Thursday, May 7, 2009

ႏွင္း ယြန္း ေႏြ ဦး

ေရႊအိမ္စည္

(က)

“နီရဲရဲလွ်င္ …

ေပါက္လဲပြင့္ငံု၊ သရက္ထံု၍

အစံုေရာဖက္၊ နီသစ္ရြက္တို႔

နီလ်က္နီကာ ျမန္းေလၿပီ….”

(ဒဂုန္တာရာ၏ ႏွင္းယြန္းေဟမာန္ ကဗ်ာမွ)


“နန္႔စြယ္” က ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္မ်ဥ္းေပၚတြင္ရွိသည့္ ထုိင္းရြာေလး ျဖစ္သည္။ “မယ္ေဟာင္ေဆာင္” ႏွင့္ နီး၏။ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ႏွင့္ နန္႔စြယ္အၾကား လိုင္းကားငယ္ေလးမ်ား ေျပးဆြဲၾကသည္။ မိနစ္ ၄ဝ ခန္႔ စီးရသည့္ ခရီးျဖစ္သည္။ နန္႔စြယ္ရြာအစြန္၌ ၾကက္သြန္ခင္းမ်ား ရွိသည္။ ၾကက္သြန္ခင္းမ်ား လြန္လွ်င္မူ …. ျမန္မာျပည္။ ဤေနရာက နယ္စပ္မ်ဥ္းဟူ၍ သိသိသာသာ စည္းျခားထားျခင္း မရွိ။ နန္႔စြယ္ရြာတြင္က KNPP (ကရင္နီ အမ်ဳိးသားတိုးတတ္ေရးပါတီ) မွ ေခါင္းေဆာင္တခ်ဳိ႕ ေနထိုင္ၾက၏။

ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ ဦးေဆာင္သည့္ ABSDF ဗဟိုသည္ ေဒါင္းဂြင္ က်ၿပီးသည့္ေနာက္ “တ႐ုတ္ကုန္း” သို႔ ေရႊ႔ခဲ့၏။ တ႐ုတ္ကုန္းက “နန္႔စြယ္” မွတဆင့္ သြားရ၏။ ျမန္မာျပည္ အတြင္းပိုင္းတြင္ရွိသည့္ ေနရာျဖစ္၏။

မာနယ္ပေလာမွ ဆုတ္ခြာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ …. က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔တြင္ ဥကၠ႒ႏွင့္ ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ တခ်ဳိ႕သည္ K.N.U ဗဟိုႏွင့္အတူ “ကနဲေလး” သို႔ ေရႊ႔၏။ ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႔တြင္ ဗဟို႐ုံး၊ ျပန္ၾကားေရးဌာနႏွင့္ က်န္းမာေရးဌာနခြဲတုိ႔လည္း ပါသြား၏။ အတြင္းေရးမႉးႏွင့္ က်ေနာ္တို႔က “နန္႔စြယ္” သို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ခဲ့ၾက၏။ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္အတူ ဗဟို ဆက္သြယ္ေရးဌာနခြဲႏွင့္ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းအဖြဲ႔တို႔ ပါလာၾကသည္။ က်ေနာ္တုိ႔၏ နန္႔စြယ္မစ္ရွင္က…

ပထမ နန္႔စြယ္တြင္ ဗဟိုဆက္သြယ္ေရးဌာန ယာယီဖြင့္မည္။ ၿပီးလွ်င္ …. ျမန္မာျပည္အတြင္းပိုင္း နယ္စပ္တြင္ စခန္းတခု တည္မည္။ စခန္းတည္ၿပီးလွ်င္မူ ဗဟိုဆက္သြယ္ေရးဌာနအား စခန္းအသစ္သို႔ ေျပာင္းမည္။ နန္႔စြယ္တြင္မူ နယ္စပ္ဆက္သြယ္ေရး ႐ုံးအျဖစ္ႏွင့္ ကြန္ျပဴတာတခ်ဳိ႕ႏွင့္ ႐ုံးတ႐ုံး ဆက္ဖြင့္ထားမည္။

ဒုတိယက …. “ကယန္းျပည္သစ္ပါတီ” နယ္ေျမအတြင္း အေျချပဳၿပီး ႏုိင္ငံေရး၊ စည္း႐ုံးေရး အလုပ္အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ထားရွိရန္ ျဖစ္သည္။ ထုိအလုပ္အဖြဲ႕က ျပည္တြင္း၌ စည္း႐ုံးေရး ကြန္ယက္ တည္ေဆာက္မည္။ ၿပီးလွ်င္ …. ႏိုင္ငံေရးအန္တုမႈ လုပ္ငန္းမ်ား ေဖာ္ေဆာင္သြားမည္။ ဒုတိယမစ္ရွင္အတြက္ ကယန္းျပည္သစ္ပါတီ ဥကၠ႒ႏွင့္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရန္ ဗဟိုေကာ္မတီက က်ေနာ့္ကို တာဝန္ေပးသည္။ ထုိစဥ္က …. ယကန္းျပည္သစ္ ပါတီသည္ စစ္အုပ္စုႏွင့္ “အပစ္ၿငိမ္း” ထားၿပီး ကာလျဖစ္သည္။ ကယန္းျပန္သစ္ပါတီ၏ အေျခခံေဒသသည္ “ေပါင္းေလာင္း” ဂြင္အတြင္း ျဖစ္သည္။ ကယန္းျပည္သစ္ပါတီ ဥကၠ႒ ဦးေရႊေအးႏွင့္က မာနယ္ပေလာ မက်မီတြင္ မာနယ္ပေလာ၌ တၾကိမ္ဆံုဖူး၍ လူခ်င္း မရင္းေသာ္လည္း ေတြ႔ဖူး၊ ျမင္ဖူးေတာ့ ရွိၾက၏။

က်ေနာ္တို႔ ေပါင္းေလာင္းသို႔ သြားေရာက္ရန္ ခရီးအတြက္ ခြန္းမာရ္ကိုဘန္ (ဖယ္ခံု၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္) က စီစဥ္ေပး၏။ ဒီေမာဆိုးၿမိဳ႕အား ၿမိဳ႕ေပၚမွ ျဖတ္ၾကရမည္။ KNPP မွ တပ္ဖြဲ႕ဝင္ရဲေဘာ္အေနႏွင့္ သြားၾကရန္ ျဖစ္သည္။ ခရီးသြားခြင့္ လက္မွတ္ကို KNPP က လုပ္ေပး၏။ ထုိစဥ္က KNPP သည္ စစ္အုပ္စုႏွင့္ “အပစ္ၿငိမ္း” ထားဆဲ ကာလျဖစ္သည္။ KNPP ရဲေဘာ္မ်ား ခြင့္ျပန္သည့္အေနႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ ဒီေမာဆိုးကို ျဖတ္ၾကရမည္။

နန္႔စြယ္မွသည္ ….ေပါင္းေလာင္းဆီသို႔ ….။

နန္႔စြယ္၏ တေပါင္းလေႏြသည္ ေႏြး၍ ေနသည္။


(ခ)


နန္႔စြယ္ရြာ လြန္လွ်င္ …. ပေဒါင္လူမ်ဳိးမ်ား ေနထုိင္သည့္ “ပေဒါင္ရြာငယ္” ေရာက္၏။ ပေဒါင္းရြာငယ္ေလး တည္ထားပုံကား … အစီအစဥ္ရွိရွိႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစံုတရာအတြက္ တည္ထားသည့္ ပံုမ်ဳိး ေပါက္ေန၏။ သူတုိ႔၏ လက္မႈပစၥည္းေလးမ်ားကို အိမ္တိုင္းလုိလုိ ေရာင္းခ်ၾကသည္။ အမ်ဳိးသားမ်ားထက္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား အေတြ႔မ်ား၏။ ခေလးငယ္မ်ားလည္း ရိွ၏။ သူတုိ႔၏ လည္ပင္းမ်ား၌ ေၾကးကြင္းၾကီးမ်ား အထပ္ထပ္ စြပ္ထားၾက၏။ လည္ပင္းမ်ားက ေညာင္ေရအိုးကဲ့သို႔ ရွည္လ်က္….။ မသက္သာ….။ သူတုိ႔ကို ျမင္ရသည္မွာပင္ စိတ္၌ မသက္သာလွ….။ ရြာက ….ျပခန္းဆန္ေန၏။ က်ေနာ္တို႔ ပေဒါင္ရြာေလးကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့၏။ ရြာအလြန္၌ ရြာကို ကြင္း၍ ေဖာက္ထားသည့္ သစ္ထုတ္လုပ္ေရး ကားလမ္း ေတြ႔ရသည္။ လမ္းက ေျမသားလမ္း….။ သစ္ထုတ္လုပ္ေရး လမ္းအတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ ေျမာက္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾက၏။ လမ္းက သစ္ေတာအုပ္အုပ္ အတြင္း တုိးဝင္သြားသည္။ သစ္ေတာက အုပ္ဆိုင္း၍မေန…. ရြက္ေၾကြတုိ႔ႏွင့္ …. ရြက္ေၾကြေတာ….။

ေႏြဦး၏ နံနက္ခင္းက … ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ေပြ႔ဖက္လာ၏။ ပတၱျမားေသြးရည္အဆင္း …. ယွက္ဖ်ာမႈေအာက္၌ ရြက္ေၾကြေတာသည္ ရဲရဲစိုလြင္၍ ေန၏။ ဦးခြန္မာရ္ကိုဘန္းသည္ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္အတူ “ဌာနခြဲ” အထိ လုိက္လာခဲ့၏။ “ဌာနခြဲ” တြင္ KNPP မွ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ေအာင္ျမတ္ႏွင့္ ေတြ႔ၿပီး က်ေနာ္တို႔၏ ခရီးစဥ္ကိစၥ စီစဥ္ေပးမည္။ “ဌာနခြဲ” တြင္ တညအိပ္ၿပီး ေနာက္တေန႔တြင္ က်ေနာ္တို႔က ေပါင္းေလာင္းခရီး ဆက္မည္။ သူကမူ …. နန္႔စြယ္သို႔ ျပန္မည္။ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္အတူ ကယန္းလူမ်ဳိး လမ္းျပတဦးကိုလည္း ဦးခြန္မာရ္ကိုဘန္းက ထည့္ေပးလုိက္မည္။ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႕က ၄ ဦးျဖစ္ၿပီး ကယန္းလူမ်ဳိး လမ္းျပတဦးႏွင့္ ဆိုလွ်င္မူ …. ၅ ဦး ျဖစ္မည္။ ခရီးသြား ၅ ဦး၏ ေပါင္းေလာင္းခရီး….။

လမ္းက ေတာင္ေၾကာမို႔မို႔ေလးအေပၚသို႔ ေမာ့၍တက္သြားသည္။ အတက္ဆံုးသည္ႏွင့္ KNPP ၏ လံုၿခံဳေရး တပ္စခန္းတခု ေတြ႔ရ၏။ တပ္စခန္းက လမ္း၏ ညာဘက္တြင္ ျဖစ္သည္။ ၿခံစည္း႐ုိး ကာရံထား၏။ ဆက္သြယ္ေရး ေလွ်ာက္ေျမာင္း …. ဘန္ကာကတုတ္က်င္းႏွင့္ အခိုင္အခန္႔ပင္….။ ကားလမ္းအား ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ဝါးတန္းတား၍ “ရန္ဆီး” ထား၏။ KNPP ရဲေဘာ္ေလး တဦး ဝါးတန္း၏ တဖက္တြင္ ထိုင္၍ ကင္းေစာင့္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဝါးတန္းကို ငံု႔၍ ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။ ကင္းရဲေဘာ္ေလးက က်ေနာ္တို႔တေတြကို ေမးျမန္းစစ္ေဆးျခင္းေတာ့ မျပဳလုပ္…။ ကင္းစခန္း လြန္ေသာ္ …. လမ္းအား ကားယားခြ၍ တည္ထားသည့္ ေစ်းတန္းရွည္ၾကီး ေတြ႔ရသည္။ သဲပြတ္ခင္း၊ သဲပြတ္ကာ၊ အင္ဖက္မိုး အေဆာက္အဦမ်ား ….။

“အဲဒါ…ဌာနခြဲေပါ့…။”

ခြန္မာရ္ကိုဘန္းက ေရွ႕တြင္ ျမင္ေနရသည့္ ေစ်းတန္းရွည္ၾကီးကို ညႊန္ျပရင္း ေျပာ၏။ “နန္႔စြယ္” မွ အထြက္တြင္ “ဌာနခြဲ” ၌ တညအိပ္မည္ဟု သိရစဥ္က က်ေနာ့္စိတ္၌ “ဌာနခြဲ” ဟူသည္ KNPP ၏ တပ္စခန္းတခုခုဟု ေတြးထင္မွတ္ခဲ့၏။ နယ္စပ့္ေစ်းတန္းဟူ၍ မထင္…။ ယခုမူ “ဌာနခြဲ” ဟူသည္က KNU နယ္ေျမမ်ားအတြင္း ေတြ႔ခဲ့ဖူးသည့္ “မယ္လထ” ကဲ့သို႔ နယ္စပ္မ်ဥ္းေပၚရွိ ေစ်းခင္းတခုပင္။

ဌာနခြဲေစ်းခင္းက ေခါင္ရည္သည္တို႔ႏွင့္ ျပည့္ေနသည္ဟု ဆိုရမေလာက္ပင္ ေခါင္ရည္ဆိုင္တုိ႔က မ်ားလွ၏။ ေစ်းတန္းအတြင္း ေျခလွမ္း ၁ဝ လွမ္း လွမ္းလွ်င္ ေခါင္ရည္ဆုိင္တဆုိင္ကို ေရာက္၏။ ဤေဒသသို႔ က်ေနာ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီး အမွတ္ထင္ထင္ ထူးဆန္းစြာ ေတြ႔ရသည္က …. ပထမ နန္႔စြယ္တြင္ ျဖစ္သည္။

ညေန၊ ေနညဳိလွ်င္ နန္႔စြယ္၏ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေတာင္းငယ္ေလးအတြင္း၌ အရက္ပုလင္းမ်ား ထည့္ၿပီး ေခါင္းရြက္၍ လွည့္ေရာင္းသည့္ ကယန္းမီးျဖတ္ ခ်က္အရက္သည္မ်ား ေတြ႔ရ၏။ သူတုိ႔က …. “ေဟာ့ဒီက … ဘာယူၾကအုံးမလဲ…” ဟူ၍ေတာ့ ေအာ္၍ မေရာင္း….။ လမ္းေပၚမွ ေစ်းေတာင္းအား ရြက္၍ ေလွ်ာက္သြားၾကျခင္းသာ…။ ေအာ္၍ ေရာင္းလွ်င္လည္း….

“ေဟာ့ဒီက ကယန္းမီးျဖတ္အရက္ မူးမူးေလး ေသာက္ၾကအံုးမလား…” ဟူ၍၊ အသံျမႇင့္ၿပီး ေအာ္ရမည္။ မနိမ့္….။ ယခု “ဌာနခြဲ” သို႔ ေရာက္ေတာ့လည္း ေစ်းတန္းတြင္ ေခါင္ရည္ဆုိင္တုိ႔က အစီအရီႏွင့္….။ ထားေတာ့….။

ထုိညက က်ေနာ္တို႔ … ဌာနခြဲတြင္ “ေခါင္ရည္မူးမူး … လူမူးမူးႏွင့္” တည ဆိုလိုက္ၾက၏။


(ဂ)


ျမက္႐ိုင္းေတာၾကီးက ေတာင္ေၾကာတခုလံုး လႊမ္းၿခံဳထား၏။ ေတာင္ေၾကာတေတာလံုး၌ သစ္ၾကီးဝါးၾကီးမရွိ….။ ျပဳန္းေန၏။ ျမက္႐ိုင္းေတာႏွင့္ ေတာင္ကတံုး…။ ျမက္႐ိုင္းတုိ႔က တေပါင္းေနေၾကာင့္ ေျခာက္၍…..ေသြ႔၍….။ တမိုးလံုး၊ တေဆာင္းလံုး စိမ္းစိုညဳိ႕မႈိင္း၍ ေတာထရွင္သန္ခဲ့ေသာ ျမက္႐ိုင္းပင္မ်ားက ယခုမူ ညိႇဳးေျခာက္၍ ေနေလၿပီ။

ဌာနခြဲမွ က်ေနာ္တို႔ ထြက္ခဲ့သည္မွာ ၂ ရက္ရွိၿပီ။ ဤေန႔၊ ခရီးက “ပြန္း” ေခ်ာင္းကို ကူးၿပီး KNPP စခန္းတခုသို႔ အေရာက္သြား၍၊ ထုိစခန္းတြင္ ညအိပ္ၾကမည္။ ဤသို႔ ရည္မွန္းထား၏။ သို႔ေသာ္ …. က်ေနာ္တို႔ခရီးက မတြင္ …. ေရွ႕မေရာက္….။ ျမက္႐ိုင္းေတာၾကီးအတြင္း လမ္းမွား၍ လယ္ေန၏။ လူသြားလမ္းမ်ားက အခြဲ၊ အမႊာမ်ား၊ မ်ား၏။ တလမ္းကို လုိက္သြားလွ်င္ … အဆံုး၌ လမ္းက ႏွစ္သြယ္ ထပ္ခြဲျပန္၏။ လမ္းျပျဖစ္သူမွာလည္း ဤလမ္း၊ ဤခရီး မသြားျဖစ္သည္မွာ ၅ ႏွစ္၊ ၆ ႏွစ္ခန္႔ပင္ ရွိခဲ့ၿပီ။ အမွတ္အသားျပဳရန္ ျမင္သာထင္သာသည့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္က မရွိ….။ ခက္ၿပီ။

ျပႆနာက …. ေရ ျဖစ္သည္။ ေရဗူးအတြင္း ထည့္ခဲ့သည့္ ေသာက္ေရက ကုန္ၿပီ။ ဤ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနအရ … ပြန္းေခ်ာင္းသို႔ မေရာက္မီအၾကား၌ ေရမရွိႏိုင္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမက္႐ိုင္းေတာၾကီးအတြင္း၌ပင္ ထုိင္၍ နားၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ ထုိင္လုိက္သည့္အတြက္ ျမက္႐ိုင္းပင္မ်ားက ေျမျပင္တြင္ လဲ၍ ဝပ္စင္းသြားၾကသည္။

ေနနီလံုး ရြဲရြဲၾကီးက အေနာက္အရပ္ဆီတြင္ တျဖည္းျဖည္း နိမ့္၍…နိမ့္၍ ၿပိဳက်လုိ႔ ေန၏။ အေနာက္ မိုးကုတ္စက္ဝန္းကား ….. ပုဇြန္ဆီေရာင္ အေသြးမွသည္ ေဖ်ာ့၍…ေဖ်ာ့၍….။ က်ေနာ္တုိ႔ မေမွာင္ခင္ ပြန္းေခ်ာင္းကို ေရာက္ႏုိင္မည္လား….။ မသိႏုိင္….။ က်ေနာ္တုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လုိက္ၾကသည္။ လမ္းအတုိင္း မလိုက္ဘဲ အေနာက္စူးစူးသို႔ မွန္း၍ ေဖာက္ထြက္ၾကမည္။ ပြန္းေခ်ာင္းက က်ေနာ္တို႔၏ အေနာက္စူးစူး အရပ္ဆီ၌….။

ၿပိဳဆင္းေနသည့္ ေနဝန္းနီနီကို မ်က္ႏွာမူ၍ က်ေနာ္တုိ႔ ခရီးဆက္ၾကျပန္၏။ တလွမ္းၿပီး …. တလွမ္း။ စိုလြင္ေသာ အေရာင္အေသြးတုိ႔ကား …. တစစ မြဲေျခာက္၍ လာသည္။

ပြန္းေခ်ာင္းေျခသို႔ က်ေနာ္တို႔ ေရာက္ေတာ့ …. စက္ဝုိင္းျခမ္းသ႑ာန္လသည္ က်ေနာ္တို႔ကို အေပၚတည့္တည့္မွ မုိး၍ စီးထားေလၿပီ။ ပြန္းေခ်ာင္းေရက စိမ့္၍ ေအးသည္။ ေရခဲျမစ္ တစင္းအလား….။


(ဃ)


ေတာင္ယာကုန္းတခု ေက်ာ္လိုက္သည္ႏွင့္ ရြာတရြာ ေတြ႔ရ၏။ ရြာက အနိမ့္ဘက္ ေျမျပန္႔တြင္ ရွိ၏။ ဌာနခြဲမွ ထြက္ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ပထမဆံုး ေတြ႔ရသည့္ ရြာျဖစ္သည္။ အိမ္ေျခ ၂ဝ ခန္႔ပင္ ရွိမည္။ ရြာက အေျပာင္ရွင္းထားသည့္ ေျမသားကြင္းျပင္တြင္ တည္ထားသကဲ့သို႔ ….။ ျမက္ပင္မရွိ ….။ သစ္ပင္ဝါးပင္ မရွိ။ ေျမသား ထီးထီးပင္။ ေျမသားေရာင္မွာလည္း နီရဲ၍ ေနသည္။ သဲပြတ္ခင္း၊ သဲပြတ္ကာ အိမ္မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အမိုးကိုမူ သက္ကယ္ႏွင့္ မိုး၏။ သက္ကယ္ႏွင့္ မိုးေသာ္လည္း သက္ကယ္ကုိ ပစ္၍ မုိးၾကျခင္း မဟုတ္။ သက္ကယ္မ်ားကို ေျခသလံုးခန္႔ အစည္းမ်ား စည္းၿပီး၊ အစည္းလုိက္ မိုးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေခါင္ေဇာက္ကို ျမင့္ထားၾကသျဖင့္ အိမ္အမိုးမ်ားက ခြ်န္ခြ်န္စူးစူး ျဖစ္ေနသည္။ ရြာအဝင္တြင္ ေရကန္ၾကီးတကန္ ရွိသည္။ ေရက ေကာ္ဖီအေရာင္ကဲ့သို႔ ညဳိညစ္၍ ေနသည္။ ဤကန္မွ ေရကိုပင္ ေသာက္သံုးၾကရ၏။ ေသာက္ေရအတြက္ကိုမူ ဘူးသီးေျခာက္အတြင္း တညခန္႔ အနယ္ထုိင္ေစၿပီး ေသာက္သံုးၾကသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ေျခသလံုးသားႏွင့္ လက္ဖ်ံေနရာမ်ား၌ အနက္ေရာင္ၾကိဳးမ်ား အထပ္ထပ္ရစ္၍ ခ်ီထားၾကသည္။ ရစ္လံုးဘီးကဲ့သို႔…။

ၾကိဳးဒဏ္ေၾကာင့္ ေျခသလံုးႏွင့္ လက္ဖ်ံရွိ ၾကြက္သားတို႔က သိမ္၍ ေနၾကသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အကၤ်ီပံုသ႑ာန္က ဆန္း၏။ ဗုဒၵဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားအတြင္းမွ ခံဝတ္သည့္ အကၤ်ီပံုသ႑ာန္ႏွင့္ ဆင္ဆင္တူ၏။ သူတုိ႔ အကၤ်ီဝတ္ထားလွ်င္ …. ရင္သားတဖက္သည္ ေပၚေနသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ ရြာအတြင္းသို႔ ဝင္ခဲ့ၾက၏။ ရြာလယ္လမ္း ဟူ၍ မရွိ။ အိမ္ၿခံဝင္းမ်ား မကာရံထားသျဖင့္ အိမ္မ်ားအၾကားမွပင္ ျဖတ္သြားၾကသည္။ ဗမာစကား မေျပာတတ္ၾက…။ ကယန္းလူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႔က က်ေနာ္တို႔ကုိ အထူးအဆန္းသဖြယ္….။ စူးစမ္း၍ ၾကည့္ၾက၏။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း သူတုိ႔ကို ေတြ႔ရသည္မွာ အျမင္ဆန္း၍ ေနသည္။

က်ေနာ္တို႔က ဗမာလုိေမးလွ်င္ …. တခ်ဳိ႕က မေျဖ။ တခ်ဳိ႕ကမူ …. “ေဆးနီတုိ႔” ဟု ေျဖၾက၏။ “ေဆးနီတို႔” ဟူသည္ကား သူတုိ႔ ဘာသာစကားႏွင့္ “မသိဘူး” ဟု အဓိပၸာယ္ ရမည္။ ရြာလူၾကီးအိမ္သို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေရာက္၏။ ရြာလူၾကီးက ဗမာစကား နည္းနည္းတတ္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေရာက္သည့္ ရြာအမည္က …. “ေဒါဒမၾကီး” ေက်းရြာ ျဖစ္သည္။ ဒီေမာ္ဆိုးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ ရြာငယ္ေလး….။

ေနလည္း ညဳိၿပီ။ ေကာင္းကင္က ပုဇြန္ဆီေရာင္ အေသြး…။ ေျမသားက နီနီရဲရဲ…။ ရြာေလးက မႈိင္းမႈိင္းေျခာက္ေျခာက္….။ ကမၻာၾကီးက ၂၁ ရာစုအဝင္၌ ေခါင္းျပဴ၍ ေနေလၿပီ….။ က်ေနာ္တုိ႔၏ ေက်းလတ္ကမူ ဤအတုိင္း….။

ရင္ထဲ၌ မြန္းၾကပ္၍ ႏြမ္းႏြမ္းလ်လ် ….။ ။

No comments: