Friday, January 17, 2014

လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းကို ျပင္ဆင္ရာတြင္ သမၼတသေဘာမတူသည့္ အခ်က္ ၁၄ ခ်က္ရွိ

စိုးသန္းလင္း

ဥပေဒျပဳအဖဲြ႕အစည္းႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕တို႔အၾကား သေဘာကြဲလြဲမႈမ်ား ပံုမွန္ရိွခဲ့ရာမွ ယခုျပည္ေထာင္ စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ သမၼတတို႔အၾကား သေဘာထားကြဲလြဲမႈမွာ အခ်က္ေပါင္း ၁၄ ခ်က္ အထိရွိလာခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ပါရွိသည့္ ပုဒ္မေပါင္း ၁၄ခုမွာ ျပ႒ာန္းရန္မသင့္ဟု သမၼတက သေဘာထားမွတ္ ခ်က္ျပန္လည္ ေပးပို႔ခဲ့သည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ခြင့္ကိစၥႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပုဒ္မ ၁၂ႏွင့္ သမၼတ ၏သ၀ဏ္လႊာမ်ားႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ပုဒ္မ ၁၃ တို႔ကိုသာ သေဘာတူခဲ့ၿပီး က်န္ ၁၄ ခ်က္တို႔တြင္ သေဘာကြဲ လဲြေၾကာင္း ေတြ႕ရိွရသည္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂(ဆ)ျဖစ္သည့္ လႊတ္ေတာ္႐ံုးဖြင့္ျခင္းအား မျပ႒ာန္း သင့္၊ ပုဒ္မ ၁၉ ပါ လႊတ္ေတာ္႐ံုးအတြက္ ၀န္ထမ္းမ်ားခန္႔အပ္ျခင္း၊ ဘ႑ာေရးကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ သည္ ဥပေဒႏွင့္မညီသျဖင့္ မျပ႒ာန္းသင့္စသည့္ သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏လုပ္ငန္းမ်ား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစရန္အတြက္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေၾကာင္း ျပည္ေထာင္ စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားသည့္အတိုင္းသာ ျပ႒ာန္းသင့္ေၾကာင္း အဆိုပါအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။

အလားတူပင္ ၎ဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ (၆)ျဖစ္ေသာ “ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္အဖြဲ႕တို႔ႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းဟူ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ ျပဳထားသည္ကို ျပ႒ာန္းခြင့္မျပဳသင့္ေၾကာင္း၊ ခြင့္ျပဳမည္ဆိုပါက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအဖြဲ႕အစည္းတို႔၏ လုပ္ငန္းမ်ားကိုစြက္ဖက္ရာ ေရာက္သြား ႏိုင္ေၾကာင္းဟူ ၍ လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဆိုသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္း အေ၀းက်င္းပစဥ္၌သာ သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းဟူ၍ လည္းေကာင္း သမၼတက သေဘာထားမွတ္ ခ်က္ႏွင့္တကြ မျပ႒ာန္းသင့္ဟု အေၾကာင္းျပန္လာခဲ့သည္။ ထိုအခ်က္ကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ က မူလအတည္ျပဳထားသည့္အတိုင္း ျပ႒ာန္းသင့္သည္ဟု ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီက အစီရင္ခံ ခဲ့သည္။

ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးတစ္ဦးက ဦးေဆာင္လ်က္ သီးျခားဖြင့္လွစ္မည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္႐ံုးသည္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တို႔၏ ႐ံုးလုပ္ငန္းႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိစၥ မ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ ၂ အပိုဒ္ခြဲ(ဆ)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုအခ်က္အေပၚ သမၼတက “ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းက်င္းပစဥ္ နာယကအျဖစ္ ေဆာင္ ရြက္ေသာ လႊတ္ေတာ္မွ ၀န္ထမ္းမ်ားျဖင့္ ႐ံုးလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္႐ံုးဟူ၍ သီးျခားဖြင့္လွစ္ရန္ မလိုေၾကာင္း”ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီကမူ “လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ မ်ားႏွင့္အညီ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုအတိုင္း ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္႐ံုးမ်ား သီးျခားစီရိွသည့္နည္းတူ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္လည္း သီးျခား႐ံုး ထားရိွရန္ လိုအပ္သျဖင့္ ျပ႒ာန္းသင့္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပပါရိွသည္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ (၆)ပါ ႏိုင္ငံႏွင့္ မဲဆႏ္ၵနယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တို႔က ေဒသအာဏာပိုင္တို႔ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ ျခင္းဆိုသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို သမၼတက ကန္႔ကြက္ထားေသာ္လည္း ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက “မဲဆႏၵနယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ ကူညီေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္” မူလအတိုင္း အတည္ျပဳသင့္ေၾကာင္း တင္ျပထားသည္။

အခ်က္ ၁၆ ခ်က္အနက္ သမၼတက သေဘာမတူသည့္ ၁၄ ခ်က္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ သည္ ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားေဖာ္ျပ၍ မူလအတိုင္းျပ႒ာန္းရန္ အစီရင္ခံတင္ျပထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က သမၼတ လက္မွတ္ထိုးႏိုင္ရန္ ေပးပို႔ခဲ့သည့္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ား အနက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ သမၼတႏွင့္လႊတ္ ေတာ္အၾကား သေဘာထားကြဲလြဲမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။

No comments: