NEJ / ၁၃ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၀
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အပါအဝင္ နယ္ၿမိဳ႕မ်ား၏ လမ္းဆံုလမ္းခြတို႔တြင္ ေၾကာ္ျငာဘုတ္ ေထာင္ခြင့္ျပဳထားေသာ္လည္း ေလွ်ာက္ထားသူ မရွိေသးျခင္းေၾကာင့္ အခက္ႀကံဳေနရေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။
၎က “အထက္က က်ေနာ္တို႔ကုိ ၫႊန္ၾကားထားတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ရက္မတိုင္ခင္ လမ္းဆံု လမ္းခြေတြမွာ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ပံုေတြေထာင္ထားၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ပံုစံျဖစ္ခ်င္တယ္တဲ့။ ေရြးေကာက္ပဲြ မတိုင္ခင္နဲ႔ ေရြးေကာက္ပဲြကာလ ေနရာတခ်ဳိ႕ကို အာဆီယံ သံတမန္ေတြ၊ တျခား ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို အစိုးရက လိုက္လံျပသခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္ မႏၲေလးကို ေရြးေကာက္ပဲြ လုပ္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေအာင္၊ တရားမွ်တမႈ ရွိပါတယ္၊ စည္စည္ကားကား ရွိပါတယ္ ဆိုတဲ့ ပံုစံျဖစ္ေအာင္ ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေတြ ေထာင္ဖို႔စီစဥ္ပါဆိုၿပီး ခိုင္းတာ” ဟု ေျပာသည္။
ထိုအစီအစဥ္အတြက္ ေၾကာ္ျငာဘုတ္မ်ားကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးေအာင္သိန္းလင္း ကိုယ္တိုင္က ႀကံ့ခိုင္ေရး အမတ္ေလာင္းျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ႀကံ့ခိုင္ေရးက အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေထာင္ရန္ ေစ်းႏႈန္းႀကီးေနသည့္အတြက္ မည္သည့္ႏိုင္ငံေရးပါတီမွ ေလွ်ာက္ထားျခင္း မရိွေသးေၾကာင္း အဆုိပါအရာရွိက ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ လက္ရိွအခ်ိန္မွစၿပီး ႏိုဝင္ဘာ (၇) ရက္အထိ ေၾကာ္ျငာဘုတ္မ်ား ေထာင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပံုမွန္အားျဖင့္ စတုရန္း (၁) ေပလွ်င္ က်ပ္ (၁,၂ဝဝ) ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ေၾကာ္ျငာဘုတ္ ေထာင္လိုသူမ်ားသည္ ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္ပါက ဌာနတြင္ လာေရာက္ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က မွာၾကားထားေၾကာင္း စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ေၾကာ္ျငာဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေထာင္မည့္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေရးပါတီအမ်ားစုက ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္သည့္အတြက္ မစိုက္ထူႏိုင္ေၾကာင္း၊ အန္ဒီအက္ဖ္ပါတီကမူ အလႉေငြ ေပးမည့္သူရွိပါက ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေထာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစု (အန္ဒီအက္ဖ္) ၏ ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက “အခုထိေတာ့ ပါတီေတြက ဘာမွေျပာသံမၾကားေသးဘူး။ ပိုက္ဆံလည္းမရိွေတာ့ ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေတြ ေထာင္ႏိုင္မယ္မထင္ပါဘူး။ ဘုတ္တခုေထာင္ရင္ (၃) သိန္းေလာက္က်မယ္ဆိုေတာ့ သိပ္ေတာ့လည္းမလြယ္လွဘူး။ အန္ဒီအက္ဖ္ပါတီ ဌာနခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေထာင္ဖို႔ေတာ့ အခုထိ မရိွေသးပါဘူး။ ကိုယ္စားလွယ္ေတြထဲကလည္း အဲေလာက္ခ်မ္းသာသူ မပါေတာ့ကာ လုပ္မယ္ေတာ့ မထင္ဘူး။ အခုထိ သိရသေလာက္ေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းမွာ ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေထာင္မယ့္သူ မရိွေသးဘူး” ဟု ေျပာသည္။
စည္း႐ုံးေရးဆင္းရာတြင္ပင္ ခရီးစရိတ္မရိွသျဖင့္ ျခစ္ျခစ္ျခဳတ္ျခဳတ္လုပ္ေနရသည့္ သူမ်ားအေနျဖင့္ ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေထာင္ရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ႀကံ့ဖြံ႕ပါတီ၏ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေလာင္း မိတ္ဆက္ေၾကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္မ်ားကိုမူ ရန္ကုန္စည္ပင္က ယခုလ ဒုတိယပတ္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ၿမိဳ႕နယ္အားလံုးရွိ လမ္းထိပ္တုိင္း၊ မီးပြိဳင့္တုိင္းတြင္ စတင္စိုက္ထူခဲ့ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ခံတုိ႔က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္၊ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ ဗားကရာလမ္းတြင္ ေနထိုင္သူတဦးက “ဗားကရာလမ္းမွာ အရင္က ႀကံ့ဖြံ႔အသင္း႐ုံးေနရာကို ပါတီ႐ုံးလုပ္လုိက္တယ္။ အခု ပါတီ႐ုံးဆိုင္းဘုတ္အေပၚမွာ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္က ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မယ့္ အမတ္ေလာင္းေတြကို ေၾကာ္ျငာထားတယ္။ ပံုေတြမွိန္ေနတယ္ေလ။ ဘယ္သူေတြလည္းဆိုတာ လွမ္းၾကည့္လို႔လည္း မျမင္ႏိုင္ေတာ့ မသိဘူးဗ်ာ” ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားအတြက္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ အကုန္က်ခံေၾကာင္း စည္ပင္မွ အရာထမ္းတဦးက ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က စည္ပင္လား၊ ႀကံ့ဖြ႔ံလားေတာ့ မသိေတာ့ဘူးဗ်ာ။ သူခိုင္းတာ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္ရတာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ကို ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ေထာင္ခိုင္းတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္တခု ဘယ္ေလာက္တန္လဲ က်ေနာ္မသိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔က ခုိင္းတာလုပ္ရတာ” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ထိုသုိ႔ ေၾကာ္ျငာဘုတ္မ်ား ေထာင္သည့္ကိစၥ လုပ္ေဆာင္လာျခင္းသည္ လြတ္လပ္တရားမွ်တၿပီး စည္ကားသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္သေယာင္ ႏိုင္ငံတကာအျမင္ေကာင္းေစရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္သူတဦးက ေျပာဆိုသည္။
၎က “ဒါေၾကာင့္ စစ္အစိုးရနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တခ်ဳိ႕ဟာ တဖက္လွည့္နဲ႔ ေငြမတတ္ႏုိင္တဲ့ ပါတီေတြကို ေငြေၾကးလႉဒါန္းၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတြမွာ ႀကံ့ဖြံ႔ အမတ္ေလာင္းေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ေၾကာ္ျငာမယ့္ အတိုက္အခံ အမတ္ေလာင္းေတြရဲ႕ ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္လာႏိုင္တယ္” ဟု ေျပာဆိုသည္။
No comments:
Post a Comment