Friday, September 20, 2013

ကုလားတန္ စီမံကိန္း အတြက္ အိႏၵိယ အစိုးရကို ရခိုင္ႏွင့္ခ်င္း ပါတီ ေဆြးေႏြးမည္

ခင္ဦးသာ

အိႏိၵယ အစိုးရက ဦးေဆာင္ တည္ေဆာက္ေနေသာ ကုလားတန္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ၊ ဆုံး႐ွႈံး နစ္နာမႈမ်ားႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အက်ဳိးဆက္မ်ား ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီ တခ်ဳိ႕က အိႏၵိယ အစိုးရႏွင့္ ေဆြးေႏြးမည္ဟု သိရသည္။

ကုလားတန္ စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးရန္ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရး ပါတီ(RNDP) ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ ေအး ေမာင္ႏွင့္ ခ်င္းအမ်ဳိးသား ပါတီ (CNP) ဥကၠ႒ ဦးဇိုဇမ္၊ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွ ကုိယ္စားလွယ္ တခ်ဳိ႕ပါ၀င္ေသာ အဖြဲ႔ တဖြဲ႕ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံသို႔ ယမန္ေန႔က သြားေရာက္ေၾကာင္း CNP ပါတီ၏ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး ဆလိုင္း က်ဲအို ဘိတ္ေထာင္ က ဧရာ၀တီ ကုိ ေျပာသည္။

ကုလားတန္ စီမံကိန္းအား ရခိုင္ျပည္နယ္ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ တို႔တြင္ အဓိက တည္ေဆာက္ လ်က္ရွိၿပီး စစ္ေတြ ေရနက္ ဆိပ္ ကမ္းႏွင့္ ပလက္၀ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတို႔ ပါ၀င္သည္။ ထိုမွတဆင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇုိရမ္ ျပည္နယ္သို႔ ကားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ တစုံတရာ မရွိသည့္အျပင္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးမႈမ်ား ရွိေၾကာင္း၊ စီမံ ကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျခင္းႏွင့္အတူ ေဒသခံမ်ား၏ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး တို႔အတြက္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ ရြက္ေပးမည့္ အရာမ်ားကုိ ခ်င္း အမ်ဳိးသားမ်ား အေနျဖင့္ အိႏိၵယ အစိုးရထံ တင္ျပ ေဆြးေႏြးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆလိုင္း က်ဲအို ဘိတ္ေထာင္ က ဆိုသည္။

ကုလားတန္ စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္း တခု ျဖစ္ေသာ စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္ စီမံကိန္းတခ်ဳိ႕ကုိ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွ စ၍ စစ္ေတြ ေဒသ၌ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈ၊ လူမႈအဖြဲ႔ အစည္းမ်ား၏ ေ၀ဖန္ ကန္႔ ကြက္မႈမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႔ ေနရသည္။

“စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေနရာဟာ လူေနအိမ္ေတြ၊ စစ္ေတြ ေဆး႐ုံႀကီးနဲ႔ အရမ္း နီးကပ္ေနေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက ေန႔စဥ္ ထုေထာင္းေနၾကတဲ့ အသံေတြကုိ ေဆး႐ုံေပၚက လူနာေတြက မခံႏိုင္ၾကဘူး၊ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြကုိ တိုင္ေပ မယ့္လည္းပဲ ဘာမွ အေလးထား ေဆာင္ရြက္တာ မေတြ႔ရဘူး”ဟု RNDP ၏ ေျပာခြင့္ရသူ ဦးခိုင္ျပည္စုိး က ဧရာ၀တီကုိ ေျပာ သည္။

စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၏ ဆိပ္ခံ တံတား တည္ေဆာက္ေနသည့္ ေနရာသည္ လူေနရပ္ကြက္ႏွင့္ကပ္လ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ လူ အမ်ား အနားယူ အပန္းေျဖသည့္ စစ္ေတြၿမိဳ႕၏ အခ်က္အခ်ာက်သည့္ ေနရာ တခုျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ားက လိုလား မႈ မရွိေၾကာင္း၊ ထိုဆိပ္ခံ တံတားကုိ လူေနရပ္ကြက္ႏွင့္ေ၀းသည့္ ေနရာသို႔ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရန္ ေဒသခံမ်ားက အာဏာပိုင္မ်ားထံ တင္ျပထားေသာ္လည္း ေျဖရွင္းေပးမႈ မရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုစီမံကိန္းသည္ ယခုအခါ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ေတြၿမိဳ႕ခံတဦးလည္း ျဖစ္သူ ဦးခိုင္ျပည္စိုးက ေျပာ ျပသည္။

ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ စီမံကိန္း ရပ္ဆိုင္းရန္ ေတာင္းဆိုမည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္အတူ ေဒ သခံမ်ား၏ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ားကုိ တာ၀န္ယူ ေျဖရွင္းေပးေရး၊ စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒသခံမ်ားကုိ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ခ်ျပ ေျပာဆိုေရး၊ ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးေရး တို႔ကုိ RNDP ပါတီက အိႏိၵယ အစိုးရႏွင့္ေဆြးေႏြး သြား မည္ ဟု ဆိုသည္။

ခ်င္းႏွင့္ရခိုင္ လူမႈအဖြဲ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာရာတြင္ ကုလားတန္ စီမံကိန္း ဧရိယာပါ ေဒသ တခ်ဳိ႕၏ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳး ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ အိႏိၵယ အစိုးရ က ျမန္မာ အစိုးရ ထံ ေငြေၾကးေထာက္ပ့ံ ေပးထားေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ အစိုးရ အေနျဖင့္ မည္သည့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးမွ လုပ္ေဆာင္ေပးမႈ မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ကုလားတန္ ဘက္စံု စီမံကိန္းသည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေရးအတြက္ ေဒသခံ လူမႈအဖဲြ႔မ်ား စုဖြဲ႔ထားေသာ ကုလားတန္ လႈပ္ ရွားမႈ အဖြဲ႔က အစီရင္ခံစာ တေစာင္ ထုတ္ျပန္၍ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕၌ ဇြန္လ အတြင္းက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ၿပီး ေတာင္းဆုိမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ၾကေသးသည္။


ထိုအဖြဲ႔၏ အစီရင္ခံစာ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ၌ ကုလားတန္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား အက်ိဳးရွိေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ ေလ်ာ့ပါးေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ လူမႈပတ္၀န္းက်င္တို႔ကို ဆုိးက်ိဳး မသက္ေရာက္ ေစေရး တုိ႔ကို ေထာက္ျပ ေတာင္းဆို ခဲ့ၾကသည္။

စံမံကိန္းတြင္ ပလက္၀ ၿမိဳႏွင့္စစ္ေတြၿမိဳ႕ကုိ ဆက္သြယ္မည့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းႏွင့္ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။

ထိုစီမံကိန္းကုိ ျမန္မာ-အိႏၵိယ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရမ်ားက ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုခဲ့ၾကၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၌ အၿပီးသတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

ကုလားတန္ စီမံကိန္းတြင္ အပိုင္း ၄ ပုိင္း ပါ၀င္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕၌ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ ကုလား တန္ျမစ္အတြင္း ျမစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းၿပီး ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္၀၌ ဆိပ္ကမ္းတခု တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထုိမွတဆင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ မီဇုိရမ္ အထိ တန္ ၃၀၀ ေအာက္ ကုန္တင္ သေဘၤာမ်ား သြားလာႏိုင္ေရးႏွင့္ ျမန္မာျပည္မမွ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ အထိ အေဝးေျပး ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္မည့္ အစီအစဥ္မ်ား ပါ၀င္သည္။

ယင္းေနာက္ ကုန္စည္မ်ားကို မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွတဆင့္ ႏိုင္ငံတကာသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ သည္။ အိႏိၵယ အစိုးရသည္ ထိုစီမံကိန္း၌ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၂၀၀ ေက်ာ္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ လ်ာထားသည္။

ကုလားတန္ျမစ္ကို တူးခ်ဲ႕ကာ စစ္ေတြမွ ပလက္ဝသို႔ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ား ဝင္ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ပလက္ဝမွ ခ်င္းျပည္ နယ္ကို ျဖတ္ကာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္သို႔ ကားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

အိႏၵိယ အစိုးရသည္ ထိုစီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အက်ဳိးဆက္မ်ာ အကဲျဖတ္မႈမ်ား၊ စီမံကိန္း ဧရိယာရွိ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ထိေတြ႔မႈ ရွင္းလင္းမႈ တခ်ဳိ႕ ရွိေသာ္လည္း၊ ျမန္မာအစိုးရ အေနျဖင့္ စီမံကိန္း ဧရိယာ ျဖစ္သည့္ ရခိုင္ ေဒသ ႏွင့္ ခ်င္းေဒသမွ ျပည္သူမ်ားအား တစုံတရာ ရွင္းလင္းေျပာဆိုမႈ မရွိေသးေပ။

No comments: