ႏွင္းပန္းအိမ္
ဘဝ အခြင့္အေရးဆိုတာ ထုိက္တန္ဖို႔ တုိက္ယူရတယ္လို႔ နားလည္ထားတဲ့ က်မအတြက္ ဒုကၡသည္ဘဝဆိုတာ အေတာ့္ကို ခါးသီးလွပါတယ္။ အမိျမန္မာျပည္မွာ အႏၲရာယ္ၾကား လူလားေျမာက္ရေပမယ့္ အရွက္နဲ႔ လူလားမေျမာက္ခဲ့ရပါဘူး။ ဇာတိေသြးဆိုတာကို က်မပိုၿပီး နားလည္ခံစားႏို္င္ခဲ့တာ ဒုကၡသည္စခန္းမွာပါ။ ဘဝကသစ္ပင္လို ရွင္သန္ရတယ္ဆိုရင္ ဒုကၡသည္ဘဝက က်မ ရြက္သစ္မေဝႏုိင္တဲ့ ေန႔ေတြပါပဲ။
လူပီပီသသ ဘဝကို တိုက္တိုက္တြန္းတြန္း လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ဖန္တီးေနထိုင္ခြင့္ ဒုကၡသည္မွာ မရွိပါဘူး။ ဒုကၡသည္စခန္းက လူနဲ႔ လူဆက္ဆံေရးမွာ အဖြဲ႔အစည္း တခုမဟုတ္တခု ၾကားခံထားၿပီး စကားျပန္နဲ႔ ဆက္ဆံရတယ္။ UN_NGO အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ။ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းအရလို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ ဒုကၡသည္ကို ဆက္ဆံတဲ့အခါ သာယာေပ်ာ့ေျပာင္း ညင္သာမႈရွိတဲ့သူ ရွိသလုိ အထက္ဆီးကေန မတူသလုိ မတန္သလုိ ဆက္ဆံတဲ့ သူေတြလဲ ရွိပါတယ္။
ဒီလုိအျဖစ္အပ်က္မိ်ဳးေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳရတို္င္း က်မတို႔ ဒုကၡသည္ဘဝကို နာက်င္ေၾကကြဲလာတယ္။ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို သူတို႔ေတြ ဘာနဲ႔တိုင္းတာက်ပါသလဲ။
ေခတ္စနစ္ေၾကာင့္ ရလာတဲ့ ေလာကဓံ အလွည့္အေျပာင္းေၾကာင့္ ဘာတခုမွ မက်န္ေအာင္ ဆံုးရံႈးခဲ့ရတုန္းကလဲ က်မ စိတ္ဓာတ္မက်ခဲ့ဘူး။ ေလာကဓံတရားကို သိနားလည္ၿပီး လူ႔ဘဝကို က်ရာေနရာက သတၱိရွိရွိ ရင္ဆိုင္ခဲ့တယ္။ `ဘဝမွန္မွ အသိမွန္မယ္ဆိုတဲ့` ဆရာၾကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ စကားကို က်မ ႏွလံုးသြင္းႏုိင္ခဲ့တယ္။ ခုဒုကၡသည္ဘဝ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ က်မ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအၾကီးၾကီးရွိရာ မဲေဆာက္ကို တေခါက္ ေရာက္ရျပန္ပါၿပီ။
မဲေဆာက္သြားႏုိင္ဖုိ႔ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပလာက သီတင္းတပတ္ ခြင့္ေပးပါတယ္။ ပလာလက္မွတ္နဲ႔ ခရီးသြားခြင့္ ရွိပါတယ္။ စခန္းအနီး ကတၱရာလမ္းေပၚက ကားေတြ ျဖတ္သန္းသြားတိုင္း က်မတို႔ ေငးေမာေနက်။ ခုေတာ့ ဒီေငးေမာေနရတဲ့ ကားေပၚမွာ ခရီးသည္အျဖစ္ မဲေဆာက္ကို သြားရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္က က်မကို တဒဂၤ လန္းဆန္းေစခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္သူ က်မအတြက္ ကားဆိုတာ ေန႔စဥ္ တိုးေဝွ႔စီးခဲ့ရတာ နာရီေပါင္း မနည္းဘူး။ ဘတ္စ္ကားစီးတဲ့အခါ ပင္ပန္းမႈေတြကို ညည္းညဴမိတာကို ေနာင္တ ရေနမိတယ္။
ကားမစီးရတာ ႏွစ္ခ်ီၾကာၿပီမို႔ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ေမာင္းေနတဲ့ ကားေပၚမွာ ထိုင္လုိက္လာရတာ ရဟတ္စီးသလို အသည္းတေအးေအး ျဖစ္ေနတယ္။ သမိုင္းအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ ၂ႏွစ္ဆိုတဲ့ ကာလက ဘာမွၾကာတယ္ မထင္ရပါဘူး။ လူတေယာက္ဘဝနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဒီႏွစ္ဒီလအတြင္းမွာ အျဖစ္အပ်က္ အစံုအလင္ကို အမ်ားၾကီး ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္။ ရင္နဲ႔အမွ် ခံစားခဲ့ရတယ္။
ထိုင္းႏို္င္ငံရဲ့ ေတာေတာင္ရႈခင္းက ျမန္မာျပည္ ခ်င္းေတာင္ေဒသနဲ႔ သိပ္ကိုတူပါတယ္။ မတူတာတခုက ခ်င္းေတာင္ေတြက ေတာင္ကတံုးေတြ။ သစ္ေတာစိမ္းစိမ္း သစ္ပင္စိမ္းစိမ္း မရွိဘူး။ ေရႊ႔ေျပာင္းေတာင္ယာအတြက္ မီး႐ႈိ႕ၾကလို႔ သစ္ေတာေတြ ျပဳန္းကုန္တယ္။
ထိုင္းႏို္င္ငံမွာေတာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိမ္းသိမ္းေရးကို ဂ႐ုစိုက္ၾကတယ္။ စိုက္ပိ်ဳးထားတဲ့ သစ္ပင္ေတြကလဲ စိမ္းစိမ္းစိုစို သန္သန္စြမ္းစြမ္း။ မိုးေရစိုၿပီး သစ္လြင္ေနတဲ့ ေတာေတာင္ အထပ္ထပ္မွာ ေျပာင္းခင္းေတြက ၾကည့္ေလရာ တေမွ်ာ္တေခၚ။
ထိုင္းေက်းလက္ ေတာရြာေတြကို ျဖတ္ေတာ့ လူေနအိမ္ေတြ အမ်ားၾကီး ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ထိုင္း႐ိုးရာ အိမ္ေတြက သိပ္ကိုလွပါတယ္။ ရာသီဥတုကို ကာကြယ္ထားတဲ့၊ သင့္တင့္မွ်တတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ေငြနဲ႔ စိတ္ၾကိဳက္ေဆာက္ထားတဲ့ အိမ္ေတြ။ ျခံနဲ႔ဝန္းနဲ႔။ သစ္ပင္ပန္းပင္ေတြ ေဝေဝဆာဆာ။ စိမး္စိမ္းစိုစို လွလွပပ ေအးေအးျမျမ။ က်မ ေငးေမာမဆံုး ျဖစ္ရတာ အိမ္ေတြပါပဲ။ သစ္သားအိမ္၊ တုိက္အိမ္ ၿခံစည္း႐ိုးဆိုတာ က်မ မျမင္ရတာ ေဝးေနတာ ႏွစ္ခ်ီေနၿပီေလ။ ဘဝမွာ လံုျခံဳသာယာ ေအးခ်မ္းတဲ့ အိမ္ပိုင္ရွင္အျဖစ္ က်မ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ရတာ။
အိမ္တအိမ္ရဲ့ အရြယ္အစားဟာ အမုိးေပၚမွာ တည္တယ္။ အိမ္တအိမ္ရဲ့ အလွဟာ အမိုးစြန္းမွာ တည္တယ္လို႔ က်မ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္သားထားတာ မႈတ္လား။ က်မတို႔ပိုင္တဲ့ အိမ္ကေလးကို ခင္ပြန္းသည္ ႏုိင္ငံေရးပုဒ္မ ၅ညနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္၁၄ႏွစ္ ေထာင္ဝင္စာ ခရီးနဲ႔ လဲလွယ္လိုက္ရတယ္။
ျမန္မာျပည္တြင္းက က်မတို႔ ေနတဲ့အိမ္ေလးက ထုိင္း႐ိုးရာ အိမ္ေတြလို မဟုတ္ေပမယ့္ မိသားစုခ်စ္ျခင္းေတြ ျပည့္ေနတဲ့ အိမ္ေလးပါ။ ဒီအိမ္ေလးမွာ ျမန္မာျပည္ အနာဂတ္ ပန္းခ်ီကို ေရးဆြဲၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ရာဇာဝင္ကို ကမၺည္းတင္မယ့္ သူေတြ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾကတဲ့ အိမ္ေလးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။
က်မတို႔ ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ အိမ္ေလးထဲကေန လွမ္းၾကည့္ရင္ ႐ိုးျပတ္ေတာေလးကို ျမင္ေနရတယ္။ က်မတို႔ အိမ္ေရွ႕မွာ ေျမာင္းကူးတံတားေလး ရွိတယ္။ ဒီေျမာင္းကူးတံတားေလးက မိုးတြင္းဆို ေရနဲ႔ ေမ်ာေနတတ္တယ္။ တံတားက ေရညိွေၾကာင့္ ကဗ်ာဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ ခဏခဏ ေခ်ာ္လဲၾကတယ္။ ဒါကိုမျပင္နဲ႔တဲ့။ ဧည့္စာရင္း လာစစ္သူေတြကို ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ထားတဲ့။ ဧည့္စာရင္းစစ္သူေတြ က်မတံတားေလးရဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ကို မမိဘဲက်မတို႔ မိသားစုေတြသာ စစ္အာဏရွင္ ေထာင္ေခ်ာက္ မိခဲ့ရပါတယ္။
က်မတို႔ ျမန္မာအယူမွာ အိမ္ေရွ႕တမာ အိမ္ေနာက္ခံတက္ စီးပြားတက္ဆိုလို႔ စိုက္လုိက္ၾကတာ ၿမိဳ႔သစ္က အိမ္တိုင္းမွာရွိတယ္။ တမာခံတက္က လက္ညိွဳးထုိး မလြဲဘူး။ ဒီၾကားထဲကဘဲ ထမင္းဟင္းအတြက္ ဆံပင္ျဖတ္ ေရာင္းသူ၊ ဆံပင္ကြ်တ္ ေရာင္းရသူေတြလဲ ရွိတယ္။ ဆန္ကြဲ ထမင္းခ်က္ စားရသူေတြလဲရွိတယ္။ ဘယ္လုိလူေတြၾကားမွာ ရိကၡာေတြ ပိုလွ်ံေနလဲ၊ ဘယ္လုိ လူေတြၾကားမွာ ငတ္မြတ္မႈ ျပႆနာေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာကို သိေအာင္ ေဖာ္ထုတ္လို႔ က်မတို႔ မိသားစုေတြ တမိုးေအာက္မွာ အတူမေနရဘဲ တကြဲတျပား ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
ေထာင္ဝင္စာ ခရီးကို ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီ ေအာင္သြားခဲ့ရတယ္။ ေထာင္ဝင္စာ ခရီးကို ေမတၱာခရီးလို႔ ေဒသခံေတြက ဆိုၾကတယ္။ ရန္ကုန္ကေန စစ္ကိုင္းတိုင္း ကေလးအက်ဥ္းေထာင္ ခရီးက လမ္းေကာင္းရင္ ကားေကာင္းရင္ေတာင္ ၃ည ၄ရက္ ၾကာသြားရပါတယ္။ ဧရာဝတီျမစ္၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္၊ မဟာၿမိဳင္၊ ဂန္႔ေဂါ၊ ပံုေတာင္ပံုညာအႏွံ႔ ေျခဆန္႔ခဲ့ရတာ။ မဟာၿမိဳင္၊ ပံုေတာင္ပံုညာ ေတာလမ္း၊ ေတာင္လမ္းခရီးက ေတာင္ႏႈတ္ခမ္းကို ကားလမ္း လုပ္ထားတာ။
ဒီလိုလမ္းေတြကို ဆယ္ဘီးကား၊ သစ္လံုးတင္ကားေတြ ေနာက္က လူစီးကား လုိက္လာရတာ အသည္းထိတ္စရာ ရင္တုန္စရာပါပဲ။ ေတာင္က်ေရေၾကာင့္၊ ေတာင္ၿပိဳတာေၾကာင့္ ေရွ႕ခရီး မဆက္ႏိုင္ေသးရင္ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ က်မတို႔ ခရီးသည္ေတြ ၂ရက္၃ရက္ နားေနရတယ္။
လယ္ယာကိုင္းကြ်န္း၊ သစ္ပင္ၾကီးငယ္ အသြယ္သြယ္မွာ တခ်ဳိ႔က စိမ္းစိမ္းစိုစို၊ တခ်ိဳ႕က ဝါေရႊေရာင္သန္းလို႔။ ရင္ခတ္ပန္းေတြက ေဖြးေဖြးလႈပ္ ေနတယ္။ ညဘက္ဆို လသာရင္ေတာ့ လမင္းက အေနာက္ဘက္ ေတာေတြ ေတာင္ေတြထဲ တြဲလြဲခိုေနတယ္။ တစီစီေအာ္ေနတဲ့ ပုရစ္သံေတြ၊ အေတာင္ တဖ်တ္ဖ်တ္႐ိုက္ၿပီး ပ်ံသြားတဲ့ ညငွက္ေတြ အသံကိုလဲ ၾကားရတယ္။
ေငြၾကယ္ပြင့္ေတြက အေျပာက္ခတ္ထားတဲ့ လွပမိႈင္းျပာတဲ့ ေကာင္းကင္ၾကီးက ခရီးသည္ေတြကို ငံု႔ၾကည့္ေနတယ္။ ေကာင္းကင္ၾကီးက မဟာပထဝီေျမၾကီးေပၚက လူ႔ဘဝဇာတ္လမ္းေတြကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ႏုိင္လြန္းတယ္လို႔ က်မစိတ္အားငယ္ငယ္နဲ႔ ေတြးမိေသးတယ္။
ဒီလုိ႐ႈခင္းမ်ိဳးကိုျမင္ၿပီး ရန္ကုန္က မိဘအိမ္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ က်မသားေလးနဲ႔ ကေလး အက်ဥ္းေထာင္ထဲက ခင္ပြန္းသည္ကို ေတာေတာင္ေတြၾကားထဲက က်မ တလွည့္စီ လြမ္းခဲ့ရတာ။ ေကာင္းကင္က လမင္းကို တမိုးေအာက္မွာ မိသားစုအတူ ၾကည့္ခြင့္ရခ်င္ပါတယ္လို႔ က်မဆုေတာင္းကို ေတြးမိရင္း က်မရင္နင့္တဲ့ၾကားက ၿပံဳးမိေသးတယ္။
က်မတို႔ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ေကာင္းကင္က လမင္းကို ၾကည့္ၿပီး အသက္အရြယ္အလိုက္ ခံစားခဲ့ဘူးၾကမယ္။ ေခတ္စနစ္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းေထာင္နံရံထဲ ေရာက္သြားေတာ့လဲ လမင္းကို တမ္းတလာတယ္။ လမင္းက အလြမ္းကို ကူပ့ံႏုိင္တယ္ေလ။ အဆိုေတာ္ၾကီး ေဒၚမာမာေအးရဲ့ ႏွစ္ေယာက္ထဲဆိုရင္ သီခ်င္းထဲက အုန္းလက္နဲ႔ လေရာင္ကို မက္ေမာတတ္လာတယ္။
ဒီခံစားခ်က္ကို ကဗ်ာဆရာ ကိုေအာင္ပြင့္က အခုလို ကဗ်ာေရးဘူးတယ္။ ကဗ်ာဆရာက သူ႔ကဗ်ာကို `ရင္ပူည’ လို႔ ေခါင္းစဥ္ေပးထားတယ္။
ရင္ပူည
လမင္းကို
ေပြ႔ဖက္ခ်င္ေဇာနဲ႔
ကဗ်ာဆရာၾကီး ပိုးအိေတာ့
ျမစ္ဝါျမစ္မွာ ေရနစ္ေသခဲ့ဘူးၿပီ။
ေဟာဒီ ေမာင္ေအာင္ပြင့္ဟာ
စကၠဴသားလို ျပားခ်ပ္ ေပ်ာ့ဖတ္သြားရင္ေတာင္
လသာသာမွာ ျဖန္႔ခင္း
ေဘာလံုးလို ျပည့္တင္းေနေအာင္
လေရာင္ကို စုထုပ္
ပီဘိ ေမွာင္ၾကီးက်ေနတဲ့ ပုရြက္ဆိတ္တြင္းေတြထဲ
လေရာင္ကို ကဲ့ကဲ့ ထည့္ထည့္ေပးခ်င္တယ္။
ေရႊလည္တိုင္ေက်ာ့ေက်ာ့ ေရႊမ်က္ႏွာ ခပ္ေမာ့ေမာ့
ေရႊေရာင္ဆမ္းထားေတာ့
နမ္းဖို႔ မင္သက္မိ ညခင္းေတြ
လမင္းေလ လမင္းသိမွာပါ။
ခ်စ္သူပါးႏွစ္ဖက္ န႔ံသာလမင္း
သာျခင္းရွိမွရွိပါေလစ
သတင္းမၾကားရ မသိရ။
အခန္းေရွ႔ ေျမတလင္းေပၚ
ေသာက္ေရတအိုးလံုးသြန္ခ်
လကို ငံု႔ၾကည့္ရင္း ငံု႔ၾကည့္ရင္း
မွိန္
မွိန္ရာကေပ်ာက္
ေသာက္ေရနဲ႔လ
ေပ်ာက္ေနတဲ့ည။ ။
ကဗ်ာဆရာ ကိုေအာင္ပြင့္က ဒီကဗ်ာကို ၁၉၉ဝမွာ စပ္ဆိုခဲ့တာပါ။ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ျပင္ပကမၻာရဲ့ သဘာဝတရားကို မခံစားရဘူး။ စစ္ကိုင္းတုိင္း ကေလးေထာင္ ေထာင္ဝင္စာ ခရီးသြား က်မက လမင္းမွာ အၾကည့္ခ်င္း ဆံုရေအာင္လုိ႔ ေထာင္ဝင္စာမွာ ခင္ပြန္းသည္ကို မွာခဲ့တယ္။
ခင္ပြန္းသည္က ကဗ်ာဆရာ ကိုေအာင္ပြင့္ ကဗ်ာကို သိပ္ၾကိဳက္သူမို႔ ေကာင္းကင္က လမင္းကို အက်ဥ္းေထာင္ထဲက သူ႔အခန္းေရွ႕ ေရာက္ေအာင္ ေသာက္ေရအိုးထဲက ေရေတြ ဖ်န္းလိုက္တယ္။ ေကာင္းကင္က လမင္းကို က်မက ေမာ့ၾကည့္ေနခိ်န္မွာ ခင္ပြန္းသည္က ငံု႔ၾကည့္ရတဲ့ အျဖစ္က ကံတရားေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ စနစ္ေၾကာင့္ပါ။
၂ဝဝ၅မွာ အက်ဥ္းေထာင္က ျပန္လြတ္လာတဲ့ ခင္ပြန္းသည္ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့ေန႔က လဆုတ္ရက္။ လြတ္ေျမာက္သူအျဖစ္ သူ႔ဘဝရဲ့ အိမ္အျပန္ ပထမဆံုးညမွာ သူအိပ္မေပ်ာ္ဘူး။ လူေတြအမ်ားၾကီး၊ အသံစံု၊ အေရာင္စံုကို သူ မခံစားႏိုင္ေသးဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ မနက္ေလးနာရီ ႏုိးၿပီး အခန္းထဲမွာ အသင့္အေနအထားနဲ႔ တိုက္ၾကက္လို အေတာင္ပံ ဖြေနရတယ္ဆိုတဲ့ သူက မနက္အေစာၾကီး အုတ္ေရကန္မွာ ေရထခပ္တယ္။ ေရက လက္တကမး္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ ေရခပ္မလာႏုိင္ဘူး။ အုတ္ကန္ထဲက လမင္းကိုၾကည့္ၿပီး သူႏွလံုးခုန္ ျမန္ေနတယ္။ေကာင္းကင္က လမင္းကို သဘာဝအတိုင္းပဲ သူၾကည့္ခ်င္တာတဲ့။
စစ္ေၾကာေရး၊ အက်ဥ္းေထာင္ဆိုတာ ႐ုပ္ပိုင္းကိုသာ နာက်င္ေစတာ မဟုတ္ဘဲ အသည္းႏွလံုး စိတ္ခံစားမႈေတြကိုလဲ နာက်ည္း ေၾကကြဲေစတယ္။ ဒီလုိ အက်ဥ္းေထာင္နံရံထဲက ရလာတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ မက်က္ေသးခင္မွာ ဒုကၡသည္ဆိုတဲ့ ဖိစီးမႈကိုပါ သူခံစားရျပန္တယ္။ အက်ဥ္းက် မိသားစုဝင္အျဖစ္၊ ဒုကၡသည္အျဖစ္ သူ႔ကို က်မ ပါရမီျဖည့္ခဲ့ရပါတယ္။
စိတ္အပန္းေျပေအာင္ မဲေဆာက္ခရီးကို သူပါ ပါခဲ့တယ္။ က်မတို႔စီးလာတဲ့ကားက အုန္းပ်န္႔ ဒုကၡသည္စခန္းနဲ႔ သိပ္မေဝးတဲ့ ကုန္းျမင့္ေလးမွာ ကားနားတယ္။ ထမင္းစား ကိုယ္လက္သန္႔စင္ အနားယူၾကတဲ့ ေနရာပါ။ က်မရဲ့စိတ္ေတြ ပ်ံ့လြင့္ေနလုိက္တာ။ ကားရပ္ေတာ့မွ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သတိျပဳမိတယ္။
အုန္းပ်န္႔ ကုန္းျမင့္ေပၚကေန လွမ္းၾကည့္ရင္ ျပားဝပ္ေနတဲ့ အင္ဖက္မိုးေတြကို မ်က္စိတဆံုး လွမ္းျမင္ေနရတယ္။ ဒုကၡသည္ စခန္းေလးက အက်ည္းတန္သေလာက္ ကုန္းျမင့္ေပၚက ကားရပ္နားစခန္း အေဆာက္အဦးၾကီးက ၾကီးမားက်ယ္ျပန္႔လုိ႔ လွပေနတယ္။ လက္ေဆာင္ပစၥည္း ေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြမွာ လိုခ်င္စရာေတြ မ်ားမွမ်ား။လွမွလွ။
အုန္းပ်န္႔မွာ ဖုန္းဆက္သြယ္ ေျပာလို႔ရၿပီ။ ဒုကၡသည္ က်မတုိ႔ လက္ကိုင္ဖုန္းေတြနဲ႔ ကမၻာအႏွ႔ံက မိတ္ေဆြေတြ၊ မဲေဆာက္က မိတ္ေဆြေတြကို ႏႈတ္ဆက္စကား တင့္တင့္တယ္တယ္ ဆိုႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။ မိတ္ေဆြက ျပန္ဆက္ရင္ ကိုယ့္လက္ကိုင္ဖုန္း ေခၚ႐ုံပဲ။ ၁၅ မိနစ္ေစာင့္ သြားေခၚေပးပါ့မယ္လို႔ ဖုန္းဆိုင္က ေျပာစရာ မလိုေတာ့ဘူး။
ကားရပ္နားရာ ေနရာကေန ျမင္ေနရတဲ့ ေတာင္ေစာင္းေတြမွာ ေဂၚဖီစိုက္ခင္းေတြ၊ ေျပာင္းစိုက္ခင္းေတြ စိုက္ခင္းေတြထဲက လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျမင္ေနရတဲ့အရာေတြက အလုပ္သမားေတြ။ ျမန္မာ ေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြလုိ႔ သူတုိ႔ကုိ အကူအညီေပးေနတဲ့ ကိုမိုးၾကိဳးက ေျပာဘူးတယ္။
“ထုိင္းႏို္င္ငံမွာ လယ္သမား ဥပေဒ မရွိဘူး။ စက္မႈလယ္ယာမို႔ အလုပ္သမား ဥပေဒနဲ႔ ေျဖရွင္းတယ္။ စက္႐ုံအလုပ္သမားက ၄လဆို အလုပ္သမား ဥပေဒနဲ႔ အၾကံဳးဝင္တယ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရး အလုပ္သမားက ၁ႏွစ္မွ အၾကံဳးဝင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စိုက္ပ်ိဳးေရး အလုပ္သမားက အလုပ္ရွင္ေတာင္ သူဆီမွာ ၁ႏွစ္ျပည့္ေအာင္ အလုပ္လုပ္စရာ မရွိဘူး။
“ေျပာင္းခ်ိဳး၊ ပဲႏႈတ္၊ ေဂၚဖီစိုက္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး စို္က္ပ်ိဳး၊ ဆြတ္တာကို ရာသီအလုိက္ ေရႊ႔ေျပာင္းလုပ္ေနရတာ။ အခ်ိန္ၾကာၾကာ အလုပ္သမားက ကိုယ့္ဆီမွာ မေနႏုိင္ေတာ့ အလုပ္ရွင္ကလဲ အလုပ္သမားကဒ္ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူး။ ဒါ့အျပင္ အလုပ္သမားလုပ္ခ အျပည့္ မေပးႏုိင္လုိ႔ တိုင္ရင္လဲ အလုပ္ရွင္နာမည္ကိုေတာင္ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြက သိတာ မဟုတ္ဘူး။
“ဒီလုိ ေတာေတာင္ထဲက စိုက္ပ်ိဳးေရး အလုပ္သမား မေျပာနဲ႔ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ေပၚ စက္႐ုံမွာ လုပ္သူေတြေတာင္ အလုပ္ရွင္ နာမည္ေမးရင္`ေက်ာ္ရဲေအာင္`၊`ရာဇာေနဝင္းလုိ႔ ေျပာတတ္တယ္။ တကယ္က အလုပ္ရွင္က သူတို႔ၾကိဳက္တဲ့ မင္းသားနဲ႔တူရင္ ဒီနာမည္ဘဲ ေခၚတတ္ၾကတယ္။ နာမည္ရင္းကို သိေအာင္ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ဒီေတာ့ဘယ္လုိ တရားစြဲမလဲ”….။
ဒီလုိလုပ္ခ အျပည့္မရတဲ့ အေၾကာင္းေတြ က်မတို႔ အၿမဲ ၾကားေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္လဲ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြ အလုပ္ေနရဆဲပါ။ ျမန္မာျပည္မွာထက္ ဒီမွာက ေတာ္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ စကားက သူတို႔ဘဝနဲ႔ရင္းၿပီး ေျပာတဲ့စကားပါ။ ဒီစကားၾကားရတိုင္း က်မရင္ထဲ နင့္ေနေအာင္ ခံစားရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment