Sunday, December 13, 2009

ဂုဏ္ျပဳခံျမင္ကြင္းက ရလိုက္တဲ့ အသိ

ေမရနံ႔



“ေဟ့ … မနက္ျဖန္ ဘုရင္ၾကီးေမြးေန႔ေနာ္။ အခမ္းအနားကို ဒို႔ရပ္ကြက္က ဆိုင္းဘုတ္နဲ႔ ခ်ီတက္ၾကမယ္”

ဒါကေတာ့ ရပ္ကြက္မႉးက သူ႔ရပ္ကြက္သားတေယာက္ကို စည္း႐ံုးေနတဲ့ ျမင္ကြင္းထဲကေန ေပၚထြက္လာတဲ့ စကားတခ်ဳိ႕ပါ။ ဒါကိုေတြ႔ရတဲ့ က်မလည္း အထူးအဆန္းနဲ႔ ရပ္ၾကည့္ေနမိတယ္။ တကယ္ဆို ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔က ထိုင္းဘုရင္ၾကီးရဲ႕ သက္ေတာ္ ၈၂ ျပည့္ ေမြးေန႔ဆိုတာကို က်မ သိထားၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ က်မတို႔အေနနဲ႔က သိပ္ၿပီး တက္တက္ၾကြၾကြ မရွိလွပါဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ကိုယ္နဲ႔ သိပ္မဆိုင္လွသလိုပါပဲ။

က်မတို႔က တက္တက္ၾကြၾကြ မရွိလွေပမယ့္ ဒီစခန္းထဲမွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေနသားက်လာသူေတြအေနနဲ႔က ထိုင္းဘုရင္ၾကီးကို ကိုယ့္ဘုရင္လို တေလးတစား တန္ဖိုးထားၾကတာ ေတြ႔ရေတာ့ က်မ စိတ္ဝင္စားမိပါတယ္။

က်မတို႔ ေရာက္ေနတာက ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္တေနရာမွာရွိတဲ့ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းမွာပါ။ ဒုကၡသည္ဆိုတာ တခ်ဳိ႕လူေတြအတြက္ေတာ့ သိပ္ၿပီး ျပႆနာ ရွိလွတာ မဟုတ္ေပမယ့္ က်မတို႔လို ႏိုင္ငံေရး ဖိႏွိပ္မႈေတြေၾကာင့္ တိမ္းေရွာင္လာရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးမိသားစုေတြ၊ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးလာရသူေတြအေနနဲ႔ေတာ့ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ လဲလွယ္ရတဲ့၊ ၾကီးမားတဲ့ ဆံုးရႈံးမႈၾကီး တခုရယ္လို႔ ခံစားမိပါတယ္။

ဒုကၡသည္ျဖစ္ဖို႔ တကယ္ေတာ့ လြယ္လွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒုကၡသည္စခန္းကို အေၾကာင္းမ်ဳိးစံု၊ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေရာက္လာတဲ့သူေတြ ေပါမ်ားေပမယ့္ တရားဝင္ဒုကၡသည္အျဖစ္ တန္းၿပီး လက္ခံၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔ စခန္းမွာေတာ့ ဒုကၡသည္လူဦးေရက မွန္းေျခအရ တေသာင္းခြဲအထက္မွာ ရွိပါတယ္။ ဒီမွာ တရားဝင္ ဒုကၡသည္ (ပီေအဘီ) (Provincial Admissions Board - PAB) ျဖစ္ဖို႔ကို အဆင့္ ၂ ဆင့္ေလာက္ျဖတ္ၿပီး ေနာက္အင္တာဗ်ဴးတခုအတြက္ က်မတို႔ ေစာင့္ဆိုင္းေနရပါတယ္။ အတိအက်ေျပာရရင္ က်မတို႔က တရားဝင္ ဒုကၡသည္မျဖစ္ေသးတဲ့ လူသစ္ေတြပါ။ ဒီေတာ့ တတိယႏိုင္ငံကို အေျခခ်ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ေလွ်ာက္ထားခြင့္ မရေသးသလို၊ တရားဝင္ ဒုကၡသည္ေတြနဲ႔လည္း အခြင့္အေရးမတူၾကပါဘူး။



က်မတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းထဲကို ေရာက္လာခဲ့တာကလည္း ဒီဇင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔မွ ၁၁ လျပည့္မွာဆိုေတာ့ ဒီစခန္းထဲက အေျခအေနေတြကို ေရေရလည္လည္ မသိႏိုင္ေသးတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြ တခ်ဳိ႕လူေတြရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြ၊ ဒါေတြက က်မတို႔အတြက္ ထူးဆန္းေနပါေတာ့တယ္။

အခုလည္း ရပ္ကြက္မႉးက သူ႔ရပ္ကြက္သားကို စည္း႐ံုးေနတဲ့ ျမင္ကြင္းက က်မအတြက္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ေနသလိုပါပဲ။ ဒီ့ေနာက္ ရပ္ကြက္ထဲက ေက်ာင္းသူေလးရဲ႕ တုံ႔ျပန္ေျပာဆိုမႈကလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္းမွာ ေနသားမက်ေသးတဲ့ က်မတို႔အတြက္ စိတ္ဝင္စားစရာပါ။

''က်မတို႔က ေက်ာင္းအေနနဲ႔ လိုက္ရမွာ။ ေက်ာင္းက ဆရာကလည္း ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြ အင္အားစုနဲ႔ ဘုရင္ၾကီးေမြးေန႔ အခမ္းအနားကို ခ်ီတက္ဖို႔ ေခၚထားလို႔ က်မက ေက်ာင္းအေနနဲ႔ပဲ ခ်ီတက္မွာဆိုၿပီး အေၾကာင္းျပခ်က္ ေပးပါတယ္''။ ဒီေတာ့ ရပ္ကြက္မႉးက ''ဘယ္အဖြဲ႔နဲ႔ပဲလိုက္လိုက္ အတူတူေတာ့ အတူတူပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ နင္တို႔ ေက်ာင္းထက္စာရင္ ဒို႔ရပ္ကြက္ကေနၿပီး ပိုလိုက္သင့္တယ္။ ရပ္ကြက္က နင္တို႔နဲ႔ ပိုနီးစပ္တယ္။ ပိုပတ္သက္တယ္ဟ'' လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေက်ာင္းသူေလးလည္း ရပ္ကြက္နဲ႔ လိုက္ဖို႔ သေဘာတူလိုက္ရပါေတာ့တယ္။

ဒီေနရာမွာ က်မစဥ္းစားမိတာက က်မတို႔ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြဟာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဒုကၡသည္စခန္းကို ေရာက္လာခဲ့ၾကေပမယ့္ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့အရပ္၊ ကိုယ္ခိုလႈံေနရတဲ့ အရိပ္အာဝါသကို ေက်းဇူးမဲ့ မဆိုတတ္ၾကဘူး။ လူမ်ဳိးေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးလည္း အစြန္းေရာက္မႈ သိပ္မရွိၾကဘူး။ ပူေဇာ္ထုိက္သူကို ပူေဇာ္တတ္တဲ့ ဓေလ့ရွိၾကတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ေက်းဇူးကို သိတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ ရွိၾကတယ္ဆိုတာ ဒီမွာ တကယ္ေပၚလြင္တာပဲလို႔ က်မ ေတြးမိပါတယ္။

က်မတို႔ ဒုကၡသည္ဆိုတာေတြက ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္ အမႉးရွိတဲ့ ထိုင္းအစိုးရ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ အာဏာစက္ေအာက္မွာ ခိုလႈံေနၾကရတာပါ။ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ားနဲ႔ UNHCR ရဲ႕ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ ေအာက္မွာ ေနရတဲ့ က်မတို႔ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ ဘဝက ထိုင္းႏိုင္ငံသားေတြနဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ေတာ့ အစစအရာရာမွာ ျပည့္စံုမႈ ရွိလွတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။

ဒီဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ဆယ္စုႏွစ္ တခုနီးပါးၾကာေလာက္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြ ရွိၾကသလို အမ်ားဆံုး ၃ ႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ သက္တမ္းတခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ တတိယႏိုင္ငံကိုထြက္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနရင္း အေမရိကန္က ခဏေစာင့္ခုိင္းထားလို႔ ၾကံ႕ၾကာေနၾကသူေတြပါပဲ။ တခ်ဳိ႕လည္း Reject နဲ႔ ပယ္ဖ်က္ခံထားရတဲ့ လူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။

ဒီလိုလူေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း က်မတို႔က ဒုကၡသည္ဘဝ ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႔အၾကံဳအားျဖင့္ တကယ့္ကို နည္းပါေသးတယ္လို႔ ဆိုရမလိုပါပဲ။

ဒီလူေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ခိုကိုးရာမဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံမဲ့ လာၾကသူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမိေျမကေန ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္လာရၿပီး ထိုင္းအစိုးရရဲ႕ ႏွစ္ရွည္လမ်ား အာဏာစက္ေအာက္မွာ ရပ္တည္ရွင္သန္ လာခဲ့ရသူေတြပါပဲ။ ဒီလို ႏွစ္ရွည္လမ်ား ရပ္တည္ရွင္သန္ခဲ့ၾကရေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လည္တမ္းတေနၾကတာ အမွန္ပါ။

ဒီဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ က်မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အမွတ္တရ အခမ္းအနားေလးေတြကို တႏိုင္တပိုင္ က်င္းပၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲလို က်င္းပၾကရင္ က်မတို႔ရဲ႕ အနီးကပ္ဆံုး အုပ္ခ်ဳပ္သူ ပလပ္လို႔ေခၚတဲ့ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးကို အၿမဲအေလးထားၿပီး ဖိတ္ၾကားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီ ပလပ္လို႔ေခၚတဲ့ ထိုင္းအာဏာပိုင္က သူ႔ကို ဖိတ္ၾကားတဲ့ အခမ္းအနား မွန္သမွ်ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားၿပီး တက္ေရာက္ပါတယ္။ အခမ္းအနား တက္လာလို႔ အဖြင့္အမွာစကား မိန္႔ၾကားတဲ့အခါမွာလည္း သူက က်မတို႔ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ အက်ဳိးကို ေရွးရႈၿပီး ၾသဝါဒ ေပးေလ့ရွိတာ သူ႔ရဲ႕ အစဥ္အလာတခုလိုပါပဲ။ ပင္ကိုယ္စိတ္ထားကလည္း က်မတို႔ ျမန္မာဒုကၡသည္ေတြကို ေတာ္ေတာ္ နားလည္မႈ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေတြကိုလည္း အေတာ္ ေလ့လာထားပံု ရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း က်မတို႔ ဒုကၡသည္ေတြ စုေပါင္းက်င္းပတဲ့ ဘာသာေရးပြဲေတြ၊ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ေတြ၊ အမ်ဳိးသား ပညာေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ အတူတကြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ေပးခဲ့တာပါ။ ပညာေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အင္မတန္ အားေပးတဲ့ လူရယ္လို႔ အမ်ားစုက အသိအမွတ္ျပဳခံရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ က်မတို႔ ျမန္မာဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ ဘဝေရွ႕ေရးအတြက္ တတိယႏိုင္ငံမွာ အေျခခ်ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ကိစၥေတြကိုပါ ေခါင္းေဆာင္ပီပီ တက္တက္ၾကြၾကြနဲ႔ ၾကိဳးစားေပးသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စခန္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ ဒုကၡသည္အေတာ္မ်ားမ်ားက စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ပလပ္ကို အထူးတလည္ ေလးစား႐ုိေသမႈ ရွိၾကတာပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။



အခုလည္း ထိုင္းဘုရင္ၾကီးရဲ႕ သက္ေတာ္ ၈၂ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ကို စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး (ပလပ္) ကိုယ္တိုင္ ၾကီးမႉးက်င္းပမယ္ဆိုေတာ့ အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ဒုကၡသည္ စခန္းတြင္းမွာရွိတဲ့ လူေတြလည္း တက္တက္ၾကြၾကြနဲ႔ပါပဲ။ ၄ ရက္ေန႔ ေန႔လည္ကတည္းက ေသြးလႉဖို႔ ရပ္ကြက္ထဲ ေဆာ္ၾသသူနဲ႔ အခမ္းအနားကို အုပ္စုလိုက္ ခ်ီတက္ဂုဏ္ျပဳဖို႔ စည္း႐ံုးသူနဲ႔ စခန္းတြင္းမွာ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ စခန္းဥကၠ႒၊ ဒုဥကၠ႒နဲ႔ ရပ္ကြက္မႉးေတြက ေဘာလံုးကန္မယ္၊ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ပလပ္ကိုယ္တိုင္ ဒိုင္လူၾကီးလုပ္ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲအျဖစ္ က်င္းပေပးမယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္စိတ္ဝင္စားေနၾကတာပါပဲ။ ကရင္တိုင္းရင္းသား လူငယ္ေလးေတြကလည္း ထိုင္းဘုရင္ၾကီးေမြးေန႔ အမွတ္တရအျဖစ္ ကရင္ဒံုးယိမ္းအကေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖၾကဦးမွာဆိုေတာ့ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ပရိသတ္ကလည္း တကဲကဲနဲ႔ေပါ့ေလ။

က်မတို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးရဲ႕ ဘာသာေရးအသိကိုက ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဆံုးအမေပၚမွာ အေျခခံၾကတာမ်ားေတာ့ ေသြးလႉရတာကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ေသြးလႉတာဟာ ဇီဝိတဒါန သူ႔အသက္ကို ကယ္တင္တာဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ ထိုင္းဘုရင္ၾကီးေမြးေန႔မွာ အေတာ္မ်ားမ်ား ေသြးေဖာက္လႉဒါန္းတာေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြအေနနဲ႔ သူ႔ေက်းဇူးကို သိတတ္ၾကတယ္၊ အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳတတ္တယ္ဆိုတဲ့ အသိကိုလည္း ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္ၾကီးနဲ႔တကြ ထိုင္းျပည္သူအားလံုးကို သိေစခ်င္တဲ့ သေဘာလည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီ ေသြးလႉျခင္း အလုပ္က ဒီဇင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔က စလိုက္တာ ထိုင္းဘုရင္ၾကီးေမြးေန႔ကို ေရာက္တဲ့ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔အထိကို အဆံုးမသတ္ႏိုင္ၾကေသးပါဘူး။

အခမ္းအနားေန႔မွာလည္း က်မတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းတြင္းရွိ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီး ပညာေရးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းအသီးသီး၊ ရပ္ကြက္အသီးသီး၊ ဘာသာအသီးသီးကေနၿပီး အုပ္စုလိုက္ခ်ီတတ္ကာ ဂါရဝျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။



စခန္းတြင္းရွိ အသက္ ႏွစ္ ၆ဝ အထက္ သက္ၾကီးရြယ္အို အဘုိးအဖြားဦးေရ ၁ဝဝ ဝန္းက်င္ေလာက္ကိုလည္း အမွတ္ ၁ အထက္တန္းေက်ာင္း ေက်ာင္းသားေလးေတြက အစာအာဟာရပစၥည္းေတြ လႉဒါန္းၿပီး ဂုဏ္ျပဳၾကသလို အထက္တန္း ေက်ာင္းသူေလးေတြကလည္း ဂုဏ္ျပဳပန္းကံုးေတြနဲ႔ ဂါရဝျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီျမင္ကြင္းကို ျမင္ရၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္ဆိုတဲ့ သက္ေတာ္ ႏွစ္ ၈ဝ ဝန္းက်င္ရွိ ဆရာေတာ္ ဦးသူရိယကေတာ့ “မႏွစ္တုန္းက ဘုန္းဘုန္းတို႔ ၾကြျဖစ္တယ္။ ေစာင္တထည္နဲ႔ ဘီစကြတ္တထုပ္ လႉတယ္ေလ။ ဒီႏွစ္ေတာ့ မသြားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ စိတ္ထဲ ခံစားရတာလည္း မေကာင္းဘူးကြယ္။ ဘုရင့္ေမြးေန႔ကို တတိုင္းျပည္လံုး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ က်င္းပႏိုင္ၾကတာေတာ့ မုဒိတာပြားစရာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က ျမန္မာလူမ်ဳိးဆိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္းျပည္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတာေပါ့။ ဘုန္းဘုန္းေလ၊ မႏွစ္တုန္းကေတာင္ သက္ၾကီးရြယ္အို ဂုဏ္ျပဳအခမ္းအနားတက္ေနရင္း ျပည္တြင္းမွာဆို ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္ေလမလဲလို႔ ေတြးၿပီး ေတာင့္တမိတယ္” ဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ၾကီးက သူ႔စိတ္ခံစားခ်က္ကို မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုင္းဘုရင္ၾကီး ေမြးေန႔နဲ႔အတူ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား သက္ၾကီးရြယ္အို အဘိုးအဖြားေတြ ဂုဏ္ျပဳခံရတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ဒီဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ လာၿပီး ေတြ႔ၾကံဳရေတာ့ က်မလည္း ျပည္တြင္းက အဘိုးအဖြားေတြကို သတိရမိပါတယ္။

ဂုဏ္ျပဳခံ အဘိုးအဖြားအမ်ားစုက ဒီစခန္းထဲမွာ ဆယ္စုႏွစ္တခု ဝန္းက်င္ေလာက္အထိ အေျခခ်ေနထိုင္ၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ တတိယႏိုင္ငံတခုခုမွာ အေျခခ်ေနထိုင္ဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိၾကပါဘူး။

က်မအေတြ႔အၾကံဳအရ ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ႏိုင္ဖို႔ ေတာင့္တေနၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အမိျမန္မာျပည္ကိုခ်စ္ၿပီး ကိုယ့္မိဘမ်ဳိး႐ိုးစဥ္ဆက္က အေျခခ်ေနထိုင္ၿပီး မိဘေတြ ေခါင္းခ်သြားတဲ့ အရပ္ေဒသမွာပဲ ျပန္လည္ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၿပီး ဘဝရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေတြကို ကုန္ဆံုးေစခ်င္ၾကသူေတြ မ်ားပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေဒသေတြမွာ ႏွိပ္ကြပ္မႈေတြ၊ စစ္ေဘး၊ စစ္ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ မျပန္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ဒီစခန္းထဲမွာပဲ အသက္ကုန္ဆံုးသြားၾကရတဲ့ အဘိုးအဖြားေတြလည္း မနည္းပါပဲ။

ဒီေတာ့ က်န္ရွိေနတဲ့ အဘိုးအဖြားေတြရဲ႕ ဘဝေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေတြမွာ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵေတြ ဘယ္ေတာ့မ်ား ျပည့္ဝႏိုင္ပါ့မလဲလို႔ တြက္ဆရင္း …… ။ ။

''အဘိုးအဘြားေတြရဲ႕ စိတ္ဆႏၵ အျမန္ျပည့္ဝႏိုင္ၾကပါေစ''


No comments: