Sunday, January 26, 2014

အစိုးရက ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားကို အႏိုင္မယူသင့္ပါ

ဧရာ၀တီ

ျပီးခဲ့သည့္ ရက္သတၱပတ္ အတြင္း ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီး ဦးေအာင္ၾကည္က ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အစိုးရပိုင္ သတင္း စာနယ္ဇင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အသုံးစရိတ္ က်ပ္ေငြ ၃၆ ဘီလီယံ ေတာင္းခံျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးႏွင့္ မည္မွ် ဟန္ခ်က္ ညီပါသနည္း။ ယင္း အသုံးစရိတ္မွ ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ ေရးတြင္ အေရးၾကီးသည့္ ပုဂၢလိကပိုင္ လြတ္လပ္ေသာ သတင္း စာနယ္ဇင္း က႑ ဖြံ႕ျဖိဳးေရး မည္သည့္ အစီအစဥ္ကို မည္မွ် ပံ့ပိုးေပး မည္နည္း။

ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီး၏ တင္ျပခ်က္တြင္ ႐ုပ္သံ ထုတ္လႊင့္မႈ ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူျခင္း၊ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာ မ်ားအား အဆင့္ျမႇင့္ တင္ျခင္း၊ ေက်းရြာ စာၾကည့္ တိုက္မ်ား တည္ေဆာက္ ျခင္းႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ၇ ႐ံုကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္ ေျပာင္းလဲေရးတို႕ အတြက္ဟု ဆိုထားရာ ပုဂၢလိကပိုင္ လြတ္လပ္ေသာ သတင္းစာမ်ား ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး မပါဝင္ဟု အၾကမ္းအားျဖင့္ မွတ္ယူႏိုင္သည္။

ထို႕ျပင္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ သတင္းစာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းသည္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ၃ ႏွစ္တာကာလအတြင္း အထက္မွ ေအာက္သို႕ အမိန္႕ေပးေသာ ဝါဒျဖန္႕ခ်ိေရးယႏၲရားမွသည္ ေအာက္ေျခလူထုဘဝ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မွန္မ်ားကို ျဖန္႕ျဖဴးေရး ဦးတည္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အလြန္ေႏွးေကြးလြန္းေနသည္။

လက္ေတြ႕အေျခအေနတြင္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာနသည္ ႏိုင္ငံသားတို႕၏ အခြန္ဘ႑ာေငြ၊ ႏိုင္ငံပိုင္ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေဝ ျဖန္႕ခ်ိေရး ယႏၲယားႏွင့္ အသံလႊင့္စက္႐ံုမ်ားကို အသုံးျပဳျပီး ပုဂၢလိကပိုင္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ျပိဳင္၍ ေၾကာ္ျငာရွာေဖြလက္ခံျခင္းတို႕ကို လုပ္ကိုင္ေနသည္။ ယင္းသည္ လူအင္အား၊ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီးႏွင့္ စက္ပစၥည္း ယႏၲရားမ်ား မည္သို႕မွ် မယွဥ္သာသည့္ ပုဂၢလိကပိုင္ စာနယ္ဇင္းမ်ားအတြက္ မွ်တေသာ ျပိဳင္ဆိုင္မႈဟု မဟုတ္ပါ။ ထို႕ျပင္ တင္ထုတ္စနစ္မွ ထုတ္တင္စနစ္သို႕သာ ေျပာင္းလဲသြားေသာ္ျငား ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာန၏ မီဒီယာမ်ားအေပၚ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည့္ စနစ္ႏွင့္ ဥပေဒမ်ား ဆက္လက္တည္ရွိဆဲျဖစ္သည္။

လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပဌာန္းရန္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ တင္သြင္းေသာ မီဒီယာဆိုင္ရာ ဥပေဒသစ္မ်ားတြင္လည္း မညီမွ်မႈမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝေရး လုပ္ကိုင္ေနသူ လုပ္ငန္းရွင္အား ႐ုပ္သံလႊင့္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ မျပဳျခင္းမွာ လူထုျပန္ၾကား ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းၾကီးတခုလုံးကို လက္ဝါးၾကီးအုပ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္ဟု နားလည္ႏိုင္ေသာ္လည္း လက္ရွိ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာနကသာ ႐ုပ္သံႏွင့္ ေရဒီယို အသံလႊင့္လုပ္ငန္း၊ သတင္းစာနယ္ဇင္းႏွင့္ ပံုႏွိပ္ျဖန္႕ခ်ိေရးလုပ္ငန္း အားလုံးကို ဆက္လက္ ထိန္းခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ေနျခင္းမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ မသင့္ေလ်ာ္ေပ။

ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနက အစိုးရပိုင္ မီဒီယာ လုပ္ငန္းမ်ားကို “အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ” လုပ္ငန္းမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲမည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ထားေသာ္လည္း သတင္းစာတိုက္မ်ားႏွင့္ အသံလႊင့္႐ံုမ်ား၏ မူဝါဒမ်ား ယေန႕ထိတိုင္ အစိုးရလက္မွ မလြတ္ႏိုင္ေသးသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကမာၻေပၚတြင္ လူထုဆက္သြယ္ျပန္ၾကားေရးကို အစိုးရက ခ်ဳပ္ကိုင္သည္ဆိုသည္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အာဏာရွင္အုပ္စိုးေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္သာ ျမင္ရ၏။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ လူထု ဆက္သြယ္ ျပန္ၾကားေရးအလုပ္ကို ပုဂၢလိကက လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ျပီး အစိုးရ၏ မူဝါဒ သေဘာထားမ်ားကို အစိုးရေျပာေရးဆိုခြင့္ရ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အျမဲဆိုသလို သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုထုတ္ျပန္ေပးေလ့ရွိသည္။

အစိုးရအေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးတြင္ စတုတၳမ႑ိဳင္ကို အားေကာင္းေမာင္းသန္ျဖစ္ေစလိုလွ်င္ ပုဂၢလိကပိုင္ သတင္းမီဒီယာမ်ားကို ၾကီးထြားခြင့္ေပးရမည္။ ထိုသို႕မဟုတ္ဘဲ ခ်ဳပ္ျခယ္ထားေသာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား၊ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ေဘာင္ခတ္ထားသည့္ အျပင္ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာ၊ ႏိုင္ငံပိုင္ စက္ပစၥည္းမ်ား အသုံးျပဳ လည္ပတ္ေနသည့္ အစိုးရမီဒီယာမ်ားျဖင့္ လူထုဆက္သြယ္ျပန္ၾကားေရး လုပ္ငန္းၾကီးတခုလုံးကို အသာစီးမွ ဆက္လက္ ထိန္းခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ေနဦးမည္ဆိုလွ်င္ အစိုးရေျပာေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟူသည္ အသံသာရွိျပီး အဆံမပါဟုသာ ဆိုရေပေတာ့မည္။

No comments: