Narinjara News
တာကလူး (နိရဥၥရာ) ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းတြင္ အဓိကက်သည့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းကို လာမည့္ ၂၀၁၀-ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေဆာက္ေတာ့မည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား လက္လြတ္ ဆံုးရံႈးရမည္ကို ေဒသခံမ်ား စိုးရိမ္ေနၾကသည္။
စီမံကိန္းအရ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ရန္ ရာတားသည့္ ေျမေနရာထဲတြင္ ျပည္သူပိုင္ အေဆာက္အဦးမ်ား ပါ၀င္ေနသည္သာမက လူေနရပ္ကြက္မ်ားႏွင့္ ေစ်းမ်ားလည္း ပါ၀င္ေန၍ ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္သည္ဟု စစ္ေတြ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
“ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို စတင္ တည္ေဆာက္ေတာ့မယ္လို႕ သတင္းေတြ ထြက္လာတာနဲ႔ လူေတြက စိုးရိမ္ ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ဆိပ္ကမ္းကို တိုးခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္ ရာတားထားတဲ့ ေနရာေတြထဲမွာ လက္ရွိ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းနဲ႕ အနီးကပ္ဆံုးမွာရွိတဲ့ ျပည္သူ႕ေဆးရံုႀကီး၊ စာတိုက္နဲ႕ ၿမိဳ႕မေစ်းၾကီး အပါအ၀င္ ေက်းပင္ႀကီးရပ္ကြက္၊ အိုးတန္းရပ္ကြက္ေတြထဲက အိမ္ယာေျမေတြ ပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။”
စစ္ေတြၿမိဳ႕မေစ်းတြင္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာေအာင္ ေစ်းဆိုင္ခန္းမ်ားဖြင့္ၿပီး သက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းျပဳလာသူ စစ္ေတြ ေက်ာင္းတက္လမ္း ရပ္ကြက္မွ ရြာသားတစ္ဦး ကလည္း သူ႕သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ဆံုးရံႈးရမည္ကို စိုးရိမ္ေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႕ေျပာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဒီၿမိဳ႕မေစ်းမွာ ဆိုင္ခန္းဖြင့္ၿပီးလုပ္စားလာတာ အေတာ္ၾကာပါၿပီ။ ဆိပ္ကမ္း တိုးခ်ဲ႕လာရင္ ေစ်းအဖ်က္ခံရမွာ ေသခ်ာေနေတာ့ လုပ္စားပ်က္သြားမွာကို ေတြးၿပီး စိုးရိမ္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနာက္ဘက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းမွ တဆင့္ အိႏၵိယ နိုင္ငံ၏ ကုန္းတြင္းပိုင္း ပင္လယ္ ထြက္ေပါက္ မရွိေသာ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ကာလကတၱားဆိပ္ကမ္းတို႕ကို ဆက္သြယ္ေရး အပါအ၀င္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမွင့္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ Kaladan Multi-Modal Transit Transport Project (ေခၚ) ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းကို အိႏၵိယက ျမန္မာ စစ္အစိုးရႏွင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလဆန္းပိုင္းက သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည္။
အိႏၵိယ၏ ၄င္းစီမံကိန္းတြင္ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းသည္ အဓိက အခ်က္အခ်ာက်သည့္ ေနရာတြင္ တည္ရွိေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ဆိပ္ခံတံတားအပါအ၀င္ ဆိပ္ကမ္းအေဆာက္အအံုမ်ားကို အိႏၵိယမွ Maritime ကုမၸဏီက လာမည့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း စတင္ တာ၀န္ယူ ေဆာက္လုပ္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
၄င္းအျပင္ စစ္ေတြမွ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္၀ျမိဳ႕ အထက္ ကလက္၀ရြာ အထိ ၂၂၅ ကီလိုမီတာ ရွည္လားသည့္ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းကိုလည္း တူးေဖၚ ျပဳလုပ္သြားမည့္အျပင္ စက္ပစ္ျပင္ ႏွင့္ အိႏၵိယ မီဇူရမ္ျပည္နယ္တို႕ကို ဆက္သြယ္မည့္ ၆၂ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားေသာ ကားလမ္းမပိုင္း ကိုလည္း ေဖါက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္းတစ္ခုလံုးကို (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း အၿပီးသတ္ျပဳလုပ္သြားရန္ အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရတို႕အၾကား ဆံုးျဖတ္ခဲ့ ၾကၿပီးျဖစ္သည္။
နအဖ စစ္အစိုးရသည္ ေဒသတြင္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံတကာ ကုမၸဏီမ်ား အတြက္ ျပည္သူမ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ေလ်ာ္ေၾကးတစံုတရာမေပးပဲ သိမ္းယူလ်က္ရွိေနျခင္းေၾကာင္း ေဒသခံ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး ကေျပာသည္။
“ နအဖစစ္အစိုးရဟာ ရခိုင္ျပည္မွာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ျပည္သူေတြ ဘ၀ပ်က္ နစ္နာေနၾကရတာပါပဲ။ ေဒသတြင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ လုပ္တယ္ဆိုၿပီး ျပည္သူေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ လယ္ယာေျမ၊ အိုးအိမ္ ျခံေျမေတြကို ေလ်ာ္ေၾကး တစံုတရာ မေပးပဲ အဓမၼ သိမ္းပိုက္ ၿဖိဳဖ်က္ လိုက္တာေတြေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္ ဆင္းရဲ သြားၾကရတဲ့ လူေတြလဲ ရခိုင္မွာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ႏိုင္ငံျခား ကုမၸဏီေတြ၊ အစိုးရေတြနဲ႔ ေပါင္းဖက္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ ေရနံနဲ႕ သဘာဓါတ္ေငြ႕ ရွာေဖြ တူးေဖၚ ေနမႈေတြေၾကာင့္လည္း ျပည္သူေတြရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈေတြ ဆံုးရံႈးေနရတာေတြအမ်ားႀကီးပဲရွိပါတယ္။ အခုလည္း ကုလားတန္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ လူထုေတြကို အက်ိဳး မျဖစ္ဘဲ အက်ိဳးယုတ္မာကို လူေတြက စိုးရိမ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။”
အဆုိပါ စီမံကိန္းအတြက္ ျမစ္ေၾကာင္း တိုင္းထြာမူမ်ား အပါအ၀င္ တျခား စစ္ေဆးမူမ်ားမွာလည္း ျပီးစီးသြားျပီ ျဖစ္သျဖင့္ မ်ားမၾကာမီ စီမံကိန္းမ်ားကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖၚ နိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာ သံုးသပ္သူမ်ားက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment