ဝရဇိန္
ဆုိေရးရွိက၊ ဆုိအပ္လွ၏၊ ဆုိစမ်ားလ်ား၊ ထားပေခ်မိ၊ ငါ့ဝန္ရွိခဲ့ …။
ဒီဘက္သုံးေလးႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စာနယ္ဇင္းအခ်ဳိ႕ အထူးသျဖင့္ နအဖနဲ႔ နီးစပ္တယ္လုိ႔ ယူဆထားျခင္း ခံရသူေတြ ထုတ္ေဝ သုိ႔မဟုတ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ယူထားတဲ့ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ ႏုိင္ငံေရးသမားေဟာင္းႀကီး သခင္တင္ျမရဲ႕ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္းေတြ ေဆာင္းပါးေတြ အဆက္မျပတ္နီးပါး ပါရွိလာတာကို ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။
မိမိတုိ႔မ်ဳိးဆက္ဟာ သခင္တင္ျမရဲ႕ ‘ဘုံဘဝမွာျဖင့္’ စာအုပ္နဲ႔ ႀကီးျပင္းလာတဲ့ မ်ဳိးဆက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သခင္တင္ျမတေယာက္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးခရီးတေလွ်ာက္မွာ ဘယ္လုိဘယ္ေလာက္ပဲ ဝတ္စုံေတြအမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲဝတ္ဆင္ၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ သည္ျဖစ္ေစ စာေရးေကာင္းၿပီး အသက္ရွည္သေလာက္ အေတြ႔အႀကံဳ စုံလင္ေထြျပားလွတဲ့ အဲဒီသခင္အုိႀကီးရဲ႕ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္းေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြဟာ မိမိတုိ႔ကို မဖတ္ဘဲမေနႏုိင္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္စြမ္း ထက္ျမက္ေနဆဲျဖစ္တယ္ ဆုိတာကိုေတာ့ ဝန္ခံရမယ္။
ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ သခင္တင္ျမရဲ႕စာေတြကုိ စတင္ျမင္ေတြ႔လာၾကရတဲ့၊ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးေလးႏွစ္ေလာက္က သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သတင္းတခု ၾကားခဲ့ရဖူးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ထင္ရွားတဲ့ လူငယ္ႏုိင္ငံေရးသမားတခ်ဳိ႕နဲ႔ အမွတ္မထင္ ေတြ႔ဆုံစကားေျပာျဖစ္ၾကတဲ့ ဝုိင္းတဝုိင္းမွာ သခင္တင္ျမက “ဘဘက အသက္ႀကီးၿပီ ... ဒါေၾကာင့္ လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုိက္မီေအာင္လည္း မေလ့လာႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ လုပ္လည္း မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဘဘတုိ႔ အခုအခ်ိန္မွာ လုပ္ႏုိင္တာကေတာ့ ဘဘတုိ႔ တခ်ိန္တုန္းက လုပ္ခဲ့ကုိင္ခဲ့ၾကရာမွာ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြ၊ ဘဘတုိ႔ မွားခဲ့တဲ့ အမွားေတြကုိ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ သင္ခန္းစာယူႏုိင္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရးႏုိင္သေလာက္ ေရးျပဖုိ႔၊ ေျပာႏုိင္သေလာက္ ျပန္ေျပာျပဖုိ႔ပဲျဖစ္တယ္” လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ သတင္းပဲျဖစ္တယ္။ သခင္တင္ျမ အဲသလုိ ေျပာဆုိခဲ့ျခင္းရွိမရွိ ဆုိတာကေတာ့ သူလည္း သက္ရွိထင္ရွားရွိေနဆဲမုိ႔ စိတ္ဝင္စားသူမ်ား သြားေရာက္ေမးျမန္းႏိုင္ပါတယ္ သုိ႔မဟုတ္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏုိင္ပါတယ္။
သခင္တင္ျမ အဲသလုိ ေျပာခဲ့တယ္ဆုိတာ မွန္ႏုိင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အစပုိင္းမွာ သူ႔ရဲ႕ ေရးသားေျပာၾကား ခ်က္ေတြဟာ အဲဒီစကားနဲ႔ ကိုက္ညီေနလုိ႔ပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ သခင္တင္ျမရဲ႕ ေျပာၾကားေရးသားခ်က္ေတြဟာ သူကုိယ္တုိင္ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ အဲဒီစကားကေန တေန႔တျခား ပုိပုိၿပီး ေသြဖည္တိမ္းေစာင္းလာခဲ့တယ္။ လက္ရွိကာလ ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္း မေျပာဘူး၊ မေရးဘူးဆုိတဲ့သူက ေနာက္ပုိင္းမွာ “လက္ရွိအေျခအေနမွာ အေျခခံဥပေဒမရွိတာထက္ ရွိတာက ပုိေကာင္းတယ္” ဆုိတဲ့ စကားမ်ဳိးေတြေျပာၿပီး လက္ရွိႏုိင္ငံေရးေရစီးေၾကာင္းထဲ စတင္ေမွ်ာလိုက္လာခဲ့တယ္။
သူ ဒီလုိေျပာလုိက္မိတာဟာ သူ႔ကို ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္းျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကလိန္ကက်စ္ ဂ်ာနယ္လစ္ရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာ ပါးနပ္မႈေၾကာင့္ေလလားဆုိၿပီး သခင္တင္ျမဘက္ကို ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့နဲ႔ ေဖာ့ၿပီး ေတြးၾကည့္ခ်င္သူေတြ (အဲဒီတုန္းက) ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ခဲ့လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲသလုိေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းတေလွ်ာက္မွာ ရွင္ႀကီးဝမ္းလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ဝင္ခဲ့ဖူး၊ ရွင္ငယ္ဝမ္းလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ဝင္ခဲ့ဖူးတဲ့ အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ဝါ့ရင့္သမာၻရင့္ ႏုိင္ငံေရးသမားအုိႀကီးဟာ အဲဒီအသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ ကလိန္ကက်စ္ ဂ်ာနယ္လစ္ရဲ႕ က်ဳံးသြင္းေမးခြန္းေတြကုိေတာင္မွ မျမင္မသိႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တုံးလြန္း၊ အလြန္းလွခ်ည္လားဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ဳိး သက္ေရာက္သြားႏုိင္တာေၾကာင့္ အဲသလုိမ်ဳိးေတာ့ မေတြးေကာင္းဘူးလုိ႔ပဲ မိမိထင္ျမင္ယူဆတယ္။ (သူ အဲသလုိမ်ဳိးစကားေတြ စတင္ေျပာဆုိလာခ်ိန္ဟာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအသုိင္းအဝုိင္းတခုလုံး ႐ုတ္တရက္ အံ့ၾသမွင္တက္မိသြားေစေလာက္တဲ့ လုပ္ရပ္တခုျဖစ္တဲ့ ‘မိမိေအာက္ အသက္ထက္ဝက္ငယ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးငယ္တေယာက္ကို အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္တာ’ ကို သခင္တင္ျမ ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ မေရွးမေႏွာင္း ျဖစ္ေနတာကေတာ့ သာမန္တုိက္ဆုိင္မႈတခုလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။) အခုေတာ့ သခင္တင္ျမတေယာက္ မၾကာေသးခင္ သုံးေလးႏွစ္ေလာက္က လူငယ္ႏုိင္ငံေရးသမားတစုကို သူဘာေျပာခဲ့တယ္ဆုိတာကိုေတာင္ မမွတ္မိေတာ့တဲ့ ပုံေပါက္ေနၿပီ။
ဒီလုိနဲ႔ သခင္တင္ျမဟာ အဲသလုိမ်ဳိးစကားေတြကုိ တုိးတုိးၿပီး ေျပာဆုိလာရင္း တေန႔ထက္တေန႔ (တကယ္ေတာ့ တပတ္ထက္တပတ္လုိ႔ေျပာရင္ ပုိၿပီးသင့္ေတာ္လိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္းေတြ ေဆာင္းပါးေတြ ပါလာတာက အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္ေတြျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပဲ) သူ႔စကားေတြဟာ ပုိပိုၿပီး စူးစူးရဲရဲ (aggressive) ျဖစ္လာတာကို ေတြ႔ရတယ္။ (အဲဒီလုပ္ရပ္ရဲ႕ အက်ဳိးဆက္တခုအျဖစ္ ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီနယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရးေခတ္တေလွ်ာက္၊ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးေခတ္တေလွ်ာက္နဲ႔ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ သမုိင္းကာလတခုအထိ၊ ေနာက္ မဆလေခတ္ကေန ယခု မ်က္ေမွာက္ကာလအထိ သူနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ ရင္ခ်င္းအပ္ ေက်ာခ်င္းကပ္ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္ဝင္ ဗုိလ္ရဲထြဋ္ကေတာင္ သခင္တင္ျမကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဝဖန္ျပစ္တင္ခဲ့တယ္လုိ႔ ၾကားရတယ္။)
အခုေတာ့ သခင္တင္ျမရဲ႕ အေျခအေနက ေတာ္ေတာ့္ကို ဆုိးလာေနၿပီ။ အုိးေဝညိဳျမရဲ႕ “ငရဲေခြးႀကီး လြတ္ေနၿပီ” ဆုိတဲ့ စကားလုံးကို ငွားၿပီး သုံးရေတာ့မလုိျဖစ္ေနၿပီ။ ၃၁-၇-ဝ၉ ေန႔ထုတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးဆုိရင္ သူ႔ကုိယ္သူ ဝတ္လစ္စလစ္ျဖစ္သြားေအာင္ ‘ေဖာ္ခြၽတ္’ ျပလုိက္တဲ့ ေဆာင္းပါးလုိ႔ေတာင္ ဆုိႏုိင္တယ္။
အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္လုိ႔ ကုိးဆယ္နား ခ်ဥ္းကပ္လာေနၿပီျဖစ္တဲ့ ‘က်ီးေစာင့္ၾကက္ႏွင္’ ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီး သခင္တင္ျမ ႏုိင္ငံေရးအရ ‘ကုိယ္တုံးလုံးကြၽတ္’ သြားတာက သူ႔သမုိင္း သူ႔ကိစၥမုိ႔ ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ အေရးမႀကီးဘူး။ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ေျမာင္းထဲယက္ၿပီး ဆင္းေနတဲ့ လူတေယာက္ကို ဘယ္သူကမွလည္း ကယ္တင္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ အေရးႀကီးတာက သူ႔ေဆာင္းပါးထဲမွာပါတဲ့ အယူအဆတခ်ဳိ႕နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူေတြ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး ဇေဝဇဝါေတြ ျဖစ္သြားမွာကို စုိးရိမ္မိတဲ့အခ်က္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီေဆာင္းပါးအစမွာ ေရးခဲ့သလုိ “ဆုိေရးရွိက ဆုိအပ္လွ၏” ဆုိတဲ့မူကို လက္ကုိင္ထားၿပီး “မေျပာမၿပီး မတီးမျမည္” စကားပမာ မျဖစ္မေန ေျပာရတီးရတာ ျဖစ္တယ္။
သူ႔ေဆာင္းပါးအစမွာ သခင္တင္ျမက ေဟာသလုိ ေရးထားတယ္။
“ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကုိ စိတ္ဝင္စားသူတုိင္း ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ယေန႔စိတ္ဝင္စားေနၾကသည္။ စိတ္ဝင္စားေနသည္မွာ ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕က ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့မလားဟု အေကာင္းျမင္စုိးရိမ္မႈျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ကမူ တပ္မေတာ္က လုပ္သမွ် အေကာင္းမျမင္ အဆုိးသာျမင္ေနၾကသည္။ ဤသူမ်ားမွာ လူနည္းစုသာျဖစ္သည္။ ဤအဆုိးျမင္ အဖ်က္သမားမ်ားေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္ေစလုိသည့္ အေကာင္းျမင္ လူမ်ားစု ျပည္သူလူထုႀကီးက ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့မလားဟု ပူပန္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။”
အဲဒီစာပုိဒ္ထဲမွာ မိမိအေနနဲ႔ ျငင္းခုံေဆြးေႏြးစရာ အယူအဆႏွစ္ခု ပါရွိေနတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္တယ္။
(၁) တပ္မေတာ္လုပ္သမွ် အေကာင္းမျမင္တဲ့ လူေတြရွိတယ္။ အဲဒီလူေတြက လူနည္းစုသာျဖစ္တယ္။
(၂) ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲမျဖစ္မွာကို ျမန္မာျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီးက စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကတယ္။
ပထမအယူအဆကို ေဆြးေႏြးပါမယ္။ ဗမာျပည္မွာ လူနည္းစုသာျဖစ္ခဲ့တဲ့ လူတစုဟာ တပ္မေတာ္လုပ္သမွ်ကို အေကာင္းမျမင္ၾကဘူးလုိ႔ သခင္တင္ျမက ဆုိတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒီကေန႔ဗမာျပည္ကို အုပ္စိုးေနတဲ့ တပ္မေတာ္ဟာ ဘယ္လုိတပ္မေတာ္မ်ဳိးလဲဆုိတာကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကရေအာင္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဖြဲ႔စည္းခဲ့တဲ့ ဗမာ့တပ္မေတာ္ဟာ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးကုိ အရယူေပးခဲ့တဲ့၊ လြတ္လပ္ေရးကုိ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေပးခဲ့တဲ့၊ ျပည္သူေတြကုိ အလုပ္အေကြၽးျပဳခဲ့တဲ့၊ ျပည္သူေတြကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တဲ့၊ ျပည္သူခ်စ္တဲ့ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ျဖစ္ခဲ့တာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ သစၥာေဖာက္ၿပီး ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂) ရက္ေန႔မွာ အာဏာသိမ္းခဲ့ခ်ိန္ကစလုိ႔ တပ္မေတာ္ဟာ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ဘဝကေန စစ္အာဏာရွင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း (ေနာင္ ဦးေနဝင္း) ရဲ႕ လက္ပါးေစ တပ္မေတာ္ဘဝကုိ သက္ဆင္းက်ေရာက္ခဲ့ရတာ သမုိင္းကဗၸည္းတင္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
တေသြးတသံတမိန္႔နဲ႔ နအဖစစ္ဗုိ္လ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ ထားရာေန ေစရာသြား အသုံးခ်ခံဘဝေရာက္ေနတဲ့ ဒီကေန႔ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဆုိတာကေရာ …
- ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံရဲ႕ ဒီေရအျမင့္ဆုံးအခ်ိန္မွာ ျပည္သူတရပ္လုံး ေတာင္းဆုိေနတဲ့ ၾကားျဖတ္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေရး ေတာင္းဆုိခ်က္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး တခ်ိန္က အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႔ အလားအလာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ကမာၻ႔ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအနည္းဆုံး ႏုိင္ငံတခုျဖစ္သြားေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ မဆလ အမည္ခံ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ကာကြယ္ဖုိ႔ ျပည္သူလူထုကို ေထာင္နဲ႔ခ်ီ သတ္ျဖတ္ၿပီး အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္မဟုတ္ဘူးလား။
- ၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ အရွင္သခင္ေဟာင္း မဆလ တျဖစ္လဲ တစညပါတီ အသာရေစဖုိ႔အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီမွာ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုဝင္ေတြကုိ နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံသုံးၿပီး ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္ မဟုတ္ဘူးလား။
- ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးရင္ စစ္တန္းလ်ားျပန္မယ္၊ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲတဲ့ကိစၥမွာ စစ္တပ္က ပါမွာမဟုတ္ဘူး။ စစ္တပ္က သမုိင္းတရားခံ အျဖစ္မခံႏုိင္ဘူး၊ အႏုိင္ရတဲ့ ပါတီေတြ (၄၇၊ ၇၄) ႀကဳိက္တဲ့ အေျခခံဥပေဒအေပၚမူတည္ၿပီး အစုိးရဖြဲ႔ၾက၊ အသစ္ေရးခ်င္လည္း ေရးၾကဆုိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္ခင္ကေပးခဲ့တဲ့ ကတိသစၥာေတြကို ေရြးေကာက္ပြဲလည္းၿပီးေရာ (၁/၉ဝ) ေၾကညာခ်က္ထုတ္ၿပီး ခ်ဳိးေဖာက္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္မဟုတ္ဘူးလား။
- အာဏာရယူလာခဲ့ခ်ိန္ကစလုိ႔ ဒီကေန႔အထိ ျပည္သူလူထုကုိ (အထူးသျဖင့္ သံဃာေတာ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ ဒီမိုကေရစီေရး တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြကို) အရက္စက္ အၾကမ္းၾကဳတ္ဆုံး နည္းလမ္းေတြသုံးၿပီး ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္မဟုတ္ဘူးလား။
- အဲဒီကာလအတြင္း ျမန္မာျပည္သူေတြကိုေရာ ႏုိင္ငံတကာကုိပါ ကတိေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပး၊ ေပးခဲ့တဲ့ ကတိမွန္သမွ် မတည္၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး လိမ္ညာလွည့္ျဖားေျပာဆုိခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္မဟုတ္ဘူးလား။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတ္လကေန ၁၉၈၈ အထိ၊ ေနာက္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ (၁၈) ရက္ေန႔က ဒီကေန႔အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တည္ရွိေနတဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဆုိတာကို တနည္းနည္းနဲ႔ခ်ဳပ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ရရင္ ‘ကတိသစၥာ ပ်က္ယြင္းတဲ့ တပ္မေတာ္’ လုိ႔ ဆုိရလိမ့္မယ္။
အဲဒီဖြင့္ဆုိခ်က္ကုိ ဘယ္သူျငင္းမလဲလုိ႔ ေမးခ်င္တယ္။ သခင္တင္ျမေရာ ျငင္းခ်င္သလားလုိ႔ ေမးခ်င္တယ္။ ျငင္းခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္း ျငင္းပါ။ ဒါေပမယ့္ ျငင္းရာမွာ ျပသတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြဟာ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈ ရွိရလိမ့္မယ္။
ဒီလုိမ်ဳိးတပ္မေတာ္ကို ျပည္သူေတြက ဘယ္လုိသေဘာထားၾကမလဲ။ ဒါ ရွင္းေနတဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒါေတာင္မွ ျပည္သူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ျပည္သူေတြကို ဦးေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ သခင္တင္ျမ ေျပာသလုိ အဲဒီလုိတပ္မေတာ္မ်ဳိးက လုပ္သမွ်ကို အျပစ္ျမင္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတပ္မေတာ္ လုပ္ခဲ့ လုပ္ေနတာေတြ၊ လုပ္မယ့္ဟာေတြထဲက တရားနဲ႔ လုံးလုံးလ်ားလ်ား မကုိက္ညီတဲ့ ကိစၥေတြကိုသာ ေထာက္ျပေဝဖန္ေနၾကတာျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္ကို သခင္တင္ျမ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ႐ုိေသေလးစားတယ္ဆုိရင္ ျမင္ေတြ႔သိရွိဝန္ခံရလိမ့္မယ္။
ေနာက္တခ်က္က “တပ္မေတာ္ကို အဲသလုိ အဆုိးျမင္ေနၾကတဲ့သူေတြက လူနည္းစုသာျဖစ္တယ္” ဆုိတဲ့ သခင္တင္ျမရဲ႕ ေကာက္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ ဗမာျပည္မွာ လူဦးေရ သန္း (၅ဝ) ေက်ာ္ရွိတယ္။ အဲဒီျပည္သူေတြၾကားထဲမွာ တပ္မေတာ္ကို ဆန္႔က်င္သူက လူနည္းစု၊ ေထာက္ခံသူက လူမ်ားစုျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကို သခင္တင္ျမ ဘယ္လုိ စစ္တမ္းေကာက္ သုေတသနျပဳၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲခဲ့သလဲေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ျဖစ္ႏုိင္တာတခုကေတာ့ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အေျခခံဥပေဒ လူထုဆႏၵခံယူပြဲရလဒ္ကိုၾကည့္ၿပီး ေျပာတာျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆရတယ္။ အဲသလုိဆုိရင္ ကုလသမဂၢက ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ “ကမာၻ႔လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း” ထဲက စာပုိဒ္တပုိဒ္ကုိ သခင္တင္ျမ မဖတ္ဖူးေသးရင္ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဖတ္ဖူးေပမယ့္ ေမ့ေနရင္ျဖစ္ေစ ျပန္သတိရေအာင္ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္။ အဲဒီစာပုိဒ္မွာ အႏွစ္သာရအရ ေဟာသလုိဆုိထားတယ္။
- “ႏုိင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာသည္ ျပည္သူလူထုထံမွ ဆင္းသက္ၾကရမည္။ တနည္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵအေပၚ အေျခခံရမည္။ ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵကို ပုံမွန္က်င္းပသည့္ လြတ္လပ္တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားမွတဆင့္ ထင္ရွားေစရမည္။”
အဲဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ သခင္တင္ျမကို ေမးစရာရွိတဲ့ ေမးခြန္းတခုက ‘လြတ္လပ္တရားမွ်တေသာ’ ဆုိတဲ့ စကားရပ္ကို သူဘယ္လုိနားလည္ထားသလဲဆုိတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီေမးခြန္းကို ေမးၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္ေျဖရမယ့္ ေမးခြန္းဟာ “၂ဝဝ၈ လူထုဆႏၵခံယူပြဲဟာ လြတ္လပ္တရားမွ်တမႈရွိသလား” ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္တယ္။
တကယ္ေတာ့ လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္ထဲက ေဆာင္းပါးထဲမွာ သခင္တင္ျမရဲ႕ အေျဖေတြ ပါၿပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ ထပ္ေမးဖုိ႔ မလုိေတာ့ပါဘူး။ မွန္းဆၾကည့္လုိ႔ ရႏုိင္တာက “သခင္တင္ျမဟာ အသက္အရြယ္အရ ျမန္မာျပည္သူလူထုေတြၾကားကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ သြားေရာက္ၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲက အသံေတြကို နားေထာင္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါ့အျပင္ သူဟာ အၾကားအာ႐ုံ တစုံတခုေသာ အတုိင္းအတာအထိ ခြၽတ္ယြင္းေနတဲ့သူျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားအသံလႊင့္ဌာနေတြက ထုတ္လႊင့္ေပးတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသံေတြကုိလည္း ၾကားႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမွာ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ နဝတ၊ နအဖ တက္လာတဲ့ အခ်ိန္ကစလုိ႔ အခုအထိ တေလွ်ာက္လုံး (အထူးသျဖင့္ လူထုဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္တဲ့ကာလမွာ) ေပၚထြက္ေနခဲ့တဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ငုိ႐ႈိက္သံေတြကို သူမၾကားတာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါ့ထက္ပုိၿပီး ျဖစ္ႏုိင္တာကေတာ့ သခင္တင္ျမတေယာက္ တခု သုိ႔မဟုတ္ တခုထက္ပုိတဲ့ အဂတိတိမ္သလႅာေတြ ဖုံးၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကို မၾကားတာျဖစ္မယ္” ဆုိတဲ့အခ်က္ပဲ။
လွ်ပ္တစ္ျပက္ပါ ေဆာင္းပါးတေနရာမွာ သခင္တင္ျမက ဒီလုိေရးထားေသးတယ္။
- “တုိင္းျပည္အတြက္ အားတက္စရာမွာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားသာမက ေခတ္ပညာတတ္ စီးပြားေရးသမား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားပါ အသင္းအပင္းမ်ား ဖြဲ႔၍လည္းေကာင္း၊ တဦးခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ယွဥ္ၿပဳိင္ၾကရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ သတင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။”
အထက္မွာေျပာခဲ့သလုိ ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲကအသံကုိ ၾကားႏုိင္စြမ္းမရွိတဲ့ သခင္တင္ျမတေယာက္ အဲဒီသတင္းေတြကို ဘယ္ကဘယ္လုိ ၾကားလာခဲ့သလဲဆုိတာကိုေတာ့ မွန္းဆေျပာဆုိဖုိ႔ ခက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လူထုၾကားမွာ အမွန္တကယ္ ထြက္ေပၚေနတဲ့့ သတင္းကေတာ့ အဲဒီေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ႏႊဲမယ္ဆုိၿပီး အားခဲေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားဆုိတာေတြဟာ သစၥာေဖာက္ NLD လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္နဲ႔ အဖြဲ႔ဝင္ေဟာင္းတခ်ဳိ႕၊ NLD နဲ႔ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားဆုိတဲ့ အမည္ေတြကို ပုံမွား႐ုိက္ထားတဲ့ လူတစုနဲ႔ မဆလ အေရခြံကို ခြၽတ္ၿပီး တစည အေရခြံကုိ ေျပာင္းၿခံဳထားတဲ့ လူတစုတို႔သာျဖစ္ၿပီး သခင္တင္ျမ ရည္ၫႊန္းျပတဲ့ ေခတ္ပညာတတ္ စီးပြားေရးသမား လုပ္ငန္းရွင္ဆုိသူေတြဟာလည္း စီပြားေရးပညာဆုိလုိ႔ ဘာတခုမွ ဟုတိၱပတၱိ တတ္ေျမာက္ကြၽမ္းက်င္တာမဟုတ္ဘဲ နအဖ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ ပုလင္းတူဘူးဆုိ႔ ေပါင္းစား၊ အဲဒီဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကုိ အမည္ခံလုပ္ကုိင္ေပးေနၾကတဲ့ ေခတ္ပ်က္သူေဌးတစုသာျဖစ္တယ္ ဆုိတာပဲ။
ျမန္မာျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီးရဲ႕ အသည္းစြဲ အားကစားနည္းတခုျဖစ္တဲ့ ေဘာလုံးကုိ အသုံးခ်ၿပီး ကုိယ္ပုိင္ေဘာလုံး အသင္းေတြ ထူေထာင္ကာ ျပည္သူေတြကုိ လွည့္ျဖားစည္း႐ုံးဖုိ႔ ႀကံစည္ေနသူေတြ အပါအဝင္ အဲဒီလူတစု နအဖရဲ႕ ‘လႊတ္ေတာ္’ ဆုိတာထဲ ေရာက္လာတဲ့အခါ သခင္တင္ျမ ေမွ်ာ္လင့္သလုိ ျပည္သူလူထုေတာ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေရာ သူတုိ႔ရဲ႕ ‘ေခါင္းကုိင္ဖခင္’ နအဖ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔တကြ သူတုိ႔ရဲ႕ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တစုနဲ႔ ေနာက္လုိက္လက္ပါးေစတစုသာ ဆတက္ထမ္းပုိးတုိးၿပီး အတုိင္းအဆမဲ့ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာလာၾကမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲမျဖစ္မွာကို စုိးရိမ္ပူပန္ေနၾကတာ ျမန္မာျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီးမဟုတ္ဘဲ အဲဒီလူနည္းစုသာပဲ မဟုတ္ပါလား။
လွ်ပ္တစ္ျပက္ပါ ေဆာင္းပါးတပုဒ္လုံးဟာ ျမန္မာျပည္သူလူထုႀကီးကုိ ေစာ္ကားထားတဲ့ ေရးသားခ်က္ေတြခ်ည္း ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီထဲမွာမွ အဆုိးရြားဆုံး ေစာ္ကားခ်က္ကေတာ့ ေဆာင္းပါးရဲ႕ ေနာက္ဆုံးအပုိင္း “၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ အန္အယ္လ္ဒီ” ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေရးသားထားတဲ့ အေရးအသားေတြပဲျဖစ္တယ္။
အဲဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ သခင္တင္ျမက NLD ရဲ႕ေတာင္းဆုိခ်က္ (၃) ခ်က္ (အဲဒီထဲမွာ ေနာက္ဆုံးအခ်က္ကို သူက မွားၿပီး ေရးသားထားေသးတယ္) ကုိ ေဖာ္ျပၿပီး အဲဒီေတာင္းဆုိခ်က္အားလုံးဟာ အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မႈမရွိဘူးလုိ႔ ေဝဖန္ထားတယ္။ သူ႔ေဆာင္းပါးပါ NLD ရဲ႕ေတာင္းဆုိခ်က္ (၃) ခ်က္က ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္တယ္။
၁။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလုံးကုိ လႊတ္ေပးေရး။
၂။ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒပါ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္ေပးေရး။
၃။ သုံးပြင့္ဆုိင္ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပေပးေရး (NLD ရဲ႕ ေတာင္းဆုိခ်က္အမွန္က ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ႀကီးၾကပ္မႈေအာက္မွာ လြတ္လပ္တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပေရးျဖစ္တယ္။)
ပထမေတာင္းဆုိခ်က္ အက်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈမရွိဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြဟာ တည္ဆဲဥပေဒေတြကို က်ဴးလြန္ေဖာက္ဖ်က္မႈျဖင့္ အျပစ္ဒဏ္ခံေနရသူေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ကုိလႊတ္ေရး၊ မလႊတ္ေရးဟာ တရားေရးဌာနနဲ႔ပဲ ဆုိင္တယ္၊ နအဖ အစုိးရနဲ႔ မဆုိင္ဘူး၊ မဆုိင္တာကို NLD က ေတာင္းေနတာျဖစ္တယ္လုိ႔ သခင္တင္ျမက ဆုိတယ္။ ဒီအေရးအသားေတြကို ဖတ္ရတဲ့အခါ မိမိတုိ႔အေနနဲ႔ ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူးျဖစ္သြားတယ္။ လွ်ပ္တစ္ျပက္ထဲမွာ ေဆာင္းပါးေရးတဲ့ သခင္တင္ျမနဲ႔ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္တုန္းက ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕တရား႐ုံးထဲမွာ တရားေရးအာဏာပုိင္ေတြကို ဖီဆန္ဆန္႔က်င္အာခံတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ေအာ္ဟစ္ေနတဲ့ သခင္တင္ျမ တေယာက္ထဲပဲလား။ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ေယာက္လားဆုိတာပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ေမးခြန္းထုတ္ေနမိေတာ့တယ္။
တဆက္တည္းမွာ သခင္တင္ျမက ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ပုံရိပ္ကုိ ေသးသိမ္ေမွးမွိန္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသးတယ္။ ဒီႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ပုံရိပ္ ေသးငယ္ေမွးမွိန္သြားမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ သခင္တင္ျမတေယာက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔အတူ ေခတ္ကာလတခုကို ျဖတ္သန္းေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ဖူးတယ္ဆုိတာ ဟုတ္မွဟုတ္ရဲ႕လားဆုိတဲ့ သံသယေတြ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ေတြရင္ထဲ တုိးပြားလာမွာကေတာ့ အေသအခ်ာပဲ။
၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔ NLD က ေတာင္းဆုိခဲ့တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီအေျခခံဥပေဒဟာ ျပည္သူလူထုႀကီးက တခဲနက္အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္တာမုိ႔ သမုိင္းဘီးကုိ ေနာက္ျပန္လွည့္ခုိင္းတာနဲ႔ တူေနတယ္လုိ႔ သခင္တင္ျမက ဆုိတယ္။
ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ဒီဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိတာဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ တကယ့္ဆႏၵမွန္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ သက္ဆုိးရွည္ဖုိ႔အတြက္ ဘယ္လုိဘယ္ပုံ တဖက္သတ္ေရးဆြဲခဲ့တယ္၊ နာဂစ္မုန္တုိင္းေၾကာင့္ တတုိင္းျပည္လုံး ပရိေဒဝမီးေတာက္ေလာင္ေနတာကုိ အခြင့္ေကာင္းယူ အငုိက္ဖမ္းၿပီး ကလိမ္ကက်စ္ နည္းလမ္းေပါင္းစုံနဲ႔ ဆႏၵမဲေတြ မတရားရယူ အတည္ျပဳခဲ့တယ္ဆုိတာ တျပည္လုံးလည္းသိ၊ တကမာၻလုံးလည္းသိ၊ သခင္တင္ျမကုိယ္တုိင္လည္း မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ၾကားသိခဲ့ရပါလ်က္ “ျပည္သူလူထုက တခဲနက္အတည္ျပဳခဲ့တယ္” ဆုိတဲ့ လူလိမ္လူညာေတြရဲ႕ စကားကုိ သခင္တင္ျမ သံေယာင္လုိက္ခဲ့တာကေတာ့ တကယ့္ကုိ အံ့ၾသစရာပါပဲဗ်ာ။
ေနာက္ဆုံးအခ်က္ သူမွားၿပီး ေရးထားတဲ့ သုံးပြင့္ဆုိင္ေဆြးေႏြးပြဲ ေတာင္းဆုိတဲ့ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔လည္း အမ်ဳိးသားညီလာခံႀကီး အႀကိမ္ႀကိမ္က်င္းပခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ ေအာင္ျမင္စြာ အဆုံးသတ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒါဟာလည္း လက္ေတြ႔မက်၊ ေၾကာင္းက်ိဳးဆီေလ်ာ္မႈမရွိတဲ့ ေတာင္းဆုိခ်က္လုိ႔ သခင္တင္ျမက ဆုိတယ္။ သခင္တင္ျမဟာ အမ်ဳိးသားညီလာခံ စတဲ့အခ်ိန္ကေန ၿပီးဆုံးသြားတဲ့ အခ်ိန္အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာရွိေနတဲ့ လူတေယာက္ျဖစ္လို႔ အဲဒီညီလာခံ ျမစ္ဖ်ားခံျဖတ္သန္းစီးဆင္းပုံနဲ႔ အဆုံးသတ္စီးဝင္သြားပုံ အစအဆုံးကုိ ျမင္ေတြ႔ၾကားသိခဲ့သူျဖစ္တယ္။ အဲဒီလုိလူတေယာက္က အဲဒီအမ်ဳိးသားညီလာခံကို စစ္မွန္တဲ့ သုံးပြင့္ဆုိင္ေဆြးေႏြးပြဲလုိ႔ ေခၚေဝၚကင္ပြန္းတပ္လုိက္ပုံကေတာ့ ေျပာမယုံ ႀကံဳဖူးမွသိ၊ ေျပာရရင္ ၾသခ်ေလာက္စရာလုိ႔သာ ဆုိရေတာ့မွာပဲ။
လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါးကုိဖတ္ၿပီး တခုေတြးၾကည့္လုိ႔ရတာကေတာ့ သခင္တင္ျမဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲက အသံအစစ္အမွန္ေတြကို နားမေထာင္ျဖစ္လုိ႔ မၾကားရေပမယ့္ နအဖ သတင္းစာေဆာင္းပါးေတြ၊ နအဖ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အထူးသျဖင့္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ဆန္းရဲ႕ စကားေတြကုိေတာ့ ဂ႐ုတစုိက္ မလြတ္တမ္း ဖတ္ပုံနားေထာင္ပုံရ တယ္။ တခ်ဳိ႕စာပုိဒ္ေတြကို ႏႈတ္တက္ရြရြ အလြတ္က်က္ထားသလားလုိ႔ေတာင္ ထင္မွတ္မွားရေလာက္တယ္။
သခင္တင္ျမဟာ ဗကပ ကေန အလံနီ၊ အလံနီကေန ဗကပ၊ ဗကပ ကေန မဆလ၊ မဆလ ကေန NLD အတုိင္ပင္ခံ၊ NLD အတုိင္ပင္ခံကေန NLD ဆန္႔က်င္သူ၊ ေနာက္ဆုံး နအဖ အလုိေတာ္ရိ စသျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းတေလွ်ာက္မွာ အေရာင္မ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲခဲ့သူျဖစ္တယ္။ အသက္ရွည္က်န္းမာသူျဖစ္တာနဲ႔အညီ ေနာက္ထပ္ အသက္ ဘယ္ေလာက္ရွည္ႏုိင္မယ္ ဆုိတာကုိလည္း မခန္႔မွန္းႏုိင္သလုိ ေနာက္ထပ္ အေရာင္ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိး ေျပာင္းမယ္ဆုိတာကုိလည္း မခန္႔မွန္းႏုိင္ဘူး။ က်န္းမာအသက္ရွည္ျခင္းဟာ မဂၤလာတပါးျဖစ္တယ္။ လူသားတုိင္း ေမွ်ာ္လင့္အပ္တဲ့ အရာတခုျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶကေတာ့ အဲဒီမဂၤလာထက္ပုိၿပီး အေလးထားအပ္တဲ့ မဂၤလာတခုကုိ လမ္းၫႊန္ျပသခဲ့တယ္။ အဲဒါကေတာ့ “သီလျဖင့္ျပည့္စုံေသာ တမနက္သာ အသက္ရွင္ရျခင္းသည္ သီလကင္းမဲ့ေသာ အႏွစ္တရာ အသက္ရွည္ျခင္းထက္ ပုိျမတ္၏” ဆုိတဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ျဖစ္တယ္။
သခင္တင္ျမက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး “ႏုိင္ငံေရးတြင္ အစားမထုိးႏုိင္သည့္ ေခါင္းေဆာင္ဟူ၍ မရွိသင့္ပါ။ လူပုဂၢဳိလ္တဦးတေယာက္သည္ မည္မွ်ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အခ်င္းရွိသည္ ျပည့္ဝသည္ျဖစ္ေစ သမုိင္းေခတ္ကုိ မဖန္တီးႏုိင္ပါ။ သမုိင္းေခတ္ကုိ ဖန္တီးသူမ်ားမွာ ျပည္သူလူထုႀကီးသာျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အက်ဥ္းခံဘဝမွ မလြတ္ေျမာက္ေစကာမူ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ျပည္သူလူထုႀကီးသည္ သမုိင္းလမ္းေၾကာင္းအတုိင္း တည္ရွိလႈပ္ရွားသြားမည္သာ ျဖစ္ပါသည္” လုိ႔ ေရးထားတယ္။
သခင္တင္ျမကုိ တခုေတာ့ ေမးပါရေစ။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုိ ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးကုိ အစားထုိးလုိ႔ရခဲ့ပါရဲ႕လား။ တခ်ိန္တုန္းက ပုဂၢဳိလ္စြဲ၊ ဆႏၵစြဲ၊ ဝါဒစြဲေတြနဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုိ ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးကုိ ဆန္႔က်င္ေဝဖန္ခဲ့ အၾကည္ညဳိဖ်က္ခဲ့တဲ့ သခင္တင္ျမက အခုေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကုိ ၾကည္ညဳိလွပါခ်ည္ရဲ႕ဆုိၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဟာ တကယ့္ကို အစားထုိးမရတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ပါလုိ႔ တဖြဖြေျပာရင္း မေသခင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အတၳဳပၸတိၱကုိ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေဖာ္ထုတ္ေရးသားသြားမယ္လုိ႔ ေျပာေျပာေနတာ တကယ္ေရာဟုတ္ပါရဲ႕လား၊ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ေျပာေနတာမ်ားလား၊ ဒါေပမယ့္ သခင္တင္ျမ ေျပာတဲ့ထဲမွာ ေသြးထြက္ေအာင္မွန္တဲ့ စကားတခုေတာ့ရွိတယ္။ “သမုိင္းေခတ္ကို ဖန္တီးသူမ်ားဟာ ျပည္သူလူထုႀကီးသာျဖစ္တယ္'' ဆုိတဲ့ စကားပဲ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ကုိယ္က်ဳိးရွာသမားေတြက ဘယ္လုိပဲ ပိတ္ပင္တားဆီးပါေစ၊ သခင္တင္ျမတုိ႔လုိ ကုိယ္သိကၡာ ကုိယ့္သမုိင္း မ႐ုိေသသူေတြက ဘယ္လုိပဲ စစ္အာဏာရွင္ေတြအလုိက် ေခ်ာ့ျမဴျဖားေယာင္း စည္း႐ုံးသိမ္းသြင္းပါေစ၊ ျမန္မာျပည္သူလူထုႀကီးကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဖ်က္သိမ္းေရး၊ ဒီမုိကေရစီျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရး ပန္းတုိင္ဆီအေရာက္ ဦးတည္ခ်ီတက္သြားၾကမွာ မုခ်ဧကန္မလြဲပါပဲဗ်ာ။
No comments:
Post a Comment