Thursday, September 19, 2013

ထား၀ယ္မွ ထိုင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နရီသို႔ လမ္းေဖာက္လုပ္မႈ ေဒသခံတို႔ နစ္နာေၾကး ေတာင္းဆို

ၾကယ္ျပာ

တနသၤာရီတိုင္း ထား၀ယ္မွ ထိုင္းႏုိင္ငံကန္ခ်နဘူရီသို႔ ကားလမ္းမႀကီးေဖာက္လုပ္ရာမွ ပ်က္စီးသြားသည့္ ေျမယာ နစ္နာေၾကးမ်ားကို ယခုလကုန္တြင္ ေဒသခံတို႔က ရယူလိုၿပီး ေပးေလ်ာ္ျခင္းမရွိက ဥယ်ာဥ္မ်ားတြင္ စိုက္ပ်ဳိးမႈမ်ား ျပန္လည္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု ထား၀ယ္ၿမိဳ႕နယ္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဦးတင္လႈိင္က ေျပာသည္။

“ေလ်ာ္ေၾကးက ဘယ္ေတာ့ ထပ္ေပးမယ္ဆိုတာလည္း မေျပာဘူး။ မေရမရာ ေျဖေနေတာ့ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ္ ျပန္သိမ္းမယ္ဆိုတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကဘဲ အေကာင္းဆုံးျဖစ္လာမွာပါ ဒါမွလဲ ပိုင္ရွင္ေတြ စိတ္ေအးရမွာ”ဟု ဥကၠ႒ ဦးတင္လႈိင္က ဆိုသည္။

ႏိုင္ငံခ်င္းဆက္လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ရန္ ေလ်ာ္ေၾကးမ်ားေပးမည္ဆိုေသာ ကတိျဖင့္ အီတာလ်ံ - ထိုင္း ကုမၸဏီမွေျမယာမ်ားကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ေျမယာမ်ား သိမ္းယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေက်းရြာေပါင္း ၂၀ ခန္႔ ရွိသည္။

ထို႔ေနာက္ ၂၀၁၀ မွယခုႏွစ္အထိ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ၁၁၁ ႀကိမ္တိုင္ေအာင္ ေပးေလ်ာ္ခဲ့ေသာ္လည္း ခေမာင္း သြယ္တိုက္နယ္မွ ေမတၱာ၊ ကေထာင္းနီ၊ ကလက္ႀကီး၊ သျဗဴေခ်ာင္း၊ ပ်ဥ္းသားေတာ၊ ေရပုတ္၊ သစ္ကတိုး စေသာ ရြာမ်ားမွ ၿခံေျမမ်ားအား ေလ်ာ္ေၾကးေပးျခင္း မရွိေသးေပ။

“ဒီလ၂၈ ရက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီကို ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးလိုေၾကာင္း စာပို႔သြားမွာပါ ေဒသခံေတြဘက္ကေတာ့ ကုမၸဏီနဲ႔ေတြ႕ဖို႔ အဆင့္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ”ဟု DDA အဖြဲ႕၀င္ ကိုသန္႔ဇင္ကေျပာသည္။

အသိမ္းခံရေသာ ေျမယာမ်ားတြင္ မပါ၀င္ေသာ္လည္း ကားလမ္းမမွာ ေတာင္ေပၚတြင္ ေဖာက္လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ စီမံကိန္းမွ ထြက္ရွိလာေသာ စြန္႔ပစ္ေျမမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးကုန္ေသာ ဥယ်ာဥ္ၿခံမ်ားအျပင္ ေသာက္သုံးေရအျဖစ္ အသုံးျပဳေသာ ေခ်ာင္းမ်ားပါ ပ်က္စီးျခင္းမ်ားလည္း ရွိေနသည့္အတြက္ ေရရွားပါးေသာ ျပသနာမ်ားကို ေျဖရွင္ရန္ DDA မွ ကားမ်ားျဖင့္ ေရမ်ားျဖန္႔ေ၀ေပးႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ထားသည္။

ေလ်ာ္ေၾကးမရေသးေသာ ရြာခုႏွစ္ရြာမွ ဥယ်ာဥ္ၿခံပိုင္ရွင္ ၃၈ ဦးသည္လည္း ယခုလကုန္ထိေအာင္ အေျခအေန မေျပာင္းလဲပါက အားလုံး၏ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအတိုင္း ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု အစည္းအေ၀း တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ ဥယ်ာဥ္ၿခံပိုင္ရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးရဲက မဇၥ်ိမသို႔ ေျပာသည္။

အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီသည္ ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းတြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ ဒသမ ၆ ဘီလီယံျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားၿပီး၊ စီမံကိန္းတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ံုမ်ား၊ သံမဏိစက္႐ံုမ်ား၊ ေရနံသန္႔စင္ေရး စက္႐ံုမ်ား၊ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းမ်ားကို ေဖာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ စီမံကိန္းအား ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလကႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရတို႔ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။

No comments: