရွိေနတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိရွိ ေစာဘဦးၾကီး ေတာင္ငူမွာ ေျပာသြားတဲ့ မိန္႔ခြန္းစကားထဲက အတုိင္း….. လက္နက္ခ်စကား အလ်ဥ္းမေျပာရဘူးဆိုတာ….။ အဲ့ဒါကို အေသမွတ္ထားလုိက္…..။´´

(ဗိုလ္္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေသာင္း)

ကရင့္အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္

(KNDO တပ္မႉးမ်ား အစည္းအေဝးတြင္ေျပာၾကားခဲ့သည့္ မိန္႔ခြန္းမွ…..)

(၁)


`ဇာတိပၹဳိလ္….´။

သူ႔အား မည္သူက စတင္၍မွည့္ေခၚခဲ့သည္မသိ…။ အိမ္တြင္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားက သူ႔အား `ဇာတိပၹဳိလ္´ ဟုပင္ ေခၚၾက၏။ သူ၏အမည္ရင္း `မန္းေက်ာ္ေသာင္း´ အား မေခၚၾက။ သူ… ၁ဝ ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ပင္ သူ႔အမိုး (အေမ) ျဖစ္သူ ကြယ္လြန္ခဲ့သျဖင့္ သူ၏ ငယ္စဥ္ခေလးဘဝက အဖီး (အဖြား) ၏ လက္ေပၚ၌ပင္ ၾကီးျပင္းခဲ့ရသည္ဟု ဆိုရမည္။ သူ႔၌ ေမြးခ်င္းညီကိုေမာင္ႏွမ ၃ ေယာက္ရွိ၏။ သူ႔အပါး (အေဖ) ၏ အမည္က မန္းနန္းရင္ ျဖစ္ၿပီး အမိုး (အေမ) ကမူ …. နန္းညြန္႔ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သူကား …. အမိုးအား ခင္တြယ္ေသာသားဟု ဆုိရမည္။ သူ၏ မိဘဘုိးဘြားအားလံုးက ဗုဒၵဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း သူကမူ …. ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကိုးကြယ္၏။

သူ႔ဇာတိ `ထိန္ကုလားကုန္းရြာ´ က မအူပင္ခ႐ိုင္၊ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိသည့္ ရြာျဖစ္သည္။ သူ၏ ငယ္စဥ္ဘဝက `ထိန္းကုလားကုန္း´ ႏွင့္ `တုန္းလွဲေခ်ာင္းရြာ´ မ်ားတြင္ ျဖတ္သန္းရင္း ကုန္လြန္ခဲ့ရသည္။ တုန္းလွဲေခ်ာင္းရြာက တုန္းလွဲေခ်ာင္းကို အစြဲျပဳၿပီးေခၚေသာ ရြာျဖစ္သည္။ တုန္းလွဲေခ်ာင္းက ဧရာဝတီျမစ္ၾကီးအတြင္း စီးဝင္သည့္ ေခ်ာင္းငယ္ေလးျဖစ္သည္။ ဧရာဝတီ…၊ တုန္းလွဲေခ်ာင္း….လတာ…ႏွင့္ ေဗဒါတို႔ကား သူ၏ ငယ္ဘဝပံုရိပ္ႏွင့္ တြဲ၍ ထင္ဟပ္လ်က္္….။

သူ႔အား ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၅ ခုႏွစ္ ျပာသိုလဆုတ္ ၁၁ ေန႔တြင္ ေမြးဖြားခဲ့၏။ သူေမြးဖြားခဲ့သည့္ ၁၂၈၅ ခုႏွစ္က ….. ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၂၄ ခုႏွစ္ျဖစ္၏။ ထိုႏွစ္ကား ….ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပံုစံသစ္ ပံုေလာင္း၍ အသက္သြင္းေနသည့္ ကာလျဖစ္သည္။ ဒုိင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ဥပေဒျပဳေကာင္စီႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာင္စီဟူ၍ ရွိ၏။ ဥပေဒျပဳေကာင္စီတြင္ ေကာင္စီဝင္ကိုယ္စားလွယ္ ၁ဝ၃ ေနရာရိွၿပီး၊ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ေနရာမ်ား သတ္မွတ္ထားရိွ၏။ ဘုရင္ခံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာင္စီတြင္ အစုိးရအဖြဲ႕ဝင္ ဝန္ၾကီး ၄ ေနရာထားရွိၿပီး ျပည္ထဲေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ၾကီး ေနရာ ၂ ေနရာအား ဘုရင္ခံမွ တုိက္႐ိုက္ခန္႔အပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ပညာေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာဝန္ၾကီး ၂ ေနရာအတြက္ကိုမူ …. ဘုရင္ခံမွ သေဘာက်ႏွစ္သက္သည့္ ဥပေဒျပဳေကာင္စီဝင္မ်ားအား ေကာင္စီမွ ေရြးခ်ယ္ေပးၾကရမည္။ ခ်ဳပ္ရလွ်င္မူ…. ဒိုင္အာခီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဟူသည္က….ဘုရင္ခံ၌သာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ အားလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပင္….။

လႈိင္၊ ပု၊ ေက်ာ္ - GCBA က ဒုိင္အာခီ ေရြးေကာက္ပြဲအား သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ ၿပီးလွ်င္ …. ဒိုင္အာခီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ မပူးေပါင္း၊ မဆက္ဆံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။

အစုိးရႏွင့္ မဆက္ဆံဘူး….

ဒိုင္အာခီအား အသိအမွတ္မျပဳဘူး….

အခြန္အတုတ္မ်ား မေပးေဆာင္ဘူး…. စသည့္ `ဘူး´…တုိက္ပြဲမ်ားအား ဆင္ႏႊဲၾက၏။

ဦးဘေဖ၏ ၂၁ ဦးပါတီႏွင့္ ဆာေဂ်ေအေမာင္ၾကီး၏ ေရႊေတာင္ၾကားပါတီက ဒုိင္အာခီေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ၾက၏။ ေဒါက္တာ ဆာစံစီဖုိး၏ ေဒၚကလူ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံးသည္လည္း ဒုိင္အာခီေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္၏။

သူကား…. ဒုိင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံသစ္ႏွင့္အတူ ေမြးဖြားခဲ့သည္ဟု ဆိုရမည္။


(၂)


သူ…ေက်ာင္းစေနေတာ့….ရြာက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္ပင္ ေန၏။ ထုိေခတ္ ေက်းလက္ပညာေရးက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ပညာေရးႏွင့္ပင္ စၾကရသည္။ ၁၉၂ဝ ခုႏွစ္ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ၿပီးသည့္ေနာက္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေက်းလက္အထိ မက်ယ္ျပန္႔ေသး….။ သူတုိ႔ရြာရွိ စာခ်ဘုန္းၾကီးက အညာသားဘုန္းၾကီး ျဖစ္သည္။ ၾကိမ္လံုးတေခ်ာင္းႏွင့္ စာခ်သည့္ ဘုန္းၾကီးျဖစ္သည္။ အ႐ိုက္ၾကမ္းသျဖင့္ ရြာသားအခ်ဳိ႕က ေနာက္ကြယ္တြင္ ဘုန္းၾကီးအား `ပလန္းကိုင္း´ ဟု ေခၚၾကသည္။ `ပလန္းကိုင္း´ က ျမန္မာျပန္လွ်င္ `ပုလင္းကြဲ´ ဟု အနက္ထြက္မည္။ ပုလင္းကြဲ ဟူသည္က…ရွမည္၊ ထိမည္ဟူ၍ ျဖစ္မည္။

မဂၤလသုတ္ သင္ရ၏။ သူႏွင့္အတူ မဂၤလသုတ္တတ္သည့္ ေက်ာင္းသားေပါင္းက ၂ဝ ခန္႔ရွိမည္။ ဘုန္းၾကီး ပလန္းကိုင္းက သူတုိ႔ကုိ မဂၤလသုတ္ခ်ေပး၏။ မဂၤလသုတ္ကုိ ပီေအာင္ သူတုိ႔ ရြတ္ဆိုၾကရသည္။ ဘုန္းၾကီးက မပီလွ်င္ ပီေအာင္ရြက္ခိုင္း၏။ မရပါက…. ေက်ာပုပ္ေအာင္ ၾကိမ္လံုးႏွင့္ ေဆာ္၏။ ပါ႗ိပါဒ္မ်ားျဖစ္၍ သူတုိ႔က ပီေအာင္ မရြက္ႏိုင္ၾက။

`ယံမဂၤလံ ဒြါဒသဟိ၊ယံမဂၤလံ´ အားရြက္လွ်င္ သူတို႔က ……..`ယာမဂၤလံ´ ဟူ၍သာ အသံထြက္ၾက၏။ `ယံ´ အား မပီၾက။

`ဒါြဒသဟိ´ ဟူလွ်င္လည္း ….`ဒြါ´အား `ဒ´ဟုသာ ရြက္၍ရ၏။ ဤတြင္ ေက်ာေပၚသို႔ စာခ်ကိုယ္ေတာ္၏ ၾကိမ္က `ဖုန္း´…`ဖုန္း´ ႏွင့္ ေရာက္လာ၏။ မသက္သာ။ အညဳိအမဲစြဲ၏။ မဂၤလသုတ္ႏွင့္ပင္ ေက်ာပုပ္ရမည့္အေျခ….။

သူကား ..သူ႔အဖီး (အဖြား) ကို အ႐ိုက္ခံထားရသည့္ အရႈိးရာမ်ား ျပရင္း ေျပာ၏။

`မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး အဖြားေရ။ ဒီမွာၾကည့္စမ္းပါဦး။ တင္ပါးေတြ၊ ေက်ာကုန္းေတြ ႐ိုက္ထားတာ။ မဂၤလသုတ္ ေက်ာကုန္းပုပ္ဆိုသလုိပဲ။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းမေနခ်င္ေတာ့ဘူး…´

အဖြားက သူေျပာသည္ကုိ လက္မခံ။ ေက်ာင္းေနမွ စာတတ္မည္၊ ေက်ာင္းေနဖို႔သာ ေျပာ၏။ သူ႔စိတ္၌မူ ….`ဒီဘုန္းၾကီး ငါနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ဒီလုိသာ႐ိုက္ေနရင္ တၾကိမ္ၾကိမ္ ငါနဲ႔ ျပႆနာေတာ့ ျဖစ္ေတာ့မွာပဲဟူ၍ ေတြးထင္ထား၏။ ေတြးထင္ထားသည့္အတုိင္းပင္ ….မဂၤလသုတ္အား ဘုန္းၾကီးက စာခ်ပး၏။ သူတုိ႔က လုိက္၍ စာအံၾကရသည္။ ထံုးစံအတုိင္း ပါ႗ိသံကမပီ။ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ အ႐ိုက္ခံၾကရ၏။ သူ႔အလွည့္သို႔ ေရာက္လာ၏။ သူ၏ ပါ႗ိအသံထြက္ကမပီ…. ဘုန္းၾကီးက ၾကိမ္လံုးအား ေျမႇာက္လုိက္၏။ သူဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ အ႐ုိက္မခံေတာ့ဘူး…။ သူ… ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေပၚမွ ဆင္းေျပးေတာ့၏။ ထိုေန႔မွစၿပီး ….သူ၏ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ပညာေရးသည္လည္း ဆံုးခန္းတုိင္သြားေတာ့သည္။


(၃)


ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ ဆင္းေျပးခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ သူသည္ အဖြားအိမ္သို႔မျပန္….။ အေဒၚအေထြးဆံုး၏ အိမ္သို႔ သြားသည္။ သူ႔အေဒၚ၏ အိမ္က `ငွက္က်ရြာ´ ႏွင့္ `ေရတြင္းကုန္´ရြာ အၾကားတြင္ ရွိ၏။ အဖြား၏ အိမ္ႏွင့္က မေဝး…။ လမ္းေလွ်ာက္သြားလွ်င္မူ မိနစ္ ၂ဝ ခန္႔ ေလွ်ာက္ရမည္။ ထုိေန႔မွစၿပီး သူ၏ အေဒၚအိမ္၌ပင္ေန၍ ထိုရြာရွိ ခရစ္ယာန္မစ္ရွင္ေက်ာင္း၌ အတန္းပညာအား ဆက္၍သင္၏။

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၌ မဂၤလသုတ္အထိ သင္ခဲ့ရသည့္အတြက္ အတန္းေက်ာင္း၏ သူငယ္တန္း၊ ပထမတန္း၊ ဒုတိယတန္း ဖတ္စာမ်ားအား သူဖတ္၍ တတ္သည္။ သခ်ၤာတြင္လည္း ရ၏။ သို႔ႏွင့္ သူ႔အား အတန္းေက်ာင္း၌ ပထမတန္းမွစ၍ သင္ၾကားရန္ လက္ခံလိုက္၏။ ႏွစ္ဝက္ခန္႔ စာသင္ၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္မူ သူ႔အား ပထမတန္းမွ ဒုတိယတန္းသုိ႔ တင္ေပးလိုက္ျပန္သည္။ အတန္းေက်ာင္း၌ သူသည္ အတန္းတိုင္းတြင္ ပထမရ၏။

စတုတၳတန္းတြင္သူသည္ `စေကာလားရွစ္´ ရရန္ သူ ၾကိဳးစား၏။ စတုတၳတန္းေက်ာင္းသား၊ သူသည္ အငယ္တန္းမ်ားမွ ျမန္မာစာ ဆရာမလာလွ်င္ သူပင္ ဆင္း၍ အငယ္တန္းမ်ားတြင္ ျမန္မာစာသင္ေပးရသည္။ သူ၏ ျမန္မာစာအသင္အျပက ေကာင္းသည္ဟု ဆိုၾက၏။ စတုတၳတန္းေက်ာင္းသား သူသည္ ညစဥ္ပင္ မီးခြက္ထြန္း၍ စာက်က္၏။ သူ ဒီႏွစ္ စေကာလားရွစ္ ရရမည္။ ဤသို႔ ေတြးထင္ထားခဲ့၏။

သို႔ေသာ္……။

အေဒါ့ဟစ္တလာႏွင့္ မူဆိုလီနီ္တို႔ အာဏာရလာခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ဥေရာပသည္ မၿငိမ္သက္ေတာ႕………….။ ၁၉၃၆ တြင္ မူဆိုလီနီက `အီသီယိုးပီးယား´ ကို တိုက္၍သိမ္း၏။ အေဒါ့ဟစ္တလာကလည္း `ၾသစႀတီးယား´ ႏွင့္` ခ်က္ကိုစလုိ ဗက္ကီးယား´ ႏုိင္ငံမ်ားအား က်ဴးေက်ာ္၍ သိမ္းယူခဲ့၏။ ၿပီးလွ်င္ …..ဟစ္တလာက ၁၉၃၉ ခုႏွစ္အတြင္း `ပိုလန္´ ကို ဝင္ေရာက္တုိက္ခိုက္ျပန္၏။ ဟစ္တလာ၏ က်ဴးေက်ာ္စစ္က ဥေရာပအား ၿခိမ္းေျခာက္၍ လာေလၿပီ။ ၿဗိတိန္ႏွင့္ ျပင္သစ္က ဂ်ာမန္အား စစ္ေၾကညာလုိက္၏။ စစ္ပြဲ၏ အစတြင္ ဂ်ာမန္တပ္တုိ႔က အသာစီးရေနခဲ့သည္။ စတာလင္သည္ ဂ်ာမန္တို႔ က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္ေနသည့္ ပိုလန္အေရွ႕ျခမ္းအား ဝင္၍သိမ္း၏။ ပိုလန္၏ အေနာက္ျခမ္းကိုမူ ဂ်ာမန္တုိ႔က သိမ္းထားၿပီး ျဖစ္၏။

၁၉၄ဝ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးတြင္ ဟစ္တလာ၏ တပ္ေတာ္ၾကီးသည္ ေနာ္ေဝး၊ ဒိန္းမတ္၊ နယ္သာလန္၊ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ၊ ေဟာ္လန္တုိ႔ကို သိမ္းျပန္၏။ ၿပီးလွ်င္ …. ျပင္သစ္ျပည္ေျမာက္ပိုင္းကို ထုိးစစ္ဆင္၏။ `မူဆိုလီနီ´ ကလည္း ျပင္သစ္အား စစ္ေၾကညာ၍တုိက္၏။ ျပင္သစ္အေျခအေနက မဟန္…..။ အေဒါ့ဟစ္တလာႏွင့္ မူဆိုလီနီတို႔၏ ထုိးစစ္ေအာက္၌ ျပင္သစ္သည္ ေတာင့္မခံႏို္င္ေတာ့….။ ဂ်ာမနီႏွင့္ ေစ့စပ္ေျပၿငိမ္းလိုက္ရ၏။ နာဇီဖက္ဆစ္တို႔၏ စစ္ဖိနပ္သံခြာေအာက္သို႔ ျပင္သစ္ျပည္သည္ ေရာက္သြားရ၏။ ထုိအခ်ိန္အထိ ၾကားေနေရးဝါဒကို က်င့္သံုးေနခဲ့ေသာ အေမရိကန္သည္ ဖက္ဆစ္ဝါဒအား ကာကြယ္ရန္ သူ၏ ၾကားေနေရးဝါဒအား ဖယ္ခ်ကာ မဟာမိတ္ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ လက္တြဲ၍ နာဇီဖက္ဆစ္တုိ႔အား တုိက္၏။

၁၉၄၁ တြင္ အေရွ႕အာရွမွ ဂ်ပန္သည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုပိုင္ ပုလဲဆိပ္ကမ္းအား ဗံုးၾကဲတုိက္ခိုက္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၾကီးအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့၏။ ဤတြင္ …..` လိပ္-ကန္´ မဟာမိတ္တို႔ကတဖက္၊ ဂ်ာမဏီ၊ အီတလီႏွင့္ ဂ်ပန္တုိ႔က ဝင္႐ိုးတန္းမဟာမိတ္ဖြဲ႕၍ ဖက္ဆစ္ ၃ ႏုိင္ငံကတဖက္…..။

ပုလဲဆိပ္ကမ္းအား ဗံုးၾကဲတုိက္ခိုက္ၿပီးေနာက္ ဂ်ပန္သည္ ေဟာင္ေကာင္၊ ဂြမ္၊ ဝိတ္၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ စသည့္ကၽြန္းမ်ားအား တကၽြန္းၿပီးတကၽြန္း တုိက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ခဲ့ေတာ့၏။ မေလးျပည္သည္လည္း ဂ်ပန္တုိ႔လက္ေအာက္ ေရာက္၏။ ၿဗိတိန္၏ အၾကီးဆံုးခံတပ္ၾကီးျဖစ္သည့္ စကၤာပူခံတပ္သည္လည္း ဂ်ပန္တို႔၏ လက္ဝယ္သို႔ က်ေရာက္ခဲ့ျပန္သည္။

စကၤာပူက်ၿပီးေနာက္ ……ဂ်ပန္စစ္ဦးသည္ ထုိင္းမွတဆင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ဦးတည္ခဲ့ေလၿပီ္။ အေရွ႕အာရွ၌ ကမၻာ့စစ္မီးၾကီးက အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ေတာက္ေလာင္၍ ေနေလၿပီ….။

ကမၻာစစ္ၾကီးက ေက်ာင္းသခၤန္း၏ တံခါးမ်ားအား ပိတ္လိုက္ၾကေလၿပီ….။ စတုတၳတန္း စာေမးပြဲၾကီးေျဖရန္မွာ လပိုင္းမွ်ပင္ မလုိေတာ့…..။ `စေကာလားရွစ္´ ရရန္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ႏွင့္ သူသည္ စာအား အထူးၾကိဳးစား၍ ဖတ္ရႈ၏။ သို႔ေသာ္…. ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီးက သူေနသည့္ တုန္းလွဲေခ်ာင္းရြာ အတန္းေက်ာင္းေလး၏ စာသင္ခန္းတံခါးမ်ားကိုလည္း ပိတ္ပစ္လုိက္ေတာ့၏။ သူ၏ အတန္းေက်ာင္း ပညာေရးသည္လည္း စစ္မီးေၾကာင့္ စတုတၳတန္း၌ပင္ ဆံုးခန္းတိုင္ခဲ့ရေတာ့၏။

(၄)


သူ႔၌ မဟုတ္မခံစိတ္က ဗီဇစိတ္ဟူ၍ပင္ ေျပာရမည္။ ငယ္ငယ္ကတည္းမွ တပါးသူအေပၚ မဟုတ္တာလည္း သူ မလုပ္။ သူတပါးက သူ႔အေပၚ မဟုတ္တာ၊ မမွန္တာ လုပ္လွ်င္လည္း သူမခံ…..။ လက္တုံ႔ျပန္တတ္၏။ လက္တုံ႔ျပန္သည္ကား ….. လက္ပါ ၊ ပါသည့္ လက္တု႔ံျပန္မႈမ်ဳိး….။

တေန႔ ….. သူတုိ႔ညီအကိုအခ်င္းခ်င္း ေလာက္စလံုး လွိမ့္ၾက၏။ ညီအကိုဟု ဆုိေသာ္လည္း တဝမ္းကြဲ၊ ႏွစ္ဝမ္းကြဲမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ သူ႔အကို တဝမ္းကြဲတေယာက္က နည္းနည္းညစ္ခ်င္၏။ ႏုိင္လွ်င္ သူမ်ားထံမွ ေလာက္စလံုးမ်ားအား ယူၿပီး ရႈံးလွ်င္မူ သူ႔ေလာက္စလံုးမ်ားအား မေပးခ်င္….။

သူကား … သူ႔အကိုဝမ္းကြဲႏွင့္ ကစားတုိင္း ရႈံးသည္က မ်ား၏။ ရႈံးတုိင္း သူ႔ေလာက္စလံုးမ်ားအား သူ႔အကို တဝမ္းကြဲအား ေပးရၿမဲ….။ တၾကိမ္တြင္ သူႏိုင္၏။ ႏိုင္သည့္အၾကိမ္တြင္ သူ႔အကိုဝမ္းကြဲက သူ႔အား ေလာက္စလံုးမေပး….။ ပါးစပ္ႏွင့္ေတာင္းလည္း မရ။ ဤတြင္ သူသည္ အနားတြင္ရွိသည့္ ထင္းျခမ္းေပါက္ႏွင့္ သူ႔အကို၏ ေခါင္းအား ႐ိုက္ခြဲ၏။

တၾကိမ္တြင္လည္း သူ႔ညီမဝမ္းကြဲတေယာက္အား ` ပိုး´ သည့္ ရြာမွေက်ာင္းဆရာအား အိမ္ေပၚတက္၍ ႐ိုက္ဖူး၏။ သူ႔ညီမဝမ္းကြဲက ၁၆ ႏွစ္၊ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္။ ေက်ာင္းဆရာက အသက္ ၄ဝ ေလာက္ရွိသည့္သူ…..။ သူ႔ညီမကလည္း ေက်ာင္းဆရာအား မႏွစ္သက္….။ ဤတြင္ သူ႔ညီမအား ေႏွာင့္ယွက္သည္ဟုဆုိၿပီး ေက်ာင္းဆရာ၏ အိမ္ေပၚသို႔ `ည´ တြင္ တက္၍ ေခါင္း႐ုိက္ခြဲ၏။ သူ၏ လူငယ္ဘဝ ျဖတ္သန္းမႈက ေပေပေတေတ ႏုိင္သည္ဟုပင္ ဆုိရမည္။ အရက္လည္း ေသာက္၏။ ဖဲလည္း ႐ိုက္၏။ ၾကက္လည္း တုိက္၏။ ေလွပြဲ၊ ႏြားပြဲ ရွိလွ်င္လည္း ေလာင္း၏။

``ဖဲ႐ိုက္တာ၊ အရက္ေသာက္တာ၊

ျမင္ေလာင္းတာ….ေတြစံုလင္….

ဒီထက္ပင္ ကဲအံုးရွင္၊ ဆယ္ဆပင္…..´´

သီခ်င္းထဲတြင္ေတာ့ `ေမရွင္´က ဤသို႔ဆို၏။ မတင္တင္ကမူ သူ႔အေပၚ ဤသို႔သေဘာမထား။ မတင္တင္ဟူသည္ကား သူႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္သည္။ တရြာတည္းသားျဖစ္၍ သူ၏ ေပေပေတေတ ႏုိင္လြန္သည္အား မႏွစ္သက္…..။ သူက ….မတင္တင္၏ တဝမ္းကြဲ အမတေယာက္အား ေအာင္သြယ္ခိုင္း၏။ ေအာင္သြယ္ျဖစ္သူက သူ႔အား အၾကံေပးသည္။ သူတုိ႔ ထင္းခုတ္သြားၾကမည္။ ထင္းခုတ္သည့္ ေနရာသို႔ လုိက္လာၿပီး မတင္တင္အား သမီးရည္းစားစကားေျပာရန္ အၾကံေပး၏။

မတင္တင္တို႔ ညီအမႏွစ္ေယာက္ ထင္းခုတ္တတ္မည့္ ထင္းေတာက ရြာႏွင့္မေဝး….။ ရြာအလြန္ ကိုင္းေတာတြင္ပင္ ျဖစ္သည္။ မတင္တင္ႏွင့္ သူ႔အမက ကိုင္းေတာအတြင္း ေနရာခြဲ၍ ထင္းခုတ္ေနၾက၏။ သူက မတင္တင္ ထင္းခုတ္ေနသည့္ ေနရာသို႔ ေျခသံမၾကားေအာင္ လွမ္း၍ကပ္သြားသည္။ အနားသို႔ေရာက္မွ မတင္တင္ သူ႔အား ေတြ႔၏။

`နင္ဘာလာလုပ္တာလဲ´

မတင္တင္က ထင္းခုတ္ရပ္ၿပီး သူ႔ကို ေမး၏။

`ငါ နင္နဲ႔ စကားေျပာစရာရွိလို႔´

`နင္နဲ႔ ငါ ဘာမွ ေျပာစရာ စကားမရွိဘူး´

`နင္ျပန္ ….မျပန္ရင္ ငါဓားနဲ႔ ခုတ္လိုက္မယ္´

`ဟ .. ဒီလိုမလုပ္နဲ႔ ….´

သူက ေျပာေျပာဆုိဆိုႏွင့္ မတင္တင္လက္မွ ဓားအား လုယူလုိက္၏။

` ငါ နင့္ကိုၾကိဳက္တယ္ တင္တင္´

သူက တည့္တည့္ပင္ ေျပာလုိက္၏။

`နင္ ၾကိဳက္ေပမယ့္ …. ငါမၾကိဳက္ဘူး၊ နင္ျပန္ေတာ့….´

မတင္တင္ကလည္း ျငင္း၏။ သူက မတင္တင္၏ လက္ကို ဆြဲၿပီး ထုိင္ခိုင္းသည္။ မတင္တင္က မထုိင္၊ ႐ုန္း၏။ မတင္တင္၏ ထမိန္စအား ဆြဲထားၿပီး …

` နင္မထုိင္ရင္ ….. နင့္ထမိန္ကို ငါဆြဲခၽြတ္လိုက္မယ္´

သူ႔ဟန္က တကယ္စြတ္လုပ္မည့္ဟန္….။ သို႔ႏွင့္ မတင္တင္ သူ႔အနားတြင္ ထုိင္ခ်လိုက္ရ၏။

သုူက မတင္တင္အား သမီးရည္းစား စကားေျပာ၍ အေျဖေတာင္း၏။ မတင္တင္ကလည္း ျငင္းသည္။ ေနက ညိဳလာၿပီ။ သူက မတင္တင္၏ ထမိန္စကို ဆြဲထားသျဖင့္ ထျပန္၍လည္း မရ….။

`နင္ ငါ့ကို ျပန္မၾကိဳက္ရင္ ေပးမျပန္ဘူး….။ တခါထဲ နင့္ကို ေခၚထားလုိက္မယ္´

သူ႔စကားေၾကာင့္ မတင္တင္ အက်ပ္ေတြ႔ေန၏။

`ေအးပါ .. ငါ နင့္ကို ၾကိဳက္ပါတယ္။ ငါ့ထမိန္စကို လႊတ္ေတာ့….´

မတင္တင္က သူ႔ကို ေျပာ၏။ သူက မယံု….။

`နင္ ငါ့ကို တကယ္ၾကိဳက္တာ မဟုတ္ပါဘူး´

`ၾကိဳက္ပါတယ္ဟာ၊ ၾကိဳက္တယ္´

`တကယ္ၾကိဳက္တယ္ဆိုရင္ နင္ က်ိန္မလား´

`ငါက ဘယ္လုိ က်ိန္ရမွာလဲ´

`ငါ တုိင္ေပးမယ္။ နင္ လုိက္ဆို´

သူႏွင့္….မတင္တင္တုိ႔ အၾကင္ခ်စ္သူမ်ား ျဖစ္သြားၾက၏။ မတင္တင္သည္ပင္ သူ၏ ခ်စ္သူ…..။ မတင္တင္သည္ပင္ သူ၏ အိမ္သူသက္ထား…..၊ ဇနီးမယား….။ သူတုိ႔ အိုေအာင္မင္းေအာင္ ေပါင္းသင္းခဲ့ၾက၏။ ။


No comments: