Sunday, December 2, 2012

အိႏၵိယမွ ပလက္၀ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကို စတင္

ေမာင္ရမၼာ

ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု ဖြံ႔ျဖိဳးေရး စီမံကိန္းတြင္ပါ၀င္သည့္ ပလက္၀ဆိပ္ ကမ္းကို ယခုအခါအိႏၵိယ၀န္ထမ္မ်ားမွစတင္အေကာင္ အထည္ေဖၚတည္ ေဆာက္ ေနျပီ ျဖစ္သည္။

“ စုစုေပါင္း အိႏၵိယ ႏိုင္ငံသား ၁၀ ေယာက္က စက္ကရိယာေတြကို အသုံုးျပဳျပီး ေျမ ေနရာေတြကုိ စတင္ ရွင္းလင္းေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ ေတာ္တို႕ ပလက္၀ျမိဳ႕ကကု လားတန္ျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္း တည္ရွိ ပါတယ္။ အခု ဆိပ္ ကမ္းတည္ေဆာက္ ေရး အတြက္ ေျမေနရာ ရွင္းလင္းေနတာ က အေရွ႕ဘက္ ကမ္းမွာ ျဖစ္ပါ တယ္” ဟု ပလက္၀ ေဒသခံ ရခိုင္အမ်ိဳးသား တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မည့္ေနရာကို ေျမတူးစက္ၾကီး တစ္စီး၊ ေဘာ္ဒူဇာ bulldozer တစ္စီ၊း ကရိန္း တစ္စီးျဖင့္ ေတာင္မ်ားကို ျဖိဳခ်ကာ လုပ္ကိုင္ေနျပီဟု ဆိုသည္။

“ အခု အဲဒီ ဆိပ္ကမ္းေနရာ အတြက္ ေျမ(၁၀) ဧကကို အစိုးရက ေပးထားတယ္လို႕သိရပါတယ္။ ၾကိဳး၀ိုင္းသစ္ေတာထဲက ေျမေတြပါ။ လက္ရွိ အခ်ိန္ထိေတာ့ ေဒသခံေတြရဲ႕ လယ္ေတြ မပါ၀င္ေသးပါဘူး” ဟု ဆိုသည္။

အိႏၵိယ ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ ပလက္၀ ျမိဳ႕ေပၚတြင္ အိမ္ (၂) ေဆာင္အား ဌားရမ္း ေနထိုင္ေနၾကသည္ဟု ဆိုသည္။

၎အျပင္ ပလက္ဝၿမိဳ႕မွ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္အထိ ၁၂၉ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားေသာ အေ၀းေျပး ကား လမ္းကိုလည္း အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ အိႏၵိယ ဘက္ျခမ္းတြင္ ေဖါက္လုပ္ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အလားတူ ျမန္မာဘက္က လမ္းကိုလည္း ေက်ာက္ေတာ္ျမိဳ႕နယ္ မဟာမုနိမွ ေဖါက္ယူလာရာ ပလက္၀ ျမိဳ႕အနီး ေရာက္ရွိေနျပီဟု ေဒသ ခံက ေျပာသည္။

ယခုကဲ့သို႕ ပလက္၀တြင္ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေနသျဖင့္ ေဒသအတြင္း ဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္လာမည္ဟု ေဒသခံျပည္သူမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ ေန ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။

ဤစီမံကိန္းသည္ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို အသံုးျပဳျပီး ပလက္ဝၿမိဳ႕ထိ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း အတုိင္း ကုန္စည္မ်ားကို သေဘၤာမ်ားျဖင့္ သယ္ ယူ ပုိ႕ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။ ပလက္ဝမွ တစ္ဆင့္ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ထိ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီး တစ္ခု ေဖါက္လုပ္ကာ ကုန္ပစၥည္း မ်ား တင္ပို႕မည့္ စီမံကိန္း ျဖစ္သည္။

စစ္ေတြျမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ေျမ အမွတ္ (၂) ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ျမေက်ာ္က ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု စီမံ ကိန္း အေပၚ သူ႕အျမင္ကို နိရဥၥရာသို႕ ယခုလို ေျပာသည္။

“ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းက လူဦးေရ သန္း ၁၀၀ နီးပါးရွိတဲ့ အိႏၵိယရဲ႕ အ ေရွ႕ဖက္ျခမ္းနဲ႕ ရခိုင္ျပည္စစ္ေတြျမိဳ႕အၾကားဆက္သြယ္ ေပးမယ့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ဇံုလို ျဖစ္လာမယ္ဆိုေတာ့ ေရရွည္မွာ အက်ိဳးရွိသြားႏိုင္တဲ့ အ တိုင္းအတာၾကီးမားတဲ့စီမံကိန္းတစ္ခုလို႔ ျမင္ ပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။

သုိ႕ေသာ္ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းတြင္ ျမစ္ေၾကာင္းကို တူးေဖၚရာတြင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီး ထိခိုက္နစ္နာမူမ်ား ရွိႏိုင္ သ ျဖင့္ အထူး သတိထားျပီး လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုေၾကာင္း သူက ေျပာသည္။

“ ျပည္သူ လူထုေတြရဲ႕ လိုလားခ်က္ျဖစ္တဲ့ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ မပ်က္စီးရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႕ လိုပါတယ္။ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ က႑ကို ဂရုမစိုက္၊ အသံကိုလည္း လံုး၀ နားမေထာင္ ဆိုလို႕ရွိရင္ ဒီစီမံကိန္းဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ အ တြက္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးက်ိဳးမ်ား ႏိုင္ပါ တယ္” ဟု ဆိုသည္။

စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လူထုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျပီး ခ်ျပခဲ့ေသာ္လည္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ပြင့္လင္းျမင္သာ မူ မ်ား မရွိသည့္အတြက္ ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ မေက်နပ္မူမ်ား ရွိေနသည္ဟုလည္း ဦးေအာင္ျမေက်ာ္က ေျပာသည္။

ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုဖြံ႕ျဖိဳးေရး စီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္သည့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းကို အိႏၵိယႏိုင္ငံ Essar က ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အျပီး သတ္ အိႏၵိယရူပီ ၁၁ ဒႆမ ၂၅ ဘီလီယံအကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ေနသည္။

ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုဖြံျဖိဳးေရးစီမံကိန္းကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ စက္တဘၤာလက စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖၚ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့ရာ ၂၀၁ ၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပီးစီးရန္ လ်ာတားထားသည္ဟု သိရသည္။

No comments: