Tuesday, September 3, 2013

အေမရိကန္ အကူအညီျဖင့္ ႏိုင္ငံပိုင္ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ေလယာဥ္မ်ား ၀ယ္မည္

ရန္ပိုင္

ႏုိင္ငံပုိင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္း Myanma Airways (MA) က အေမရိကန္ ကုမၸဏီႀကီး General Electric(GE) ၏ အကူအညီျဖင့္ ATR 72-500 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ ၃ စင္း၀ယ္ယူရန္ စီစဥ္ေနသည္။

GE Capital Aviation Service (GECAS)၏ အကူအညီျဖင့္ အုိင္ယာလန္အေျခစုိက္ Aer Arann ေလေၾကာင္းလုိင္းမွ ၅ ႏွစ္ အသုံးျပဳၿပီးသား ATR ေလယာဥ္မ်ားကုိ ၀ယ္ယူရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း MA က ဆုိသည္။

ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ဦးေဆာင္ညြန္ၾကားေရးမႉး ဦးသန္းထြန္းက “GECAS က ေလယာဥ္ငွားရမ္းတဲ့ ကုမၸဏီအႀကီးႀကီးပါ၊ အခု ေနာက္ပုိင္း ႏုိင္ငံတကာမ်က္ႏွာစာမွာ ျမန္မာက မ်က္ႏွာသာရလာေတာ့ သူတုိ႔အကူအညီနဲ႔ ၀ယ္ယူတဲ့သေဘာပဲ”ဟုေျပာ သည္။

တျခားေသာ အာရွေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားျဖစ္သည့္ အိႏိၵယ အေျခစုိက္ Jet Airways ၊ အင္ဒုိနီးရွား အေျခစုိက္ ဂရူဒါး ေလေၾကာင္း လုိင္း (Garuda Indonesia)၊ ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလုိင္း (JAL)စသည့္ေလေၾကာင္းလုိင္း ႀကီးမ်ား ထူေထာင္စဥ္ကလည္း GECAS ေလယာဥ္ကုမၸဏီက အကူအညီ ေပးဖူးေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ATR 72-500 သည္ ျပင္သစ္- အီတလီ ဖက္စပ္ထုတ္လုပ္သည့္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး Bangkok Airways ၊ Jet Airways အုိင္ယာလန္အေျခစုိက္ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားျဖစ္သည့္ Aer Arann၊ Aer Lingus Regional ၊ အေမရိကန္အေျခစုိက္ FedEx Express ေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ားတြင္ လက္ရွိ အသုံးျပဳလ်က္ရွိသည္။

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (MA)က ATR ေလယာဥ္မ်ားကုိ တစီးလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂. ၅ သန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး
တရုတ္လုပ္ MA 60 အမ်ိဳးအစားေလယာဥ္ပ်ံမ်ား၏ ေနရာတြင္ အစားထုိးရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းသတင္းဌာနEleven Myanmar ၏ ၀က္ဘ္ဆုိဒ္ တြင္ ေရးသားထားသည္။

လက္ရွိ MA ၌ ATR အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ သုံးစီး၊ ဘရာဇီးႏုိင္ငံလုပ္ Embraer ေလယာဥ္ ႏွစ္စီး၊ တရုတ္လုပ္ MA 60 ေလယာဥ္ သုံးစီး၊ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိရာ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္က တရုတ္လုပ္ေလယာဥ္ပ်ံႏွစ္စီး မုိင္းဆတ္ႏွင့္ ေကာ့ေသာင္းေလယာဥ္ကြင္းမ်ားတြင္ လမ္းေခ်ာ္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့၍ ရပ္ဆုိင္းထားခဲ့ရသည္ဟု သိရသည္။

အစုိးရသစ္လက္ထက္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားမွ အေရးယူပိတ္ဆုိ႔မႈတခ်ိဳ႕ဖြင့္လွစ္ေပးလုိက္သည့္ ေနာက္ပုိင္း ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမ်ား ၀င္ေရာက္လာရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ေစ်းကြက္သုိ႔လည္း ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ၀င္ေရာက္လာမႈ ရွိေနသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပုိင္းက ျပည္တြင္းပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းတခုျဖစ္သည့္ Asian Wings Airways (AWA)၏ အစုရွယ္ယာ ၄၉ ရာခုိင္ ႏႈန္းကုိ ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလုိင္း All Nippon Airways (ANA) က၀ယ္ယူလုိက္ျခင္းျဖင့္ ပထမဆုံး ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ေစ်းကြက္ကုိ စတင္ထုိးေဖာက္၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။

ထုိသုိ႔ ျပည္ပအင္အားႀကီးေလေၾကာင္းလုိင္းႀကီးတခု ထုိးေဖာက္၀င္ေရာက္လာျခင္းသည္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ေစ်းကြက္ ပ်က္ ျပားႏုိင္သည္ဆုိေသာ ေ၀ဖန္ေျပာဆုိမႈမ်ား ျပည္တြင္းရွိ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား အၾကား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။

ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလုိင္း (ANA) အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံပုိင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း(MA) တြင္သာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ပါလ်က္ႏွင့္ ေလယာဥ္ သုံးစီးသာရွိသည့္ သာမန္ေလေၾကာင္းလုိင္းတခုျဖစ္ေသာ Asian Wings Airways (AWA) တြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံျခင္းသည္ ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္ေနသည္ဟူေသာ ေျပာဆုိမႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။

ႏုိင္ငံပုိင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (MA)သည္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားတြင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား ထူေထာင္ထားသည့္ Air Bagan ေလေၾကာင္းလုိင္း၊ Air KBZ ၊ Golden Myanmar Airline ၊ Air Mandalay၊ Yangon Airway စသည့္ ေလေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။

MA သည္ ႏုိင္ငံပုိင္ ေလေၾကာင္းဟု ဆုိေသာ္လည္း ယခုႏွစ္မွစတင္ကာ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားမႈတြင္ ပါ၀င္ျခင္းမရွိေတာ့ ေၾကာင္း ၿပီးခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမ်ားက ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (MA)မွ အမည္မေဖာ္လုိသည့္ အရာရွိႀကီးတဦးက “ႏုိင္ငံပုိင္လုပ္ငန္းေတြက အကုန္ရႈံးေနေတာ့၊ က်ေနာ္တုိ႔ ေလေၾကာင္းက စီးပြားေရးဆန္ဆန္ လုပ္မွျဖစ္မယ္၊ အားလုံး၀ုိင္းႀကိဳးစားရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မွာပါ”ဟု ေျပာဆုိသည္။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ အစုိးရထံမွ က်ပ္သိန္း ၅၀ ေခ်းယူက Union of Burma Airways (UBA) ဘုတ္အဖြဲ႔ကုိ ဖြဲ႔စည္းၿပီး ဒါကုိတာေလယာဥ္မ်ား ငွားရမ္းကာ ျပည္တြင္းေလဆိပ္ ၁၉ ခုသုိ႔ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့သည္။

ထုိစဥ္ကတည္းကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ တစ္ခုတည္းေသာ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံျပည္သူမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္း တခု အျဖစ္ရပ္တည္ခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ ဆုိရွယ္လစ္ လမ္း စဥ္ပါတီ ေခတ္ ကBurma Airways Corporation (BAC)ကို စစ္အစုိးရလက္ထက္ တြင္ Myanma Airways (MA) ဟု အမည္ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။

၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ စစ္အစုိးရမွ ၅၁ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စင္ကာပူ အေျခစုိက္ Highsonic Enterprises က ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္း ေငြေၾကး ထည့္ ၀င္ ကာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း Myanmar Airways International (MAI) အမည္ျဖင့္ ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ခဲ့သည္။ယခုအခါ MAI ကုိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီး ဦးေအာင္ကုိ၀င္းက ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ပုိင္ဆုိင္ထားသည္။

No comments: