Tuesday, December 4, 2012

ကုလားတန္ စီမံကိန္း ပလက္၀ ဆိပ္ကမ္း စတင္

ၿငိမ္းခ်မ္း

အိႏိၵယ-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးေပါင္း တည္ေဆာက္ေနေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ စတင္သည့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံ ကိန္း အ စိတ္အပိုင္း ပလက္ဝ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းကို စတင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။

ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္ဝၿမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းရွိ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္မည့္ ေနရာကို ၿပီးခဲ့သည့္ ႏုိ၀င္ဘာ လလယ္ပိုင္းမွ စတင္၍ အိႏိၵယ ႏိုင္ ငံသား ၀န္ထမ္းတခ်ိဳ႕က စက္ယႏၱရားမ်ားႏွင့္ ေျမတူး၊ ေျမညိွ လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း အမည္မေဖာ္လိုသူ ပလက္ဝ ၿမိဳ႕ခံ မ်က္ျမင္တဦး ကေျပာ ျပသည္။

“သူတို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ လထဲမွာ ေရာက္လာၿပီး ၿမိဳ႕ထဲမွာ အိမ္ႏွစ္ေဆာင္ငွား ေနၾကတယ္။ လူကေတာ့ ၁၀ ေယာက္ ၁၅ ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီလူေတြ က ၿမိဳ႕ရဲ႕ အျခားတဘက္ျခမ္း ကုလားတန္ျမစ္ ျခားထားတဲ့ ေနရာမွာ ေျမတူး၊ ေျမေကာ္စက္ ေတြ နဲ႔ လုပ္ေနၾကတာကို ျမင္ ရတယ္”ဟု ၿမိဳ႕ခံ က ေျပာဆိုသည္။

ယင္းပလက္ဝၿမိဳ႕ စီမံကိန္းအတြက္ အစုိးရပိုင္ ပလက္ဝ သစ္ေတာႀကိဳးဝုိင္း အတြင္း ေျမ ၁၀ ဧကေက်ာ္ကိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားျခင္းျဖစ္ သည္ ဟုလည္း ဆိုသည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးသတ္ေဆာက္လုပ္မည့္ ကုလားတန္စီမံကိန္းကို အိႏၵိယ႐ူပီး ၁၁ ဒႆမ ၂၅ ဘီလီယံ(အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၂၀၀ ေက်ာ္)အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလက စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ လုပ္ ေဆာင္ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို စီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွတဆင့္ ကုန္စည္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ ရည္ ရြယ္လုပ္ေဆာင္ ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရး ပါတီ (RNDP) မွ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ျမေက်ာ္ကမူ ယင္း စီမံကိန္းသည္ ရခုိင္ ျပည္နယ္ အတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္ေသာ္လည္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ မပ်က္စီးေစေရး အထူး ဂ႐ုစိုက္ရန္ လိုအပ္သည္ ဟု ေျပာသည္။

“ဒီစီမံကိန္းက အိႏၵိယနဲ႔ ရခုိင္ျပည္နယ္ကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ စီးပြားေရး လမ္းေၾကာင္းတခု ျဖစ္ တာေၾကာင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္ အတြက္ အက်ိဳး ရွိလာႏိုင္တဲ့ စီမံကိန္းတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမစ္ေၾကာင္းခ်ဲ႕ထြင္တဲ့အခါမွာ သဘာဝ ပတ္ ဝန္းက်င္ မပ်က္စီး ေအာင္ေတာ့ သတိထားဖို႔ လိုပါတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

ထိုစီမံကိန္းတြင္ အိႏၵိယ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနက အိႏၵိယ ဘက္ျခမ္းတြင္ ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ ပလက္ဝၿမိဳ႕မွ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ အထိ ၁၂၉ ကီ လိုမီတာ ရွည္ေသာ အေ၀းေျပး ကားလမ္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္း ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းတခု၊ ပလက္ဝၿမိဳ႕ တြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတခုႏွင့္ ယင္းဆိပ္ကမ္း ႏွစ္ခုကို ဆက္သြယ္မည့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ခ်ဲ႕ထြင္တူးေဖာ္ေရး တို႔လည္း ပါဝင္ သည္။

စီမံကိန္း အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ေသာ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ ပလက္ဝဆိပ္ကမ္း တို႔ကို အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ Essar ကုမၸဏီက တာဝန္ယူ ေဆာက္ လုပ္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။

စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ေဒသတြင္း သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ ပ်က္စီးမႈမ်ားရွိခဲ့၍ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ ေၾကာင္း စစ္ ေတြၿမိဳ႕ခံတဦးက ေျပာသည္။

“ပလက္ဝ ဆိပ္ကမ္းမွာ ဘယ္လုိ လာမယ္ေတာ့ မသိဘူး။ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းေဆာက္လုပ္တုန္းက ေတာ့ အပမ္းေျဖ အနားယူတဲ့ စစ္ေတြ ပိြဳင့္ ကမ္းေျခက သဲေတြကို ဆိပ္ကမ္းေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ စုတ္ယူလို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ပ်က္စီးခဲ့ရတယ္”ဟု စစ္ေတြ ၿမိဳ႕ခံက ေျပာဆုိသည္။

ထို ကုလားတန္ စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အိႏၵိယ-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က လက္မွတ္ထိုး သေဘာတူ ခဲ့ၾက ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments: