Thursday, August 5, 2010

ျမင္ျမင္သမွ် အထင္ကရ

ေမရနံ႕

က်မတုိ႔ သမီးခင္ပြန္း ထိုင္းႏိုင္ငံမဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကို ၂ဝဝ၈ၾသဂုတ္လ (၄)ရက္ေန႔မွာ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ေရာက္ဖူးတာဆိုေတာ့ ျမင္ကြင္းအားလံုးက က်မအတြက္ ထူးဆန္းေနတယ္။ လူေနမႈဘဝေတြက က်မတို႔ ျမန္မာျပည္နဲ႔ တျခားစီျဖစ္ေနေတာ့ အရာရာကို ေငးေနခ့ဲမိတာမ်ားပါတယ္။

ထင္ရွားတဲ့ျမင္ကြင္းက လမ္းေဘးမွာ အမိႈက္သိမ္းေနတဲ့ လူငယ္ေတြ၊ ဆန္ဘေလာ့လို႔ေခၚတဲ့ က်မတို႔ ျမန္မာျပည္က ဆိုကၠားမ်ိဳး နင္းၾကသူေတြ၊ အဝတ္အစားစုတ္ႏြမ္းႏြမ္းနဲ႔ စက္႐ုံအလုပ္သမေလးေတြ စတဲ့ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားေတြမွာ ဖုန္းေလး တကိုင္ကိုင္နဲ႔ျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။

ျမင္ခါစ (၁)ဦး(၂)ဦးတုန္းကေတာ့ ကေလးကလား ကစားစရာမက္ေနတယ္လို႔ အထင္ေတာင္ ေသးမိလိုက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္း လူတိုင္းလိုလိုမွာ ေတြ႔လာရေတာ့ က်မ နားလည္သြားတယ္။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ဒီလို ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္းမ်ိဳးက သူေတာင္းစားကအစ သံုးႏိုင္တယ္ဆိုတာေလ။

ရန္ကုန္မွာ လက္ကိုင္ဖုန္းတလံုးကိုင္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ေငြအရင္းအႏွီးက နည္းတာမွမဟုတ္ပဲ၊ သိန္း၂ဝ ၃ဝဆယ္ ေပးၿပီးမွ ကိုင္ႏိုင္ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ လက္ကိုင္ဖုန္း သံုးႏိုင္တဲ့လူကို လမ္းသြားရင္း လက္ခ်ိဳးေရရင္ လက္တဖက္ျပည့္ဖို႔ အခ်ိန္ေ တာ္ေတာ္ယူရမယ္လို႔ က်မ ထင္မိခဲ့တယ္။

ျပည္တြင္းမွာေနခဲ့တုန္းက ထိုင္းႏိုင္ငံဆိုတာ ၾကားဖူးခဲ့ေပမယ့္ သူေတာင္းစားကအစ လက္ကိုင္ဖုန္း သံုးႏုိင္ေလာက္တဲ့အထိ ရွိမယ္လို႔ မထင္မိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကိုသာ လက္ကိုင္ဖုန္း စက္ဘီးေလာက္နဲ႔ ေကာင္းစားလွၿပီထင္ေနတာ။ ထိုင္းႏိုင္ငံသားအမ်ားစုက ကားကိုယ္စီနဲ႔။ လိုင္းကားဆိုတာ အေတာ္ရွားသကိုး။ ရွိတဲ့လိုင္းကားကလည္း ျမန္မာျပည္သားေတြခ်ည္း အစီးမ်ားၾကတာေလ။

တခ်ိဳ႕ ဗမာအလုပ္သမား လိုင္းခန္းေတြဘက္ ေရာက္မၿိပီဆိုရင္ အခန္းတိုင္းလိုလိုမွာ တီဗီ အေပၚစက္ ေအာက္စက္ ရွိတတ္ၾကတာေတြ႔ရတယ္။ မီးကလည္း (၂၄)နာရီအျပည့္ ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ရတယ္။ ကိုယ္က စည္းစနစ္တက်နဲ ႔သံုးတတ္စြဲတတ္ရင္ အစိုးရေထာက္ပံ့တဲ့ လစ္မစ္မေက်ာ္တဲ့အတြက္ ေရ၊မီးက အလကား သံုးရတယ္၊ ပိုက္ဆံမေပးရဘူး။ေကာင္းလိုက္တဲ့ လူမႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အစီစဥ္ေတြေလ။

က်မတို႔ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ကိုယ္ထူ ကိုယ္ထစနစ္နဲ႔ စခန္းသြားေနရတာ၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ေအာင္ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပရ၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ ေမတၱာထြက္ပို႔ရတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ၾကဘူးတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အားလံုးကို အုပ္စိုးသူက လက္နက္နဲ႔ျဖိဳခြင္း ပစ္လိုက္တာ ေမတၱာပို႔တဲ့ ဘုန္းဘုန္းေတြ လမ္းမေပၚမွာ ေသကုန္ပါေရာလား။


(၂)

၂ဝဝ၉ ဇန္နဝါရီလ ၁၉ရက္မွာ က်မတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ၂ေယာက္ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းထဲေရာက္ေတာ့လည္း ျမင္ျမင္ သမွ် အထင္ကရေတြခ်ည္းျဖစ္ေနျပန္တာပဲ။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ လာေရာင္းတဲ့ ထိုင္းလူမ်ိဳး ကုန္စိမ္းသည္ေတြ၊ ငါးစိမ္းသည္ေတြက ကိုယ္ပိုင္ကားေတြနဲ႔ခ်ည္း ခ်လာၾကတာ လွည္းနဲ႔ စက္ဘီးနဲ႔ေစ်းသည္ဆိုတာ ရွာကိုမရဘူး။ က်မတို႔ဆီမွာေတာ့ လွည္းတစီး၊ စက္ဘီးတစီးေတာင္ ပိုင္ဖို႔လြယ္ၾကတာမဟုတ္ဘူး။

အင္တာနက္ဆိုင္ဆိုတာ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ (က်မလွည့္သံုးဘူးတာခ်ည္း) ၆ဆိုင္ေလာက္ရွိတယ္။ ဒါက်မတို႔ PAB လို႔ေခၚတဲ့ ရပ္ကြက္ေလး၂ခု အတြင္းမွာရွိတာေလ။ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းမွာက ရပ္ကြက္ေပါင္း ၁၆ခုရွိတယ္ ဆိုေတာ့ အနည္းဆံုး ဆယ္ဂဏန္းအထက္မွာ ရွိလိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းႏိုင္တယ္။

က်မတို႔ နယ္မွာ ေနခဲ့တုန္းကဆိုရင္ အင္တာနက္ဆိုတာ ဘယ္ကေန ဘယ္လို တက္ရတယ္ဆိုတာကို တိတိက်က် သိခဲ့ရတာမဟုတ္ဘူး။ တခါတခါ တီဗီထဲ စာအုပ္ေတြထဲမွာပါလို႔သာ အင္တာနက္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ၾကားဖူးခဲ့ရတာေလ။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့မွ သင္တန္းေတြ လိုက္တက္ဘူးလို႔ အင္တာနက္ဆိုတာနဲ႔ နည္းနည္း ရင္းႏွီးလာခဲ့ရတာ။

ဒုကၡသည္စခန္းမွာ အင္တာနက္သံုးခက တနာရီကို ကိုယ္လက္ေတာ့ပ္နဲ႔ ကိုယ္ဆိုရင္ ဘတ္၂ဝပဲေပးရတယ္။ ဆိုင္က ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ဆိုရင္ ဘတ္၃ဝယူတယ္။

အစိုးရ လွ်စ္စစ္မီးကို ဒုကၡသည္ေတြ သံုးခြင့္မရွိၾကဘူးဆိုေတာ့ က်မတို႔ ဒုကၡသည္ေတြက ေရအားလွ်ပ္စစ္ေတြရေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတယ္။ ဒုကၡသည္စခန္း ေဘးပတ္ပတ္လည္နဲ႔ အနီးနား တဝိုက္မွာရွိတဲ့ ေရေခ်ာင္းေတြကုန္ေအာင္ကို လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ထုတ္ႏိုင္တဲ့ ဒိုင္နမိုေတြ ဆင္ထားၾကတာမ်ား အလံုးေရ ၂ဝေက်ာ္၃၀ ဝန္းက်င္မွာရွိတယ္။

ဒိုင္နမိုေတြ မီးၾကိဳးေတြ မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္နဲ႔ သစ္ေတာေတြထဲမွာ ဒိုင္နမို ဆင္ထားခြင့္ရဖို႔ အတြက္က ပါမိုက္လို႔ အမ်ားေခၚၾကတဲ့ သစ္ေတာက ဝန္ထမ္းေတြကို တလဘတ္ေငြ ၅ဝဝ ေပးထားရတယ္။ အနည္းဆံုး တကီလိုကေန ငါးကီလိုအထိေအာင္ ဆင္ၾကတာမ်ားတယ္။ တကီလိုဆင္ရင္အနည္းဆံုး ဘတ္ေငြ ၁၅၀၀၀ ဝန္းက်င္ေလာက္ ကုန္က်မႈရွိတယ္။

သံုးကီလိုက ဘတ္၄ေသာင္း ခန္႔ကုန္က်တယ္။ တခ်ိဳ႕ ေရေခ်ာင္းရွိတဲ့ ေနရာနဲ႔ အိမ္နဲ႔နီးလို႔ မီးၾကိဳးဖိုး သက္သာၿပီး အကုန္အက်နည္းတာရွိသလို မီးၾကိဳးေခြ၂ဝကေန ၅ဝ ဝန္းက်င္ေလာက္အထိ ကုန္ၾကတာ လည္းရွိတယ္။

ေရးအားလွ်ပ္စစ္မီး ဆင္ထားၾကသူေတြက အိမ္ေတြကို မီးေခ်ာင္းတေခ်ာင္းစာအတြက္ တလကို ၆၅ဘတ္နဲ႔ မီးေပးေလ့ရွိတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာသံုးဖို႔ တီဗြီၾကည့္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ ၂၄နာရီပတ္လံုးကို ၈ဝဝက်ပ္ ေပးရတယ္။

တခ်ိဳ႕လည္း ဘက္ထရီအိုး သြင္းစားၾကတာရွိတယ္။ ဘက္ထရီ တအိုးသြင္းခက ေရမီးနဲ႔ သြင္းရင္ ၂ဝဘတ္ ေပးရၿပီး မီးစက္နဲ႔ သြင္းတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ၂၅ဘတ္ေပးရတယ္။

အမ်ားစုေသာဒုကၡသည္ေတြက ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့မႈရွိၾကတာမွန္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံျခားက မိဘေဆြမ်ိဳးအေထာက္အပံ့နဲ႔ ေနၾကသူေတြ ရာဂဏန္းေလာက္ရွိေတာ့ ဒုကၡသည္စခန္းကလည္း စည္ပင္ေနတာပဲလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။

ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ေစ်းေပါေပါနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာ သင္ေပးေနတဲ့ သင္တန္းေက်ာင္းေတြလည္း ရွိသလို ဝဘ္ဆိုဒ္လုပ္တာထိ သင္ၾကားေပးႏိုင္တဲ့ အဆင့္ထိေအာင္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းေတြလည္းရွိၾကတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မကေတာ့ ထိုင္းဘုရင္နဲ႔ ထိုင္းအစိုးရကို ခ်ီးက်ဴးေနမိတယ္။ ျပည္သူေတြအေပၚ ေထာက္ထားစာနာမႈရွိတယ္။ ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပေျပ ေနထိုင္ေအာင္ စီမံေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ရွိၾကလို႔ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္၊ အစိုးရေကာင္း အစိုးရျမတ္ေတြပဲလို႔ မၾကာမၾကာ ခ်ီးမြမ္းခန္းထုတ္မိတယ္။

ထိုင္းဘုရင္နဲ႔ ထိုင္အစိုးရကို ခ်ီမြမ္းခန္း ဝင္မိေလေလ၊ ျမန္မာျပည္က အုပ္စိုးသူေတြကို ႐ိုက္ခ်င္ေလေလပဲ။ ဒီေလာက္ သယံဇာတေတြ ေပါတဲ့ႏိုင္ငံ၊ ဒီေလာက္ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားတဲ့လူမ်ိဳးေတြကို သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ကြ်န္လာခံရေအာင္၊ သူမ်ားေျခေထာက္ေအာက္ ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ေနၾကလို႔ စဥ္းစားမိတုိင္း ေဒါသခ်ည္း ထြက္ေနရတယ္။

(၃)
က်မတို႔ ၂ဝ၁ဝ ဇြန္လအတြင္း ႏို႔ဖိုးစခန္းကေန မဲေဆာက္ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ျပီး မဲေဆာက္ျမိဳ႕နားက မဲ့ကဆာ ဆိုတဲ့ ရြာကိုလည္း ဦးဇင္းေတြနဲ႔အတူ အလည္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။ ရြာလို႔သာ အမည္တပ္ထားတာပါ။ က်မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ နယ္ၿမိဳ႕ေတြထက္ သာတာခ်ည္းပဲ။

မဲေဆာက္-မဲ့ကဆာ ကားလမ္းက ခ်ိဳင့္မရွိ က်င္းမရွိနဲ႔ ကားစီးရတာ အေတာ္ကို ဇိမ္ရွိတာ၊ မဲ့ကဆာ ရြာအဝင္လမ္းမွာ ၾကဳိဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ၾကီးက ဟီးလို႔။ ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္ ႐ုပ္ပံု၊ ဘုရင္မၾကီး႐ုပ္ပံုေတြနဲ႔ ပဏာရေနတာမ်ား က်မၿဖင့္ အံ့ၾသၿပီးရင္း အံ့ၾသေနမိတာ။

လမ္းေဘးဝဲယာတေလွ်ာက္မွာ စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ေျပာင္း၊စပါး အစရွိတဲ့ အပင္ေတြကလည္း စိုက္ပ်ိဳးေရးႏိုင္ငံ လို႔ဆိုတဲ့ က်မတို႔ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္ေနလား မွတ္ရတယ္လို႔ အေဖာ္ေတြကိုေျပာတုန္းရွိေသး ျမန္မာ အလုပ္သမေလးေတြ လယ္ကြင္းထဲမွာ ထမီတိုတိုနဲ႔ ေတြ႔လုိက္ရေတာ့ ေၾသာ္..ဒါဒို႔ ျမန္မာလက္ရာေတြပဲ ဆိုတာ က်မသေဘာ ေပါက္လုိက္တယ္။

က်မတို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ စိုက္ပ်ိဳးေရး ပညာေတြနဲ႔ လုပ္အားေတြက ထိုင္းႏိုင္ငံၾကီး စည္ပင္ဝေျပာေအာင္ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေပးဆပ္ေနၾက ရတာၾကည့္ၿပီး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ မနာလို ျဖစ္ခဲ့မိေသးတယ္။

က်မတို႔ သြားတဲ့ဦးတည္ခ်က္က မဲ့ကဆာရြာမွာ ေက်ာင္းဖြင့္ဖို႔ ကိစၥအတြက္ပါ။ မဲ့ကဆာရြာ ဝင္ၿပီး သိပ္မၾကာပါဘူး။

က်မတို႔စီးလာတဲ့ ကားက အိမ္ဝင္းတခုထဲမွာ ထိုးရပ္လိုက္ေတာ့ ရြာလမ္းေဘးတေလွ်ာက္ ကြ်န္းတိုင္လံုးၾကီးေတြနဲ႔ အလွဆင္ၿပီး ေဆာက္ထားတဲ့ အိမ္ၾကီးအိမ္ေကာင္းေတြကို ၾကည္႔ၿပီး ေငးပါလာတဲ့ က်မ လန္႔ေတာင္လန္႔သြားရတယ္။

က်မတို႔ဝင္လိုက္တဲ့အိမ္ကလည္း ဗမာအိမ္ပါပဲ။ အိမ္ရွင္ကေတာ့ ထိုင္းလူမ်ိဳး သူေဌးျဖစ္ျပီး သူတို႔က သူေဌးေကာင္းမႈနဲ႔ ျခံထဲမွာ အိမ္တေဆာင္ မီးတေျပာင္ ျဖစ္ရတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။

မဲ့ကဆာရြာမွာ ဗမာစာသင္ေက်ာင္းေလး တေက်ာင္းၿဖစ္လာဖို႔ ၾကိဳးစားေနၾကတဲ့ သူေတြ၊ လူမႈေရးစိတ္ အင္မတန္ျပင္း ထန္ၾကတဲ့လူေတြဆိုတာ က်မသိလိုက္ရတယ္။ အင္မတန္ တက္ၾကြၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔ ကိစၥကို ရြာသူၾကီးက ခြင့္မၿပဳေတာ့ ေက်ာင္းမျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ေသးပဲ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းေတြ တန္းလန္းၾကီးနဲ႔ ရပ္ထား ၾကရတယ္။ သူတို႔က ထိုင္းႏိုင္ငံထဲ ေရာက္လာတာ ဆယ္စုႏွစ္တခု ဝန္းက်င္ရွိခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ သူတို႔ေျပာျပတဲ့ မဲ့ကဆာအေၾကာင္းတခ်ိဳ႕က စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္။

‘‘ဟိုးအရင္(၁ဝ)ႏွစ္ေလာက္ကဆို ျမန္မာေတြကို ကားတာယာေတြနဲ႔ မီးရိႈ႔ၿပီးသတ္ပစ္ၾကတာ။ တခ်ိဳ႕လူေတြက ပစၥည္းခိုးတတ္ၾကလို႔တဲ့’’

မရွိလို႔ခိုးတာကို ကားတာယာေတြနဲ႔ မီးရိႈ႔သတ္ေလာက္ရေအာင္ေတာ့ မရက္စက္သင့္ပါဘူး၊ အဓိကက ျမန္မာမုန္းတီးေရး စိတ္ဓါတ္ အေျခခံၾကလို႔ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္ ဆိုၿပီး က်မက ေဆြးေႏြးေတာ့၊ ‘‘တခ်ိဳ႕ ဗမာေတြက ဒီထိုင္းေတြရဲ႕ အေျခခံစိတ္ကို နားမလည္တာလည္း ပါတာေပါ့။ ထိုင္းေတြကမရွိရင္ ေတာင္းစား ေပးတယ္၊ ခိုးတာကို သူတို႔ လံုးဝမၾကိဳက္ၾကဘူး။ အဒါေၾကာင့္ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ၾကရတာ’’ တဲ့။

အဲဒီေတာ့ က်မလြန္ခဲ့တဲ့ ၅ႏွစ္ေလာက္က ဖတ္ခဲ့ဘူးတဲ့ (ဆရာၾကီး ဦးဂိုအင္ကာ နဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ စာအုပ္မွာပါပဲ။ ဇာတ္လမ္း အတိအက်ေတာ့ မမွတ္မိဘူး) ျမန္မာျပည္မွာ သူခိုးမရွိတဲ့အေၾကာင္း ဆရာၾကီး ဦးဂိုအင္ကာရဲ႕ အေဖက ထင္တယ္၊ သူ႔အေတြ႔အၾကံဳေလးနဲ႔ ေျပာျပထားတာေလ။ အဲဒါကို သြားအမွတ္ရမိလို႔ ကိုယ့္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ေစာင့္ထိန္းခဲ့ၾကတဲ့ ဂုဏ္ေတြကို အားနာေနမိတယ္၊ ႏွေျမာေနမိတယ္။

စီးပြားေရးေတြ၊ အလုပ္အကိုင္ေတြကမေကာင္းေတာ့ ေငြေၾကးပိုင္ဆိုင္ရာမွာ အခက္အခဲရွိၾကရာက လြယ္လြယ္နဲ႔ ေငြပြားမယ္ထင္တဲ့ ေလာင္းကစားဘက္ေတြေရာက္၊ ေလာင္းကစားရႈံးေတာ့ ၾကံရာမရျဖစ္ၾကရာကေန သူမ်ားပစၥည္းေတြ မ်က္ေစာင္းထိုးရတဲ့ အေနအထားဆိုက္ေရာက္လာၾကတာမ်ားပါတယ္။ က်မတို႔ ေနခဲ့ဘူးတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာေတာင္မွ သူခိုးသံက မၾကာမၾကာ ၾကားေနရေသး၊ ပူေနရေသးတာပဲ။

တကယ္ေတာ့ အုပ္စိုးသူ အဆက္ဆက္ရဲ႕ အစီအမံအခန္႔အခြဲ ညံ့ဖ်င္းမႈ၊ တကိုယ္ေကာင္းဆန္ျပီး အာဏာရူးမႈ၊ တိုင္းျပည္ဘ႑ာေတြကို တလြဲအသံုးခ်မႈစတာေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ျပည္သူေတြက အလူးအလဲခံစားေနရတာလို႔ က်မနားလည္ စာနာမိပါတယ္။


(၄)
‘‘မဲ့ကဆာရြာေလး တည္ထားပံုက ေနခ်င့္စဖြယ္ပါပဲ။ ေအးခ်မ္းမွာပဲေနာ္’’ လို႔အိမ္ရွင္ဦးၾကီးကို က်မေမးၾကည္႔ေတာ့ ‘‘မထင္နဲ႔ဗ်တဲ့။ ဟိုးအရင္ကလမ္းေပၚကိုေန႔လယ္ခင္း မထြက္ရဲၾကဘူး။ ျမင္းေဆးေတြဘာေတြက ဒီမွာေရာင္းၾက၊ ဝယ္ၾကရွိတယ္ေလ။ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ ပစၥည္းလုတာေတြ၊ လုမရရင္ လူသတ္တာေတြေတာင္ရွိခဲ့တာ။

အခုေတာ့ အရင္ကေလာက္မဆိုးေတာ့ဘူး ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ည(၉)နာရီေလာက္ဆိုရင္ မထြက္ရဲၾကေတာ့ဘူးဗ်’’
အိမ္ရွင္ဦးေလးၾကီးတို႔က ရြာနီးဝန္းက်င္တဝိုက္က ဗမာအသိုင္းအဝိုင္းမွာ ရပ္မိရပ္ဖလိုျဖစ္ေနေတာ့ က်မက ျမန္မာေတြမ်ားစုရဲ႕ အလုပ္အကိုင္အေျခအေနနဲ႔ ရပ္တည္ေနႏိုင္မႈ အေနအထားေတြကိုလည္း ေမးၾကည့္ခဲ့ပါေသးတယ္။

‘‘ဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေတြကေတာ့ လယ္စိုက္၊ယာစိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ိဳ႕မိန္းကေလးေတြလည္းအိမ္ေဖာ္ေပါ့။ အမ်ားစုက အလုပ္ၾကမ္း လုပ္ၾကရတာမ်ားပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီမွာရတဲ့ဝင္ေငြက ျမန္မာျပည္မွာထက္စာရင္ လူတန္းေစ့ေနႏိုင္ေသးတယ္။ စုတတ္ေဆာင္းတတ္တဲ့လူေတြဆို ျမန္မာျပည္က အိမ္ကိုေတာင္ ျပန္ေထာက္ ႏိုင္ၾကတာရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ အလုပ္လည္း ရွာရတာသိပ္မခက္ဘူးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ဗမာေတြက စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ဆင္းရဲခံ၊ ေအာက္က်ခံၿပီး ကုပ္ကတ္လုပ္ေနၾကတာပါ။ လူကုန္ကူးခံရလို႔၊ အလုပ္ရွင္ဆိုးနဲ႔ေတြ႔လို႔ ဒုကၡေရာက္ၾကရတာေတြကေတာ့ ျခြင္းခ်က္ေပါ့ဗ်ာ။’’

အိမ္ရွင္ဦးေလးက လူမႈေရး အသင္းေလးတခုကို ဦးေဆာင္ ဖြဲ႕စည္းထားသူ ျဖစ္ၿပီး နီးစပ္ရာ ရြာနားဝန္းက်င္တဝိုက္မွာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနၾကတာပါ။ အခု သူတို႔ ဖြင့္ခ်င္တဲ့ စာသင္ေက်ာင္းက အတန္းေက်ာင္းဆိုေပမယ့္ ဘာသာေရးအဓိကႏြယ္တဲ့ ေက်ာင္းျဖစ္ေစခ်င္တယ္လို႔ဆိုတယ္။ က်မတို႔ၿပည္တြင္းမွာေနတုန္းကေတာ့ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈက ဗုဒၶဘာသာကိုပဲ အဓိကမ်ားေတာ့ သိပ္ျပႆနာမရွိခဲ့ၾကဘူး။

ဒါေပမဲ့ အခု ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ အဓိကအားျဖင့္ မဲ့ကဆာရြာဘက္မွာက်ေတာ့ ဘာသာေရး စည္း႐ုံးသိမ္းသြင္းမႈေတြက အတန္းေက်ာင္းေတြမွာ ပညာေရးထက္ ေနရာပိုယူလာၾကတာမို႔ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္မွာ မိ႐ိုးဖလာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္လာမႈ ေပ်ာက္မွာ စိုးရိမ္ေနၾကပံုရတယ္။

ဒါေၾကာင့္ပဲ နယ္ခံေတြက ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကေလးေတြကို အသိဉာဏ္ သြင္းေပးႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းမ်ိဳး ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းမ်ိဳးမွာ ထားခ်င္တယ္။ အမ်ားစုက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြ ဦးစီးတဲ့ ေက်ာင္းျဖစ္ေနေတာ့ မိဘေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း ကိုယ့္သားသမီးေတြကို ကိုယ္နဲ႔ လမ္းလြဲသြားမွာ စိုးေနၾကရတယ္လို႔ ေျပာျပၾကပါတယ္။

‘‘က်ေနာ္တို႔က လူေတြဘာသာေရးနဲ႔ မစိမ္းဖို႔အတြက္ တရားပြဲေတြလည္းက်င္းပေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္လူေတြက ဘာသာေရးနဲ႔ေဝးေနၾကတယ္ဗ်ာ။ တရားနာဖို႔ဆိုရင္ လူကသိပ္မရွိၾကေတာ့ဘူး. ဒါနဲ႔က်ဳပ္က ေၾကညာရတယ္။ တရားနာဖို႔ၾကြပါ၊ တေယာက္ကိုဘတ္ (၆ဝ)ေပးပါ့မယ္လို႔။ အဲလို အထူးတလည္ႏိႈးေဆာ္ေနရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ပိုက္ဆံေတာ့မယူၾကပါဘူး’’

အိမ္ရွင္ဦးေလးၾကီးရဲ႕စကားက က်မအတြက္ေတြးစရာတခုေပးလိုက္သလိုပါပဲ။ က်မတို႔ဗမာေတြစားဝတ္ေနေရး အတြက္ လံုးပန္းေနရတာေၾကာင့္ ဘာသာေရးယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈေတြ၊ ေရွးအစဥ္အဆက္က ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာေတြေပ်ာက္ကုန္ၾကၿပီလား။

ဘာသာေရးကိုးကြယ္မႈေတြ၊ ႐ိုးရာအစဥ္အလာေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္မႈ မရွိရင္ေတာ့ ခက္ကုန္ၾကေတာ့မယ္ဆိုတာ က်မ ေတြးေနရင္း..
‘‘က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေတြႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ေဝးၾကပံုမ်ားေတာ့ဗ်ာ.. ေျပာရအံုးမယ္ တခါသား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေမြးေန႔ပြဲက်ေနာ္တို႔ လုပ္ၾကတယ္ဗ်ာ၊ ေဒၚစုပံုၾကီးေတြကိုလည္း ခ်ိတ္ထားတာေပါ့။ သိခ်င္တာရွိ ေမးပါ သိသေလာက္ ျပန္ေျဖေပးပါ့မယ္လို႔ က်ေနာ္ကေျပာမိေတာ့ လူငယ္တေယာက္က ဓါတ္ပံုၾကည့္ျပီး ေမးတယ္။ ဒါ သီရိဒံု လားတဲ့ က်ေနာ္ျဖင့္ ရင္နာလို႔ မဆံုးဘူးဗ်ာ’’

ဒီစကားၾကားေတာ့မွ က်မလည္း တုန္လႈပ္သြားမိတယ္။ အယ္…မဲေဆာက္မွာ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြ ႏွစ္ရွည္လမ်ားအေျခခ်ၿပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းေတြ ေျပာေနၾက၊လုပ္ေနၾကတာ မဲေဆာက္နဲ႔ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ကားေမာင္းရတဲ့ ရြာက ျမန္မာအလုပ္သမား လူငယ္ေလးေတြ ေဒၚစုကို မသိၾက မျမင္ဘူးၾကဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဦးေလးရယ္…။

No comments: