Monday, December 3, 2012

တ႐ုတ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တာဝန္သိလား

လင္းသန္

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာ၀န္သိသည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား မဟုတ္ဟု ယုံၾကည္ယူဆခ်က္ မ်ား လူထုၾကား က်ယ္ျပန္႔လာေနသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာ၀န္သိေသာ ႏုိင္ငံ ျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျဖစ္သင့္ၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ေလးစားလုိက္နာမႈ၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္ႏိုင္မႈ စသည္တုိ႔အေပၚ အေျခခံၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသင့္သည့္ ပံုစံကို မၾကာခဏ ေျပာဆုိၿပီး သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအဖြဲ႔ကလည္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လာေရးတြင္ ယင္းအယူအဆကို အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ လက္ပံေတာင္း ေၾကးနီစီမံကိန္း ရပ္တန္႔ေရး ဆႏၵျပမႈျဖစ္စဥ္ ကာလအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေဖာ္ေဆာင္လက္စ ႏုိင္ ငံ ျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စဥ္းစားရာတြင္ ႏုိင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလိုသူမ်ား၏ ယံုၾကည္မႈ မပ်က္ျပားေရး၊ ႏိုင္ငံတကာ စည္း မ်ည္း စည္းကမ္းမ်ားကို ေလးစားလိုက္နာၿပီး ကတိတည္သည့္ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္ေရးလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ ေျပာဆုိလာခဲ့ သည္။

ျမန္မာစစ္တပ္ပုိင္ ဦးပိုင္ ကုမၸဏီ လီမိတက္ႏွင့္ တရုတ္ ၀မ္ေပါင္ ကုမၸဏီတုိ႔ ပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္ေနသည့္ စစ္ကိုင္းတုိင္း မံုရြာခရုိင္ လက္ပံ ေတာင္း ေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္း ရပ္တန္႔ေရး ဆႏၵျပ သပိတ္စခန္းမ်ားကို လံုၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔မ်ားက အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းၿပီးေနာက္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ တရုတ္ႏိုင္ငံ သံရံုးေရွ႕ႏွင့္ တခ်ဳိ႕ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ တရုတ္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ မႈမ်ားကို ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလာ သည္။

ေရွ႕ေန ကြန္ရက္အဖြဲ႔မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ေရွ႕ေနႀကီး ဦးႀကီးျမင့္ကလည္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အစဥ္အဆက္ အိမ္နီးခ်င္း မိတ္ ေဆြ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေရွ႕ဆက္၍လည္း မိတ္ေဆြအျဖစ္ သြားရမည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ အလြန္သ တိထား ဆက္ဆံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွ ဦးသိန္းစိန္ သမၼတ အျဖစ္တက္လာသည့္ အစုိးရမတက္မီ ကာလအ တြင္းတရုတ္ ႏုိင္ငံႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ စီးပြားေရးစာခ်ဳပ္မ်ား၊ အျခား ျပည္သူမ်ား မသိရေသးသည့္ စာခ်ဳပ္မ်ားတြင္ ပြင့္လင္းမႈ မရွိခဲ့ ေၾကာင္း ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တုိ႔က တ႐ုတ္ကို ရန္ဘက္အေနနဲ႔သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းဆုိေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း သူတုိ႔ဘက္ တဖက္တည္း ခြ်တ္ ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ တုိ႔ႏိုင္ငံဘက္က စစ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ၊ စစ္လူတန္းစားဘက္ က ျပည္သူကို မေလးစားတာ၊ ျပည္သူကုိ ပမာမခန္႔လုပ္တာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္တဲ့ အာဏာရွင္ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့ အ ခါက်ေတာ့ ႏွစ္ဖက္လံုးက ထင္သာျမင္သာ မရွိေတာ့ ဘူး” ဟု ဦးႀကီးျမင့္က ဆုိသည္။

ေရွ႕ေနကြန္ရက္၏ သေဘာထား ေၾကညာခ်က္ ၄ ခ်က္တြင္လည္း ျမန္မာ- တရုတ္ ခ်ဳပ္ဆုိ ထားသည့္ စာခ်ဳပ္မ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရွိ ျပည္ သူကို ခ်ျပရန္အခ်က္ကို ထည့္သြင္းထားေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာသည္။

“ဒီ စီမံကိန္းေတြကေန ႏိုင္ငံေတာ္က ဘယ္ေလာက္ရတယ္၊ ဦးပိုင္က ဘယ္ေလာက္ရတယ္၊ တ ကယ္ပဲရရဲ႕လား၊ ရရင္လည္း အခ်ိဳး ဘယ္ ေလာက္ ရတယ္ဆုိတာ ထုတ္ျပန္ေပးပါ” ဟု ဦးႀကီးျမင့္က ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ တ႐ုတ္သံရံုးက ႏို၀င္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔က ေၾကညာခ်က္ တေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ ရာတြင္ မံုရြာေၾကးနီစီမံကိန္းသည္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုမၸဏီမ်ား အက်ိဳးတူပူးေပါင္း စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိထားၿပီး စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရႊ႕ေျပာင္းမႈ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ၊ ပတ္၀န္းက်င္ ကာ ကြယ္ေရးႏွင့္ အက်ိဳး၀င္ေငြ ခြဲေ၀မႈဆုိင္ရာကိုလည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ သေဘာတူ သတ္မွတ္ၿပီးျဖစ္၍ စီမံကိန္းကို ရပ္တန္႔မည္ မဟုတ္ ေၾကာင္းေဖာ္ျပထား သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆုိင္ရာ တ႐ုတ္ သံအမတ္ႀကီးကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏံွမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ရပ္ ဆုိင္းမည္ မဟုတ္ ေၾကာင္း ထပ္မံထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ကတည္းက ရွိခဲ့သည့္ စစ္တပ္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္ႏွင့္ တ႐ုတ္ ကုမၸဏီတခု ျဖစ္ေသာ ဝမ္ေပါင္တို႔ ႏွစ္ဦးအက်ိဳးတူ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ေၾကးနီစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံ ေက်းရြာမ်ားစြာ ဖယ္ရွားေပးခဲ့ရသကဲ့သို႔ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မႈမ်ား၊ က်န္းမာေရးဆိုးက်ိဳးမ်ား ေတြ႔ရွိလာရေသာေၾကာင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္အေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥ ေဆာင္ရြက္သည့္ တက္ႂကြ လႈပ္ရွားသူမ်ား ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ေဒသခံမ်ား ဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၾကသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အလႊာအသီးသီးက ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနား၊ ၀ိုင္းေမာ္ ၿမိဳ႕နယ္အစရွိသည့္ ျမစ္ဆံုေဒသတြင္ တ႐ုတ္ အစုိးရ ပုိင္ China Power Industry (CPI) က အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၃၆၀၀ ခန္႔ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံၿပီး ေအးရွား၀ါးလ္ ကုမၸ ဏီက ေဆာက္လုပ္ေရး တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္သည့္ ေရအား လွ်ပ္စစ္အတြက္ ဆည္ ၈ ဆည္ စီမံကိန္းကို ရပ္ဆုိင္းေရး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ မႈမ်ား စဥ္ ဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ အဆုိပါ စီမံ ကိန္းမ်ားကို ရပ္ ဆုိင္းထားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သမၼတ အမိန္႔ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားဆံုး ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံျဖစ္ၿပီး ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ လွ်ပ္ စစ္ႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား စသည့္ ဘက္ေပါင္းစံုတြင္ ခန္႔မွန္းေျခအားျဖင့္ ယခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လအထိ အေမရိကန္ ေဒၚ လာ စုစု ေပါင္း ၁၄.၁၄ ဘီလ်ံ ရင္းႏွီးျမွုဳပ္ႏွံထားေၾကာင္း တ႐ုတ္အစုိးရ သတင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

တခ်ိန္တည္းတြင္ လက္ပံေတာင္းဝန္းက်င္ ေျမသိမ္းမႈကဲ့သို႔ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ေျမယာသိမ္းဆည္းမႈ ပံုစံမ်ား မွား ယြင္းခဲ့ေၾကာင္း သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ႏိုဝင္ဘာ ၂၄ ရက္ႏွင့္ ၂၅ ရက္ေန႔မ်ားက ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပေသာ အမ်ဳိးသားအ ဆင့္ ေျမယာပိုင္ဆိုင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ႏွင့္ အသံုးျပဳခြင့္ဆိုင္ရာ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ရာတြင္ ေျပာခဲ့သည္။

လက္ရွိ အစိုးရလက္ထက္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတြက္ လိုအပ္သည့္ အနည္းဆံုး ေျမပမာဏကိုသာ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားျဖင့္ ညိႇ ႏိႈင္း ခြင့္ျပဳၿပီး ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေစရန္ “အတတ္ႏိုင္ဆံုး” လုပ္ ေဆာင္ေနေၾကာင္းလည္း ဆိုသည္။

တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပါ၀င္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ စီမံကိန္းေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႔စည္းထားေၾကာင္း၊ မည္သူ႔ထံတြင္မွ အာဏာ မရွိေတာ့ဘဲ ေခတ္ေျပာင္းသြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီး ဦးတင္ ႏိုင္ သိန္းကလည္း ဆိုသည္။

“အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီစီမံကိန္းႀကီးေတြကို အစိုးရအဖြဲ႔ တဖြဲ႔တည္းကေန ဆံုးျဖတ္လို႔ မရေတာ့ ဘူး။ စီမံကိန္းႀကီးေတြ မွန္သမွ် အကုန္လံုး ဟာ ေနာက္ပိုင္း ဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္ရြက္ရတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဧက ေသာင္းခ်ီ၊ ေထာင္ခ်ီၿပီး လုပ္တဲ့ ဟာေတြ ကို နည္းဥပေဒနဲ႔ ျပန္ထိန္းမယ္” ဟု သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီး ဦးတင္ႏိုင္သိန္းက ေျပာ သည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမ ဥပေဒ ပုဒ္မ -၂၉ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေရရွည္ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားအလို႔ငွာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား အ တြက္ လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ – ၃၀ တြင္ အမ်ားျပည္သူမ်ား အက်ဳိးငွာ လည္းေကာင္း လယ္ယာေျမကို တျခားနည္းျဖင့္ အသံုးျပဳရန္ ေလွ်ာက္ ထား မႈမ်ား ခြင့္ျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ ျပဌာန္းထားသည္။

“အစိုးရကေနၿပီး ဥပေဒနဲ႔အညီ လုပ္ရမယ့္အပိုင္းပါ။ ပိုၿပီးေတာ့ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ ျဖစ္စဥ္တခုရွိဖို႔၊ တာ၀န္ယူမႈရွိဖို႔၊ ဥပေဒမွာ ပါတဲ့အတိုင္း တိ တိက်က်လုပ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္း တခုရွိဖို႔ လို တယ္။ ဥပေဒအတိုင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သြားႏိုင္ တယ္ ဆိုရင္ ဒီျပႆနာေတြက အထိုက္အေလ်ာက္ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာပါ” ဟု ဥပ ေဒ စိုးမိုးေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ တရား လႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦးေက်ာ္မင္းစံက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

လတ္တေလာ ျဖစ္ေနသည့္ ေျမယာ အရႈပ္အရွင္း ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အ ပိုင္းတြင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ျပဌာန္းၿပီး ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒပါအတိုင္း တိတိက်က် လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုေၾကာင္း တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦး ေက်ာ္မင္းစံက သံုးသပ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ လယ္ယာေျမကို သိမ္းယူရာတြင္ အနည္းဆံုး လိုအပ္သည့္ ပမာဏကိုသာ သိမ္း ယူရ မည္၊ စီမံကိန္းသက္မွတ္ ကာလအတြင္း အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳပါက မူလ လယ္ ယာေျမလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ ပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႔အစည္းထံ ျပန္လည္ ေပးအပ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လယ္ယာေျမ ဥပေဒ ပုဒ္မ – ၃၂ တြင္ ျပဌာန္း ထားသည္။

တႏိုင္ငံလံုးတြင္ ရွိသည့္ ေျမအသံုးခ်မႈ အေျခအေန၊ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရယူၿပီး လယ္ေျမ၊ ယာေျမ၊ သစ္ေတာေျမ၊ ၿမိဳ႕ျပဧရိယာ၊ စက္ မႈဇံု ေျမမ်ား အျဖစ္ ခြဲျခားအသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ေျမယာခြဲေ၀ အသံုးခ်မႈ စိစစ္ ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီက တႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments: