Wednesday, May 6, 2009
နာဂစ္အလႉေငြေတြ ရသင့္သေလာက္ ရပါရဲ႕လား (အပုိင္း -၂)
မ်ိဳးရန္ေနာင္စုိး
ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ နာဂစ္ ေလမုန္တိုင္း ေဘးႀကီး ခံလိုက္ရေတာ့ အစိုးရ စာရင္းေတြအရ ေသဆံုး၊ ေပ်ာက္ဆံုး လူ (၁) သိန္း (၃) ေသာင္းေက်ာ္ ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားက လူေပါင္း (၂) သိန္းေက်ာ္ ေသခဲ့ရတဲ့ ဆူနာမီ ကပ္ေဘးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ ႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္း ကေတာ့ နာဂစ္ ေဘးေၾကာင့္ လူေသဆံုး မႈဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံတည္း ခံရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ေလေဘးသင့္ ျပည္သူေတြကို ကူညီၾက တာဟာ ကမာၻနဲ႔ တဝန္းလို႔ ေတာင္ ေျပာႏိုင္ ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အကူအညီေတြ ရသင့္သေလာက္ မရခဲ့ဘူး ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေဝဖန္သံုးသပ္သူ ေတြက ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ ဆူနာမီေဘး အတြက္ ကမာၻတဝွမ္း အကူအညီ ေဒၚလာ သန္း (၁၃,ဝဝဝ) ေက်ာ္ ေလာက္ ရခဲ့ၿပီး နာဂစ္ေဘးအတြက္ ေဒၚလာ သန္း (၄ဝဝ) ဝန္းက်င္ေလာက္ပဲ ရပါေသးတယ္။ ျပန္လည္ထူေထာင္ ေရး ေနာက္ထပ္ (၃) ႏွစ္အတြက္ ေဒၚလာ သန္း (၆ဝဝ) ေက်ာ္ လိုေသးတယ္ဆိုၿပီး ျမန္မာ၊ အာဆီယံႏွင့္ ကုလသမဂၢ သံုးပြင့္ဆိုင္အဖဲြ႔ကေန အလႉရွင္ေတြဆီ တင္ျပထားပါတယ္။ ဒီပမာဏေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ နာဂစ္ေဘးအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကရတဲ့ အကူအညီ ဘယ္ေလာက္နည္းတယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။
နာဂစ္မုန္တိုင္းေဘးအတြက္ ရလာတဲ့အကူအညီေတြကို အမ်ိဳးအစားခဲြမယ္ဆိုရင္ (၁) စစ္အစိုးရ လက္ထဲ ေရာက္သြားၿပီး အစိုးရကပဲ ကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အကူအညီ၊ (၂) ႏိုင္ငံတကာ မိသားစုေတြက လႉဒါန္းၿပီး ျပည္တြင္းအေျခစိုက္ ကုလသမဂၢနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအန္ဂ်ီအိုေတြက အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ အကူအညီ၊ (၃) ျမန္မာျပည္သားေတြ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ သြားေရာက္ လႉဒါန္းတဲ့ အကူအညီဆိုၿပီး ခဲြျခားႏိုင္ပါတယ္။
နာဂစ္မုန္တိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႏိုင္ငံတကာ မိသားစုေတြဆီက ရရွိတဲ့ အကူအညီ ဒီေလာက္နည္းပါးရတာဟာ စစ္အစိုးရေၾကာင့္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ စစ္အစိုးရဟာ နာဂစ္မုန္တိုင္းေဘး စၿပီးႀကံဳကတည္းက ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေငြသားနဲ႔ ႐ုပ္ဝတၳဳသက္သက္ကိုသာ လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲ အေျခစိုက္ထား ျခင္း မရွိေသးတဲ့ ဘယ္ႏိုင္ငံျခား အန္ဂ်ီအိုအဖဲြ႔ေတြနဲ႔ ဘယ္ႏိုင္ငံျခားသားေတြကိုမွ ျမန္မာျပည္ထဲ ဝင္ခြင့္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ မုန္တိုင္းဒဏ္ခံရတဲ့ ဧရာဝတီတိုင္းကို သြားခြင့္ျပဳဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ လံုးဝကို မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ဒီအတြက္လည္း ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီေတြ ရသင့္သေလာက္ မရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း သံုးပြင့္ဆိုင္အဖဲြ႔ ဖဲြ႔စည္းၿပီးတဲ့အခါမွ သာ ႏိုင္ငံတကာက ကူညီေပးကမ္းမယ့္ အလႉရွင္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ အေျခစိုက္ထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ ယူအန္နဲ႔ အိုင္အန္ဂ်ီအိုေတြကတဆင့္ ေလေဘးသင့္ ျပည္သူေတြဆီ ကူညီႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အေျခစိုက္ထားၿပီးသား အဖဲြ႔အစည္း ေတြက ကၽြမ္းက်င္သူတခ်ိဳ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ ဝင္ခြင့္ရၿပီး တခ်ိဳ႕ အကန္႔အသတ္နဲ႔ ေလေဘးသင့္ေဒသေတြဆီ သြားခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ ႏိုင္ငံတကာအကူအညီ ေလ်ာ့နည္းရရွိေစတဲ့ အေၾကာင္းတခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနပါ။ စစ္အစိုးရရဲ႕ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြေၾကာင့္ အေမရိကန္၊ ဥေရာပသမဂၢနဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံ အမ်ားစုဟာ စစ္အစိုးရကို စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္မႈ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ ေလေဘးသင့္ၿပီးကာစ အခ်ိန္က အဲဒီႏိုင္ငံေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို လူသားခ်င္းစာနာမႈဆိုင္ရာ အေရးေပၚအကူအညီေတြ ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး လုပ္ဖို႔အတြက္ ေငြေၾကးအေျမာက္အျမား လိုအပ္လာတဲ့အခါ ကူညီခ်င္ေပမယ့္ စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔မႈ (ဆန္ရွင္) က ရွိထားတဲ့အတြက္ အကူအညီမေပးႏိုင္ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ဒီအတြက္ ျမန္မာစစ္အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈလုပ္ရပ္ေတြ ေလ်ာ့ခ်တာမ်ိဳး သိသာျမင္သာတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္လာတဲ့အခါမွသာ ေပးအပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း နာဂစ္ေလမုန္တိုင္းေဘးအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ရရွိတဲ့ အကူအညီ အေထာက္အပံ့ေတြ နည္းသြားရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
စစ္အစိုးရေၾကာင့္ ေလေဘးသင့္ျပည္သူေတြ အကူအညီ အေထာက္အပံ့ ရသင့္သေလာက္ မရတဲ့ အလြန္အေရးႀကီး တဲ့ အခ်က္တခ်က္လည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဒီအခ်က္ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ မိသားစုက သိပ္မသိၾကေသးပါဘူး။ တကယ့္အျဖစ္မွန္မွာ ေလေဘးသင့္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံတကာ မိသားစုေတြက ကူညီၾကတဲ့နည္းတူ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ေတြရဲ႕ ကူညီမႈဟာလည္း မေသးငယ္လွပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံတလႊားက မ်ားျပားလွတဲ့ ကူညီေရးသမားေတြဟာ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာမွာ ႐ုပ္ဝတၳဳ ေငြေၾကးေတြကို အလႉခံ၊ စုေဆာင္းရလာသမွ်ကို ေလေဘးသင့္ေဒသေတြဆီသြားၿပီး ကူညီေထာက္ပံ့မႈ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီ ကူညီေထာက္ပံ့မႈေတြဟာ မုန္တိုင္းတိုက္ၿပီး (၂) ရက္ (၃) ရက္အတြင္း စတင္ခဲ့ၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ပထမေတာ့ ရန္ကုန္ပတ္ဝန္းက်င္က ကိုယ္ပိုင္ကားေတြ၊ အငွားယာဥ္ေတြနဲ႔ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ျပည္သူေတြ လႈိင္သာယာ၊ တြံေတး၊ ကြမ္းၿခံကုန္း၊ ေဒးဒရဲ၊ ဖ်ာပံု၊ ဘိုကေလး လမ္းကေန ေန႔စဥ္ သြားေရာက္ ကူညီလႉဒါန္းၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဒီလမ္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပားက ကားေတြကို ေတြ႔လာရပါတယ္။ စေန၊ တနဂၤေႏြလို ေန႔ေတြဆို ကူညီကယ္ဆယ္ေရး သြားၾကတဲ့ ကားတန္းႀကီးဟာ မ်ားလြန္းလွလို႔ ျမန္မာျပည္မွာ အစည္ကားဆံုးလို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ ပဲြေတာ္ေတြမွာေတာင္ ဒီလို ရွည္လ်ားတဲ့ ကားတန္းမ်ိဳး မေတြ႔ႏိုင္ဘူးလို႔ သြားေရာက္ခဲ့တဲ့ လူေတြေရာ၊ ေဒသခံ ျပည္သူေတြကပါ မွတ္ခ်က္ခ်ၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလို သြားေရာက္လႉဒါန္းႏိုင္မႈဟာ သိပ္ၾကာၾကာ မခံပါဘူး။ နာဂစ္မုန္တိုင္းဒဏ္ခံရၿပီး တတိယေျမာက္ အပတ္ ေမလ (၂၄) ရက္ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ေလေဘးကယ္ဆယ္ေရးသြားၿပီး ရန္ကုန္ကို ျပန္လာတဲ့ ကားအစီး (၅ဝ) ေလာက္ကို စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္ေတြက ဖမ္းဆီးလိုက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ကူညီေရးသြားစဥ္ သတင္းမပို႔တာ၊ ေလေဘးသင့္ ျပည္သူေတြကို လမ္းေဘးမွာ ကားရပ္ၿပီး ပစၥည္းေဝတာ၊ ကားေပၚကေန ပစၥည္းေတြ ပစ္ခ်ေပးတာ စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လိုက္ပါလာသူေတြကို ကုိယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ကိုယ္ ေနအိမ္ျပန္ခိုင္းလိုက္ၿပီး ကားနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြကို အင္းစိန္ ဂ်ီတီအိုင္ဝင္းထဲ ဖမ္းေခၚသြားခဲ့ပါတယ္။ ည (၁၂းဝဝ) နာရီေက်ာ္သြားတဲ့အခါ ဒ႐ိုင္ဘာေတြကိုပါ ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္ေပမယ့္ ကားေတြကိုေတာ့ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းထားလိုက္ၿပီး ေနာက္ေန႔ေတြက်မွ ဒဏ္႐ိုက္၊ ခံဝန္ခ်က္ေရးထိုးၿပီးမွ ျပန္လႊတ္ေပးပါေတာ့တယ္။
ဒါတင္မက ေနာက္ေန႔ကစၿပီး တြံေတး၊ ကြမ္းၿခံကုန္း၊ ေဒးဒရဲ ကားလမ္းတေလွ်ာက္ လံုထိန္းရဲသားေတြ အမ်ားအျပား ခ်ထားလိုက္ပါတယ္။ ဓာတ္တိုင္ (၂) တိုင္စာ အကြာေလာက္မွာ ရဲသား (၂) ေယာက္ (၃) ေယာက္၊ ရဲသား (၃-၄) စု တေနရာ ဒိုင္းေတြ အျပည့္တင္ထားတဲ့ ရဲကားတစီး စသျဖင့္ ရာနဲ႔ခ်ီရွိတဲ့ ရဲသားေတြကို ေနပူပူ မိုးရြာရြာ ေန႔ည ခ်ထားလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကို္ယ္တိုင္မ်က္ျမင္ ႀကံဳခဲ့ရသူေတြရဲ႕ ျပန္လည္ေျပာဆိုခ်က္ေတြအရ ဒီသတင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့တာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ကေရာ၊ နယ္ေတြက ျပည္သူအမ်ားစုကပါ ေလေဘးကူညီကယ္ဆယ္ေရးခရီး မသြားရဲၾကေတာ့ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ သြားရဲၾကတဲ့တိုင္ သြားဖို႔ ကားငွားၾကတဲ့အခါ ကားသမား အမ်ားစုဟာ ေလေဘးကယ္ဆယ္ေရး ခရီးကို လိုက္ပါလိုျခင္း မရွိၾကေတာ့ ပါဘူး။ ဒီအတြက္ ေလေဘးဒဏ္ခံ ျပည္သူေတြဟာ ဘဝတူ ျမန္မာျပည္သားေတြရဲ႕ ကူညီကယ္ဆယ္မႈ အမ်ားအျပား ကို လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ၾကရပါတယ္။
ဘယ္ေလာက္ေငြေၾကးအတိုင္းအတာပမာဏ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသလဲဆိုတာကို ဘယ္လိုမွ တြက္ခ်က္လို႔ မရႏိုင္ေပမယ့္ ကားတစီးစာ ေငြေၾကးတန္ဖိုး သိန္း ဆယ္ဂဏန္း အထက္ရွိတဲ့ အေျခအေနေအာက္မွာ က်ပ္ေငြ သိန္းေပါင္း သိန္းနဲ႔ခ်ီ နစ္နာခဲ့မွာကေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုးကို ၿခံဳငံုၿပီး သံုးသပ္ရရင္ နာဂစ္ေဘးဒဏ္ခံရတဲ့ ျပည္သူေတြဟာ စစ္အစိုးရေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာ မိသားစုေတြရဲ႕ အကူအညီေတြ ရသင့္သေလာက္ မရခဲ့သလို ကိုယ့္ျပည္သူအခ်င္းခ်င္း ေပးတဲ့အကူအညီ အေထာက္အပံ့ေတြကိုလည္း ရသင့္သေလာက္ မရခဲ့ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment